Εορτάζοντας τα 111 χρόνια της Maserati, πριν από το έτος της τρίαινας

Η Maserati γιορτάζει το Δεκέμβριο 111 χρόνια από την ίδρυσή της, ενώ περιμένει το 2026 με αγωνία, καθώς συμπληρώνεται ένας αιώνας του εμβλήματος με την τρίαινα και από το ντεμπούτο της στους αγώνες.

Εορτάζοντας τα 111 χρόνια της Maserati, πριν από το έτος της τρίαινας

Η Maserati γιορτάζει το Δεκέμβριο 111 χρόνια από την ίδρυσή της, ενώ περιμένει το 2026 με αγωνία, καθώς συμπληρώνεται ένας αιώνας του εμβλήματος με την τρίαινα και από το ντεμπούτο της στους αγώνες.

H Maserati γιορτάζει φέτος το Δεκέμβριο την 111η επέτειο από την ίδρυσή της, ένα ορόσημο που την καθιστά την παλαιότερη μάρκα στη Motor Valley της Ιταλίας. Το 2026, θα αποτελέσει την εκατονταετηρίδα του εμβλήματος με την τρίαινα και ταυτόχρονα σηματοδοτεί τα 100 χρόνια από το ντεμπούτο της Maserati στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Ήταν το 1926 που η Maserati Tipo 26, το πρώτο αυτοκίνητο που έφερε την τρίαινα στο καπό του, αγωνίστηκε στο Targa Florio και κατέκτησε τη νίκη στην κατηγορία της. Ωστόσο, η ιστορία αυτού του εμβληματικού ιταλικού ονόματος ξεκίνησε μια δεκαετία νωρίτερα, το 1914, όταν ο Alfieri Maserati και οι αδελφοί του Ettore και Ernesto ίδρυσαν την «Ditta Alfieri Maserati» στη Via de’ Pepoli 1A, στο κέντρο της Bologna.

Όπως αναφέρεται στο έγγραφο δήλωσης ατομικής επιχείρησης, η νέα εταιρεία ξεκίνησε επίσημα τη λειτουργία της την 1η Δεκεμβρίου του 1914 (καθώς το ίδιο το έγγραφο κατατέθηκε στο Δήμο της Bologna στις 14 Δεκεμβρίου). Οι αδελφοί Maserati ήταν παθιασμένοι με τη μηχανολογία και αγαπούσαν την ταχύτητα.

Maserati Tridente

Ένας άλλος αδελφός, ο Mario, ως πιο καλλιτεχνική φύση, συνέβαλε στην εταιρεία σχεδιάζοντας το έμβλημα με την τρίαινα, εμπνευσμένο από τη Fontana del Nettuno, στο κέντρο της Bologna. O τελευταίος αδελφός, Bindo, εντάχθηκε στην Officine Maserati το 1932, μετά το θάνατο του Alfieri.

Όπως αναφέρθηκε, το πρώτο αυτοκίνητο που έφερε την τρίαινα ήταν η Tipo 26, ένα αγωνιστικό που έκανε το ντεμπούτο του στο Targa Florio του 1926, όπου κατέκτησε την πρώτη θέση στην κατηγορία αυτοκινήτων με κινητήρες χωρητικότητας έως 1,5 λίτρων, με τον Alfieri στο τιμόνι.

Maserati Tipo26 Targa Florio 1926

Ήταν η πρώτη από μια μακρά σειρά επιτυχιών, που περιλαμβάνουν διαδοχικές νίκες στα 500 Μίλια της Ινδιανάπολης (1939 και 1940), τέσσερις συνεχόμενες νίκες στο Targa Florio (1937-1940), εννέα νίκες στη Formula 1 και την κατάκτηση του τίτλου το 1957 με τον Juan Manuel Fangio.

Maserati 250F

Πιο πρόσφατα, η Maserati επέστρεψε στις νίκες με την MC12, το οποίο κατέκτησε έξι διεθνή Πρωταθλήματα FIA GT μεταξύ 2005 και 2010. Από το 2023, η Maserati GT2 έφερε την τρίαινα πίσω στους αγώνες, κατακτώντας νίκες συμμετέχοντας σε περισσότερα από 20 πρωταθλήματα παγκοσμίως.

Maserati 4CL (1939)

Στα τέλη του 1939, με την άφιξη της οικογένειας Orsi, η Maserati ξεκίνησε τη μετακόμισή της στη Modena, όπου το εργοστάσιο Viale Ciro Menotti άνοιξε τις πόρτες του την 1η Ιανουαρίου 1940 και παραμένει η έδρα της έκτοτε. Το 1947, η συνεργασία μεταξύ των αδελφών Maserati και της μάρκας έληξε και παρουσιάστηκε το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής, η A6 1500.

Το 1963, η μάρκα παρουσίασε την Quattroporte, δημιουργώντας την κατηγορία των πολυτελών sedan υψηλών επιδόσεων. Μετά από μια σύντομη περίοδο υπό την ιδιοκτησία της Citroen (1968-1975), κατά την οποία η εταιρεία εισήγαγε τις πρώτες σύγχρονες βιομηχανικές διαδικασίες, η επόμενη εποχή, υπό την ιδιοκτησία του Alejandro De Tomaso (1975-1993), είδε τη δημιουργία και την εμπορική επιτυχία ενός από τα πιο εμβληματικά και best-seller μοντέλα της μάρκας: την Biturbo.

Με βάση αυτά τα ισχυρά ιστορικά και βιομηχανικά θεμέλια, η πιο πρόσφατη φάση της εξέλιξης της ιταλικής μάρκας χαρακτηρίστηκε από νέα μοντέλα και σημαντικές καινοτομίες, ξεκινώντας από το 2007. Η πέμπτη γενιά Quattroporte έκανε το ντεμπούτο της στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ, ακολουθούμενη από την εμβληματική GranTurismo στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Η GranCabrio έφτασε το 2009, η έκτη γενιά Quattroporte και η Ghibli το 2013, ενώ τρία χρόνια αργότερα ήρθε η Levante, το πρώτο SUV της Maserati.

Το 2020, με την εισαγωγή των γραμμών παραγωγής για τη νέα Maserati MC20, το ναυαρχίδα μιας νέας εποχής για τη μάρκα, το εργοστάσιο Viale Ciro Menotti υποβλήθηκε σε σημαντική ανακαίνιση, με εσωτερικό βαφείο και χώρο αφιερωμένο στην ανάπτυξη και τη συναρμολόγηση του επαναστατικού κινητήρα Maserati Nettuno, προστατευμένου από διεθνή διπλώματα ευρεσιτεχνίας και κατασκευασμένου εξ ολοκλήρου από τη Maserati.

Δύο χρόνια αργότερα, έκανε το ντεμπούτο της η Grecale, το νέο SUV που αναδεικνύει καλύτερα το πνεύμα grand tourer της Maserati. Το 2023, ήρθε η σειρά της Maserati GT2 Stradale, ενός σούπερ σπορ αυτοκινήτου με άδεια κυκλοφορίας στο οδικό δίκτυο, που ενώνει δύο εμβληματικούς κόσμους της Maserati: την κομψότητα και τους αγώνες. Την επόμενη χρονιά, τα φώτα της δημοσιότητας έπεσαν στην MCXtrema, ένα «θηρίο» αποκλειστικά για πίστα, περιορισμένο σε μόλις 62 μονάδες, εξοπλισμένο με μια ακραία έκδοση του κινητήρα V6 Nettuno 730 ίππων.

Tο 2025 σημαδεύτηκε από τρεις στιγμές: την έναρξη της παραγωγής την MCPURA, την πιο αγνή έκφραση επιδόσεων της Maserati, η παρουσίαση της BOTTEGAFUORISERIE, ενός νέου project που ενώνει τις δημιουργικές δυνάμεις της Alfa Romeo και της Maserati, και η επιστροφή της παραγωγής των GranTurismo και GranCabrio στον τόπο γέννησής τους.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!