F1: Η McLaren στοχεύει σε καλύτερη αρχή το 2023

Σκοπός της ομάδας της McLaren για το 2023 είναι να ξεκινήσει τη χρονιά με καλύτερο τρόπο, καθώς δεν θέλει να ακολουθήσει τον επιθετικό ρυθμό εξέλιξης του μονοθεσίου που είχε φέτος.

F1: Η McLaren στοχεύει σε καλύτερη αρχή το 2023

Σκοπός της ομάδας της McLaren για το 2023 είναι να ξεκινήσει τη χρονιά με καλύτερο τρόπο, καθώς δεν θέλει να ακολουθήσει τον επιθετικό ρυθμό εξέλιξης του μονοθεσίου που είχε φέτος.

H McLaren δεν πιστεύει ότι έχει τη δυνατότητα να διατηρήσει και το 2023 τον επιθετικό ρυθμό εξέλιξης που εφάρμοσε στο φετινό μονοθέσιο. Η βρετανική ομάδα ξεκίνησε τη σεζόν με προβλήματα απαγωγής θερμότητας στα εμπρός φρένα της MCL36 και στη συνέχεια ανακάλυψε κάποια προβληματικά χαρακτηριστικά του μονοθεσίου καθώς προχωρούσε η σεζόν.

Παρότι η McLaren έχει σημειώσει μερικά πολύ καλά αποτελέσματα, όπως το βάθρο του Lando Norris στην Imola, έχουν υπάρξει και μερικά πολύ κακά αποτελέσματα. H ομάδα απέτυχε να σημειώσει βαθμούς σε 4 αγώνες από τους 16 που έχουν διεξαχθεί φέτος. Πέρυσι, αυτό είχε συμβεί μόνο μία φορά σε 22 Grand Prix. Στόχος της McLaren για το 2023 είναι να μην έχει τόσο μεγάλες διακυμάνσεις απόδοσης και να ξεκινήσει τη σεζόν όντας πιο ανταγωνιστική από ό,τι φέτος.

Το δύσκολο φετινό ξεκίνημα

O τεχνικός διευθυντής της McLaren, James Key, δήλωσε: «Αντιμετωπίσαμε πολλές προκλήσεις, επειδή είναι ένα τόσο καινούργιο μονοθέσιο, αλλά η μεγαλύτερη πρόκληση φέτος ήταν ότι είχαμε ένα δύσκολο πρώτο αγώνα. Αυτός έδωσε τον τόνο και διαμόρφωσε την υπόλοιπη σεζόν. Η κατάσταση βελτιώθηκε αρκετά γρήγορα ύστερα από αυτό, με μερικά καλά αποτελέσματα στους επόμενους αγώνες, αλλά το ξεκίνημα ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση».

«Αυτό, καθώς και το να συμβαδίζεις με τον πόλεμο της εξέλιξης που φυσικά έχεις με ένα νέο σύνολο κανονισμών. Το ότι εργαζόμαστε εντός ενός πλαισίου ανώτατου ορίου εξόδων επηρεάζει αυτό το γεγονός σημαντικά, οπότε έπρεπε να επιλέγουμε προσεκτικά πως και πότε το κάνουμε αυτό. Έπρεπε να αντιδράσουμε απίστευτα γρήγορα στα προβλήματα που εντοπίσαμε στις δοκιμές στο Μπαχρέιν, μια εβδομάδα πριν από τον πρώτο αγώνα».

«Ως ομάδα, συσπειρωθήκαμε, λύσαμε το πρόβλημα και βρήκαμε λύσεις που λειτούργησαν και κράτησαν για λίγο. Κάποιες φορές ήμασταν γρήγοροι, ενώ, άλλες φορές, δεν ήμασταν αρκετά γρήγοροι. Για αυτό δεν φταίει κανείς, είναι απλά επειδή αυτό είναι το επίπεδο που βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή ως ομάδα».

Ρυθμός εξέλιξης

Ο James Key αναφέρθηκε στο φετινό ρυθμό εξέλιξης του μονοθεσίου της McLaren: «Θα έλεγα ότι φέραμε πολλά πράγματα στην πίστα και πήραμε αυτό που θέλαμε από αυτά. Ωστόσο, νομίζω ότι τα πρότυπα που είδαμε από τις τρεις πρώτες ομάδες, δείχνουν τι πρέπει να είσαι σε θέση να πετύχεις. Αν ξεκινήσεις τη σεζόν με ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο, μπορείς να προσαρμόσεις την εξέλιξή σου από εκεί και πέρα και να κάνεις λιγότερα από αυτά που κάναμε εμείς, ενώ παράλληλα να επικεντρωθείς περισσότερο στους τομείς που πιστεύεις ότι θα είναι οι πιο αποδοτικοί».

«Εκεί θέλουμε να βρισκόμαστε του χρόνου, καθώς δεν θα μπορούσαμε να διατηρήσουμε αυτό το επιθετικό επίπεδο εξέλιξης, διότι είναι στο όριο. Μπορούμε να μάθουμε πολλά από τη φετινή χρονιά και η ομάδα έκανε σπουδαία δουλειά για να πετύχει αυτό που πέτυχε. Έχουμε ένα ακόμη νέο πακέτο που θα έρθει, το οποίο επεξεργαζόμαστε τώρα, και στη συνέχεια θα ακολουθήσουν μερικές μικρές αναβαθμίσεις στους υπόλοιπους αγώνες».

Συνεπώς, η McLaren αναγκάστηκε να ξοδέψει περισσότερο χρόνο και χρήματα φέτος για να επιλύσει τα αρχικά προβλήματα, αλλά θα είχε μεγαλύτερα κέρδη αν μπορούσε να εστιάσει περισσότερους πόρους σε βασικούς τομείς που βελτιώνουν την απόδοση. Με το φετινό επιθετικό ρυθμό εξέλιξης, οι αναβαθμίσεις είχαν «διάρκεια ζωής» μόλις 5-6 αγώνων, όπως ανέφερε ο Key.

Σημείο αναφοράς οι κορυφαίες ομάδες

Παράλληλα, ο Key δήλωσε έκπληκτος από το φετινό ρυθμό εξέλιξης των κορυφαίων ομάδων: «Υποθέτω ότι είμαι λίγο έκπληκτος για το πως δύο ομάδες κατάφεραν να βρουν αυτή την επιπλέον απόδοση σε σύγκριση με όλες τις υπόλοιπες. Οι ομάδες βρίσκονταν ήταν πιο κοντά μεταξύ τους στην αρχή της σεζόν, αλλά τώρα οι διαφορές αρχίζουν και αυξάνονται. Πρέπει να πω ότι η Ferrari και η Red Bull έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά στο να αντλούν περισσότερα».

«Δείχνει ότι ακόμα και εντός ενός ανώτατου ορίου εξόδων, αν είσαι μια μεγάλη ομάδα με εκτεταμένες υποδομές, τεχνογνωσία και μεθοδολογίες που έχουν οικοδομηθεί επί πολλά χρόνια, εξακολουθεί να μετράει πολύ. Οι όροι ανταγωνισμού είναι ίσοι όσον αφορά τον προϋπολογισμό που διαθέτουμε, αλλά δεν είναι ίσοι όσον αφορά από που προερχόμαστε. Αυτό μας δίνει ένα εξαιρετικό σημείο αναφοράς να επιδιώξουμε».

«Είχαμε το ανώτατο όριο πέρυσι, αλλά ήμασταν εντός αυτού. Ενώ το 2022, δεν υπήρχε οποιαδήποτε από τις διευκολύνσεις που υπήρχαν πέρυσι, το ανώτατο όριο είναι μικρότερο και το μονοθέσιο είναι ολοκαίνουργιο, οπότε είναι πολύ πιο δύσκολο. Είναι μια διαδικασία εκμάθησης, και όπως και εμείς, υπάρχουν πιθανώς 4-5 ομάδες εκεί έξω που εργάζονται ακριβώς στο όριο του budget cap. Το θέμα είναι να βρεις τη σωστή ισορροπία. Αν πρόκειται να ξοδέψεις περισσότερα χρήματα σε έναν τομέα, πρέπει να αφαιρεθούν από κάποιον άλλο».

«Υπήρξαν πολλές χαμένες ευκαιρίες αυτή τη σεζόν, το μονοθέσιο ήταν γρήγορο σε κάποιες πίστες και όχι τόσο σε άλλες, και πρέπει να το διορθώσουμε αυτό. Πρέπει να έχουμε μεγαλύτερη συνοχή απόδοσης από αγώνα σε αγώνα. Είμαι σίγουρος ότι σχεδόν κάθε ομάδα θα μπορούσε να το πει αυτό, αλλά φέτος ήταν χειρότερα από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια. Έρχονται περισσότερες εξελίξεις, οι οποίες ελπίζουμε ότι θα βελτιώσουν την απόδοση του μονοθεσίου μας. Φυσικά, δεν ξέρουμε αν οι ομάδες γύρω μας θα ανταποκριθούν σε αυτό, αλλά ελπίζουμε ότι θα μας δώσει κάποιο πλεονέκτημα».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!