F1: Εντελώς καινούργια ελαστικά το 2024

Η Pirelli θα αναγκαστεί να σχεδιάσει από την αρχή τα ελαστικά για τη σεζόν του 2024 στη Formula 1, καθώς θα απαγορευτούν οι ηλεκτρικές κουβέρτες προθέρμανσης.

F1: Εντελώς καινούργια ελαστικά το 2024

Η Pirelli θα αναγκαστεί να σχεδιάσει από την αρχή τα ελαστικά για τη σεζόν του 2024 στη Formula 1, καθώς θα απαγορευτούν οι ηλεκτρικές κουβέρτες προθέρμανσης.

H Pirelli προετοιμάζεται για την απαγόρευση των ηλεκτρικών κουβερτών που προθερμαίνουν τα ελαστικά από το 2024, καθώς η Formula 1 κάνει σταδιακά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση. Ενώ πέρυσι οι ομάδες μπορούσαν να προθερμάνουν τα εμπρός ελαστικά στους 100 βαθμούς Κελσίου και τα πίσω στους 80 βαθμούς, φέτος το ανώτατο όριο για αμφότερους του άξονες έχει διαμορφωθεί στους 70 βαθμούς Κελσίου. Το 2023 θα πέσει στους 50 βαθμούς, πριν από την οριστική απαγόρευση των ηλεκτρικών κουβερτών.

Το μέτρο αυτό θα εφαρμοστεί για την εναρμόνιση της Formula 1 προς μια πιο φιλική προς το περιβάλλον κατεύθυνση, καθώς καταναλώνεται αρκετή ηλεκτρική ενέργεια για την προθέρμανση των ελαστικών. Κάθε οδηγός, έχει στη διάθεσή του κατά τη διάρκεια ενός αγωνιστικού τριημέρου 13 σετ σλικ ελαστικών και 7 σετ ενδιάμεσων/βροχής. Φέτος, ο μέγιστος αριθμός σετ ηλεκτρικών κουβερτών που μπορεί να φέρει κάθε ομάδα στους αγώνες μειώθηκε από 40 σε 20.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Mario Isola, δήλωσε ότι η ιταλική εταιρεία θα πρέπει να ανασχεδιάσει τα ελαστικά της για το 2024: «Εάν θέλεις να λειτουργείς χωρίς ηλεκτρικές κουβέρτες, πρέπει να σχεδιάσεις ένα εντελώς καινούργιο ελαστικό. Δεν είναι αρκετό να δημιουργήσεις απλά καινούργιες γόμες με μεγαλύτερο πλαίσιο λειτουργίας. Τα μονοθέσιο της Formula 1 είναι τόσο γρήγορα και παράγουν τόσο υψηλά φορτία, που οι πιέσεις των ελαστικών αυξάνονται κατά 10-12 psi στην πίστα. Αυτό αλλάζει το προφίλ και την περιοχή επαφής του ελαστικού» (με το έδαφος).

Παρότι η Formula 2 έχει καταργήσει εδώ και χρόνια τις ηλεκτρικές κουβέρτες, η Pirelli δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει τα δεδομένα από εκεί, καθώς τα μονοθέσια δεν αναπτύσσουν τόσο υψηλά φορτία. Τα ελαστικά ξεκινάνε με πίεση 13-15 psi, η οποία σταθεροποιείται στα περίπου 20 psi στην πίστα.

Ο Isola δήλωσε: «Η αύξηση πίεσης είναι διπλάσια από ό,τι στη Formula 2. Λόγω των υψηλών φορτίων, δεν μπορούμε να ξεκινήσουμε με 15 psi στη Formula 1. Σε αυτή την περίπτωση, οι οδηγοί θα έπρεπε να πηγαίνουν πιο χαλαρά στην αρχή ενός stint και να αυξάνουν αργά τη θερμοκρασία των ελαστικών. Φυσικά, αυτό δεν λειτουργεί σε έναν αγώνα 20 ή 21 psi. Η πίεση γρήγορα πάνω από τα 30 psi» (με τις ισχύουσες συνθήκες, όταν τα μονοθέσια βρίσκονται στην πίστα).

«Την επόμενη χρονιά, οι θερμοκρασίες των ηλεκτρικών κουβερτών θα συνεχίσουν να μειώνονται: μόλις 50 βαθμοί Κελσίου εμπρός και πίσω. Αυτό αυξάνει επίσης τις διαφορές πίεσης κατά τη διάρκεια των stint. Σκόπιμα κάνουμε σταδιακά βήματα, ώστε να μην πάει τίποτα στραβά και να πλήττοντας το σόου. Τα ελαστικά λειτουργούν πολύ καλά φέτος. Φυσικά, αυτό θα πρέπει να παραμείνει έτσι, ακόμη και αν καταργήσουμε εντελώς τις ηλεκτρικές κουβέρτες».

Ο Isola δήλωσε επίσης ότι η Pirelli προσπαθεί να κάνει τα ελαστικά της να λειτουργούν καλύτερα τις επόμενες χρονιές και για τις λιγότερο ανταγωνιστικές ομάδες: «Τα γρήγορα μονοθέσια αναπτύσσουν υψηλότερα φορτία στα ελαστικά. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι η διαδικασία προθέρμανσης λειτουργεί και με τα πιο αργά μονοθέσια και ότι τα ελαστικά δεν υπερθερμαίνονται στις γρήγορες ομάδες. Αυτός είναι ο κανόνας: η εύρεση ενός καλού συμβιβασμού, ώστε τα ελαστικά να λειτουργούν και στα 10 μονοθέσια, και για τους 20 οδηγούς και σε όλες τις πίστες. Δεν θα είναι εύκολη υπόθεση».

F1 - Ελαστικά

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!