F1: Η Alpine θέλει τον Oscar Piastri αλλά…

Αφότου έχασε τον Fernando Alonso, υπάρχει περίπτωση η Alpine να κινδυνεύει να χάσει και τον Oscar Piastri από τη McLaren; Ενδέχεται να δούμε νομική μάχη μεταξύ τους και πόσο πιθανό είναι να δούμε τον Daniel Ricciardo να επιστρέφει στην Alpine;

F1: Η Alpine θέλει τον Oscar Piastri αλλά…

Αφότου έχασε τον Fernando Alonso, υπάρχει περίπτωση η Alpine να κινδυνεύει να χάσει και τον Oscar Piastri από τη McLaren; Ενδέχεται να δούμε νομική μάχη μεταξύ τους και πόσο πιθανό είναι να δούμε τον Daniel Ricciardo να επιστρέφει στην Alpine;

Η ανακοίνωση της μεταγραφής του Fernando Alonso στην Aston Martin το 2023 έχει προκαλέσει μία αλυσιδωτή αντίδραση εξελίξεων, στην οποία η Alpine φαίνεται ότι από εκεί που βρισκόταν με τρεις οδηγούς στα χέρια της και προσπαθούσε να τους διαχειριστεί, αυτή τη στιγμή ενδέχεται να έχει εξασφαλισμένο μόνο τον Esteban Ocon. Αναφέρεται ότι και ο νεαρός προστατευόμενος της γαλλικής ομάδας, Oscar Piastri, ενδέχεται να έχει υπογράψει συμφωνία με τη McLaren, αν και η Alpine επιμένει ότι το συμβόλαιο του Αυστραλού του απαγορεύει να αγωνιστεί αλλού, εφόσον υπάρχει διαθέσιμο cockpit σε αυτήν.

Φαίνεται ότι ο CEO της Alpine, Laurent Rossi, πίστευε ότι διαθέτει όλα τα χαρτιά στα χέρια του όταν διαπραγματευόταν με τον Alonso την ανανέωση του συμβολαίου του. Ο Γάλλος προσέφερε στον δύο φορές Πρωταθλητή μονοετές συμβόλαιο με μειωμένες απολαβές (από τα  εκτιμώμενα 18 εκατομμύρια ευρώ ετησίως) και πρόβλεψη μελλοντικής μετάβασης στο πρόγραμμα WEC της γαλλικής εταιρείας, καθώς ήθελε να ανοίξει το δρόμο για την έλευση του Piastri, τον οποίο σκόπευε να «δανείσει» για ένα χρόνο στη Williams.

Έκπληξη η αποχώρηση του Alonso

Ωστόσο, ο Alonso o οποίος είχε επιστρέψει στη Formula 1 έπειτα από προσέγγιση της προηγούμενης διοίκησης της Renault, υπό τον Cyril Abiteboul, απαιτούσε τουλάχιστον διετή συμφωνία, θέλοντας να συνεχίσει την καριέρα του στην F1 πέραν του 2023. Ο διευθυντής της ομάδας της Alpine, Otmar Szafnauer, αντίθετα από τις φήμες που είχαν διαδοθεί, δήλωσε ότι έμαθε για τη μεταγραφή του Alonso όταν αυτή ανακοινώθηκε από την Aston Martin.

O Szafnauer δήλωσε ότι είχε παρατηρήσει το γεγονός ότι ο Alonso είχε θεαθεί να εξέρχεται από το motorhome της Aston Martin την ίδια στιγμή με τον Lawrence Stroll στα paddock του Hungaroring, αλλά πίστευε ότι πρόκειται απλά για εξερευνητικές επαφές. Άλλωστε, είχε ρωτήσει τον Ισπανό αν έχει υπογράψει κάτι, για να λάβει αρνητική απάντηση. Ο Szafnauer πίστευε ότι η Alpine βρισκόταν πολύ κοντά σε συμφωνία με τον Alonso.

«Προσφέραμε μια συμφωνία ένα συν ένα. Και το συζητήσαμε με τον Fernando: ‘Κοίτα, αν του χρόνου, τέτοια εποχή, αποδίδεις στο ίδιο επίπεδο, φυσικά και θα σε πάρουμε και αυτό θα μπορεί να συνεχιστεί’. Αλλά νομίζω ότι ήθελε περισσότερη σιγουριά ανεξάρτητα από την απόδοση: ‘Θέλω να μείνω για περισσότερο καιρό’. Και νομίζω ότι αυτή ήταν η ουσία του να πάμε για 1+1, αντί για 2+1, 3+1 ή τρία χρόνια».

«Υπήρχαν μόνο μερικά δευτερεύοντα σημεία που εκκρεμούσαν, για τα οποία είπε ότι ο δικηγόρος του θα επικοινωνούσε μαζί μας. Πίστευα ότι αυτό θα συνέβαινε. Και στη συνέχεια, πριν φύγει, επιβεβαίωσα μαζί του ότι θα υπογράφαμε σύντομα. Και μου είπε: ‘Ναι, μην ανησυχείτε, δεν έχω υπογράψει με κανέναν άλλο. Θα το συνεχίσουμε αυτό τις επόμενες ημέρες’».

Και έπειτα ήρθε ο καταπέλτης. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του ισπανικού Τύπου, η Aston Martin προσέφερε συμφωνία 1+1+1 ετών στον Alonso, με την επιλογή πρόωρου τερματισμού του να επαφίεται αποκλειστικά στα χέρια του οδηγού και ετήσιες απολαβές 20 εκατομμυρίων ευρώ ανά σεζόν. Στη συνέχεια, ο Szafnauer βρέθηκε αντιμέτωπος με ένα άλλο πρόβλημα. Δεν έχει καταφέρει ακόμα να έρθει σε επαφή με τον μάνατζερ του Oscar Piastri, τον Mark Webber, πρώην οδηγό της F1, οποίος γνωρίζει καλά τον διευθυντή της McLaren Andreas Seidl, καθώς οδηγούσε για την Porsche (της οποίας ο Γερμανός ήταν διευθυντής) στο WEC.

H περίπτωση του Piastri

Έχοντας κατακτήσει τους τίτλους Formula 2 (2021), Formula 3 (2020) και του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Formula Renault (2019), ο 21 ετών Αυστραλός Oscar Piastri έχει τα καλύτερα διαπιστευτήρια για να κάνει τη μετάβαση στη Formula 1. Η Alpine ήθελε μέχρι πρότινος να παραχωρήσει τον Αυστραλό στη Williams για μία διετία, αλλά φαίνεται ότι το δίδυμο των Piastri και Webber δεν ήταν ευχαριστημένο με αυτή τη λύση. Αναφέρεται εντονότατα ότι ο Piastri ενδέχεται να έχει κλείσει συμφωνία με τη McLaren, όταν είδε ότι η μόνη πιθανότητα που του προσέφερε η Alpine για το 2023 ήταν το cockpit της Williams.

Oscar Piastri

Ο Szafnauer δήλωσε για την προσπάθειά του να επικοινωνήσει με τον Webber: «Ο Oscar και η παράταξή του εξετάζουν τις επιλογές τους, ό,τι κι αν σημαίνει αυτό. Αυτό συνέβη μόλις τη Δευτέρα. Τώρα είναι Τρίτη. Ο μάνατζέρ του βρίσκεται στην Αυστραλία, οπότε υπάρχει μια μικρή διαφορά ώρας. Αλλά προσπαθούσα να βρω τον Mark και του έγραψα μερικά μηνύματα και επίσης κάποια email. Δώστε μας λίγο χρόνο. Αλλά ο Oscar είναι ο νούμερο ένα υποψήφιος που προτιμούμε. Αυτό θα κάνουμε».

«Δεν είμαι ενήμερος για οποιοδήποτε προσύμφωνο έχει με τη McLaren, αν υπάρχει. Αλλά ακούω τις ίδιες φήμες που ακούτε και εσείς στο pit lane. Αυτό που ξέρω είναι ότι έχει υποχρεώσεις προς εμάς λόγω συμβολαίου. Και εμείς έχουμε απέναντί του. Και τιμούμε αυτές τις υποχρεώσεις όλη τη χρονιά. Αυτές οι υποχρεώσεις διαρκούν μέχρι το 2023, και πιθανώς το 2024, αν ενεργοποιηθούν κάποιες επιλογές».

Όσον αφορά την προφανή απροθυμία του Piastri να τοποθετηθεί στη Williams, ο Szafnauer δήλωσε: «Οι όροι του συμβολαίου, αυτές οι λεπτομέρειες δεν μας αρέσει να αποκαλύπτουμε, ήταν υπέρ της πλευράς της ομάδας να το καθορίσει και όχι από την πλευρά του οδηγού. Αν τίθενται επιλογές μεταξύ ίσως μιας ομάδας που βρίσκεται στην κορυφή του midfield έναντι, κάποιας που δεν είναι εκεί, φυσικά και θα επιλέξεις την ομάδα που έχει καλύτερες δυνατότητες στο μέλλον».

«Αλλά αν ξέρεις ότι αν η επιλογή σου είναι να οδηγήσεις στην F1 ή να μείνεις εκτός για έναν ακόμη χρόνο, φαντάζομαι ότι θα επιλέξεις να οδηγήσεις στην F1. Τώρα που υπάρχει μια μικρή σαφήνεια, καθώς ο Fernando επέλεξε να πάει στην Aston, η επιλογή του Oscar δεν είναι να τοποθετηθεί κάπου αλλού, όπως η Williams, σε αντίθεση με μια κορυφαία ομάδα του midfield».

«Από τη στιγμή που αυτή είναι η επιλογή που βρίσκεται μπροστά σου, μπορώ να το καταλάβω. Αλλά διαφορετικά, δεν μπορώ να το καταλάβω. Πρέπει τώρα, όπως είπα, να το προχωρήσουμε αυτό. Θα καθίσουμε λοιπόν και θα δούμε ποια θα είναι η μελλοντική σύνθεση των οδηγών μας. Φαντάζομαι ότι οι επιλογές μας θα είναι διαφορετικές». O Szafnauer ανέφερε επίσης ότι δέχθηκε πολλά τηλεφωνήματα από υποψήφιους οδηγούς, μεταξύ των οποίων αναφέρεται ότι ήταν και ο Daniel Ricciardo

Όπως πίστευε και με την περίπτωση του Alonso, ο Szafnauer πιστεύει ότι δεν θα υπάρξουν επιπλοκές με τον Piastri: «Δεν θα πρέπει να υπάρξουν επιπλοκές. Αν όλοι είναι πιστοί στις συμφωνίες που υπέγραψαν μόλις πριν από λίγους μήνες, θα πρέπει να είμαστε σε θέση να προχωρήσουμε με τις συμφωνίες που έχουμε συνάψει».

Δεσμεύσεις συμβολαίου

Ο Szafnauer ξεκαθάρισε ότι η Alpine έχει ξοδέψει πολλά χρήματα και πόρους για την προετοιμασία του Piastri για την F1 και κατά συνέπεια, δεν θα τον αφήσει να φύγει χωρίς μάχη: «Πρόκειται για ένα σημαντικό ποσό επένδυσης. Είναι κάτι περισσότερο από την οικονομική επένδυση, είναι και συναισθηματική, και η προετοιμασία του για μια επιτυχημένη, όπως ελπίζουμε, καριέρα στην F1. Δεν το κάνει κάθε ομάδα της F1 αυτό για οποιοδήποτε οδηγό της ακαδημίας που έχει προκριθεί, αλλά εμείς επιλέξαμε να το κάνουμε για να τον προετοιμάσουμε».

«Και το κάναμε μόνο με σκοπό να αγωνιστεί εδώ στο μέλλον. Δεν θα το κάναμε αυτό, αν η προοπτική ήταν να τον προετοιμάσουμε για έναν από τους ανταγωνιστές μας. Οι υποχρεώσεις μας απέναντί του φέτος εκπληρώθηκαν. Είναι εφεδρικός οδηγός και τον βάλαμε στο περυσινό μονοθέσιο για σημαντικό χρονικό διάστημα. Είμαστε πολύ πέραν του μισού αυτού του προγράμματος των 5.000 χιλιομέτρων δοκιμών με το περυσινό μονοθέσιο, που δεν είναι αμελητέο, στο πλαίσιο της προετοιμασίας για να αγωνιστεί του χρόνου».

F1 - Esteban Ocon (Alpine), GP Γαλλίας 2022

«Επίσης, συμμετοχή σε FP1 και ώρες στον προσομοιωτή. Έχουμε εκπληρώσει αυτές τις υποχρεώσεις και από τις δύο πλευρές. Επομένως, έχουμε ένα νόμιμο συμβόλαιο μαζί του για το 2023. Και αν ενεργοποιηθεί περαιτέρω επιλογή και για το 2024. Δεν ξέρω λοιπόν τι έχει κάνει με τη McLaren. Όπως είπα, δεν είμαι ενήμερος γι’ αυτό».

Μνήμες Jenson

Ο Szafnauer, όντας στο διοικητικό συμβούλιο του εγχειρήματος της Honda για τη Formula 1 μεταξύ 2001 και 2008, έχει ζήσει από κοντά την περίπτωση του Jenson Button. O Βρετανός είχε συμβόλαιο με την BAR (που χρησιμοποιούσε κινητήρες Honda), με επιλογή ανανέωσης υπέρ της ομάδας, αλλά υπέγραψε με τη Williams. Τη διαμάχη κλήθηκε να επιλύσει τo Συμβούλιο Αναγνώρισης Συμβολαίων της F1. Ο Button αναγκάστηκε να παραμείνει στη BAR.

Ο Αμερικανός δήλωσε: «Ξέρω ότι ο Oscar είναι διαφορετικός από τον Jenson. Ας ελπίσουμε ότι δεν θα χρειαστεί να ακολουθήσουμε αυτή την οδό ούτως ή άλλως. Το επιχείρημά σας είναι ότι ο οδηγός θέλει να πάει κάπου αλλού. Ελπίζω ότι δεν είναι έτσι. Αλλά έχω δει περίπτωση όπου ένας οδηγός όντως υπέγραψε λανθασμένα σε μια άλλη ομάδα, οπότε έπρεπε να οδηγήσει για την ομάδα με την οποία είχε υπογράψει αρχικά, και δεν υπήρχε κανένα απολύτως θέμα. Ο Jenson εκείνη την εποχή έκανε εξαιρετική δουλειά στην BAR-Honda και δεν κατέληξε ποτέ στη Williams».

…και ο Ricciardo

Παράλληλα, το γαλλικό περιοδικό Auto Hebdo, το οποίο ήταν το πρώτο που είχε αποκαλύψει πρώτο το Νοέμβριο την πιθανότητα μεταγραφής του Szafnauer από την Aston Martin στην Alpine, έγραψε εχθές ότι υπάρχει πιθανότητα να επιστρέψει στην Alpine ο Daniel Ricciardo. Το εν λόγω περιοδικό διαθέτει υψηλόβαθμες πηγές στην ανώτερη διοίκηση της γαλλική ομάδας, οπότε δεν θα πρέπει να απορριφθεί ως τελείως αβάσιμο το δημοσίευμα αυτό. Οι εξελίξεις αναμένονται συναρπαστικές…

Daniel Ricciardo

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!