F1: Η Ferrari δεν θα ευνοήσει τον Leclerc προς το παρόν

Παρότι ο Charles Leclerc έχει ξεφύγει βαθμολογικά από τον team-mate του Carlos Sainz, η Ferrari δεν σκοπεύει να ευνοήσει τον Μονεγάσκο τόσο νωρίς στη χρονιά.

F1: Η Ferrari δεν θα ευνοήσει τον Leclerc προς το παρόν

Παρότι ο Charles Leclerc έχει ξεφύγει βαθμολογικά από τον team-mate του Carlos Sainz, η Ferrari δεν σκοπεύει να ευνοήσει τον Μονεγάσκο τόσο νωρίς στη χρονιά.

O διευθυντής της Ferrari, Mattia Binotto πιστεύει ότι βρισκόμαστε πολύ νωρίς στη σεζόν για να επιβάλει η Scuderia εντολές στους δύο οδηγούς της, ευνοώντας τον ένα στο κυνήγι του τίτλου, παρά το γεγονός ότι ο Charles Leclerc έχει απομακρυνθεί 38 βαθμούς από τον Carlos Sainz στο Πρωτάθλημα Οδηγών. Στην ανάπτυξη αυτής της διαφοράς συνέβαλε κατά μεγάλο βαθμό το γεγονός ότι ο Ισπανός εγκατέλειψε στο 2ο γύρου του GP Αυστραλίας και πλέον διαθέτει λιγότερους από τους μισούς βαθμούς από τον team-mate του.

Ωστόσο, όπως εξήγησε ο Mattia Binotto, αυτό δεν κάνει διαφορά σε αυτό το στάδιο της σεζόν: «Έχουν διεξαχθεί μόλις τρεις αγώνες μέχρι στιγμής. Απομένουν ακόμα 20 αγώνες ευελπιστώ, 19 ή 20. Το Πρωτάθλημα είναι πολύ μεγάλο. Οι οδηγοί μας είναι ελεύθεροι να αγωνιστούν και πραγματικά ανυπομονώ και απολαμβάνω το γεγονός ότι αγωνίζονται για μια καλή θέση και την πρώτη θέση, αν είναι δυνατόν».

Όπως έχουμε δει στους τρεις πρώτους αγώνες της σεζόν, ο Leclerc έχει καταφέρει να προσαρμοστεί ταχύτερα στις απαιτήσεις του καινούργιου μονοθεσίου από τον Sainz. Όπως δήλωσε ο Μονεγάσκος, «Σίγουρα είναι ένα πολύ δυνατό μονοθέσιο. Νομίζω ότι μέχρι τώρα ταιριάζει καλά στην οδήγησή μου. Κατανόησα το μονοθέσιο πολύ νωρίς στη σεζόν και νομίζω ότι αυτό με βοηθάει προς το παρόν».

Όπως ανέφερε ο Sainz, η εμφάνισή του στο GP Αυστραλίας δείχνει πόσο σημαντικό είναι να έχει άψογα εκτελεσμένα Σαββατοκύριακα κάθε φορά. Ο Ισπανός δήλωσε: «Ο Charles οδηγεί πολύ καλά. Όπως λέει και ο ίδιος, έχει κατανοήσει πολύ καλά αυτό το μονοθέσιο και κάνει σπουδαία πράγματα με αυτό. Φυσικά είναι ένα σπουδαίο μονοθέσιο, αλλά πιστεύω επίσης ότι (ο Leclerc) έχει κάνει μερικούς πολύ δυνατούς αγώνες με μερικές πολύ δυνατές επιδόσεις. Έτσι, ήμουν ενθουσιασμένος για τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα, απλά για να δω πόση πρόοδο είχα κάνει».

«Αλλά δυστυχώς αυτό δεν συνέβη. Πάντα θα υπήρχε ένας αγώνας όπου τα πράγματα δεν θα πήγαιναν όπως τα ήθελα, και πάντα θα υπήρχε ένας αγώνας όπου θα κατέληγα να κάνω ένα λάθος. Οπότε τώρα το σημαντικό είναι να μάθουμε από αυτό. Το σημαντικό είναι να επιστρέψω και να προσπαθήσω να γίνω πιο τέλειος και να κοιτάξω περισσότερο κάθε λεπτομέρεια, γιατί με το μονοθέσιο που έχουμε φέτος, νιώθω ότι σε κάθε αγώνα που δεν τερματίζεις, χάνεις πολλούς βαθμούς που θα μπορούσες να είχες κερδίσει».

Όσον αφορά το GP Αυστραλίας, ο Sainz ανέφερε: «Φάνηκε ότι αισθανόμουν πολύ πιο άνετα με το μονοθέσιο και έκανα μερικούς δυνατούς γύρους κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Ξαφνικά, εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο απογοητευτικά μου Σαββατοκύριακα. Δεν πρόκειται να το παραμελήσω. Το σημαντικό είναι ότι έμαθα από αυτό, ότι μαθαίνουμε και εμείς ως ομάδα από αυτό, για να είμαστε πιο τέλειοι, πιο δυνατοί και ισχυρότεροι σε όλους τους τομείς, έχοντας κατά νου, ότι με 20 αγώνες να απομένουν, όλα μπορούν να συμβούν. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτό το Σαββατοκύριακο μόνο ως τονωτικό για να βεβαιωθούμε ότι θα μάθουμε από αυτό και ότι θα έχουμε 20 πιο τέλειους αγώνες μετά».

Ενόψει του Grand Prix στην Imola, όπου η παρουσία των tifosi στις εξέδρες αναμένεται να είναι εξαιρετικά ισχυρή, ο Leclerc σχολίασε: «Υπάρχουν πολλά πράγματα που θα είναι αρκετά τρελά στην Imola για εμάς. Προφανώς, εκτός από αυτό, θα είναι επίσης ένα αγωνιστικό Σαββατοκύριακο όπου θα έχουμε σπριντ. Αν είναι η κατάλληλη πίστα να το κάνουμε ή όχι, δεν ξέρω. Νομίζω ότι θα έχουμε την απάντηση μετά το Σαββατοκύριακο. Είμαι αρκετά σίγουρος ότι υπάρχει μεγάλος ενθουσιασμός, αλλά πρέπει επίσης να βεβαιωθούμε, ως ομάδα, ότι δεν θα προσπαθήσουμε να το παρακάνουμε, επειδή θα υπάρχουν πολλές προσδοκίες, όπως πάντα. Πρέπει να παραμείνουμε ψύχραιμοι».

Πρόγραμμα εξέλιξης

Η Ferrari, έχοντας πραγματοποιήσει καλύτερη προετοιμασία από τους βασικούς της αντιπάλους, έχει την πολυτέλεια να καθυστερήσει τις πρώτες σημαντικές αναβαθμίσεις στο μονοθέσιό της, έως ότου κατανοήσει καλύτερα τη λειτουργία του. O επικεφαλής λειτουργιών πίστας της Ferrari, Claudio Albertini, δηλώνει: «Το όριο εξόδων έχει αντίκτυπο στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούμε αυτή τη σεζόν. Είναι πολύ σημαντικό, όταν υπάρχει μια αναβάθμιση το νέο εξάρτημα να είναι καλό, ειδάλλως πρόκειται για σπατάλη χρημάτων και χρόνου».

Μην έχοντας εμπλακεί στη μάχη του περυσινού τίτλου, είχε την ευκαιρία να επικεντρωθεί στην εξέλιξη του φετινού μονοθεσίου πολύ νωρίτερα από τις Red Bull και Mercedes. Συνεπώς, βρισκόταν πιο μπροστά στην εξέλιξή του από τις αντιπάλους της ήδη από τα τέλη του 2021. Ο Claudio Albertini προσέθεσε: «Είναι αλήθεια ότι διαθέτοντας ένα παλαιότερο μονοθέσιο, η κατανόησή του μας οδήγησε σε μια διαδικασία βελτίωσης, αντί να φέρνουμε νέα εξαρτήματα και να μην χρησιμοποιούνται πλέον τα παλιά, κάτι που δεν είναι χρήσιμο, όσον αφορά τον τομέα του ορίου εξόδων».

«Τα πάντα μερικές φορές αποτελούν, ως ένα βαθμό, ένα στοίχημα. Αν το φέρεις νωρίτερα και είναι εντάξει, είσαι πιο χαλαρός και εξελίσσεσαι. Αλλά αν στοιχηματίσεις να φτάσεις στο δεύτερο τεστ με ένα νέο εξάρτημα και αυτό δεν λειτουργεί, είναι χειρότερα. Βλέποντας ότι το μονοθέσιο έχει δυνατότητες, μπορούσαμε να εντοπίσουμε από την αρχή του εγχειρήματος τα μέρη που είχαν καλύτερη απόδοση και να επικεντρωθούμε σε αυτά. Τώρα καταλαβαίνουμε ότι η πρώτη μας ιδέα ήταν καλή, επειδή τα σημαντικά μέρη βρίσκονται σε καλή κατάσταση (όσον αφορά την απόδοση). Και ακολουθούμε το βασικό σχέδιο που είχαμε από πέρυσι».

«Ευτυχώς, το μονοθέσιο ήταν καλό εξαρχής. Αυτό είναι καλό για εμάς, γιατί μπορούμε να επικεντρωθούμε στην εξέλιξη χωρίς να έχουμε να αντιμετωπίσουμε ομάδες που είναι καλύτερες από εμάς. Είναι ένα καλό ξεκίνημα της σεζόν για εμάς. Σίγουρα ξεκινάμε την εξέλιξη. Με αυτούς τους νέους κανονισμούς είναι μια διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με το παρελθόν. Αλλά ήδη υπάρχουν στη γραμμή μας μελλοντικές εξελίξεις, διότι αυτή η (σχεδιαστική) φιλοσοφία μονοθεσίου είναι πολύ καινούργια ακόμα. Υπάρχουν πολλά πράγματα που ακόμη ερευνούμε και θέλουμε να βελτιώσουμε», κατέληξε ο Albertini.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!