F1-GP Καναδά FP3: Ο Lewis Hamilton κάνει την έκπληξη

Ο Lewis Hamilton σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην τελευταία -και μοναδική στεγνή- περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Καναδά της Formula 1, με διαφορά 0,37 δλ. από τον Max Verstappen σε μία περίεργη -από άποψη κατάταξης- διαδικασία.

F1-GP Καναδά FP3: Ο Lewis Hamilton κάνει την έκπληξη

Ο Lewis Hamilton σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην τελευταία -και μοναδική στεγνή- περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Καναδά της Formula 1, με διαφορά 0,37 δλ. από τον Max Verstappen σε μία περίεργη -από άποψη κατάταξης- διαδικασία.

Ο Lewis Hamilton θεωρείται σπεσιαλίστας στην πίστα του Μόντρεαλ, όπου έχει κατακτήσει την πρώτη του pole position (και νίκη) και μοιράζεται το ρεκόρ νικών (7) με τον Michael Schumacher. O 7 φορές Πρωταθλητής της Formula 1 σημείωσε με τη Mercedes τον ταχύτερο χρόνο της μοναδικής στεγνής ελεύθερης περιόδου του GP Καναδά, με μεγάλη διαφορά 0,374 δλ. από τον 2ο, Max Verstappen.

Με αμφότερα τα μονοθέσια της Mercedes να διαθέτουν την καινούργια εμπρός αεροτομή, η απόδοση της γερμανικής ομάδας έδειχνε πολύ δυνατή, με τον George Russell να βρίσκεται στην 3η θέση. Η τηλεμετρία δείχνει ότι η Mercedes δεν χρησιμοποιούσε πιο επιθετικές ρυθμίσεις μονάδας ισχύος, αλλά δεν αποκλείεται να είχε ελαφρύτερο φορτίο καυσίμου. Αυτό θα αποδειχθεί στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά φαίνεται ότι η W15 είχε πολύ καλή έξοδο από τις αργές στροφές.

Ωστόσο, η Mercedes ίσως μπορεί να πάει ακόμα πιο γρήγορα, καθώς ο Hamilton σχολίασε στον ασύρματο ότι η απόσταση του μονοθεσίου από το έδαφος εξακολουθούσε να είναι μεγάλη. Όλες οι ομάδες προσπαθούν να στήνουν τα μονοθέσιά τους με όσο το δυνατόν μικρότερη απόσταση από το έδαφος για να βελτιώσουν την αεροδυναμική απόδοση.

Ο Max Verstappen, που αντιμετώπισε πρόβλημα με την MGU-K της μονάδας ισχύος της Honda εχθές στο FP2, βρέθηκε στη 2η θέση, Παρότι ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, δήλωσε ότι επρόκειτο για παλαιό κινητήρα, ο γερμανικός Τύπος αναφέρει ότι η Red Bull χρησιμοποιούσε καινούργια μονάδα ισχύος, την 3η φετινή.

Σύμφωνα με τον Tobi Gruener του Auto Motor und Sport, η Red Bull τοποθέτησε ξανά την προηγούμενη (2η φετινή) μονάδα στο μονοθέσιο του Verstappen, καθώς είναι περίπλοκο να συνδυαστούν εξαρτήματα από διαφορετικές μονάδες. Ο ελαττωματικός ηλεκτροκινητήρας MGU-K εστάλη στο εργοστάσιο για ελέγχους. Αυτό σημαίνει ότι ο Ολλανδός θα χρησιμοποιεί μονάδα της οποίας η απόδοση θα έχει πέσει λίγο, επειδή έχει κάνει αρκετά χλμ., σε μία πίστα που η ισχύς παίζει σημαντικό ρόλο στις μεγάλες ευθείες.

Στην πρώτη του γρήγορη προσπάθεια, ο Verstappen βγήκε εκτός πίστας στο τελευταίο chicane και ανέφερε στον ασύρματο ότι το τιμόνι είχε πολύ περίεργη συμπεριφορά σε όλες τις περιόδους δοκιμών μέχρι στιγμής. Στο τέλος της διαδικασίας, ο Ολλανδός ανέφερε ότι το μονοθέσιο είχε αρκετά ισχυρές αναπηδήσεις στις πρώτες στροφές και στην τελική του προσπάθεια χτύπησε ελαφρά τον «Τοίχο των Πρωταθλητών» στην εξωτερική του τελευταίου chicane.

F1 Max Verstappen (Red Bull)

Η Red Bull, όπως και κάποιες άλλες ομάδες, κατάφεραν να στριμώξουν μία μικρή προσομοίωση αγώνα στο πρόγραμμά τους για το FP3. Ο Sergio Perez, που βρέθηκε στην 9η θέση, ανέφερε ότι δεν υπήρχε καθόλου πρόσφυση στην πρόσφατα εξολοκλήρου ασφαλτοστρωμένη πίστα.

Δυνατές παρουσιάστηκαν και οι Aston Martin, αφού ο Lance Stroll βρέθηκε στην 4η θέση, πολύ κοντά στον Russell, ενώ ο Fernando Alonso κατετάγη 8ος. Η Aston Martin ήταν η μοναδική ομάδα που ξεκίνησε το FP3 με τη σκληρή γόμα. Αυτό όμως δεν την επιβράδυνε καθόλου, αφού στο μέσο της διαδικασίας οι δύο οδηγοί της βρετανικής ομάδας καταλάμβαναν την και την 3η θέση, όπως και χθες στο FP2 που διεξήχθη σε νωπή πίστα.

Στην 5η θέση βρέθηκε ο Oscar Piastri με τη McLaren, ενώ ο team-mate του, Lando Norris ήταν 7ος. Οι οδηγοί της McLaren είχαν παρουσιαστεί ενώπιον των αγωνοδικών εχθές, επειδή δεν είχαν επιστρέψει στην πίστα έπειτα από εξόδους όχι από τη διαδρομή που έχει υποδείξει η διεύθυνση αγώνων, αλλά μόνο ο Piastri δέχθηκε μία απλή επίπληξη. Η McLaren μας έχει συνηθίσει να μην αποκαλύπτει τις πλήρεις δυνατότητές της στις ελεύθερες δοκιμές.

F1 Charles Leclerc (Ferrari)

Πολύ πίσω βρέθηκαν οι Ferrari με τον Charles Leclerc να συμπληρώνει την πρώτη δεκάδα και τον Carlos Sainz 12ο. Στο τέλος της διαδικασίας, ο Μονεγάσκος ανέφερε ότι η Ferrari είναι πάρα πολύ αργή. Λίγο πριν από το μέσο της διαδικασίας, η Ferrari κάλεσε στα pits τον Leclerc, διότι αναπτύσσονταν διαφορετικές θερμοκρασίες στα φρένα του, ένα πρόβλημα που του είχε κοστίσει στο GP Μπαχρέιν.

Όταν επέστρεψε στην πίστα, ο Leclerc ανέφερε ότι το μονοθέσιο «τράβαγε» προς τη μία κατεύθυνση και η συμπεριφορά του στο φρενάρισμα δεν ήταν καλή. Η Ferrari δέχθηκε πρόστιμο 5.000 ευρώ, επειδή εχθές στο FP2 έστειλε στην πίστα τον Leclerc με ενδιάμεσα ελαστικά ενώ η διεύθυνση αγώνα δεν είχε ανακηρύξει την άσφαλτο βρεγμένη.

Κάτι παραπάνω από 10 λεπτά πριν από τη λήξη της διαδικασίας, σε μία γρήγορη προσπάθεια, ο Alex Albon χτύπησε τον «Τοίχο των Πρωταθλητών», έχοντας πατήσει άτσαλα στο δεύτερο kerb, τραυματίζοντας την πίσω δεξιά ανάρτηση της Williams, γεγονός που τερμάτισε πρόωρα το FP3 για τον ίδιο.

F1 Zhou Guanyu (Sauber)

Αυτή τη φορά δεν είχαν περάσει ούτε πέντε λεπτά δράσης πριν ο Zhou Guanyu, όπως είχε κάνει και στο FP1, είχε ατύχημα, όταν μπλόκαραν οι πίσω τροχοί της Sauber στην προσέγγιση της 2ης στροφής. Ο Κινέζος οδηγός έχασε το πίσω μέρος, με το οποίο προσέκρουσε στα προστατευτικά ελαστικά, προκαλώντας τη διακοπή της διαδικασίας με κόκκινη σημαία.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!