Ο ζωντανός θρύλος του μηχανοκίνητου αθλητισμού, o Αμερικανός Mario Andretti, είχε την ευκαιρία να οδηγήσει ένα σύγχρονο μονοθέσιο της Formula 1 στα 82 του χρόνια, χάρη στις ενέργειες του διευθύνοντα συμβούλου της McLaren, Zak Brown.
H «βόλτα» του «Super» Mario, Πρωταθλητή της Formula 1 το 1978, με τη McLaren MP4-28 του 2013 (με ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα Mercedes) στη Laguna Seca, πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του φεστιβάλ μηχανοκίνητου αθλητισμού Velocity Invitational, που διεξήχθη στην πίστα του Monterey της Καλιφόρνια, στις ΗΠΑ.
O Mario Andretti έκανε μια βόλτα στην πίστα και μαζί με τον 54χρονο Φινλανδό Mika Hakkinen, 2 φορές Πρωταθλητή της Formula 1 (1998 και 1999) με τη McLaren, ο οποίος οδηγούσε την MP4/2B (με κινητήρα TAG-Porsche), με την οποία το 1985 ο Alain Prost κατέκτησε τον πρώτο του τίτλο στη Formula 1.
O Mario Andretti δήλωσε: «Ήταν γλυκό, αλλά προφανώς απείχα πολύ από το όριο. Όλα έχουν να κάνουν με την κατάλληλη σχέση στο κιβώτιο και ένα μέρος του προβλήματος για μένα ήταν που βρισκόταν το κράνος μου σε σχέση με το τιμόνι. Δεν μπορούσα να δω τον αριθμό σχέσης στην οθόνη μου».
The Flying Finn @F1MikaHakkinen meets @MarioAndretti at #LagunaSeca in a pair of @McLarenF1. Does it get better? #F1 pic.twitter.com/aXtKxP3huv
— Goodwood FOS (@fosgoodwood) October 15, 2022
«Ήμουν καλός σε 2-3 στροφές, και μετά με χαμηλές στροφές σε μερικές άλλες, επειδή δεν μπορούσα να δω το τον αριθμό σχέσης στην οθόνη μου, και δεν μπορείς να μετρήσεις τόσο γρήγορα σε αυτή την ταχύτητα».
«Ήξερα ότι θα είχα κάποιες δυσκολίες όσον αφορά τη θέση οδήγησης, επειδή δεν μπορώ να κάνω πολλά πράγματα εδώ. Κάποια από αυτά είναι σταθερά, μπορούν να κάνουν μόνο τόσα πολλά με τα πεντάλ. Έπρεπε να με μετακινήσουν προς τα εμπρός και το τιμόνι βρισκόταν πολύ κοντά μου, κάτι που δεν είναι φυσιολογικό».
«Αλλά σε γενικές γραμμές, ήταν απλά φοβερό, είναι αυτό που περίμενα. Είναι ένα γλυκό συναίσθημα για έναν οδηγό, τόσο ικανοποιητικό. Το μονοθέσιο απλά κάνει αυτό που πρέπει να κάνει, σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με οτιδήποτε έχω βιώσει στην καριέρα μου».
«Αυτό ήταν που ήθελα να νιώσω στην πραγματικότητα και τα κατάφερα. Ακόμα και αν δεν κάνω ούτε άλλον ένα γύρο, ξέρω για τι πράγμα μιλάω. Ο κατάλογος επιθυμιών μου είναι πάνω-κάτω ολοκληρωμένος, οτιδήποτε κάνουμε μετά από αυτό θα είναι το κερασάκι στην τούρτα».
Ο Andretti αστειεύτηκε επίσης, λέγοντας: «Συγκεντρώνω βαθμούς για τη superlicence μου», της ειδικής αγωνιστικής άδειας που χρειάζεται κάθε οδηγός της Formula 1 και δεν κατάφερε να εξασφαλίσει ο Colton Herta, οδηγός της ομάδας του γιου του, Michael Andretti, στο IndyCar.
Αξίζει να αναφερθεί επίσης ότι η πίστα Circuit of the Americas, στο Austin του Τέξας, όπου θα διεξαχθεί το GP ΗΠΑ της Formula 1 αυτό το Σαββατοκύριακο, ανακοίνωσε ότι θα ονομάσει την τελευταία στροφή της ‘The Andretti’ προς τιμήν του «Super» Mario.