F1: H συμφωνία AlphaTauri και Colton Herta εξαρτάται από τη FIA

Η ομάδα της AlphaTauri έχει έρθει σε συμφωνία με τον οδηγό του IndyCar Colton Herta, εφόσον ο Αμερικανός καταφέρει να αποκτήσει από τη FIA την απαραίτητη για τη συμμετοχή του στη Formula 1 superlicence.

F1: H συμφωνία AlphaTauri και Colton Herta εξαρτάται από τη FIA

Η ομάδα της AlphaTauri έχει έρθει σε συμφωνία με τον οδηγό του IndyCar Colton Herta, εφόσον ο Αμερικανός καταφέρει να αποκτήσει από τη FIA την απαραίτητη για τη συμμετοχή του στη Formula 1 superlicence.

O αγωνιστικός διευθυντής της Red Bull, Helmut Marko, αποκάλυψε ότι η AlphaTauri έχει έρθει σε συμφωνία όσον αφορά τους βασικούς όρους με τον Colton Herta, τον 22χρονο Αμερικανό οδηγό της Andretti Autosport στο IndyCar, εφόσον η FIA δεχθεί να του παραχωρήσει αγωνιστική άδεια superlicence, παρά το γεγονός ότι δεν έχει συγκεντρώσει τους απαιτούμενους βαθμούς (διαθέτει 32 από τους 40).

O Διεθνής Αγωνιστικός Κώδικας της FIA δίνει περιθώριο να παρακαμφθούν οι απαιτήσεις των κανονισμών, αναφέροντας ότι υπάρχει η πιθανότητα κάποιος οδηγός να μην έχει συγκεντρώσει τους απαιτούμενους βαθμούς, αλλά να εγκριθεί για λογαριασμό του superlicence, εφόσον υπάρχουν λόγοι ανωτέρας βίας ή πέραν του ελέγχου του. Υπάρχουν διάφορα σενάρια για το πως θα μπορούσε ο Herta να επικαλεστεί αυτούς τους λόγους, που περιλαμβάνουν και τον Covid-19.

Ωστόσο, ορισμένοι επικεφαλής ομάδων, όπως και ο CEO της F1, Stefano Domenicali, πιστεύουν ότι δεν θα πρέπει να παρακαμφθούν οι κανονισμοί της FIA για χάρη του Herta, όσο και αν θέλει το σπορ να αποκτήσει έναν Αμερικανό οδηγό. Οι Frederic Vasseur (Alfa Romeo) και Günther Steiner (Haas) έχουν δηλώσει ότι ο Covid δεν καθιστά λόγο ανωτέρας βίας. Το σύστημα βαθμών έχει θεσμοθετηθεί για να αποκλείσει το ενδεχόμενο να έρχονται οδηγοί με πολλά χρήματα που δεν έχουν τα κατάλληλα διαπιστευτήρια. Κάποιοι, όπως ο διευθυντής της McLaren, Andreas Seidl, πιστεύουν ότι θα πρέπει να υπάρχει κάποια ελαστικότητα.

Οι περισσότεροι συμφωνούν πάντως να υπάρξουν συζητήσεις, αν κριθεί ότι θα πρέπει να αλλάξει το σύστημα βαθμολόγησης, το οποίο λειτουργεί καλά για την Ευρώπη, αλλά ίσως δεν δίνει τόσες πολλές ευκαιρίες σε Αμερικανούς οδηγούς από το IndyCar. Όσον αφορά την περίπτωση του Herta, ο Helmut Marko από την πλευρά του, δήλωσε: «Κοιτάξαμε τους κανονισμούς, το συζητήσαμε με τη FIA, και λόγω Covid, υπάρχει ένας ειδικός κανονισμός που μπορεί να πάρει (τα καλύτερα αποτελέσματα από) τρεις χρονιές (από τις τέσσερις τελευταίες) και επίσης, εάν ένα αποτέλεσμα δεν είναι το μέγιστο των βαθμών και είναι εκτός ελέγχου του οδηγού, μπορούν να δώσουν τους βαθμούς».

Colton Herta

«Οπότε, δεν είναι τίποτα παράλογο. Κέρδισε 7 αγώνες IndyCar και αυτό είναι συγκρίσιμομε ένα Grand Prix νομίζω, οπότε θα ήταν κρίμα αν δεν έπαιρνε τη superlicence. Παραδόξως, όλα τα εμπλεκόμενα μέρη και οι ομάδες βρήκαμε μια συμφωνία. Πρώτα πρέπει να πάρουμε μια οριστική απάντηση (από τη FIA) και νομίζω ότι αυτό θα πρέπει να γίνει μέχρι τη Monza, θα έλεγα», δηλαδή το GP Ιταλίας το επόμενο Σαββατοκύριακο. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το συμβόλαιο του Herta με την Andretti Autosport περιλαμβάνει όρο που τον αποδεσμεύει, εφόσον δεχθεί πρόταση από ομάδα της Formula 1.

Επίσης, εκτιμάται ότι η McLaren είχε επιλογή να τον φέρει στην ομάδα της αφότου έκλεισε πρόγραμμα ιδιωτικών δοκιμών με περυσινό μονοθέσιο της βρετανικής ομάδας, ωστόσο, φαίνεται ότι έχει παραχωρήσει αυτό το δικαίωμα για τα επόμενα δύο χρόνια. Αναφέρεται ότι η McLaren το έκανε αυτό ως ανταπόδοση χάρης, για το γεγονός ότι η Red Bull είχε αποδεσμεύσει τον Μεξικανό Pato O’Ward για να του επιτρέψει να αγωνιστεί στο IndyCar με τη βρετανική ομάδα.

Μόνο εφόσον ο Herta αποκτήσει superlicence, θα δεχθεί η Red Bull να αποδεσμεύει τον Pierre Gasly, αφήνοντας το Γάλλο να προσχωρήσει στην Alpine. Όπως έχει δηλώσει ο Helmut Marko, έχουν γίνει εποικοδομητικές συζητήσεις: «Εάν πληρούνται οι όροι μας, δεν θα σταθούμε εμπόδιο στο δρόμο του Gasly. Θα ήταν ένα όνειρο που γίνεται πραγματικότητα για αυτόν να οδηγήσει σε μια γαλλική εργοστασιακή ομάδα. Αλλά δεν έχουν εκπληρωθεί ακόμη όλες οι προϋποθέσεις. Αν η συμφωνία (με τον Herta) λειτουργήσει, τότε θα συμβεί στη Monza, και για τον Pierre φυσικά». Ο επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner, ξεκαθάρισε: «Δεν πρόκειται να αποδεσμεύσουμε τον Pierre, αν δεν έχουμε κάποιον συναρπαστικό να βάλουμε σε εκείνο το μονοθέσιο».

Επίσης, ο Helmut Marko έχει ξεκαθαρίσει ότι ο Mick Schumacher δεν αποτελεί υποψήφιο για τη θέση της AlphaTauri: «Δεν αποτελεί ζήτημα για εμάς. Είναι -ή ήταν- ένας νεαρός οδηγός της Ferrari. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δεν ασχοληθήκαμε ποτέ με τον Mick Schumacher. Έχουμε το δικό μας πρόγραμμα. Φυσικά, προτιμούμε τους δικούς μας ανθρώπους». Εκτιμάται ότι ο Γερμανός έχει έρθει σε επαφή με τους ανθρώπους της Alpine κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών. Ίσως η Alpine, που σύμφωνα με τις πληροφορίες δεν σκέφτεται το ενδεχόμενο του Daniel Ricciardo, βλέπει τον Schumacher ως εναλλακτική λύση, αν δεν καταφέρει να αποκτήσει τον Gasly.

Pierre Gasly

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!