F1: Ο τίτλος δεν είναι ο στόχος για τη Ferrari

O διευθυντής της Ferrari, Mattia Binotto, δήλωσε ότι ο φετινός στόχος της Scuderia είναι να είναι ανταγωνιστική και όχι να κατακτήσει το Πρωτάθλημα στη Formula 1.

F1: Ο τίτλος δεν είναι ο στόχος για τη Ferrari

O διευθυντής της Ferrari, Mattia Binotto, δήλωσε ότι ο φετινός στόχος της Scuderia είναι να είναι ανταγωνιστική και όχι να κατακτήσει το Πρωτάθλημα στη Formula 1.

Πρόκειται ίσως για έναν ισχυρισμό ο οποίος προκαλεί έκπληξη. Η Ferrari άλλωστε βρίσκεται στο δεύτερο μεγαλύτερο σερί σεζόν της ιστορίας της χωρίς τίτλο, έπειτα από τα 21 χρόνια που παρεμβλήθηκαν μεταξύ των τίτλων του Jody Scheckter (1979) και του πρώτου του Michael Schumacher (2000). Η τελευταία φορά που το Maranello γεύτηκε την χαρά του τίτλου οδηγών ήταν το 2007, με τον Kimi Raikkonen, ενώ το 2008 η Ferrari κατέκτησε το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Ωστόσο, οι δηλώσεις του Mattia Binotto έχουν και το σκοπό να αφαιρέσουν πίεση από τους ώμους των ανθρώπων του Maranello. Άλλωστε, ο αρχικός στόχος για τη φετινή χρονιά δεν ήταν η κατάκτηση του τίτλου. Όπως δήλωσε ο 52 ετών -γεννημένος στη Λοζάνη- Ιταλός: «Θέσαμε τους στόχους μας για να είμαστε και πάλι ανταγωνιστικοί το 2022. Οπότε, ο στόχος μας είναι να είμαστε ανταγωνιστικοί, όχι να κερδίσουμε το Πρωτάθλημα, και θα ήταν εντελώς λάθος να το μετατρέψουμε σε: ‘Ας προσπαθήσουμε να κερδίσουμε το Πρωτάθλημα επειδή είμαστε τόσο ανταγωνιστικοί’».

«Το να είσαι ανταγωνιστικός είναι ένα πράγμα, το να γίνεις Παγκόσμιος Πρωταθλητής είναι ένα άλλο επίπεδο καθήκοντος. Αυτό είναι ίσως για να αφαιρέσουμε κάποια πίεση από την ομάδα, αλλά επίσης νομίζω ότι θα ήταν λάθος, ως διοίκηση, να αλλάξουμε τους στόχους από αυτούς που τους δώσαμε. Αναμφίβολα αυτό που σκοπεύουμε να κάνουμε είναι να προσπαθήσουμε να ανοίξουμε έναν κύκλο. Να γίνουμε Παγκόσμιοι Πρωταθλητές, και όχι μόνο μία φορά, να προσπαθήσουμε να παραμείνουμε εκεί».

«Αλλά νομίζω ότι αυτό θα πάρει χρόνο. Η εσωτερική μας νοοτροπία εξακολουθεί να είναι ότι πρέπει να βελτιωθούμε ως ομάδα για να είμαστε ικανοί να κερδίσουμε ένα πρωτάθλημα. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα το κάνουμε. Ίσως το κάνουμε το συντομότερο δυνατό, αλλά έχουμε επίγνωση του γεγονότος ότι είναι κάτι περισσότερο από το να είμαστε απλά ανταγωνιστικοί».

«Η φιλοδοξία υπάρχει. Κάθε άτομο που εργάζεται για τη Ferrari έχει φιλοδοξία. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να τους το υπενθυμίσω. Το πιο σημαντικό είναι να τους αφήσω να επικεντρωθούν στη διαδικασία της συνεχούς βελτίωσης που ακολουθούμε, ώστε κάθε αγώνας να είναι μια ευκαιρία για την ανασκόπηση των διδαγμάτων και την οικοδόμηση για να κάνουμε κάτι καλύτερο. Και είναι σημαντικό να μείνουμε συγκεντρωμένοι σε κάθε αγώνα ξεχωριστά. Δεν κοιτάμε τις κατατάξεις».

O Binotto δήλωσε επίσης ότι η Ferrari έχει εργαστεί πολύ επάνω στην ανάπτυξη μίας κουλτούρας χωρίς επίρριψη ευθυνών: «Αντιμετωπίζουμε το σφάλμα περισσότερο ως ευκαιρία για ένα μάθημα, αντί να κατηγορούμε και να υπάρχουν δακτυλοδεικτούμενοι εντός της ομάδας. Το θέμα είναι να είσαι αρκετά γενναίος για να ακούσεις και να κάνεις κάτι που είναι πραγματικά ανοιχτόμυαλο. Έχει να κάνει με το να εργαζόμαστε ως ομάδα, ένα άτομο να κατανοεί την κοινή ευθύνη».

Το 2019, ο Binotto ήταν τόσο τεχνικός διευθυντής όσο και διευθυντής της ομάδας, αλλά όπως διαπίστωσε: «Δεν μπορείς να είσαι καλός και στα δύο. Μόνο τότε μεταφερθήκαμε σε έναν οργανισμό όπου δεν ήμουν πλέον τεχνικός διευθυντής, αλλά είχαμε σαφείς αρμοδιότητες». Επικεφαλής σχεδιασμού του πλαισίου είναι ο Enrico Cardile, ενώ ο Enrico Gualtieri είναι επικεφαλής του τμήματος μονάδας ισχύος. Όσον αφορά τη βελτίωση της απόδοσης της φετινής μονάδας ισχύος της Ferrari, ο Binotto απέδωσε το 75% στον τομέα του κινητήρα εσωτερικής καύσης, και το 25% στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας.

Ο Cardile προσχώρησε στην ομάδα το 2017 από το τμήμα αυτοκινήτων παραγωγής και έχει αναλάβει ουσιαστικά το ρόλο του τεχνικού διευθυντή. Όπως δήλωσε ο Binotto: «Σίγουρα δεν είχε τις ειδικές δεξιότητες για την F1. Αλλά έκτοτε έχει πέντε χρόνια εμπειρίας σε τεχνικά θέματα της F1, οπότε είναι πολύ πιο δυνατός, και αυτό ισχύει για όλους στον κατάλληλο ρόλο τους. Πέντε χρόνια μετά, έχουμε ισχυρότερες δεξιότητες και καλύτερους ανθρώπους».

«Η ομάδα είναι άνθρωποι, κουλτούρα, εργαλεία και μεθοδολογία. Το μονοθέσια είναι απλά το προϊόν της ομάδας, που ξεκίνησε το 2017 με μια καλή βάση, αλλά όχι με τη σωστή εμπειρία, τις δεξιότητες και τα εργαλεία. Από τότε, βήμα προς βήμα περνώντας από το 2019, το 2020, φτάσαμε εδώ που βρισκόμαστε σήμερα».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!