F1-GP Σαουδικής Αραβίας FP3: Ο Max Verstappen επικεφαλής

Ο Max Verstappen με τη Red Bull σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην τελική περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Σαουδικής Αραβίας της Formula 1, όπου ο Zhou Guanyu είχε ένα σφοδρό ατύχημα, αλλά είναι καλά.

F1-GP Σαουδικής Αραβίας FP3: Ο Max Verstappen επικεφαλής

Ο Max Verstappen με τη Red Bull σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην τελική περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Σαουδικής Αραβίας της Formula 1, όπου ο Zhou Guanyu είχε ένα σφοδρό ατύχημα, αλλά είναι καλά.

Η τελευταία περίοδος ελεύθερων δοκιμών του GP Σαουδικής Αραβίας της Formula 1 διεξήχθη σε συνθήκες που δεν είναι αντιπροσωπευτικές για τις κατατακτήριες δοκιμές που θα ακολουθήσουν αργότερα (19:00 ώρα Ελλάδας). Ο Max Verstappen με τη Red Bull ήταν ο ταχύτερος οδηγός της διαδικασίας, όπως και στο FP1. Ο Ολλανδός έγραψε τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη του προσπάθεια με τη μαλακή γόμα, πριν από τη διακοπή της διαδικασίας από το ατύχημα του Zhou Guanyu.

Έπειτα από τη διακοπή που προκάλεσε αυτό, υπήρχαν 5 λεπτά δράσης, στα οποία ο Verstappen πλησίασε ξανά την επίδοσή του στα 10 χλστ. του δλ. Ο Charles Leclerc με τη Ferrari βρέθηκε περίπου 0,2 δλ. πίσω από τον Ολλανδό, ενώ ο Sergio Perez συμπλήρωσε την πρώτη τριάδα, σχεδόν μισό δλ. μακριά από την κορυφή. Πίσω του, εντός 1 δέκατου του δλ. βρέθηκαν ο George Russell με τη Mercedes και ο Lando Norris με τη McLaren.

Τα δύο μονοθέσια της Mercedes εξακολουθούσαν να έχουν διαφορετικές αεροδυναμικές ρυθμίσεις υψηλότερου (Hamilton) και χαμηλότερου φορτίου (Russell). Η ταχύτερη λύση στον ένα γύρο, αλλά και καλύτερη για τον αγώνα είναι η δεύτερη, που δίνει υψηλότερη ταχύτητα στις ευθείες, καθώς η καταπόνηση των ελαστικών κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα. Ο Hamilton ανέφερε στο τέλος της διαδικασίας ότι το μονοθέσιό του εξακολουθούσε να έχει αναπηδήσεις, όπως ανέφερε και χθες. H Mercedes φαίνεται να μην έχει την απόδοση που θα ήθελε στις γρήγορες στροφές του πρώτου sector.

Ο Lando Norris είχε σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στο πρώτο sector της πίστας στον 6ο γύρο του με τη μαλακή γόμα και βρισκόταν μόλις 46 χλστ. του δλ. πίσω από το χρόνο του Verstappen πριν κατευθυνθεί προς τα pits, κάτι που είχε κάνει στο χθεσινό FP2 και ο team-mate του στη McLaren, Oscar Piastri. Η ομάδα ακολούθησε και αυτή τη φορά διαφορετική γόμα ελαστικών στα μονοθέσιά της, με το Norris να ξεκινά το FP2 με τη μαλακή γόμα και τον Piastri με τη μέση.

Τo Norris ακολούθησαν οι δύο οδηγοί της Aston Martin, με το Fernando Alonso, που ήταν ταχύτερος στο FP2 και έγραψε πολύ καλό χρόνο με τη μέση γόμα, να μη βελτιώνει πολύ στον τελικό του γύρο με τη μαλακή γόμα. Ο Lance Stroll εμπόδισε τον Pierre Gasly, επειδή δεν είχε λάβει μήνυμα ότι ο Γάλλος τον πλησιάζει. Το περιστατικό αναφέρθηκε στους αγωνοδίκες, οι οποίοι αποφάσισαν να μη λάβουν περαιτέρω δράση. Ο Oscar Piastri με την άλλη McLaren βρέθηκε στην 8η θέση, εμπρός από το Hamilton, που εξακολουθεί να αντιμετωπίζει δυσκολίες με τη συμπεριφορά του μονοθεσίου του.

O μεγάλος απών από τη διαδικασία ήταν ο Carlos Sainz, που διακομίστηκε στο νοσοκομείο για επέμβαση αφαίρεσης σκωληκοειδούς απόφυσης. Συνεπώς, αντικαταστάθηκε για το υπόλοιπο του αγωνιστικού τριημέρου από το 18χρονο Oliver Bearman, που θα κάνει το ντεμπούτο του στην F1 και θα γίνει ο νεότερος οδηγός στην ιστορία της Ferrari. Θα είναι επίσης ο πρώτος Βρετανός οδηγός της Scuderia από το 1999 και τον Ιρλανδό Eddie Irvine και ο πρώτος Άγγλος οδηγός από το 1990 και το Nigel Mansell.

F1 - Oliver Bearman (Ferrari), GP Σαουδικής Αραβίας 2024

O Bearman είχε κατακτήσει την pole position στον αγώνα της Formula 2 για τον κύριο αγώνα, αλλά δε θα συμμετάσχει σε αυτόν. Ξεκίνησε τη διαδικασία με ελαστικά μέσης γόμας και στην πρώτη εφόρμηση στην πίστα έκανε τρεις γρήγορους γύρους με ενδιάμεσους αργούς για να πέσουν οι θερμοκρασίες, με πολύ ικανοποιητικό ρυθμό.

Στη συνέχεια, ο Bearman επικεντρώθηκε σε προσομοιώσεις αγώνα με υψηλό φορτίο καυσίμου. Στον τελικό του γύρο με φρέσκο σετ μαλακής γόμας, ο Bearman βγήκε εκτός πίστας στην ταχύτατη 22η στροφή, αλλά κατετάγη 10ος, με τις ρυθμίσεις στον κινητήρα του να μην είναι απόλυτα επιθετικές. Aν ο Bearman καταφέρει να εισέλθει στο Q3, θα αποτελεί μεγάλη επιτυχία για τον ίδιο.

Μόλις 17 λεπτά πριν από το τέλος της διαδικασίας, ο Zhou Guanyu με τη Sauber έχασε το πίσω μέρος της Sauber στην 5η στροφή, και προσέκρουσε στις μπαριέρες TecPro με αρκετή ορμή. Ευτυχώς, ο Κινέζος οδηγός ήταν εντάξει, αλλά η διαδικασία διακόπηκε με κόκκινη σημαία. Λόγω των G της πρόσκρουσης υπερέβη το όριο που έχει θέσει η FIA, επισκέφθηκε προληπτικά στο ιατρικό κέντρο της πίστας. Η ομάδα θα πρέπει να ελέγξει αν υπέστη ζημιά το κιβώτιο και θα είναι σκληρή δουλειά να ετοιμάσει το μονοθέσιο για τις κατατακτήριες δοκιμές.

F1 - Zhou Guanyu (Sauber), GP Σαουδικής Αραβίας 2024

Η δράση ξεκίνησε ξανά με μόλις 5 λεπτά να απομένουν για την καρό σημαία. Οι οδηγοί των Ferrari, Aston Martin, RB, καθώς και ο Bottas με τον Piastri δεν είχαν χρησιμοποιήσει ακόμα τη μαλακή γόμα. Υπήρχε αρκετή καθυστέρηση στην έξοδο του pit lane, καθώς οι οδηγοί προσπαθούσαν να αφήσουν χώρο μπροστά τους για να έχουν καθαρό γύρο.

Η Sauber αντικατέστησε τα ηλεκτρονικά ελέγχου στο μονοθέσιο του Valtteri Bottas, ενώ η Williams αντικατέστησε την μπαταρία και τα ηλεκτρονικά ελέγχου του ERS στο μονοθέσιο του Alex Albon. Στα αρχικά στάδια της διαδικασίας, ο Logan Sargeant χτύπησε τον τοίχο και προκάλεσε ζημιά στο σύστημα διεύθυνσης της Williams και επέστρεψε στα pits, με τους μηχανικούς να επισκευάζουν τη βλάβη για τις κατατακτήριες δοκιμές.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!