Θα μπορούσαμε κάλλιστα να βγάλουμε από τη μέση αυτό το πιθανό «μήλον της έριδος», εδώ και τώρα: ναι, αυτή είναι η πιο ισχυρή Lamborghini όλων των εποχών και είναι υβριδική.
Είστε ακόμα μαζί μας; Καλώς, γιατί η Revuelto (που πήρε το όνομά της από έναν μαχητή ταύρο που προφανώς τα έβαλε με αρκετούς ματαντόρ πίσω στα 1800 μ.Χ.) έχει να κάνει μια δήλωση προθέσεων. Και για να μάθουμε αν εξακολουθεί να είναι μια αυθεντική Lamborghini, παρά τη νέα της τεχνολογία – ή ίσως και εξαιτίας αυτής – την πήραμε για μερικούς γύρους γύρω από το Autodromo Vallelunga κοντά στη Ρώμη.
Για να ανακεφαλαιώσουμε, η Revuelto συνδυάζει έναν νέο V12 βενζινοκινητήρα 6,5 λίτρων και απόδοσης 814 ίππων, με τρεις ηλεκτροκινητήρες – δύο στον μπροστινό άξονα και έναν ενσωματωμένο στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Η συνολική ισχύς είναι 1.001 ίπποι, αριθμός που είναι σχεδόν εξίσου εντυπωσιακός με τον τρόπο που έχει τοποθετηθεί το σύνθετο σύστημα κίνησης στο πλαίσιο της Revuelto.
Στην πραγματικότητα, μας επιτρέπονται 16 γύροι στην πίστα της Vallelunga για να δοκιμάσουμε αυτήν την τεχνική λύση. Όπως μπορείτε να φανταστείτε, οι γύροι αυτοί θα «κάνουν φτερά» με τη Revuelto (ειδικά έχοντας επιλέξει την λειτουργία οδήγησης με την πιο άγρια ρύθμιση “Corsa“), αλλά ακόμα και μετά τις πρώτες μόλις στροφές, είναι ξεκάθαρο ότι αυτό το πρόσφατο V12 είναι πιο ραφιναρισμένο από τους προκατόχους του. Εκεί που η απερχόμενη Aventador ένιωθε ακατέργαστη και απρόβλεπτη, η Revuelto αισθάνεται πολύ πιο σίγουρη.
Μια στροφή συγκεκριμένα όπου αυτό γίνεται έντονα αισθητό είναι η Curva Grande, μια εξαιρετικά γρήγορη δεξιά που ακολουθείται αμέσως από μια αριστερή καμπή. Υπάρχει τρομερή ψυχραιμία στις υψηλές ταχύτητες με τη Revuelto και αυτό χάρη στο σύστημα torque vectoring. Τα περισσότερα σπορ αυτοκίνητα το χρησιμοποιούν για ευελιξία, αλλά στη Revuelto χρησιμοποιείται για τη μεγιστοποίηση της σταθερότητας.
Τα συστήματα ελέγχου είναι τόσο έξυπνα που οι συνθήκες οδήγησης είναι εύκολα διαχειρίσιμες από το αυτοκίνητο. Εάν το πίσω μέρος χάσει την πρόσφυση σε μια γρήγορη στροφή, μπορεί να μεταφερθεί ισχύς στον εσωτερικό τροχό του μπροστινού άξονα για να επανέλθει ο έλεγχος. Το πιο εντυπωσιακό από όλα είναι ότι δεν το παρατηρείς καν ότι συμβαίνει από μέσα: όλα δείχνουν να συμβαίνουν πολύ φυσιολογικά.
Πλησιάζοντας τη στροφή Campagnano στο τέλος της πίσω ευθείας, είμαστε με 170 μίλια/ώρα (272 χλμ./ώρα)˙ και πριν προλάβετε να το σκεφτείτε, βρίσκεστε μέσα στη στροφή, έχοντας ήδη φρενάρει και κατεβάσει μερικές ταχύτητες στο νέο οκτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Οι εντυπωσιακές εμπρός δαγκάνες φρένων με 10 έμβολα, με τους κατάλληλους μεγάλους κεραμικούς δίσκους 410 χιλ., επιβραδύνουν το αυτοκίνητο χωρίς έλεος και είμαστε στην ευχάριστη θέση να αναφέρουμε ότι η αίσθηση του πεντάλ εξακολουθεί να είναι τέλεια ακόμα και μετά από αρκετούς συνεχόμενους γρήγορους γύρους στην πίστα.
Μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη στην αριστερή πλευρά του τιμονιού επιλέγονται τα διάφορα προγράμματα οδήγησης της Revuelto. Το ‘Città’ είναι για οδήγηση στην πόλη, το ‘Strada’ για ταξίδι και το ‘Sport’ είναι για όταν θέλετε να εξερευνήσετε τον δυναμισμό της Revuelto. Το ‘Corsa’ προορίζεται για χρήση σε πίστα, ενώ υπάρχει και το ‘ESC off’ το οποίο, όπως μπορείτε να φανταστείτε, κάνει τα πράγματα λίγο πιο ζωηρά – ακόμα και με τη μόνιμη τετρακίνηση.
Ο νέος V12 κινητήρας εξακολουθεί να είναι ατμοσφαιρικός και τοποθετημένος κατά μήκος, αλλά έχει περιστραφεί 180 μοίρες για χάρη μιας μπαταρίας 3,8 kWh – η οποία βρίσκεται μέσα στο τούνελ μετάδοσης που διασχίζει το κέντρο του κόκπιτ. Ο νέος πίσω ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί και σαν ένα σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και αναλαμβάνει επίσης την όπισθεν, με το κιβώτιο ταχυτήτων να βρίσκεται πίσω από τον κινητήρα (όπως στην κλασική Miura).
Η απόλυτη ισχύς του Revuelto είναι συγκλονιστική, με χρόνο για την επιτάχυνση 0-124 μίλια/ώρα (0-200 χλμ./ώρα) μόλις 7 δευτερόλεπτα και εξίσου εντυπωσιακό χρόνο για το 0-62 μίλια/ώρα (0-100 χλμ./ώρα): 2,5 δευτερόλεπτα. Είναι επίσης απίστευτο πόση επιμέλεια υπήρξε για τη βελτίωση της οδηγησιμότητας του αυτοκινήτου. Εκεί που η Aventador ήταν ένα άξεστο θηρίο, η Revuelto είναι ένα θηρίο με τρόπους.
Αν το δούμε αντικειμενικά, η νέα Revuelto είναι ένα τεράστιο βήμα προόδου σε επίπεδο τεχνολογικής εξέλιξης. Τι γίνεται όμως με τα συναισθήματα; Να είστε βέβαιοι ότι η Revuelto χτυπά τους παλμούς για όλους τους σωστούς λόγους και αυτό ξεκινά με το άνοιγμα των θυρών σε στυλ φτερών γλάρου και συνεχίζεται με τη διαδικασία εκκίνησης, στην οποία το κουμπί εκκίνησης κρύβεται κάτω από ένα κόκκινο κάλυμμα.
Έπειτα, είναι ο κινητήρας. Και μόνο το γεγονός ότι η Lamborghini κατασκεύασε έναν ατμοσφαιρικό V12 6,5 λίτρων το 2023, είναι κάτι παραπάνω από αξιοθαύμαστο. Επιπλέον, το όριο στροφών έχει αυξηθεί από τις 8.700 σ.α.λ. στις 9.500 σ.α.λ., επομένως έχει το soundtrack που ταιριάζει με την απόδοση.
Στην αρχή, ακούγεται πιο συγκρατημένος από εκείνον της Aventador. Αλλά όταν πιεστεί, με τα πτερύγια της εξάτμισης ανοιχτά, η Revuelto ακούγεται ακριβώς όπως θα έπρεπε να ακούγεται μια Lamborghini – πρώτα πνιχτά και μετά ουρλιάζοντας. Το αυτοκίνητο μπορεί επίσης να οδηγηθεί με ηλεκτρική ενέργεια για περίπου έξι μίλια (9,5 χλμ.), αλλά δεν το δοκιμάσαμε.
Συμπέρασμα
Μπορεί να έχει ένα εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης, αλλά η Lamborghini Revuelto δεν χάνει τίποτα από το δράμα που περιμένουμε από την ιταλική μάρκα. Αν μη τι άλλο, η τεχνολογία αιχμής κάνει πραγματικά την Revuelto πιο εύκολη για να ζεις μαζί της, και όλη αυτή την απόδοση ακόμη πιο προσιτή. Η μεγαλύτερη λύπη μας είναι ότι το αυτοκίνητο έχει ήδη ξεπουλήσει για τα επόμενα δύο χρόνια.
Χαρακτηριστικά
Lamborghini Revuelto
- Τιμή: 433.000 £ (495.000 €, στην Αγγλία)
- Κινητήρας: 6,5 λίτρων V12 βενζίνης, 3 ηλεκτροκινητήρες
- Ισχύς / ροπή: 1.001 ίπποι / 725 Nm
- Μετάδοση: Αυτόματο 8άρι κιβώτιο / τετρακίνηση
- 0-100 χλμ./ώρα: 2,5’’
- Μέγιστη ταχύτητα: πάνω από 347 χλμ./ώρα
- Ηλεκτρική αυτονομία: 9,5 χλμ.
- Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4,947 / 2,266 / 1,160 χιλ.
Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express