Τα B-SUV είναι η κατηγορία με τις υψηλότερες πωλήσεις στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Περισσότερα από 1 στα 3 καινούρια αυτοκίνητα που κυκλοφορούν κάθε χρόνο στη χώρα μας ανήκει στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Ενδεικτικά, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ, το διάστημα Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2025 τα B-SUV αποτελούν το 35,3% του συνόλου της αγοράς, καταγράφοντας άνοδο 2,5% συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του προηγούμενου έτους.
Ο ανταγωνισμός επομένως είναι έντονος, καθώς υπάρχουν πολλές καινούργιες προτάσεις με κάθε είδους σύστημα κίνησης. Ανάμεσά τους αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα όπως τα 10 παρακάτω που έχουμε δοκιμάσει πρόσφατα στο MotorOne.gr.
Δείτε τα και πατήστε στα σχετικά links για τις αναλυτικές τους δοκιμές.
Citroen C3 Aircross

Η μεγαλύτερη αλλαγή στο νέο C3 Aircross είναι η υιοθέτηση του υβριδικού συστήματος Hybrid 145. Πρόκειται για έναν συνδυασμό βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων PureTech με 3 κυλίνδρους και ισχύ 136 ίππων, μαζί με ηλεκτρικό κινητήρα 28 ίππων και μπαταρία 48V. Το αποτέλεσμα είναι μία συνολική ισχύς 145 ίππων και ροπή 230 Nm, που περνά στον μπροστινό άξονα μέσω του νέου αυτόματου κιβωτίου e-DCS6 διπλού συμπλέκτη.
Η Citroen υπόσχεται ότι το αυτοκίνητο μπορεί να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά έως και το 50% του χρόνου εντός πόλης, συμβάλλοντας σε χαμηλότερη κατανάλωση και λιγότερους ρύπους. Οι εργοστασιακές τιμές κάνουν λόγο για μέση κατανάλωση 5,3 λτ./100 χλμ. και εκπομπές 120 γρ./χλμ. CO2, αριθμοί που το καθιστούν ελκυστικό τόσο για τον ιδιώτη όσο και για τον επαγγελματία που θέλει ένα αυτοκίνητο με χαμηλό κόστος χρήσης.

Στην πράξη, το σύστημα λειτουργεί με αρμονία. Το ξεκίνημα είναι συχνά ηλεκτρικό, με αθόρυβη κύλιση και άμεση απόκριση, ενώ σε μεγαλύτερες ταχύτητες ο βενζινοκινητήρας αναλαμβάνει με διακριτικό τρόπο. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε από 7 έως και 8 λτ./100 χλμ.
Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του Citroen C3 Aircross
Dacia Duster 1.2T 4×4

Το τρίπτυχο “υβριδική τεχνολογία – τετρακίνηση – 130 ίπποι” είναι που καθιστά τη συγκεκριμένη έκδοση την πιο ενδιαφέρουσα από τη γκάμα του μοντέλου. Το Duster Hybrid 4×4 δεν θα το εκτιμήσουν μόνο όσοι γοητεύονται από τις επιδόσεις και την περιπέτεια στη φύση. Είναι το συνολικό, δεμένο αποτέλεσμα που κάνει τη διαφορά.
Όλα τα επιμέρους μέρη συνεργάζονται αρμονικά. Ο 3κύλινδρος 1.200άρης Turbo βενζίνης συνδυάζεται με σύστημα 48V Mild Hybrid και προσφέρει πλούσια απόδοση 130 ίππων και 230 Nm ροπής.

Οι επιδόσεις που ανακοινώνει ο κατασκευαστής δεν ενθουσιάζουν: 0-100 χλμ./ώρα σε 11’’ και τελική ταχύτητα 174 χλμ./ώρα. Στην πράξη ωστόσο εισπράττεις ζωηράδα και σβελτάδα που κάνουν τη Dacia να δείχνει μετριόφρων στα νούμερα π0υ ανακοινώνει. Στην περίπτωση της κατανάλωσης καυσίμου μπορεί να μην ισχύει το ίδιο, τα 6,8-7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα που καταγράψαμε ωστόσο είναι μια χαμηλή τιμή που ελάχιστα απέχει από τις εργοστασιακές ανακοινώσεις (6,0-6,1 λτ./100 χλμ.).
Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του Dacia Duster 1.2Τ 4×4
DS 3 E-TENSE

Το DS 3 E-TENSE είναι το πρώτο μοντέλο του oμίλου Stellantis που υιοθέτησε το νέο ηλεκτρικό μοτέρ, ισχύος 156 ίππων και 260 Nm ροπής. Η αύξηση κατά 20 ίππους σε σχέση με το προηγούμενο σύνολο φαίνεται άμεσα στην οδήγηση, προσφέροντας μεγαλύτερη ζωντάνια χωρίς να θυσιάζει την ομαλότητα.
Η μπαταρία των 54 kWh (50,8 ωφέλιμη) είναι υγρόψυκτη και διαθέτει αντλία θερμότητας, γεγονός που βελτιώνει την απόδοση σε χαμηλές θερμοκρασίες. Η επίσημη αυτονομία αγγίζει τα 404 χλμ. στον κύκλο WLTP, μία τιμή που στην πράξη μπορεί να προσεγγιστεί στην πόλη με σωστή χρήση.

Στην πράξη, το DS 3 E-TENSE επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα σε 9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα. Δεν είναι νούμερα που εντυπωσιάζουν με σπορ διάθεση, αλλά αρκούν για να κινείσαι σβέλτα και με άνεση σε κάθε περίσταση.
Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του DS 3 E-TENSE
FIAT 600e

Το σύστημα κίνησης του 600e απαρτίζεται από έναν ηλεκτρικό κινητήρα ισχύος 156 ίππων και μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh, η οποία υπόσχεται αυτονομία 400 χλμ. σε μικτές συνθήκες και πάνω από 600 χλμ. σε αστικό περιβάλλον. Μπορεί να φορτίζει με ισχύ έως 100 kW (DC) και να φτάσει από το 00% στο 80% σε 27’. Για τη φόρτιση 0-100% με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) χρειάζονται 5 ώρες και 45 λεπτά σε wallbox 11 kW.
Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές, με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 9” και τη μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα υπέρ αρκετά 150 χλμ./ώρα. Για να κινηθείς πραγματικά γρήγορα θα πρέπει να επιλέξεις το πρόγραμμα οδήγησης Sport για πιο άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού. Το Eco είναι προφανώς η καλύτερη επιλογή για να διευρύνεις την αυτονομία, πετυχαίνοντας – αρκετά εύκολα μάλιστα – τη χαμηλή μέση κατανάλωση των 15,2 kWh/100 χλμ. που ανακοινώνει επίσημα η FIAT.

Οδηγικά, το 600e είναι αποτελεσματικό και ευχάριστο. Πατάει με αυτοπεποίθηση πάνω στην καλοκουρδισμένη ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξoνας με ράβδο Panhard πίσω), απορροφά αποτελεσματικά λακκούβες και ανωμαλίες και ακολουθεί με σιγουριά την πορεία που χαράσσεις με το σωστό σε αίσθηση τιμόνι.
Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του FIAT 600e
FIAT Grande Panda Hybrid

Το Grande Panda είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα σε αμιγώς ηλεκτρικό, ήπια υβριδικό ή βενζινοκίνητο σύνολο. Επιλέξαμε να δοκιμάσουμε το Panda Hybrid καθώς έχει σαφώς μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τη χώρα μας, χάρη και στην προσιτή του τιμή. Το 48βολτο υβριδικό σύστημα συνδυάζει ένα 3-κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.2 Turbo 100 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 28 PS που βρίσκεται ενσωματωμένος στο (στάνταρ) αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e‑DCT 6 σχέσεων και τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 0,876 kWh. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 110 ίππους και η ροπή τα 205 Nm.
Το Grande Panda μπορεί χάρη στο υβριδικό του σύστημα να κινηθεί ηλεκτρικά στο ξεκίνημα, στην πορεία με ήπιο ρυθμό για έως 1 χλμ. και στο παρκάρισμα, και να πετύχει – στη θεωρία – την πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου που ανακοινώνει η FIAT: 5,1 λίτρα/100 χλμ..

Στην πράξη, πλησιάσαμε αρκετά αυτή την τιμή σε ταξίδι που συνδύαζε αυτοκινητόδρομο και ορεινές διαδρομές, παρότι ο βενζινοκινητήρας ήταν ακόμη άστρωτος. Γεγονός που σημαίνει πως τα 6,5 λίτρα/100 χλμ. που καταγράψαμε, μπορούν να μειωθούν περεταίρω.
Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του FIAT Grande Panda
Ford Puma Gen-E

Η γκάμα του ηλεκτρικού Puma αποτελείται από ένα σύστημα κίνησης και δύο επίπεδα εξοπλισμού: Style και Premium. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 168 ίππους και 290 Nm, ενώ η μπαταρία των 54 kWh έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 43 kWh. Τιμές που υπερεπαρκούν για χρήση στην πόλη χωρίς όμως να περιορίζουν το ηλεκτρικό Puma σε αποκλειστικά αστικό ρόλο.
Και αυτό επειδή το σύστημα κίνησης διακρίνεται τόσο σε επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8’’, τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα), όσο κυρίως σε κατανάλωση ενέργειας. Η εξαιρετικά χαμηλή μέση τιμή των 13,1 kWh/100 χλμ. (13,7 στην έκδοση Premium) αντιστοιχεί σε θεωρητική αυτονομία 376 χλμ. κατά μέσο όρο (Premium: 364 χλμ.).

Το Puma Gen-E είναι ζωηρό σε κάθε σανίδωμα του γκαζιού, ξεκινώντας δυνατά και προσπερνώντας ταχύτατα. Έχει μάλιστα στη διάθεσή σου 4 επιλέξιμα προφίλ οδήγησης για να προσαρμόσεις τη συμπεριφορά του B-SUV στο στυλ που θέλεις. Σε κάθε περίπτωση το στιβαρό πλαίσιο, το χαμηλό κέντρο βάρους και η σωστά μελετημένη ρύθμιση της ανάρτησης συντελούν στην εξαιρετική οδική συμπεριφορά που προσφέρει το ηλεκτρικό Puma – όπως θα περίμενες άλλωστε από ένα αυτοκίνητο με σήμα το μπλε οβάλ.
Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του Ford Puma Gen-E
Opel Frontera Hybrid

Το νέο Opel Frontera είναι διαθέσιμο σε 3 επιλογές από πλευράς κινητήρα: ηλεκτρικό με 113 ίππους και υβριδικό με 110 PS ή 145 PS. Στην περίπτωσή μας, το γερμανικό B-SUV είναι η ισχυρότερη υβριδική εκδοχή. Ένας ηλεκτροκινητήρας 28 ίππων είναι ενσωματωμένος στο (στάνταρ) αυτόματο κιβώτιο eDCT6 διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων.
Τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 0,88 kWh και συνδράμει τον 1.200άρη turbo βενζινοκινητήρα των 136 ίππων. Η συνδυαστική απόδοση των 145 ίππων και 230 Nm ροπής εξασφαλίζουν ταχύτατες επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε 9’’ και μέγιστη ταχύτητα 194 χλμ./ώρα.

Στην πράξη, η γραμμική ανάπτυξη της πλούσιας ροπής και η σπιρτάδα του B-SUV στο πάτημα του γκαζιού τεκμηριώνουν τις εργοστασιακές προδιαγραφές. Το 48βολτο υβριδικό σύστημα συνδράμει στην απόδοση, προσφέροντας εκκινήσεις με νεύρο και αμεσότητα, αλλά κυρίως την οικονομία καυσίμου. Με φουλ κλιματισμό τις ημέρες της δοκιμής μπορεί να μην πλησιάσαμε τα νούμερα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής (5,2-5,3 λίτρα / 100 χλμ.), αλλά και πάλι τα συν-πλην 7 λίτρα που καταγράψαμε για κάθε 100 χιλιόμετρα είναι μια πολύ καλή τιμή.
Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του Opel Frontera Hybrid
Peugeot E-2008

Από την πρώτη στιγμή που οδηγείς το E-2008 αντιλαμβάνεσαι ότι οι ρυθμίσεις του αυτοκινήτου είναι εστιασμένες στην άνεση.
Με τη μέση κατανάλωση 15 kWh /100 χλμ. που σημειώσαμε σε ανοιχτούς επαρχιακούς δρόμους με εκτεταμένη χρήση κλιματισμού, διαπιστώσαμε ότι η υποσχόμενη αυτονομία 400 χλμ. ανταποκρίνεται με αρκετή ακρίβεια στην πραγματικότητα. Η διευρυμένη αυτονομία της σχετικά μικρής -λόγω του συνολικού μεγέθους του αυτοκινήτου- μπαταρίας 54 kWh σου επιτρέπει να εμπιστεύεσαι περισσότερο την πρόβλεψη εμβέλειας από προηγούμενες εκδόσεις του E-2008.

Αυτό γίνεται μέσω έξυπνης διαχείρισης της ισχύος, καθώς η μέγιστη ροπή δεν είναι διαθέσιμη στο πρόγραμμα οδήγησης Eco, το οποίο περιορίζει και τις δυνατότητες του κλιματισμού. Στην επιλογή Normal, η διαδρομή του δεξιού πεντάλ «ανοίγει» την ισχύ του κινητήρα πιο γρήγορα και επεκτείνεται σε ολόκληρο το φάσμα της ροπής των 260 Nm, η οποία είναι πολύ πιο άμεσα διαθέσιμη και «ξεδιπλώνει» τις πραγματικές δυνατότητες του κινητήριου συνόλου 156 ίππων, χωρίς να το «φιμώνει».
Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του Peugeot E-2008
smart #1 Pro+

Το #1 είναι διαθέσιμο με μια ευρεία γκάμα εκδόσεων μπαταρίας, απόδοσης και αυτονομίας. Με ένα γρήγορο πέρασμα από τον τιμοκατάλογο ανακαλύπτεις πως υπάρχουν επιλογές με έναν ή δυο ηλεκτροκινητήρες, κίνηση πίσω (2WD) ή τετρακίνηση (4WD), μπαταρία 49 kWh ή 66 kWh, ισχύ από 272 μέχρι 430 ίππους και αυτονομία έως 440 χλμ..
Το smart #1 στην έκδοση Pro+ την κίνηση αναλαμβάνει ένα μοτέρ που στέλνει 272 ίππους και 343 Nm στους πίσω τροχούς και αντλεί ενέργεια από τη μεγάλη μπαταρία των 66 kWh για να δώσει αυτονομία 420 χλμ. κατά μέσο όρο και εξαιρετικές επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7’’ και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.

Γενικά, το smart #1 είναι αθόρυβο, εύκολο στην οδήγηση, ευέλικτο στην πόλη και διακρίνεται για την άνεση και την ποιότητα κύλισης που προσφέρει σε κάθε είδους διαδρομή.
Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του smart#1 Pro+
Suzuki Vitara 1.4T 48V Hybrid 4WD

Το Vitara είναι ένα από τα πιο δημοφιλή B-SUV της ελληνικής αγοράς και αυτό αποτυπώνεται και στη σχεδίασή του. Άλλωστε, δεν υπάρχουν οπτικές αλλαγές και η φρέσκια εξωτερική του εικόνα, παραμένει στο σκαλοπάτι της πετυχημένης διαχρονικής του εμφάνισης, ενώ τουλάχιστον για την ώρα δεν νιώθει την ανάγκη για οπτικούς εντυπωσιασμούς. Πορεύεται ήδη εδώ και καιρό στην εξηλεκτρισμένη του λογική, από τις βασικές εκδόσεις με mild hybrid 48V.
H υπολογίσιμη εκδρομική δύναμη της πιάτσας με εξηλεκτρισμένο τον κινητήρα των 1,4 λίτρων συνδυάζει την απόδοση με το καθαρό πνεύμα και οι πρόσφατες αλλαγές που δέχτηκε στον κινητήρα για εναρμονισμό με τις ευρωπαϊκές νόρμες της εποχής, μπορεί να του έκοψε 19 ίππους, όμως στην πράξη και σε επίπεδο ουσίας οι 110 ίπποι δεν δείχνουν να στερούνται τους επιπλέον καλπασμούς. Ο κινητήρας Boosterjet Hybrid 48V είναι ο τετρακύλινδρος των 1.373 κ. εκ. της Suzuki που συνδυάζεται με σύστημα ήπιας υβριδικής υποβοήθησης στα 48V.

Ως συνώνυμο της ελευθερίας όμως, το Vitara δεν μένει μόνο εκεί τουλάχιστον για την έκδοση που οδηγούμε με την τετρακίνηση AllGrip να υποδηλώνει ότι η περιπέτεια δεν θα σταματήσει νωρίς εφόσον μπορούν να διαπραγματευτούν την πρόσφυση τα ασφάλτινα ελαστικά του.