F1: Μετά το καλοκαίρι αναβαθμίσεις στον κινητήρα της Ferrari

H Ferrari αναμένεται να παρουσιάσει μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα αναβαθμίσεις στο υβριδικό σύστημα της μονάδας ισχύος της καθώς και αναβαθμίσεις βελτίωσης της αξιοπιστίας.

F1: Μετά το καλοκαίρι αναβαθμίσεις στον κινητήρα της Ferrari

H Ferrari αναμένεται να παρουσιάσει μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα αναβαθμίσεις στο υβριδικό σύστημα της μονάδας ισχύος της καθώς και αναβαθμίσεις βελτίωσης της αξιοπιστίας.

Αν και η εξέλιξη των μονάδων ισχύος της Formula 1 έχει παγώσει, οι κατασκευαστές έχουν προθεσμία μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου για να καταθέσουν στη FIA για ομολογκασιόν τη μπαταρία του υβριδικού συστήματος, τα ηλεκτρονικά ελέγχου και τον ηλεκτροκινητήρα MGU-K. H Ferrari αναμένεται να παρουσιάσει την καινούργια έκδοση του υβριδικού της συστήματος στο GP Βελγίου ή Ιταλίας, σύμφωνα με ιταλικά δημοσιεύματα.

Περίπου σε εκείνο το σημείο της σεζόν θα πρέπει να περιμένουμε αναβαθμίσεις στον υβριδικό τομέα και από τους υπόλοιπους κατασκευαστές. Ωστόσο, ένα επιπλέον ζήτημα που αντιμετωπίζει η Ferrari, είναι τα προβλήματα αξιοπιστίας. Ο διευθυντής της Ferrari, Mattia Binotto, δήλωσε: «Είχαμε μόνο δύο αστοχίες κινητήρα μέχρι στιγμής. Στη μονάδα ισχύος (συνολικά) είχαμε περισσότερες από δύο, αλλά στον κινητήρα εσωτερικής καύσης δύο».

«Προφανώς, πρέπει να εξετάσουμε τι συνέβη. Είναι το ίδιο πρόβλημα που είχαμε ήδη στο Μπακού με τον Charles; Πολύ πιθανόν. Είναι σίγουρα μια ανησυχία. Αλλά οι άνθρωποι πίσω στο Maranello εργάζονται πολύ σκληρά για να προσπαθήσουν να το διορθώσουν. Δεν έχει λυθεί ακόμα, προφανώς. Αν δείτε τι συνέβη στον Carlos δεν έχει λυθεί ακόμα. Αλλά θα έχουμε νέα στοιχεία και ξέρω πόσο σκληρά δουλεύουν, πόσο καλοί είναι. Μπορώ να βασιστώ σε αυτούς ότι θα αντιμετωπιστεί πολύ σύντομα, ελπίζω το συντομότερο δυνατό».

Το πρόβλημα που είναι ήδη γνωστό

Υπενθυμίζουμε ότι το πρόβλημα που οδήγησε τον Charles Leclerc στην εγκατάλειψη στο Μπακού προκλήθηκε από αστοχία μιας εκ των βαλβίδων εξαγωγής του V6, λόγω υπερθέρμανσης. Μεταλλικά μέρη της βαλβίδας πέρασαν στη φτερωτή του turbo, προκαλώντας ζημιές και σε αυτό. Ιταλικές πηγές συνδέουν το πρόβλημα με πίστες όπου υπάρχει υψηλή κατανάλωση καυσίμου.

Το σύστημα τροφοδοσίας ψεκάζει με καύσιμο το θάλαμο καύσης σε 3 φάσεις. Η είναι μία σύντομη πριν από την ανάφλεξη. Αυτή δημιουργεί ροή στροβίλων που βελτιστοποιούν τη διαδικασία ανάφλεξης του μίγματος σε όλες τις περιοχές θαλάμου. Η φάση αποτελεί τον κύριο ψεκασμό για την ανάφλεξη, μετά από την οποία υπάρχει και 3ος ψεκασμός, του οποίου σκοπός είναι η απαγωγή θερμότητας. Σε αυτήν, το καύσιμο δεν αναφλέγεται.

Αναφέρεται ότι στο Μπακού η Ferrari μείωσε τη διάρκεια και την ποσότητα καυσίμου της 3ης φάσης ψεκασμού, γεγονός που αύξησε υπερβολικά τις θερμοκρασίες. Στις ελεύθερες δοκιμές των τελευταίων αγώνων, η Ferrari χρησιμοποιεί πολύ συντηρητικές ρυθμίσεις μονάδας ισχύος για να τις προστατεύσει. Ωστόσο, στις κατατακτήριες δοκιμές και στους αγώνες δεν μπορεί να ακολουθήσει αυτή την τακτική, διότι τα μονοθέσια δεν θα είναι ανταγωνιστικά.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες στο γερμανικό Τύπο, η Ferrari δεν θα έχει τη δυνατότητα να παρουσιάσει αναβαθμίσεις αξιοπιστίας πριν από το καλοκαιρινό διάλειμμα. Σύμφωνα με τους κανονισμούς που αφορούν το πάγωμα εξέλιξης των κινητήρων, οι κατασκευαστές μπορούν να ζητήσουν άδεια από τη FIA για να πραγματοποιήσουν τροποποιήσεις σε εξαρτήματα για λόγους αξιοπιστίας. Αναφέρεται ότι και οι τέσσερις κατασκευαστές μονάδων ισχύος, συμπεριλαμβανομένης της Ferrari, έχουν ήδη προβεί σε αντίστοιχες τροποποιήσεις.

Ποινές…

H μονάδα ισχύος που αστόχησε στην πλάτη του Carlos Sainz στην Αυστρία ήταν η 3η φετινή για τον Ισπανό και χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στον Καναδά. Συνεπώς βρισκόταν στον 3ο μόλις αγώνα της ζωής της. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του γερμανικού Τύπου, ο Sainz αναμένεται να χρησιμοποιήσει καινούργια μονάδα ισχύος στον επόμενο αγώνα, το GP Γαλλίας, την 4η φετινή. Αν χρησιμοποιήσει περισσότερα από δύο καινούργια εξαρτήματα, θα εκκινήσει από το πίσω μέρος του grid.

Υπενθυμίζουμε ότι το 1ο εξάρτημα πέραν των τριών μονάδων ισχύος τιμωρείται -την πρώτη φορά που θα χρησιμοποιηθεί- με ποινή 10 θέσεων, από το 2ο και καθένα μετά από αυτό με ποινή 5 θέσεων. Αν ένας οδηγός τοποθετήσει περισσότερα από 2 καινούργια εξαρτήματα (πέραν των 3 μονάδων) σε έναν αγώνα, μεταφέρεται αυτομάτως στο πίσω μέρος της σειράς εκκίνησης. Το πρόβλημα για τη Ferrari είναι ότι αμφότεροι οι οδηγοί της θα αναγκαστούν να δεχθούν κι άλλη ποινή μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα, όταν θα έχουν ετοιμάσει τις αναβαθμίσεις αξιοπιστίας οι τεχνικοί του Maranello.

Προβλήματα με τον κινητήρα της Ferrari αντιμετώπισε και ο οδηγός της Haas, Kevin Magnussen, ο οποίος δήλωσε: «Είχα ένα μικρό πρόβλημα με τον κινητήρα που δεν με έκανε να αισθάνομαι πολύ καλά, επειδή είχα αρχίσει να ανησυχώ ότι θα αστοχήσει, όχι για πρώτη φορά φέτος. Αλλά το μονοθέσιο είχε καλό ρυθμό και ακόμα και με αυτό τo μικρό ρετάρισμα κάθε φορά που πατούσα γκάζι, εξακολουθούσε να είναι γρήγορο».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!