Η αυτόνομη οδήγηση χρειάζεται και «έξυπνους» δρόμους

Ο Όμιλος Stellantis συμμετέχει στο project επικοινωνίας των οχημάτων με τις υποδομές

Η αυτόνομη οδήγηση χρειάζεται και «έξυπνους» δρόμους

Ο Όμιλος Stellantis συμμετέχει στο project επικοινωνίας των οχημάτων με τις υποδομές

Τα αποτελέσματα του project “C-Roads Italy” παρουσιάστηκαν σε συνέδριο που διοργάνωσε η εταιρεία λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου Α22 στη Βόρεια Ιταλία. Στο συνέδριο – στο οποίο συμμετείχε και το Κέντρο Έρευνας του Ομίλου Stellantis – έγινε ανάλυση των συμπερασμάτων από την εφαρμογή συστημάτων επικοινωνίας ανάμεσα στα οχήματα και τις υποδομές.

Πρόκειται για απαραίτητη προϋπόθεση ώστε η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης να καταστεί εφαρμόσιμη και ασφαλής. Το C-Roads Italy project αποτελεί μέρος της πλατφόρμας European C-Roads, με ανάλογες έρευνες να διεξάγονται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η επικοινωνία των οχημάτων με τους «έξυπνους» δρόμους – κατά την οποία ανταλλάσουν δεδομένα για συμβάντα όπως τροχαία ατυχήματα ή κυκλοφοριακή συμφόρηση – είναι γνωστή και ως Vehicle-to-Everything (V2X).

Η παρουσίαση του Κέντρου Έρευνας του Ομίλου Stellantis έγινε από τον διευθυντή του project,  Filippo Visintainer, ο οποίος αναφέρθηκε στο πώς τα C-ITS (Cooperative Intelligent Transport Systems) συνεισφέρουν στο μέλλον των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού και της αυτόνομης οδήγησης.

Στις δοκιμές αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3, που έγιναν στον ιταλικό αυτοκινητόδρομο, συμμετείχαν ειδικά τροποποιημένα αυτοκίνητα του ομίλου, όπως η Maserati Ghibli και το Fiat 500X.

Στο επίπεδο 3, το όχημα αναλαμβάνει μόνο του να διατηρεί την ταχύτητα, την τροχιά αλλά και να αλλάζει λωρίδες, χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!