F1-GP Σαουδικής Αραβίας FP1: Ο Max Verstappen ξεκινά με το δεξί

Ο Max Verstappen ήταν ο ταχύτερος οδηγός στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Σαουδικής Αραβίας της Formula 1, όπου ο Fernando Alonso βρέθηκε μεταξύ των δύο Red Bull.

F1-GP Σαουδικής Αραβίας FP1: Ο Max Verstappen ξεκινά με το δεξί

Ο Max Verstappen ήταν ο ταχύτερος οδηγός στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Σαουδικής Αραβίας της Formula 1, όπου ο Fernando Alonso βρέθηκε μεταξύ των δύο Red Bull.

O Max Verstappen με τη Red Bull σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Σαουδικής Αραβίας της Formula 1. Η επίδοση του Ολλανδού κυμάνθηκε στα επίπεδα του περυσινού FP1 και η διαφορά του από τον δεύτερο, Fernando Alonso με την Aston Martin, ήταν 0,186 δλ. Ωστόσο, ο Ισπανός ήταν από τους τελευταίους οδηγού που έκαναν γρήγορη προσπάθεια, σε μία πολύ «χλωρή» πίστα, η οποία βελτιωνόταν συνεχώς.

Ο Alonso κατάφερε να τοποθετηθεί μεταξύ των δύο Red Bull, καθώς ο Sergio Perez συμπλήρωσε την πρώτη τριάδα και κατάφερε να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στο τελευταίο sector. Ο Μεξικανός βρέθηκε 0,209 δλ. μακριά από την κορυφή. Ο George Russell με τη Mercedes κατετάγη 4ος, 0,28 δλ. πίσω από το Verstappen. Ο Βρετανός και ήταν ταχύτερος στο μεσαίο sector της πίστας, όπου ούτε καν ο Verstappen κατάφερε να κινηθεί τόσο γρήγορα.

Φαίνεται ότι ο Russell είχε επιλέξει ρυθμίσεις χαμηλότερου αεροδυναμικού φορτίου, για υψηλότερη ταχύτητα στις ευθείες, από τον team-mate του, Lewis Hamilton, που βρέθηκε στην 8η θέση, 0,577 δλ. μακριά από την κορυφή. Στην 5η και 6η θέση βρέθηκαν οι οδηγοί της Ferrari, που δεν έδειξε τόσο ανταγωνιστική στους πρώτους γύρους. Ο Charles Leclerc είχε αναφέρει ότι αυτή η πίστα θα ευνοήσει το λιγότερο την SF-24 από το Μπαχρέιν.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP Σαουδικής Αραβίας

Ο Leclerc κατάφερε να βρεθεί σχεδόν 1 δέκατο του δλ. πίσω από το Russell, αλλά στο γρήγορο γύρο του παρέσυρε μία πλαστική σακούλα, η οποία σίγουρα επηρέασε την αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου. Ο Μονεγάσκος, έχοντας συναντήσει κι άλλη πλαστική σακούλα, ανέφερε στον ασύρματο ότι η πίστα ήταν σαν το βιντεοπαιχνίδι Mario Kart.

Στην 7η θέση βρέθηκε ο Lando Norris με τη McLaren, εμπρός από το Hamilton, με τους Lance Stroll (Aston Martin) και Alex Albon (Williams), να συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα. Στο 12ο λεπτό της διαδικασίας, ο Stroll χτύπησε στον τοίχο στην εσωτερική της στροφής αρκετά δυνατά με τον εμπρός αριστερό τροχό της Aston Martin και έφυγε το αεροδυναμικό κάλυμμα της ζάντας.

F1 - Lance Stroll (Aston Martin), GP Σαουδικής Αραβίας 2024

Για τις μεγάλες περιόδους με τέρμα γκάζι με τις ταχύτατες καμπές ανάμεσα στους τοίχους της Jeddah, πολλές ομάδες έφεραν ειδικές πίσω αεροτομές μειωμένης οπισθέλκουσας. Η Mercedes έχει μία ολοκαίνουργια έκδοση ελάχιστης αντίστασης, με ένα μικρό κόψιμο σχήματος στο κέντρο πίσω μέρος του πτερυγίου, όπως έχουν και αυτά των Ferrari, McLaren και Aston Martin.

H Racing Bulls τροποποίησε και την εμπρός αεροτομή. Η Ferrari είχε δύο επιλογές πίσω αεροτομής, με ένα ή δύο κατώτερα πτερύγια, για ακόμη πιο χαμηλή αντίσταση. H Red Bull αποφάσισε να τοποθετήσει το δεύτερο φετινό κιβώτιο στο μονοθέσιο του Sergio Perez, από τα πέντε που μπορεί να χρησιμοποιήσει φέτος χωρίς ποινή, αν και η ομάδα μπορεί να χρησιμοποιήσει ξανά το πρώτο.

Οι περισσότερες κορυφαίες ομάδες επέλεξαν να ξεκινήσουν το FP1 με τη σκληρή γόμα (εκτός από το Lando Norris με τη McLaren, που επέλεξε τη μέση) για να την ξεφορτωθούν, καθώς δεν πρόκειται να χρειαστούν δεύτερο σετ για τον αγώνα του Σαββάτου. Τα FP1 και FP3 δεν πραγματοποιούνται σε αντιπροσωπευτικές συνθήκες, καθώς διεξάγονται υπό το φως του ήλιου, με πολύ υψηλότερες θερμοκρασίες, ενώ οι κατατακτήριες δοκιμές και το Grand Prix θα είναι νυχτερινά.

Ο Hamilton ανέφερε στην αρχή της διαδικασίας ότι η Mercedes πρέπει να διορθώσει τις αναπηδήσεις του πίσω μέρους, ενώ ο Verstappean ανέφερε ότι είχε υπερστροφή στο πρώτο sector και αργότερα περιέγραψε ότι σε ορισμένες στροφές (όπως η φουρκέτα 13 του μεσαίου sector), όταν σήκωνε το πόδι του από το γκάζι το μονοθέσιο αναπηδούσε πολύ.

Αν και ο περιοριστικός παράγοντας στη Jeddah είναι η πρόσφυση και η καταπόνηση των εμπρός ελαστικών, χρειάζεται ένα πολύ σταθερό πίσω μέρος για να πιέσει ο οδηγός στο όριο στις γρήγορες καμπές. Αξίζει να αναφερθεί ότι η Mercedes δε βρήκε κανένα πρόβλημα στο κάθισμα του Hamilton έπειτα από το GP Μπαχρέιν, όπου ο Βρετανός είχε αναφέρει ότι είχε σπάσει. Η Mercedes παραδέχεται ότι δεν έχει επιλύσει ακόμα το… μυστήριο, όπως το χαρακτήρισε ο τεχνικός διευθυντής της

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!