F1: Η Alpine δεν αποκλείει το ενδεχόμενο του Ricciardo

To γεγονός ότι ο Daniel Ricciardo επέλεξε να αποχωρήσει από την ομάδα της Renault για χάρη της McLaren το 2021 δεν θα σταθεί εμπόδιο σε μια μελλοντική συνεργασία του Αυστραλού με την ομάδα του Enstone.

F1: Η Alpine δεν αποκλείει το ενδεχόμενο του Ricciardo

To γεγονός ότι ο Daniel Ricciardo επέλεξε να αποχωρήσει από την ομάδα της Renault για χάρη της McLaren το 2021 δεν θα σταθεί εμπόδιο σε μια μελλοντική συνεργασία του Αυστραλού με την ομάδα του Enstone.

Η κατάσταση που δημιουργήθηκε εχθές στην Alpine, η οποία ανακοίνωσε ότι ο Oscar Piastri θα αντικαταστήσει τον Fernando Alonso, για να διαψευστεί λίγη ώρα αργότερα από τον ίδιο τον Αυστραλό οδηγό, ενδέχεται να αφήσει ένα cockpit κενό στη γαλλική ομάδα. Ενώ περιμένουμε περαιτέρω εξελίξεις στη διαμάχη που έχει ξεσπάσει αυτή τη στιγμή, ο διευθυντής της Alpine, Otmar Szafnauer, δήλωσε ότι η γαλλική ομάδα δεν θα είχε πρόβλημα να υποδεχθεί πίσω τον Daniel Ricciardo.

Ο 33χρονος Αυστραλός είχε αγωνιστεί με τα χρώματα της Renault (την προηγούμενη ενσάρκωση της ομάδας της Alpine), αφότου αποφάσισε να αφήσει πίσω του τη Red Bull το 2018. Ωστόσο, παρά τις παχυλές απολαβές 25 εκατομμυρίων δολαρίων το 2020, ο Ricciardo παρέμεινε μόνο δύο χρόνια στη γαλλική ομάδα και αποφάσισε το 2021 να μεταβεί στη McLaren, η οποία τον είχε προσεγγίσει και το 2018. Ωστόσο, η πορεία του στη βρετανική ομάδα δεν έχει φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Με τον τρόπο που διαχειρίστηκε την κατάσταση Alonso και Piastri η Alpine, φαίνεται ότι είναι η μεγάλη χαμένη. Πίστευε ότι έχει εξασφαλισμένο τον Alonso αλλά δεν ήταν έτσι. Παράλληλα, το ίδιο πίστευε και ο Piastri και επειδή δεν ήταν ευχαριστημένος με την εναλλακτική της Williams που του προσέφερε η Alpine, φαίνεται ότι κυνήγησε μία διαφορετική λύση μαζί με τον μάνατζέρ του, Mark Webber, ο οποίος γνωρίζει καλά τον διευθυντή της McLaren, Andreas Seidl, ο Αυστραλός ήταν οδηγός και ο Γερμανός διευθυντής της Porsche στο WEC.

Για να αρνηθεί ο Piastri το αγωνιστικό cockpit της Alpine, σημαίνει ότι έχει μία πολύ καλή συμφωνία αλλού, πιθανότατα με τη McLaren. H λογική λέει επίσης ότι αυτή η συμφωνία θα προβλέπει αγωνιστικό cockpit για το 2023. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και αν έχει σύμφωνα με τους όρους του συμβολαίου του Ricciardo ο Αυστραλός είναι αυτός που θα αποφασίσει αν θα παραμείνει στην ομάδα, ενδέχεται η McLaren να είναι πρόθυμη να εξαγοράσει το συμβόλαιό του.

Σύμφωνα με τις φήμες, ο Ricciardo έχει μέχρι το Σεπτέμβριο να αποφασίσει αν θα επιλέξει να ενεργοποιήσει την επιλογή ανανέωσης που του παρέχει το συμβόλαιό του. Παράλληλα, αναφέρεται ότι όταν ο Alonso άφησε κενή τη θέση της Alpine, ένας από τους οδηγούς που επικοινώνησαν με τον Szafnauer ήταν και ο Ricciardo.

Παρότι η Alpine πιστεύει ότι η κίνηση της ανακοίνωσης του Piastri είναι νομικά σωστή, προφανώς ο νεαρός Αυστραλός έχει αντίθετη άποψη. To ζήτημα ενδέχεται να τεθεί ενώπιον του Συμβουλίου Αναγνώρισης Συμβολαίων της F1. Αν όντως ο Piastri πάει στη McLaren, υπάρχει περίπτωση να δούμε τον Ricciardo να επιστρέφει στην Alpine, όπως αναφέρουν γαλλικά δημοσιεύματα; Άλλωστε, o CEO του ομίλου Renault, Luca de Meo δεν είχε πάρει καλά την αποχώρηση του Ricciardo τότε.

O Szafnauer δεν το αποκλείει

Ωστόσο, ο Otmar Szafnauer δήλωσε ότι δεν θα υπήρχε πρόβλημα να επιστρέψει ο Ricciardo στη γαλλική ομάδα: «Βραχυπρόθεσμα, πρέπει να αντικαταστήσουμε τον Fernando με τον απολύτως καλύτερο οδηγό. Αλλά αυτό που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι ότι έχουμε ένα σχέδιο 100 αγώνων για να αρχίσουμε να κερδίζουμε GP και να διεκδικούμε το Πρωτάθλημα. Είμαστε πάνω από 10 αγώνες σε αυτό, οπότε έχουμε 80-κάτι αγώνες για να το κάνουμε αυτό».

«Αν κοιτάξετε τον Fernando, για παράδειγμα, έρχεται και φεύγει, και νομίζω ότι αυτό συμβαίνει και με άλλους οδηγούς. Δεν νομίζω ότι αυτό αποτελεί ζήτημα. Νομίζω ότι αυτό στο οποίο πρέπει να επικεντρωθούμε είναι, όπως είπα, τα σχέδια που έχουμε για τους επόμενους 89-88 αγώνες».

F1 - Daniel Ricciardo (McLaren), GP Ουγγαρίας 2022

«Πρέπει να βεβαιωθούμε ότι υποστηρίζουμε αυτό το σχέδιο με τον καλύτερο οδηγό που μπορούμε, και υπάρχουν κάποιες επιλογές για εμάς. Οπότε, ο οδηγός που βρεθεί δίπλα στον Esteban (Ocon) πρέπει να είναι η καλύτερη επιλογή για εμάς, να υποστηρίζει αυτό τον στόχο και να μας βοηθάει να τον πετύχουμε».

Η McLaren έχει παραμείνει σιωπηλή ενώ εκτυλίσσεται όλη αυτή η ιστορία. Ωστόσο, στο παρασκήνιο συμμετέχει ενεργά, πιθανότατα υποστηρίζοντας τη στάση του Piastri, o οποίος δεν θα αρνούνταν μια εξασφαλισμένη θέση στο grid του 2023 αν δεν είχε εγγυήσεις ότι θα αγωνίζεται αλλού. Παράλληλα, η McLaren βρίσκεται επίσης στο επίκεντρο μίας παρόμοιας διαμάχης όσον αφορά τον Ισπανό Πρωταθλητή του IndyCar Alex Palou.

H Arrow McLaren SP ανακοίνωσε ότι υπέγραψε συμβόλαιο με τον Ισπανό για την επόμενη σεζόν, ενώ η ομάδα για την οποία αγωνίζεται ο Palou αυτή τη στιγμή, η Chip Ganassi Racing, ισχυρίζεται ότι διέθετε επιλογή ανανέωσης του συμβολαίου του, την οποία ενεργοποίησε. O Palou διέψευσε τους ισχυρισμούς της Ganassi ότι συμφώνησε μαζί της και τώρα η ομάδα κατέθεσε μήνυση εναντίον του Ισπανού οδηγού. Ο δικηγόρος του Palou ισχυρίστηκε ότι η Ganassi προσπαθεί να του στερήσει μία ευκαιρία να βρεθεί στη Formula 1.

Ο υπεύθυνος της κατάστασης στην Alpine

Ό,τι και αν συμβεί με την υπόθεση του Piastri, το σίγουρο είναι ότι η Alpine έκανε λάθος χειρισμούς άφησε να φύγει ο καλύτερος εκ των δύο οδηγών της φέτος -παρότι δεν προηγείται του Ocon στη βαθμολογία- και τώρα κινδυνεύει να χάσει -αν αυτό δεν έχει συμβεί ήδη- και ένα από το πιο υποσχόμενα νέα ταλέντα. Οι ευθύνες για αυτή την ντροπιαστική κατάσταση θα πρέπει να επιρριφθούν στον Laurent Rossi, CEO της Alpine, ο οποίος δεν ήταν διατεθειμένος να δώσει σε κανέναν από τους δύο αυτό που ήθελαν.

Laurent Rossi

Ο Rossi φαίνεται να έχει ακολουθήσει μία λίγο υπεροπτική στάση, απέναντι στον Alonso και τον μεταχειρίστηκε ως κάποιον που θα μπορούσε να διατηρήσει για όσο χρονικό διάστημα βόλευε την Alpine, μέχρι να είναι έτοιμος ο Piastri. Ωστόσο, δεν θα πρέπει να υποτιμά κανείς τον Alonso, ο οποίος γνωρίζει τον τρόπο λειτουργίας της F1 απ’ έξω και ανακατωτά και είναι ιδιαίτερα καλός στους ελιγμούς του στα παρασκηνιακά δρώμενα.

Ο Ισπανός αποφάσισε να αιφνιδιάσει την Alpine και ο συγχρονισμός της ανακοίνωσης της μεταγραφής του στην Aston Martin -από την οποία η γαλλική ομάδα το έμαθε- ενδέχεται να μην ήταν τυχαίος σχετικά με την υπόθεση Piastri. Άλλωστε, ο Webber είναι στενός φίλος του Alonso και ο Ισπανός ίσως γνώριζε ότι κάποιοι όροι στο συμβόλαιο του Piastri ενδέχεται να έληγαν στις 31 Ιουλίου, δηλαδή μία ημέρα πριν από την ανακοίνωση της δικής του μεταγραφής στην Aston Martin…

Παράλληλα, η Williams ανέφερε ότι θα κάνει μία ανακοίνωση το απόγευμα. Μπορεί να μη συσχετίζεται βέβαια και η λογική λέει ότι θα πρόκειται για τη διατήρηση του Alex Albon και για το 2023, αλλά έτσι όπως έχουν εξελιχθεί τα πράγματα, ποτέ δεν ξέρει κανείς!

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!