F1: Πιο αυστηροί κανονισμοί για τις πίσω αεροτομές το 2023

Η FIA θα τροποποιήσει τους τεχνικούς κανονισμούς της Formula 1 για το 2023, ώστε να αποτρέψει την εμφάνιση λύσεων όπως αυτή που παρουσίασε η Aston Martin στο GP Ουγγαρίας φέτος.

F1: Πιο αυστηροί κανονισμοί για τις πίσω αεροτομές το 2023

Η FIA θα τροποποιήσει τους τεχνικούς κανονισμούς της Formula 1 για το 2023, ώστε να αποτρέψει την εμφάνιση λύσεων όπως αυτή που παρουσίασε η Aston Martin στο GP Ουγγαρίας φέτος.

Στο GP Ουγγαρίας, η Aston Martin παρουσίασε μία πίσω αεροτομή ειδικά σχεδιασμένη για πίστες με υψηλό αεροδυναμικό φορτίο, όπου η οπισθέλκουσα δεν έχει μεγάλη σημασία. Η βρετανική ομάδα εκμεταλλεύτηκε μία γκρίζα ζώνη στη διατύπωση των τεχνικών κανονισμών περί καμπυλότητας των πίσω αεροτομών, για να δημιουργήσει ένα πλευρικό τοίχωμα στα άκρα της, αυξάνοντας την απόδοσή της. Η Aston Martin πιθανότατα θα χρησιμοποιήσει αυτή την πίσω αεροτομή και στο GP Σιγκαπούρης αυτό το Σαββατοκύριακο.

Η FIA είχε την πρόθεση να απαγορεύσει τα υπερυψωμένα πλευρικά τοιχώματα για να μειώσει τις επιβλαβείς επιδράσεις στην αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου που ακολουθεί, σε μια προσπάθεια να υπάρχουν πιο κοντινές μάχες στην πίστα. Παρότι ο διευθυντής απόδοσης της Aston Martin, Tom McCullough, είχε δηλώσει ότι «καταφέραμε να δείξουμε με προσομοιώσεις ότι δεν έχει καθόλου ουσιαστική επίδραση σε αυτό», υπάρχουν ανησυχίες ότι αν το αντιγράψουν και άλλες ομάδες, θα αποτελέσει βήμα προς τα πίσω σε σχέση με τις προσθέσεις της FIA.

Ο Andy Green, επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της Aston Martin, επιβεβαίωσε ότι ο εν λόγω σχεδιασμός θα απαγορευτεί ενόψει 2023: «Περιμένουμε ότι θα απαγορευτεί για την επόμενη χρονιά, επειδή δεν είναι ένας δρόμος που θέλει να ακολουθήσει η FIA, και μας το έχουν πει αυτό. Είχαμε συζητήσεις στην Τεχνική Συμβουλευτική Επιτροπή και όλοι συμφώνησαν ότι θα αλλάξουμε ελαφρώς τους κανονισμούς για να μην επιτρέψουμε αυτό τον σχεδιασμό στο μέλλον. Έτσι, η τελευταία φορά που θα το δείτε είναι φέτος».

«Συμμορφώνεται με όλα όσα ορίζουν οι κανονισμοί για την πίσω αεροτομή, απλά δεν είναι αυτό που πίστευαν ότι θα έπρεπε να είναι. Περάσαμε ολόκληρη διαδικασία με τη FIA, επί πολλούς μήνες, για να βεβαιωθούμε ότι το ερμηνεύουμε σωστά. Συμφώνησαν απρόθυμα ότι το είχαμε ερμηνεύσει όπως ήταν γραμμένο και δεν θα μας εμπόδιζαν να το τρέξουμε, επειδή δεν έβλεπαν κανένα λόγο να το κάνουν. Ήταν μια καλή μικρή τόνωση του ηθικού της ομάδας για να δείξουμε στους υπόλοιπους ότι όντως έχουμε τις δικές μας ιδέες και ότι έχουμε μια έξυπνη ομάδα ανθρώπων που δουλεύουν εδώ».

Ο Dan Fallows, τεχνικός διευθυντής της Aston Martin, o οποίος προσχώρησε σε αυτήν στις αρχές της φετινής σεζόν, ερχόμενος από το αεροδυναμικό τμήμα της Red Bull, δήλωσε για την ανάπτυξη της ομάδας που έχει πέσει στην 9η θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών: «Είμαστε απίστευτα φιλόδοξοι όσον αφορά τη συντόμευση των χρονοδιαγραμμάτων, για να φτάσουμε εκεί που θέλουμε να είμαστε, αλλά υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ του να γίνουμε η κορυφαία ομάδα του μέσου κατάταξης και να διεκδικήσουμε σοβαρά νίκες και Πρωταθλήματα».

«Είναι κάτι που θα χρειαστούν χρόνια και όχι μήνες για να επιτευχθεί, οπότε πρέπει να είμαστε ρεαλιστές όσον αφορά τις προσδοκίες για τα επόμενα δύο χρόνια. Όλοι ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε για να φτάσουμε στην κορυφή, αλλά θα χρειαστεί χρόνος. Υπάρχουν τόσα πολλά κομμάτια του παζλ που πρέπει να τοποθετηθούν στη θέση τους, και ένα μεγάλο μέρος είναι να μαθαίνεις από τα λάθη σου. Πρέπει να βρούμε το δικό μας δρόμο ως ομάδα».

«Ένα από τα πιο συναρπαστικά κομμάτια του ταξιδιού της Red Bull ήταν όταν η ομάδα εξελίχθηκε από τη Jaguar. Μια μικρή ομάδα με πολύ περιορισμένο προϋπολογισμό, είχε ξαφνικά σημαντικά μεγαλύτερο budget, περισσότερους πόρους και τεχνική δύναμη στην κορυφή του οργανισμού. Το να βλέπω την ομάδα να αναπτύσσεται, να είμαι μέρος αυτής της εξέλιξης, και της επιτυχίας, ακόμη και να κάνω λάθη στην πορεία και να μαθαίνω από αυτά, ήταν απίστευτα συναρπαστικό. Αυτό που συμβαίνει στην Aston Martin αυτή τη στιγμή μοιάζει πολύ με αυτό που συνέβη στη Red Bull τότε».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!