F1: H FIA θα μειώσει τις μαύρες/πορτοκαλί σημαίες

Έπειτα από τις διαμάχες που προέκυψαν στο GP ΗΠΑ, η FIA θα μειώσει τη χρήση της μαύρης/πορτοκαλί σημαίας που υποχρεώνει τους οδηγούς να επισκεφθούν τα pits για να επισκευάσουν το μονοθέσιό τους.

F1: H FIA θα μειώσει τις μαύρες/πορτοκαλί σημαίες

Έπειτα από τις διαμάχες που προέκυψαν στο GP ΗΠΑ, η FIA θα μειώσει τη χρήση της μαύρης/πορτοκαλί σημαίας που υποχρεώνει τους οδηγούς να επισκεφθούν τα pits για να επισκευάσουν το μονοθέσιό τους.

Στο GP ΗΠΑ, η Haas κατέθεσε -εκπρόθεσμη- διαμαρτυρία εναντίον της Alpine του Fernando Alonso, που είχε τραυματισμένο καθρέπτη έπειτα από τη σύγκρουση με την Aston Martin του Lance Stroll. Ο οδηγός της Haas, Kevin Magnussen, είχε δεχθεί μαύρη σημαία με πορτοκαλί δίσκο σε τρεις περιπτώσεις φέτος (GP Καναδά, Ουγγαρίας και Σιγκαπούρης), επειδή είχε σπάσει το πλευρικό τοίχωμα της εμπρός αεροτομής του.

Σύμφωνα με τους κανονισμούς, όταν η διεύθυνση αγώνων δείξει αυτή τη σημαία σε έναν οδηγό, αυτός θα πρέπει να επισκεφθεί τα pits, ώστε η ομάδα να επισκευάσει το μονοθέσιο, καθώς έχει κριθεί ότι δεν είναι ασφαλές. Η Haas διαμαρτυρήθηκε για το γεγονός ότι ο Alonso δεν δέχθηκε τέτοιου είδους προειδοποίηση όταν είχε σπάσει ένα από τα υποστηρίγματα του δεξιού του καθρέπτη, ο οποίος στη συνέχεια αποκολλήθηκε.

Ο διευθυντής αγώνων της Formula 1, Niels Wittich, είχε ενημερώσει την ομάδα της Haas ότι είχε προθεσμία 1 ώρας (αντί των 30 λεπτών που ορίζουν οι κανονισμοί) μετά τον τερματισμό να καταθέσει τη διαμαρτυρία της, η οποία έγινε αρχικά δεκτή, οδήγησε στην επιβολή ποινής 30 δλ. στον Alonso. Ωστόσο, έπειτα από διαμαρτυρία της Alpine, απορρίφθηκε στην επανεξέταση του θέματος ως εκπρόθεσμη.

Ο επικεφαλής της ομάδας της Haas, Günther Steiner δήλωσε επί αυτού: «Είναι απογοητευτικό να μη γνωρίζει ο διευθυντής αγώνων τους κανονισμούς». Έπειτα από αυτή τη διαμάχη, η FIA αποφάσισε ότι δεν θα χρησιμοποιεί τη μαύρη/πορτοκαλί σημαία τόσο συχνά πλέον. Οι ομάδες θα έχουν την ευθύνη να διασφαλίσουν ότι τα μονοθέσιά τους είναι ασφαλή εφόσον έχουν υποστεί ζημιά από ατύχημα και να έχουν τη δυνατότητα να το αποδείξουν, στην περίπτωση που κάποιος αντίπαλός τους διαμαρτυρηθεί στη FIA.

Στην ανακοίνωση της άρσης της ποινής που δέχθηκε ο Alonso στο GP ΗΠΑ, ανφέρθηκε ότι ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, ζήτησε επανεξέταση της μελλοντικής χρήσης της μαύρης/πορτοκαλί σημαίας κατά τη διάρκεια των Grand Prix της Formula 1. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο περιορισμός της χρήσης της, χαίρει ομόφωνης συναίνεσης όλων των ομάδων της F1, όπως ορίστηκε σε συνάντηση των επικεφαλής τους πριν από τις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής του GP Μεξικού.

Η διεύθυνση αγώνων θα είναι λιγότερο πρόθυμη να χρησιμοποιήσει τη μαύρη/πορτοκαλί σημαία, διότι οι ομάδες της F1 έχουν στα χέρια τους πολλά δεδομένα τηλεμετρίας με τα οποία μπορούν να αποδείξουν ότι ακόμα και αν κάποιο εξάρτημα έχει υποστεί ζημιές, δεν αποτελεί ζήτημα ασφάλειας.

Αυτό κάνει την F1 να διαφέρει από άλλες κατηγορίες μηχανοκίνητου αθλητισμού που υπάγονται στο Διεθνή Αγωνιστικό Κώδικα της FIA. Σε αυτές τις κατηγορίες όμως, οι ομάδες έχουν λιγότερα δεδομένα τηλεμετρίας στα χέρια τους για τα αυτοκίνητα στην πίστα, συνεπώς η ευθύνη διατήρησής τους σε ασφαλή κατάσταση επιβαρύνει περισσότερο τη διεύθυνση αγώνων.

Εκτιμάται ότι δεν πρόκειται να γίνουν αλλαγές στους κανονισμούς της F1 για το συγκεκριμένο ζήτημα, με την ευθύνη να επιβαρύνει περισσότερο τις ομάδες. Αλλά αυτό εγκυμονεί τον κίνδυνο ότι οι ομάδες θα πιέζουν στο όριο την ερμηνεία των κανονισμών για να αποκτήσουν αγωνιστικό πλεονέκτημα.

F1 - Fernando Alonso (Alpine), GP ΗΠΑ 2022

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!