Η Volkswagen έχει στα σκαριά μια τεχνολογία μπαταριών νέας γενιάς, η οποία θα της επιτρέψει να ρίξει το συνολικό κόστος παραγωγής των ηλεκτρικών της οχημάτων και, ως αποτέλεσμα, την τελική τιμή αγοράς.
Προς το παρόν, το πιο οικονομικό αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Volkswagen είναι το ID.3, το οποίο αυτή τη στιγμή διατίθεται στην ελληνική αγορά από 25.200 ευρώ – τιμή ωστόσο που περιλαμβάνει την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» συμπεριλαμβανομένου και του ποσού απόσυρσης, φτάνοντας την συνολική επιδότηση στα 11.000 ευρώ.
Τα νέα μοντέλα όμως της γερμανικής εταιρείας θα είναι αρκετά πιο οικονομικά. Η Volkswagen στοχεύει τα νέα ID.2 και ID.1, τα οποία θα μπουν στην παραγωγή το 2026 και το 2027 αντίστοιχα, να κοστίζουν περί τα 25.000 και 20.000 ευρώ αντίστοιχα, χωρίς καμία επιδότηση.
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
- 7 SUV “Game Changers” της ελληνικής αγοράς
- Peugeot 3008: Διαθέσιμο με προνομιακή χρηματοδότηση και επιδότηση αγοράς
- Ηλεκτρικό SUV για όλους με τιμή από 29.700 € και όφελος έως 14.000 €
Η μπαταρία που κινεί το ID.3 κατασκευάζεται με μια σειρά από μεταλλικά στηρίγματα, τα οποία αυξάνουν το βάρος του οχήματος και το κόστος παραγωγής. Ωστόσο η νέα μπαταρία της Volkswagen αξιοποιεί μια μέθοδο κατασκευής που θυμίζει αρκετά την «Blade Battery» της BYD και ονομάζεται «cell-to-pack». Με αυτή τη μέθοδο τοποθετούνται μακρόστενα στοιχεία κατά μήκος της μπαταρίας, ενισχύοντας την πυκνότητα ενέργειας.
Το αποτέλεσμα είναι ότι η Volkswagen μπορεί να κατασκευάσει τις νέες μπαταρίες από στοιχεία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), καθώς οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή είναι πιο οικονομικές συγκριτικά με την μπαταρία τύπου νικελίου μαγγανίου κοβαλτίου (NMC) που κινεί το ID.3. Η βαυαρική εταιρεία ελπίζει πως η νέα μέθοδος κατασκευής θα αντισταθμίσει την μειωμένη αποδοτικότητα των μεμονωμένων στοιχείων ενσωματώνοντας περισσότερα στοιχεία σε κάθε μπαταρία.
Η νέα τεχνολογία μπορεί εύκολα να προσαρμοστεί και σε μεγαλύτερα μοντέλα, όπως αυτά της Audi και της Porsche, βοηθώντας στην συνολική μείωση του κόστους εξέλιξης και ανάπτυξης. Σταδιακά η Volkswagen θα προσαρμόσει την νέα μπαταρία, κάνοντάς την δομικό μέρος του αμαξώματος – όπως έκανε και η BYD με το Seal.
Οι νέες μπαταρίες θα κατασκευάζονται στην Ευρώπη, ενώ έχει ξεκινήσει πιλοτικά η παραγωγή τους στο εργοστάσιο της PowerCo, θυγατρικής εταιρείας της Volkswagen, στην Κάτω Σαξονία.