Είναι 1964 και στις Ηνωμένες Πολιτείες η Ford παρουσιάζει την Mustang, ένα οικονομικό σπορ αυτοκίνητο το οποίο μαγνητίζει την νεολαία της εποχής.
Η Mustang γίνεται αμέσως ένα από τα πιο καλοπουλημένα μοντέλα, με 400.000 αντίτυπα μόνο στον πρώτο χρόνο του στην παραγωγή, κατακτώντας έτσι την αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών.
Θέλοντας κατακτήσει με παρόμοιο τρόπο και την αγορά της Ευρώπης, η Ford ξεκινάει να σχεδιάζει ένα σπορ οικονομικό αυτοκίνητο που θα ταιριάζει περισσότερο στην ευρωπαϊκή νοοτροπία. Θα είναι μικρότερο και πιο οικονομικό στην οδήγηση σε σχέση με την Mustang, αλλά με την ίδια εντυπωσιακή σιλουέτα.
Ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου ξεκινά πολύ νωρίτερα από την επίσημη παρουσίασή του το 1969 στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελών, με τον αμερικανό σχεδιαστή Philip T. Clarke να δημιουργεί τα πρώτα σχέδια του εμβληματικού κουπέ ήδη από το 1965. Το Ford Capri άρχισε να γίνεται «το αυτοκίνητο που όλοι ονειρεύονται», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε το διαφημιστικό σλόγκαν της Ford την εποχή εκείνη.
Η πρώτη γενιά Capri παρουσιάζεται επίσημα στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών, στο Βέλγιο, το 1969. Παρότι δεν γίνεται ποτέ όσο δημοφιλές όσο η Mustang στους αγοραστές της Ευρώπης, καταγράφει 400.000 πωλήσεις τα πρώτα δύο χρόνια. Το Capri στην πρώτη του γενιά είναι εξαιρετικά εντυπωσιακό.
Οι πρώτες περιορισμένης παραγωγής εκδόσεις περιλάμβαναν το Capri Special που κάνει το ντεμπούτο του το 1971. Το νέο κουπέ της Ford είναι διαθέσιμο μόνο στον εξωτερικό χρωματισμό Vista Orange και μπορούσε να εξοπλιστεί με πίσω αεροτομή και περσίδες στο κεκλιμένο πίσω παράθυρο.
Το πρώτο Capri είναι ο κυρίαρχος του παιχνιδιού την δεκαετία του 1970 όχι μόνο στο δρόμο, αλλά και στις πίστες, όπου, στην κορυφαία έκδοση RS 2600 κερδίζει το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού τόσο το 1971 όσο και το 1972 απέναντι σε πολύ ισχυρούς αντιπάλους. Το σπορ Capri RS 3100, το οποίο παρουσιάζεται το 1974, κατασκευάστηκε επίσης για να συμμετέχει σε αγώνες.
Μια από τις πιο σημαντικές αλλαγές στο Ford Capri 2ης γενιάς που παρουσιάζεται για πρώτη φορά την ίδια χρονιά, το 1974, αφορούσε την πίσω πόρτα, που παραπέμπει σε μοντέλο hatchback και καθιστά το σπορ μοντέλο της εταιρείας ακόμα πιο πρακτικό. Άλλες παρεμβάσεις της Ford συντελούν στο να γίνει το εσωτερικό του ακόμα πιο μοντέρνο και το αυτοκίνητο συνολικά ακόμα πιο διασκεδαστικό στην οδήγηση.
Το Ford Capri Special του 1975 είναι μία ακόμα έκδοση περιορισμένης παραγωγής του μοντέλου που διαθέτει εντυπωσιακό χρωματικό συνδυασμό. Το Capri Special είναι διαθέσιμο μόνο σε μαύρο ή λευκό χρώμα, έχει χρυσαφί λωρίδες στο καπό, στις πλευρικές επιφάνειες και πίσω, καθώς και χρυσαφί ζάντες. Επίσης, διαθέτει εντυπωσιακές επενδύσεις στα καθίσματα, με χρυσαφί ένθετα.
Την ίδια στιγμή, η δυνατότητα εξατομίκευσης του Ford Capri με ειδικές επιλογές ήταν ανέκαθεν ένα σημαντικό μέρος της γοητείας του μοντέλου. Με τα κιτ «Series X» που λανσάρονται για το Capri το 1977 οι πελάτες μπορούσαν να επιλέξουν χαρακτηριστικά με την υπογραφή της Ford Rallye Sport ώστε το αυτοκίνητο να συνδυάζει την απόδοση στο δρόμο με την εμφάνιση που επιθυμούσαν.
Με τη σειρά του, το Ford Ghia Coins – το οποίο παρουσιάζεται στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1974 – είναι ένα «προχωρημένο» οραματικό πρωτότυπο όχημα, το οποίο δίνει μία πρόγευση από μία πιθανή έκδοση του Capri που θα μπορούσε να κάνει την εμφάνισή της το 1994 – μια εποχή αρκετά μακρινή στα μέσα της δεκαετίας του 1970.
Η πιο κομψή και πιο επιθετική σχεδίαση του Capri 3ης γενιάς που παρουσιάζεται το 1978 ήταν ό,τι ακριβώς χρειαζόταν το κουπέ μοντέλο της Ford για τη δεκαετία του 1980. Οι τέσσερις στρογγυλοί προβολείς, οι οποίοι ενώνονται μέσω των οριζόντιων περσίδων της μάσκας, αποτέλεσαν ένα από τα πλέον εμβληματικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά για το νέο Capri τη δεκαετία του 1980.
Η παράδοση που έκανε το Ford Capri να διαπρέψει στους αγώνες στις προηγούμενες γενιές του συνεχίζεται και με τη νεότερη. Το αγωνιστικό Zakspeed Ford Capri είναι ένα από τα πιο ριζοσπαστικά Capri που υπήρξαν ποτέ διαθέτοντας έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα και έντονα φουσκωμένα πάνελ αμαξώματος. Αυτό το αγωνιστικό όχι μόνο κερδίζει τον τίτλο στο πρωτάθλημα DRM το 1981 αλλά συγχρόνως αποτελεί πηγή έμπνευσης για τη δημιουργία της εξαιρετικά σπορ έκδοσης RS Turbo του Ford Capri που παρουσιάζεται το 1981.
Ο υπερσυμπιεστής δεν είναι η μόνη εξελιγμένη τεχνολογία κινητήρα που χρησιμοποιε’ι το Ford Capri 3ης γενιάς. Ο προηγμένος για την εποχή ψεκασμός καυσίμου, ο οποίος έκανε την εμφάνισή του σε έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα με χωρητικότητα 2,8 λίτρων, καθιστά το Capri ακόμα πιο αποδοτικό σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις του.
Το 1986 η Ford σηματοδοτεί το τέλος της παραγωγής του Capri με μια τελευταία έκδοση περιορισμένης παραγωγής: το Capri 280. Αυτή η έκδοση παρήχθη σε λίγο περισσότερα από 1.000 αντίτυπα. Θα έπρεπε να περάσουν περί τα 40 χρόνια μέχρι να ξαναδούμε το όνομα Capri στις ευρωπαϊκές αγορές.
Δείτε περισσότερα για το νέο Ford Capri