F1: Προεπισκόπηση GP Μ. Βρετανίας

Ο 10ος γύρος του φετινού Πρωταθλήματος Formula 1 θα πραγματοποιηθεί στο Silverstone για το GP Μ. Βρετανίας, στην οποία εδρεύουν 7 από τις 10 ομάδες.

F1: Προεπισκόπηση GP Μ. Βρετανίας

Ο 10ος γύρος του φετινού Πρωταθλήματος Formula 1 θα πραγματοποιηθεί στο Silverstone για το GP Μ. Βρετανίας, στην οποία εδρεύουν 7 από τις 10 ομάδες.

To παλιό στρατιωτικό αεροδρόμιο που χτίστηκε για τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο στο Silverstone χρησιμοποιείται από τα τέλη της δεκαετίας του 1940 ως πίστα για τη διεξαγωγή αγώνων. Ήταν η πίστα που φιλοξένησε το πρώτο Grand Prix που προσμέτρησε στο πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 το 1950. Συνεπώς, έχει μεγάλη ιστορία και έχει δεχθεί αρκετές τροποποιήσεις ανά τα χρόνια. Αλλά έχει διατηρήσει τον ταχύτατο χαρακτήρα του και αποτελεί μια από τις αγαπημένες οδηγικές προκλήσεις των πιλότων.

Το Silverstone φιλοξενεί το GP Μ. Βρετανίας αδιάκοπα από το 1987, ενώ η παρούσα χάραξη, με την προσθήκη του εσωτερικού τμήματος (στροφές 1-6) χρησιμοποιείται από το 2010, με τη θέση της σειράς εκκίνησης να αλλάζει τοποθεσία το 2011, για να βρεθεί δίπλα από το καινούργιο σύμπλεγμα pits που κατασκευάστηκε τότε. Οι Βρετανοί οπαδοί του σπορ αναμένεται να κατακλύσουν τις κερκίδες και φέτος, δημιουργώντας μία ξεχωριστή ατμόσφαιρα, στην χωρητικότητας 140.000 θεατών πίστα.

Το Silverstone αποτελεί την πίστα με το τρίτο υψηλότερο ποσοστό απόστασης στο γύρο με τέρμα γκάζι (81%). Το σύστημα πέδησης δεν καταπονείται πολύ στο Silverstone, καθώς οι οδηγοί δεν αγγίζουν ελάχιστα από την το πεντάλ του φρένου για περίπου μισό γύρο: από την Luffield (7) μέχρι την Stowe (15). Ο γύρος παρουσιάζει μόνο τρεις ζώνες έντονης πέδησης, συνεπώς οι ομάδες καλύπτουν τους αεραγωγούς των φρένων, για να ελαχιστοποιήσουν τις αεροδυναμικές απώλειες.

Στο προαναφερθέν τμήμα της πίστας υπάρχουν μερικές από τις ταχύτερες στροφές της πίστας: η Copse (στροφή 9, διανύεται αναπτύσσοντας 5,2 G) και φυσικά η θρυλική ακολουθία Maggots, Becketts, Chapel (στροφές 10-14), μία από τις καλύτερες του πρωταθλήματος.

Ο αυχένας των οδηγών της F1 υποστηρίζει βάρος 7 κιλών (μαζί με το κράνος 1.200 γραμμαρίων) και σε αυτές τις στροφές υπόκειται σε αλλεπάλληλες αλλαγές κατεύθυνσης πολλαπλών G: 2 αριστερά, 5 δεξιά, 5 αριστερά, 4 δεξιά και 3 αριστερά πάλι. Πολλαπλασιάστε αυτές τις τιμές επί 7 κιλά και μπορείτε να υπολογίσετε το συνολικό φορτίο, που φτάνει έως και τα 35 κιλά.

Η πίστα του Silverstone διαθέτει έναν από τους υψηλότερους μέσους όρους ταχύτητας διέλευσης από την κορυφή των στροφών και κατά συνέπεια πλευρικών φορτίων της σεζόν και με τα φετινά μονοθέσια ενδέχεται να αυξηθεί πέραν των 2,8 G που ήταν έως πέρυσι. Με τα πλευρικά φορτία να είναι τόσο υψηλά η καταπόνηση του εμπρός αριστερού ελαστικού αποτελεί τον περιοριστικό παράγοντα.

Μαζί με τo Spa και τη Suzuka, το Silverstone συμπληρώνει την τριάδα των πιο απαιτητικών προορισμών για τα ελαστικά της Pirelli, η οποία έχει επιλέξει τις πιο σκληρές γόμες για τo τριήμερο, με πολύ υψηλές πιέσεις: 26 psi εμπρός και 23 psi στον πίσω άξονα, σε θερμοκρασία 70 βαθμών Κελσίου. O αγγλικός καιρός ενδέχεται να παίξει το ρόλο του με πρόγνωση βροχών κυρίων την Παρασκευή και το Σάββατο.

Μέχρι πρότινος, η αεροδυναμική απόδοση των ήταν κυρίαρχος παράγοντας που καθόριζε την απόδοση στο Silverstone, ωστόσο με τα φαρδύτερα μονοθέσια που χρησιμοποιούνται από το 2017, η τελική ταχύτητα έχει γίνει επίσης πολύ σημαντικός παράγοντας.

Η παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας είναι πολύ πιθανή (80%), δεδομένων των στατιστικών από τους τελευταίους αγώνες. Λόγω της ταχύτατης φύσης της πλειονότητας των στροφών, τα προσπεράσματα θα είναι αρκετά δύσκολα, αν και οι οδηγοί θα μπορούν να ακολουθήσουν τους προπορευόμενους αντιπάλους τους από πιο κοντά.

Δεδομένης της εικόνας των τελευταίων αγώνων, η Red Bull αποτελεί το φαβορί για τη νίκη στον αγώνα και αναμένεται να έχει πλεονέκτημα στις τελικές ταχύτητες, αλλά οι στροφές του Silverstone ενδέχεται να ευνοήσουν τα χαρακτηριστικά του μονοθεσίου της Ferrari, γεγονός που ίσως μας δώσει μια ωραία μάχη. O Charles Leclerc δηλώνει: «Eίμαι σίγουρος ότι όποτε θα τερματίζουμε αγώνες, θα είμαστε εκεί να παλέψουμε για νίκες».

Στη Mercedes επικρατεί συγκρατημένη αισιοδοξία ότι η W13 θα βρίσκεται πιο κοντά στα κορυφαία μονοθέσια όσον αφορά την απόδοση στο Silverstone, λόγω των γρήγορων στροφών και του πιο λείου ασφαλτοτάπητα. Πάντως ο George Russell προβλέπει ότι με το φετινό μονοθέσιο της γερμανικής ομάδας δεν θα μπορεί να διανύσει την Copse με τέρμα γκάζι, καθώς στην Ισπανία, η W13 παρουσίαζε αναπηδήσεις στις γρήγορες στροφές (και όχι τόσο πολύ στις ευθείες).

Προβλέψεις αναβαθμίσεων

Συμπληρωματικά σε όσα έχουμε ήδη αναφέρει όσον αφορά τις αναβαθμίσεις που αναμένεται να παρουσιάσουν οι ομάδες στο Silverstone, αξίζει να αναφερθούν τα εξής.

Ferrari: H Red Bull έχει προβλέψει ότι η Scuderia θα φέρει μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων στο Silverstone, αλλά οι τελευταίες πληροφορίες μιλάνε για μικρότερες εξελίξεις προσαρμογής στις απαιτήσεις της πίστας. Ενθαρρυντική είναι για την ιταλική ομάδα η ταχύτητα που είχε η F1-75 στη Βαρκελώνη, πίστα με αντίστοιχα χαρακτηριστικά.

Red Bull: Αν και αναμένεται να φέρει αναβαθμίσεις, ο Christian Horner δήλωσε ότι δεν θα παρουσιαστούν μεγάλα πακέτα αναβαθμίσεων έως το καλοκαιρινό διάλειμμα.

Mercedes: Οι πιθανές αναβαθμίσεις που αναφέρεται ότι θα φέρει η γερμανική ομάδα στο Silverstone περιλαμβάνουν ελαφρύτερη εμπρός αεροτομή, τροποποιήσεις στην αεροδυναμική αναβάθμιση που παρουσιάστηκε στην πίσω ανάρτηση στον Καναδά, μικρότερο κόψιμο στα άκρα του δαπέδου, βελτιώσεις στο κάτω μέρος του.

McLaren: Όπως δήλωσε ο διευθυντής της ομάδας, Andreas Seidl, «ευελπιστούμε ότι δεν είμαστε μόνο εμείς που έπρεπε να τραβήξουμε χειρόφρενο σε περαιτέρω αναβαθμίσεις λόγω των περιορισμών που έχουμε κυρίως από την πλευρά του ορίου εξόδων».

Alpine: Θα παρουσιαστεί καινούργιο δάπεδο, που εκτιμάται ότι μπορεί να αποφέρει σημαντικά κέρδη.

Aston Martin: Θα παρουσιαστούν αναβαθμίσεις για τη βελτίωση της απόδοσης σε πίστες με γρήγορες στροφές. O Lance Stroll δήλωσε πως δεν έχει βρει αυτοπεποίθηση στο φετινό μονοθέσιο, ώστε να είναι πιο προβλέψιμο στις αντιδράσεις του.

AlphaTauri: Tο μονοθέσιο αποδίδει καλύτερα στις αργές στροφές απ’ ό,τι στις γρήγορες που κυριαρχούν στο Silverstone. Αναμένονται αναβαθμίσεις αργότερα μέσα στον Ιούλιο.

Alfa Romeo: H C42 δεν συμπαθεί τις πολύ κλειστές στροφές (από τις οποίες το Silverstone δεν έχει) καθώς και την πιο μαλακή γόμα ελαστικών (C5), η οποία θα χρησιμοποιηθεί μόνο στο Spielberg στους επόμενους τέσσερις αγώνες. Έχοντας παρουσιάσει αναβαθμίσεις σε Jeddah, Imola, Βαρκελώνη και Μπακού, οι αναβαθμίσεις θα γίνουν πιο αραιές τώρα, καθώς το σχέδιο της ομάδας ήταν πάντα να ξεκινήσει νωρίς την εξέλιξη του μονοθεσίου του 2023.

Guanyu Zhou - Alfa Romeo

Η ομάδα δεν θα έχει έλλειψη ανταλλακτικών αυτό το Σαββατοκύριακο, όπως συνέβη στους προηγούμενους αγώνες, όπου οι οδηγοί χρησιμοποιούσαν στις ελεύθερες δοκιμές παλαιότερα αεροδυναμικά πακέτα, για να αποφύγουν ζημιές στα καινούργια εξαρτήματα. Ωστόσο, η αξιοπιστία παραμένει παράγοντας ανησυχίας. Διαρροές στο σύστημα απαγωγής θερμότητας έχουν ήδη παρουσιαστεί τέσσερις φορές φέτος, ενώ ο Valtteri Bottas βρίσκεται στο όριο με όλα τα εξαρτήματα της μονάδας ισχύος του.

Williams: Αναβαθμισμένο αμάξωμα (που πιθανώς να μοιάζει περισσότερο στη σχεδιαστική φιλοσοφία της Red Bull) και δάπεδο θα παρουσιάσει η βρετανική ομάδα στο Silverstone, το οποίο θα είναι διαθέσιμο μόνο στο μονοθέσιο του Alex Albon. Εκτιμάται ότι θα φέρει μεγάλα κέρδη.

Haas: Δεν αναμένονται ουσιαστικές αναβαθμίσεις έως το GP Ουγγαρίας.

Silverstone

Πρόγραμμα τριημέρου
Παρασκευή 1 Ιουλίου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 15:00
Ελεύθερες δοκιμές 2: 18:00
Σάββατο 2 Ιουλίου
Ελεύθερες δοκιμές 3: 14:00
Κατατακτήριες δοκιμές: 17:00
Κυριακή 3 Ιουλίου
Αγώνας: 17:00

GP M. Βρετανίας – Silverstone
10ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2022
Μήκος πίστας: 5.891 μ.
Γύροι: 52
Συνολική απόσταση αγώνα: 306,198 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:27.097 (243,494 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – Max Verstappen (Red Bull), 2020
Απόλυτο ρεκόρ γύρου: 1:24.303 (251,564 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Στροφές: 18 (8 αριστερές, 10 δεξιές)
Διέλευση pit lane με ταχύτητα 80 χλμ./ώρα: 22,9 δλ.
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης φρεναρίσματος: 644 μ.
Χρόνος στο γύρο με τέρμα γκάζι: 72%
Απόσταση γύρου με τέρμα γκάζι: 81%
Αλλαγές σχέσεων ανά γύρο: 34
Ζώνες DRS: 2 (μεταξύ στροφών 5-6, και 14-15)

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!