Στον πρώτο διπλό αγώνα της 11ης σεζόν της Formula E, του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος ηλεκτρικών μονοθεσίων της FIA, θα υπάρχουν δύο νέα στοιχεία. Ο θεσμός θα επισκεφθεί για πρώτη φορά την πόλη της Jeddah στη Σαουδική Αραβία, η οποία φιλοξενεί από το 2021 Grand Prix της Formula 1. Επίσης, για πρώτη φορά στην ιστορία της Formula E, θα είναι εφικτή η φόρτιση της μπαταρίας των μονοθεσίων στα pit stop με ταχύτατο ρυθμό 600 kW, γεγονός που θα προσθέσει ένα επιπλέον στρατηγικό στοιχείο στους αγώνες.
Η Jeddah θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά αγώνα της Formula E. Οι οδηγοί θα αντιμετωπίσουν μια πιο σύντομη παραλλαγή της πίστας της F1, μήκους 3,001 χιλιομέτρων. Το σιρκουί πόλης Jeddah Corniche Circuit βρίσκεται στις όχθες της Ερυθράς Θάλασσα. Σε σύγκριση με τη χάραξη της F1, οι οδηγοί θα πρέπει να αντιμετωπίσουν 4 επιπλέον chicane.
Αυτό γίνεται για να έχουν τα μονοθέσια GEN3 Evo τη δυνατότητα να ανακτούν ενέργεια πιο συχνά. Συνολικά υπάρχουν 19 στροφές, με πιθανά προσπεράσματα στις 1, 8 και 12. Η Jeddah θα φιλοξενήσει τον πρώτο διπλό Ε-Prix της 11ης σεζόν της Formula Ε την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου και το Σάββατο 15 Φεβρουαρίου. Στον αγώνα της Παρασκευής θα δούμε για πρώτη φορά τα μονοθέσια της Formula E να φορτίζουν κατά τη διάρκεια ενός αγώνα.
- 8 μοντέλα που κερδίζουν επάξια τον τίτλο του “Game Changer”
- Τα Skoda Fabia & Skoda Kamiq τώρα με 0% επιτόκιο
- Μικρό μα και μεγαλειώδες SUV με όφελος έως 16.000 €
- Δοκιμάζουμε 4 ηλεκτρικά για την πόλη με τιμή από 9.900 €
- Στυλάτο B-SUV ανανεωμένο και φτηνότερο, από 19.990 ευρώ
Κατά τη διάρκεια των pit stop, που θα ονομάζονται «Pit Boost», οι ομάδες έχουν τη δυνατότητα να αναπληρώσουν 10% (3,85 kWh) της συνολικής ενέργειας στη μπαταρία του μονοθεσίου τους σε χρονικό διάστημα 30 δευτερολέπτων, μέσω ενός πρωτοποριακού συστήματος ταχείας φόρτισης, ισχύος 600 kW.
Ως μέτρο σύγκρισης, αξίζει να αναφερθεί ότι το -σπορ- αυτοκίνητο ασφαλείας της Formula E, η Porsche Taycan Turbo GT, φορτίζει με ισχύ έως 320 kW. Το σύστημα φόρτισης CCS (Combined Charging System) συμβολίζει τη μεταφορά της τεχνολογίας στην παραγωγή. Οι πρίζες και τα βύσματα των αγωνιστικών μονοθεσίων Porsche Taycan είναι παρόμοια. Το CCS συνδυάζει τις επιλογές φόρτισης με εναλλασσόμενο ή συνεχές ρεύμα.
Τα ηλεκτρικά μονοθέσια της Formula E είναι ικανά να επιταχύνουν από 0-100 χλμ./ώρα σε 1,86 δλ. και έχουν μέγιστη απόδοση 476 ίππων, με τη δυνατότητα τετρακίνησης κατά τη διάρκεια χρήσης των Attack Mode (8 λεπτά ανά αγώνα) και μέγιστο ρυθμό ανάκτησης ενέργειας 600 kW (350 kW στον εμπρός άξονα και 250 kW στον πίσω άξονα).