Γυρίζοντας το ρολόι πίσω, στο 2009, τότε που η Porsche δημιούργησε την πρώτη 911 Sport Classic, βρίσκεις μια ιδιαίτερη 911 που κατασκευάστηκε σε περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων, προσφέροντας ένα μοναδικό πακέτο ρετρό σχεδίασης, με εντυπωσιακές επιδόσεις. Τώρα η Porsche επανέρχεται με τη Sport Classic που βασίζεται στην 992, αυξάνοντας αυτή τη φορά την παραγωγή, από τα 1.000 στα 1.250 αυτοκίνητα.
Το τμήμα Exclusive Manufaktur έβαλε τα δυνατά του για τη δημιουργία αυτής της νέας Sport Classic. Κάτω από την πίσω αεροτομή, η οποία παράγει 50 κιλά αρνητικής δύναμης, σε ταχύτητες άνω των 290 χλμ./ώρα υπάρχει ένα μεγάλο άνοιγμα για την τροφοδοσία του επίπεδου 6κύλινδρου κινητήρα των 3,7 λίτρων με τα δύο turbo που προέρχεται από την 911 Turbo και δίνει κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς.
Η 911 Turbo δίνει κάποια ακόμα εξαρτήματα στην Sport Classic, πολλά από τα οποία έχουν δεχθεί τις απαραίτητες τροποποιήσεις για να ταιριάζουν στις μηχανικές, σχεδιαστικές και αεροδυναμικές απαιτήσεις του αυτοκινήτου. Τα πίσω φτερά ξεκίνησαν τη ζωή τους ως φτερά της Turbo, αλλά δεν είχαν τις μεγάλες εισαγωγές αέρα, υποχρεώνοντας έτσι την Porsche να χρησιμοποιήσει τα εργαλεία που διαθέτει για τα μοντέλα προ-παραγωγής, έτσι ώστε να διαμορφώσει ανάλογα τα πάνελ. Επίσης, ένα μεγάλο κομμάτι ανθρακονήματα έχει χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του καπό και της οροφής.
Στο εσωτερικό κυριαρχεί το σκούρο δέρμα, με τις όμορφες ραφές, που συνοδεύεται με διακριτικές λωρίδες φυσικού ξύλου. Το νιώθεις ξεχωριστό, ειδικά σχεδιασμένο και πολύ διαφορετικό από οποιοδήποτε άλλο σε σύγχρονη έκδοση της Carrera, με ορισμένες όμως από τις αναβαθμίσεις του εσωτερικού να είναι διαθέσιμες και στην τρέχουσα γενιά της 911 και πιο συγκεκριμένα στην GT3.
Αυτή η 911 έχει τρία πεντάλ και έναν επιλογέα που ξεπροβάλει από την κεντρική κονσόλα. Όπως και ο προκάτοχός της, αυτή η νέα Sport Classic είναι αποκλειστικά διαθέσιμη με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά αυτή τη φορά με ένα επτά σχέσεων, που διατίθεται στις Carrera S και Carrera GTS και όχι το 6άρι της GT3.
Οι βελτιώσεις και οι ρυθμίσεις του κινητήρα έχουν ως αποτέλεσμα σε απόδοση του 550 ίππους και τα 600 Nm ροπής. Παρά τις νέες πιο ήπιες ρυθμίσεις, διατηρεί την ελαφρώς τραχιά και πιο άγρια χροιά του μεγάλου turbo κινητήρα, βγάζοντας έναν βαθύτερο ήχο.
Ο συμπλέκτης έχει ελαφριά αίσθηση, που ίσως σε αιφνιδιάσει αρχικά στις χαμηλές ταχύτητες, ενώ σου επιτρέπει να την οδηγήσεις με κάθε ταχύτητα στο κιβώτιο, καθώς η ροπή είναι τεράστια. Μόνο αν «αφαιρέσεις» την επιφάνεια ίσως καταλάβεις ότι αυτή η Sport Classic αποτελεί περισσότερο προέκταση της Carrera σε επίπεδο εξοπλισμού, παρά μια έκδοση που τοποθετείται πάνω από την GTS. Ωστόσο, ο χρόνος και τα χιλιόμετρα αναδεικνύουν το χαρακτήρα της Sport Classic, με την προσωπικότητά της να γοητεύει.
Δεν είναι ότι θέλει να την «βουτάς» βαθιά μέσα στην στροφή για να πιέσεις τα στάνταρ κεραμικά δισκόφρενά της, ούτε να πιέζεις νωρίς σε κάθε στροφή, το –άφθονο- γκάζι της, αλλά όσο περισσότερο αρχίζεις να απολαμβάνεις το ευρύ φάσμα επιδόσεών της, τόσο πιο ελκυστική και συμμετοχική γίνεται η Sport Classic.
Το πιο ακριβές και με πιο φυσική αίσθηση τιμόνι από κάθε άλλη Carrera, σε βάζει στο πνεύμα και σε κάθε στροφή αξιοποιείς το υβρίδιο GTS και Turbo όσον αφορά το πλαίσιο και τη ρύθμιση της προσαρμοζόμενης ανάρτησης, φτάνοντας στο σημείο που οι «γοφοί» της χορεύουν στους ρυθμούς που επιβάλεις στο πέρασμα κάθε στροφής. Δεν είναι τόσο εκρηκτική όσο μια Turbo, καθώς της λείπει το αυτή η άγρια επιτάχυνση, αλλά είναι αισθητά πιο ευέλικτη από μια Carrera και ως αποτέλεσμα πιο εκλεπτυσμένη από μια 911.
Η Sport Classic όχι μόνο φαίνεται ξεχωριστή, αλλά έχει και μοναδικό χαρακτήρα. Είναι περισσότερο ένα αυτοκίνητο με χαρακτήρα GT, με την παραδοσιακή έννοια του όρου, κάτι που ίσως κάποιοι να μην το περιμένουν, ειδικά αν συνυπολογίσεις την τιμή της που φτάνει τις £214,200 στη Μ. Βρετανία. Από την άλλη μπορείς να επιλέξεις μια Carrera GTS με 150.000 λίρες ή μια Turbo με 200.000 λίρες, αλλά καμία από αυτές δεν έχει τον ξεχωριστό χαρακτήρα της Sport Classic.
Συμπέρασμα
Ως το δεύτερο αυτοκίνητο από το ειδικό τμήμα Exclusive Manufaktur της Porsche, με τέσσερα συνολικά μοντέλα στη γκάμα της, εμπνευσμένα από την ιστορία της, αυτή η 911 Sport Classic είναι μόλις η δεύτερη μέσα σε 13 χρόνια. Ο συνδυασμός εμφάνισης και δύναμης από την Turbo, με κάποια ιδιαίτερα, ξεχωριστά στοιχεία, τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό αυτής της 911, την καθιστούν πολύ ξεχωριστή. Αλλά απαιτεί να περάσεις κάποιο χρόνο μαζί με τη Sport Classic για να την καταλάβεις και να απολαύσεις πλήρως τον χαρακτήρα της.
Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express
Φωτογραφίες: Auto Express
Απόδοση: Γιάννης Καλογερόπουλος