ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025: Μεγάλος νικητής ο Ott Tanak

O Ott Tanak ήταν κυρίαρχος στο φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, καταλαμβάνοντας την πρωτοπορία την Παρασκευή, για να επεκτείνει το προβάδισμά του το Σάββατο και να συνεχίσει με ταχύτατο ρυθμό και την Κυριακή.

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025: Μεγάλος νικητής ο Ott Tanak

O Ott Tanak ήταν κυρίαρχος στο φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, καταλαμβάνοντας την πρωτοπορία την Παρασκευή, για να επεκτείνει το προβάδισμά του το Σάββατο και να συνεχίσει με ταχύτατο ρυθμό και την Κυριακή.

Η Hyundai πέτυχε τον σκοπό που είχε θέσει ερχόμενη στο φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: να κατακτήσει την πρώτη της νίκη για τη σεζόν του 2025 στο WRC. Νικητής στον απαιτητικό ελληνικό αγώνα ηταν ο Εσθονός Ott Tanak, μαζί με τον συνοδηγό του Martin Jarveoja, κερδίζοντας τη μάχη με το πλήρωμα των Sebastien Ogier / Vincent Landais.

Οι Γάλλοι είχαν καταφέρει να επικρατήσουν στα Ράλλυ Πορτογαλίας και Σαρδηνίας. Αλλά στα ελληνικά χώματα, δεν είχαν απάντηση στην ταχύτητα των Tanak / Jarveoja, οι οποίοι όχι μόνο επικράτησαν σε 5 από τις 6 ειδικές διαδρομές του Σαββάτου, αλλά ξεκίνησαν την Κυριακή με άλλες δύο νίκες στο πρώτο πέρασμα από το Σμόκοβο και τον θρυλικό Ταρζάν, κυνηγώντας και τους βαθμούς της Κυριακής. Ο Ogier ήταν μόλις 1,1 δλ. ταχύτερος στο δεύτερο πέρασμα από το Σμόκοβο.

Στην τελική Power Stage, ο Tanak έχασε πολύ χρόνο (16 δλ.) από τον Ogier, λόγω προβλήματος στο κιβώτιο του Hyundai που παραλίγο να του στοιχίσει τη νίκη. Τελικά ο Εσθονός ολοκλήρωσε τον αγώνα με 32,8 δλ. προβάδισμα επί του Ogier. Ωστόσο, ο Γάλλος 8 φορές Πρωταθλητής του WRC, πήρε το μέγιστο των 10 βαθμών από την Κυριακή, καθώς επικράτησε στην κατάταξη της Super Sunday και σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην τελική Power Stage, τον θρυλικό Ταρζάν.

Ο Ogier κατάφερε να επικρατήσει στην Super Sunday με 10,8 δλ. διαφορά από τον Tanak, ο οποίος πήρε 5 βαθμούς από την Κυριακή, συνυπολογίζοντας την 5η θέση στην Power Stage, όπου ο Kalle Rovanpera ήταν ταχύτατος, για να πάρει 4 βαθμούς με τη 2η θέση. Στο σύνολο, με την επικράτησή του στις δύο τελευταίες ειδικές διαδρομές από τις 17 συνολικά του αγώνα, ο Ogier κέρδισε σε 6 ειδικές του αγώνα, έναντι 7 Tanak και πήρε συνολικά 27 βαθμούς.

Ο Γάλλος διατηρήθηκε στη 2η θέση της βαθμολογίας, αλλά δεν θα συμμετάσχει σε όλους του αγώνες της σεζόν και δεν θα συμμετάσχει στο επόμενο Ράλλυ Εσθονίας. Με τους 30 βαθμούς που πήρε από την πλευρά του ο Tanak πέρασε στην 3η θέση της βαθμολογίας, μόλις 12 βαθμούς πίσω από τον επικεφαλής Elfyn Evans. Ο Ogier έχει πλησιάσει τον Ουαλό στους 9 βαθμούς.

Τρεις απο τις υπόλοιπες 4 ειδικές διαδρομές του αγώνα πήγαν στον Γάλλο Adrien Fourmaux, ο οποίος έκανε καλή δουλειά για να εξασφαλίσει τη δεύτερη φετινή παρουσία του στο βάθρο με τη Hyundai, έπειτα από το Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Ο Fourmaux έδινε μάχη για τη νίκη έως την ΕΔ10 το πρωί του Σαββάτου (στο Οινοχώρι), όπου τραυμάτισε την πίσω δεξιά ανάρτηση του i20 N Rally1. Ωστόσο, κατάφερε να διαφυλάξει το βάθρο, αν και ήταν πιο συντηρητικός στην προσέγγισή του την Κυριακή. Πήρε δύο επιπλέον βαθμούς για την 4η θέση στη Super Sunday.

Ο Elfyn Evans δεν κατάφερε να ανακτήσει το χρόνο που έχασε την Παρασκευή, όπου άνοιγε το δρόμο για τα υπόλοιπα πληρώματα, αλλά περιόρισε όσο μπορούσε τη βαθμολογική του απώλεια, με την 3η θέση στη Super Sunday και την στην Power Stage (σύνολο: 17 βαθμοί).

Έπειτα από τα προβλήματα που αντιμετώπισε με απώλεια ισχύος στην προτελευταία ειδική διαδρομή του αγώνα, ο Thierry Neuville καθυστέρησε 14 λεπτά να φτάσει στο σημείο ελέγχου της Power Stage, με αποτέλεσμα να δεχθεί ποινή 2 λεπτών και 50 δλ.. Ωστόσο, αυτό δεν του στέρησε την 5η θέση στην τελική κατάταξη. Ο Βέλγος ήταν 3ος στην Power Stage και 5ος στην Super Sunday.

Στην κατηγορία WRC2, οι Oliver Solberg and Elliott Edmondson, με το Toyota GR Yaris Rally2 κυριάρχησαν από την αρχή μέχρι το τέλος του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις για να κατακτήσουν μία επιβλητική νίκη στην κατηγορία, με τη διαφορά του να είναι 53,8 δλ. επί του Βρετανού Gus Greensmith (Skoda Fabia), που αντιστάθηκε στην πρόκληση του Γάλλου Yohan Rossel (Citroen C3), που πέρασε μπροστά από τον Πολωνό Kajetan Kajetanowicz (Skoda Fabia), που έχασε χρόνο την Κυριακή.

Ο Takamoto Katsuta (Toyota) είχε αστοχία ελαστικού στην Power Stage, η οποία δεν ήξερε πώς προέκυψε, ενώ o Martins Sesks ολοκλήρωσε την τελική ειδική διαδρομή με ένα ελαστικό να έχει βγει από τη ζάντα στο Ford Puma της M-Sport.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η FIA θα εξετάσει τα προβλήματα που αντιμετώπισαν με το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου -πιθανότατα λόγω των πολύ υψηλών θερμοκρασιών- στα αυτοκίνητα των Gregoire Munster και Martins Sesks η M-Sport Ford και στο GR Yaris του Sami Pajari η Toyota.

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025 Tελική κατάταξη

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025 Χρόνοι Power Stage

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025 Κατάταξη Super Sunday

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025 Νικητές ειδικών διαδρομών

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025 Βαθμολογία Πρωταθλήματος Οδηγών

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025 Βαθμολογία Πρωταθλήματος Κατασκευαστών

#8 Ott TÄNAK / Martin JÄRVEOJA

«Είχα ένα πρόβλημα με το κιβώτιο».

#17 Sébastien OGIER / Vincent LANDAIS

«Είχαμε πολύ δυνατό σαββατοκύριακο. Ο Ott πέταγε. Μπορούμε να είμαστε περήφανοι για την επίδοσή μας, δεν μπορούσαμε να κάνουμε κάτι καλύτερο».

#16 Adrien FOURMAUX / Alexandre CORIA

«Ήταν καλό σαββατοκύριακο, είμαι ευχαριστημένος με ό,τι καταφέραμε. Την Παρασκευή ήταν η κηδεία του φίλου μου, το podium είναι γι’ αυτόν. Ευχαριστώ την ομάδα, ήταν ένας καλός αγώνας».

#33 Elfyn EVANS / Scott MARTIN

«Ήταν δύσκολο σαββατοκύριακο. Δεν είχαμε το ρυθμό που θα θέλαμε. Τουλάχιστον καταφέραμε να μαζέψουμε κάποιους βαθμούς».

#1 Thierry NEUVILLE / Martijn WYDAEGHE

«Τα ελαστικά δεν ήταν αρκετά καλά για την ειδική. Ο Kalle είχε καινούρια ελαστικά, τα δικά μας ήταν χρησιμοποιημένα. Ήταν απογοητευτικό σαββατοκύριακο. Τρία κλαταρίσματα, το αμορτισέρ και ο κινητήραςι».

#69 Kalle ROVANPERÄ / Jonne HALTTUNEN

«Έκανα ό,τι μπορούσα. Ευχαριστούμε τον Taka για τη θέση. Είμαι απογοητευμένος. Ζητώ συγνώμη από την ομάδα. Θα δουλέψω σκληρά για την Εσθονία. Κάποιες φορές είναι έτσι».

#18 Takamoto KATSUTA / Aaron JOHNSTON

«Δεν ξέρω γιατί είχα κλατάρισμα. Είναι απίστευτο. Υπάρχουν πέτρες, αλλά μικρές. Δεν θα έπρεπε να είχα κλατάρισμα. Είμαι πολύ απογοητευμένος, ζητώ συγνώμη από την ομάδα, θα προετοιμαστώ και θα πιέσω στα δύο επόμενα ράλλυ».

#5 Sami PAJARI / Marko SALMINEN

«Ήταν δύσκολη ειδική, το γνωρίζαμε. Δεν είναι το αποτέλεσμα που ελπίζαμε, αλλά πετύχαμε κάποιους καλούς χρόνους την Παρασκευή. Ευχαριστώ την ομάδα, ανυπομονώ για το επόμενα δύο ράλλυ».

#55 Joshua MCERLEAN / Eoin TREACY

«Μεγάλη αποφασιστικότητα από όλους. Η απόδοση δεν ήταν σπουδαία, αλλά στις καθαρές ειδικές ήταν εντάξει».

#22 Mārtiņš SESKS / Renārs FRANCIS

«Κάπου στο τέλος χτύπησα τη ζάντα, ένιωσα περίεργα, ευτυχώς δεν έφυγε όλος ο αέρας αμέσως από το ελαστικό».

#21 Oliver SOLBERG / Elliott EDMONDSON

«Είναι  καταπληκτικό συναίσθημα, ήταν το τέλειο σαββατοκύριακο. Νιώθω ανακουφισμένος. Δεν εκανα ποτέ κανονικά την Ελλάδα. Είναι φανταστικά τώρα. Το αυτοκίνητο δουλεύει καλά, τα τελευταία ράλλυ ήταν τέλεια».

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025

ΕΔ1 – Υπερειδική Ζαππείου: Ταχύτεροι οι Ogier και Tanak – Κόλλησαν στην κίνηση τα αγωνιστικά
ΕΔ2 – Άγιοι Θεόδωροι 1: Παραμένει στην κορυφή ο Ogier, κλατάρισμα για Katsuta, McErlean και Sesks
ΕΔ3 – Λουτράκι: Ταχύτερος ο Fourmaux, o Neuville επικεφαλής γενικής κατάταξης
ΕΔ4 – Άγιοι Θεόδωροι 2: Κλατάρισμα για τον Neuville, ο Ogier επικεφαλής
ΕΔ5 – Θήβα: Αντεπίθεση Hyundai με Fourmaux και Tanak
ΕΔ6 – Στείρι: Tanak και Fourmaux περνούν εμπρός από τον Ogier
ΕΔ7 – Ελάτεια: Ο Neuville ταχύτερος, ο Tanak επικεφαλής
ΕΔ8 – Παύλιανη 1: Ο Tanak άνοιξε τη διαφορά από τους Fourmaux και Ogier
ΕΔ9 – Καρούτες 1: Ο Ott Tanak διατηρεί την πρωτιά με ταχύτερο χρόνο
ΕΔ10 – Οινοχώρι 1: Ταχύτερος ο Ogier, άτυχος ο Fourmaux που έσπασε ανάρτηση
ΕΔ11 – Παύλιανη 2: Aκάθεκτος o Ott Tanak, διπλό πλήγμα για την Toyota
ΕΔ12 – Καρούτες 2: Άπιαστος ο Ott Tanak
ΕΔ13 – Οινοχώρι 2: Με 5 στα 6 το Σάββατο ο Ott Tanak
ΕΔ14 – Σμόκοβο 1: Κυριαρχία Tanak και στο Σμόκοβο 1, δεν εκκίνησε ο Munster
ΕΔ15 – Ταρζάν 1: Ταχύτερος ο Tanak – Διακόπηκε η ειδική λόγω ατυχήματος
ΕΔ16 – Σμόκοβο 2: Ταχύτερος ο Ogier, πιο κοντά στη νίκη ο Tanak

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!