Οδηγούμε τη νέα BMW Σειρά 3

Η BMW Σειρά 3 δεν είχε ποτέ σημαντικές αδυναμίες, αλλά οι Γερμανοί σε αυτή τη φάση βρήκαν την ευκαιρία να κάνουν βελτιώσεις για να την κρατήσουν στην πρώτη γραμμή.

Οδηγούμε τη νέα BMW Σειρά 3

Η BMW Σειρά 3 δεν είχε ποτέ σημαντικές αδυναμίες, αλλά οι Γερμανοί σε αυτή τη φάση βρήκαν την ευκαιρία να κάνουν βελτιώσεις για να την κρατήσουν στην πρώτη γραμμή.

Οι μέρες που η BMW Σειρά 3 αποτελούσε ένα δυνατό χαρτί στο αυτοκινητικό χρηματιστήριο, όπως το Ford Mondeo η το Volkswagen Golf, έχουν μάλλον παρέλθει, εξαιτίας της αδυσώπητης επίθεσης και γρήγορης μετάβασης στα SUV. Όμως, στην πράξη, οι πωλήσεις του εμβληματικού premium sedan μοντέλου, έχουν παραμείνει σταθερές τα τελευταία χρόνια.

Αν προσθέσουμε και την ιδιαίτερα μεγάλη δυναμική που έχει στην τεράστια αγορά της Κίνας, υπήρξαν για την BMW τα χρήματα για νέες επενδύσεις σε μια ανανεωμένη έκδοση. Τώρα λοιπόν είναι η ώρα να δούμε πόσο καλά επενδύθηκαν αυτά τα χρήματα από τους Γερμανούς.

Εξωτερικά, δεν έχουν αλλάξει πολλά σε σχέση με τη Σειρά 3 G20 που πωλείται από το 2019. Ανασχεδιασμένη είναι η μάσκα, η οποία όμως έχει διατηρήσει τις διαστάσεις της μαζεμένες, καθώς και οι προβολείς είναι πιο λεπτοί. Φυσικά, όπως συνήθως συμβαίνει στις ανανεωμένες εκδοχές ενός μοντέλου, έτσι και εδώ δεν έχουμε αλλαγές που να αφορούν το αμάξωμα, με τον εμπρός προφυλακτήρα να είναι αυτός που δίνει μια πιο επιθετική όψη στο αυτοκίνητο.

Στο εσωτερικό η BMW είναι που έχει δώσει μεγάλη προσοχή και έχει επικεντρώσει όλες τις προσπάθειές της, σε μια προσπάθεια να ευθυγραμμιστεί με τον ισχυρότερο ανταγωνισμό που έρχεται από τη Mercedes-Benz C-Class, περνώντας στη νέα Σειρά 3, κάποια στοιχεία από τις i4 και iX.

Υπάρχει μια τεράστια κυρτή οθόνη -στην πράξη δύο οθόνες, μια 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και μία για το σύστημα πολυμέσων 14,9 ιντσών– με το σύστημα να τρέχει με την πιο πρόσφατη έκδοση 8 του λογισμικού της BMW. Η εταιρεία υπόσχεται ότι οι over-the-air ενημερώσεις θα φροντίζουν να κάνουν τις απαραίτητες διορθώσεις και να περνάνε τις νέες λειτουργίες στο σύστημα με την πάροδο του χρόνου.

Κάτω από το μανδύα, η Σειρά 3 προσφέρεται με τέσσερις κινητήρες βενζίνης, συμπεριλαμβανομένου ενός Plug-in Hybrid συνόλου και δύο diesel με ήπια υβριδική τεχνολογία. Ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις και ενώ η παραδοσιακή διάταξη με την μετάδοση της κίνησης πίσω να διατηρείται στις περισσότερες εκδόσεις, ενώ οι κορυφαίες αποκτούν στάνταρ τετρακίνηση xDrive.

Τα επίπεδα εξοπλισμού έχουν εξορθολογιστεί λίγο, προκειμένου να είναι πιο απλά για τους πελάτες. Υπάρχουν δύο βασικές εκδόσεις, η Sport προσφέρει ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, προβολείς LED, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, cruise control και κλιματισμό. Η αναβάθμιση στην έκδοση M Sport, προσθέτει επιπλέον, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, διακοσμητικά φιλέτα αλουμινίου στο εσωτερικό, τιμόνι M Sport, σπορ ανάρτηση και τιμόνι με μεταβλητό λόγο.

Τα παραπάνω πακέτα περιλαμβάνουν τα στοιχεία της Comfort έκδοσης, που διαθέτει μεταξύ άλλων, θερμαινόμενο τιμόνι, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, προσαρμοζόμενους προβολείς LED, με υποβοήθηση μεγάλης σκάλας, σύστημα ήχου Harman Kardon, βάση ασύρματης φόρτισης smartphone και M Sport Pro, το οποίο διατίθεται μόνο στις εκδόσεις M Sport και προσφέρει αναβαθμισμένα φρένα, προσαρμοζόμενη ανάρτηση, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, φιμέ κρύσταλλα και εξωτερικά αισθητικά στοιχεία, όπως η πίσω αεροτομή.

Η εισαγωγική έκδοση είναι η 320i με απόδοση 184 ίππων, αλλά εμείς εδώ οδηγούμε την κορυφαία M340i xDrive, της οποίας ο 6κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας αποδίδει 374 ίππους και 500 Nm ροπής, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση να έρχονται σε 4,4 δευτερόλεπτα.

Με αυτά τα δεδομένα, οι μηχανικοί της BMW δεν είχαν να κάνουν αρκετή δουλειά για την ενίσχυση του έτσι και αλλιώς καλού δυναμικού προφίλ του αυτοκινήτου, εστιάζοντας στο εσωτερικό. Δεν είναι αψεγάδιαστο, -με την απουσία επενδύσεων στις τσέπες των θυρών να δίνουν μια πιο φθηνή αίσθηση- αλλά στο σύνολό του το εσωτερικό έχει μεγάλες αλλαγές προκειμένου να κλείσει το κενό με την C-Class σε αυτόν τον τομέα. Σχεδόν όλες οι επιφάνειες που θα αγγίξεις είναι υψηλής ποιότητας, η συναρμογή και το φινίρισμα είναι εξαιρετικά και η τεχνολογία είναι παρούσα, με τις μεγάλες οθόνες να κυριαρχούν στο ταμπλό.

Αυτό το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας είναι από τα αγαπημένα μας και ενώ υπάρχουν πολλά να μάθεις σχετικά με αυτό και θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να το κάνεις, η λειτουργία του είναι ομαλή και ο επεξεργαστής του είναι ισχυρός εκτελώντας γρήγορα τις εντολές.

Όσον αφορά τους χώρους στο εσωτερικό, παραμένουν ίδιοι, πέρα από κάποιες μικρές αλλαγές όπως αυτή του επιλογέα, που δίνει περισσότερο αέρα στους εμπρός, κατά βάση η Σειρά 3 είναι ένα αυτοκίνητο που θα μεταφέρει με άνεση τέσσερα άτομα. Ο όγκος του χώρου αποσκευών παραμένει αμετάβλητος στα 480 λίτρα, αξιόλογη τιμή για την κατηγορία, αν και δεν είναι τόσο ευρύχωρο όσο κάποιων hatcback.

Η M340i μπορεί να είναι ελαφρώς εκτός των τάσεων της εποχής, όσον αφορά το αμάξωμα και τον μεγάλο κινητήρα, αλλά είναι ένα καλό αυτοκίνητο. Διατηρεί τα βασικά στοιχεία που διακρίνουν διαχρονικά τη Σειρά 3, παρέχοντας εξαιρετικό έλεγχο σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, με άμεσο τιμόνι, ευελιξία και άνεση. Είναι λίγο πιο σφιχτή από τη C-Class, αλλά δεν είναι σκληρή, με την M340i να έχει στάνταρ την προσαρμοζόμενη ανάρτηση.

Ο κινητήρας είναι ένα διαμάντι. Έχει ένα χαρακτηριστικό «γουργουρητό» από τις χαμηλές στροφές και ένα αισθητό «σφύριγμα» από την υπερτροφοδότηση πέριξ των 2.500 σ.α.λ., χωρίς υστέρηση. Αν έχει το χώρο αυτό το αυτοκίνητο εντυπωσιάζει με τις εκρηκτικές επιδόσεις του, ικανές να σταθούν δίπλα σε μια έκδοση M.

Αυτός ο κινητήρας προσφέρει με ευκολία διπλό χαρακτήρα, κάτι που είναι σημαντικά πιο δύσκολο να πετύχουν οι μηχανικοί με έναν 4κύλινδρο κινητήρα. Αν πιέσεις την M340i, η απόδοσή της είναι περισσότερο από αρκετή για να κάνει παιχνιδάκι τις προσπεράσεις σε κάθε είδους δρόμο, ενώ στο πρόγραμμα Sport θα νιώσεις και τη χαρακτηριστική… κλωτσιά στις αλλαγές ταχυτήτων.

Αν παραμείνεις στο πρόγραμμα Normal, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων επιλέγει την υψηλότερη σχέση, ακολουθώντας το δρόμο και την κίνηση, μένοντας κοντά στις 1.500 σ.α.λ. με το μόνο που ακούει ο οδηγός να είναι ένα ελαφρύ θρόισμα του αέρα από τους εξωτερικούς καθρέπτες. Ένα «όπλο» για να απολαύσεις την οδήγηση σε επαρχιακούς δρόμους ή ένα όχημα μεγάλων αποστάσεων; Η νέα BMW Σειρά 3 μπορεί να εκπληρώσει και τους δύο αυτούς ρόλους με χαρακτηριστικό στιλ.

Συμπέρασμα

Η βασική συνταγή της BMW Σειρά 3 δεν έχει αλλάξει και εδώ. Εξακολουθεί να είναι το καλύτερο οδηγικά μοντέλο της premium κατηγορίας, με ένα πλαίσιο που επικοινωνεί με τον οδηγό και μια καλοσχεδιασμένη ανάρτηση που κρατά τις κλίσεις του αμαξώματος υπό έλεγχο, προσφέροντας παράλληλα άνεση. Είναι συγκλονιστικά γρήγορη στην έκδοση M340i, για όσους αντέχει το πορτοφόλι τους. Αλλά σε όλες τις εκδόσεις, αυτό που κάνει τη μεγάλη διαφορά, είναι το εσωτερικό και οι τεχνολογικές αναβαθμίσεις, διορθώνοντας έτσι, έναν τομέα στον οποίο το πρωταγωνιστικό μοντέλο της BMW δεν είχε ιδιαίτερο ταλέντο. Είναι ένα πολύ καλύτερο αυτοκίνητο για να οδηγείς και να ζεις μαζί του, από πολλά SUV που την ξεπερνούν σε πωλήσεις.

Φωτογραφίες: Auto Express

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!