Υπάρχει κάτι που συναρπάζει το μυαλό καθώς ένα αυτοκίνητο στρίβει με 250 χλμ/ώρα. Αλλά όταν ο Albert Biermann, εκτελεστικός τεχνικός σύμβουλος της Kia, κάνει ένα βίαιο κούνημα στο τιμόνι για να δείξει την ευστάθεια του EV6 GT με αυτή την ταχύτητα, ενώ ταυτόχρονα παραπονιέται για την κίνηση, είναι κάτι που πραγματικά μένει χαραγμένο ανεξίτηλα σε ένα ειδικό σημείο του μυαλού.
Σίγουρα, η κίνηση στους αυτοκινητόδρομους γύρω από τη Φρανκφούρτη ήταν έντονη όταν βρεθήκαμε στο κάθισμα του συνοδηγού της νέας ηλεκτρικής ναυαρχίδας της Kia. Το μοντέλο έχει δύο μοτέρ που αποδίδουν συνολικά 585 ίππους και 740 Nm ροπής, επιταχύνουν το αυτοκίνητο από στάση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα είναι 260 χλμ/ώρα. Όμως καθώς βγαίνουμε από το υπόγειο γκαράζ των κεντρικών γραφείων της Kia, ο Biermann σπεύδει να επισημάνει τη θέση που επιδίωκε ο ίδιος και η ομάδα των μηχανικών του για το νέο μοντέλο.
«Η ιδέα αυτού του μοντέλου είναι να είναι γρήγορο, αλλά όχι απαραίτητα ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων», λέει. «Ακούγεται περίεργο, όμως θα έλεγα πως είναι ένα γρήγορο αυτοκίνητο, είναι γρήγορο, ενώ ένα αυτοκίνητο επιδόσεων μπορεί να κάνει τον ένα γύρο μετά τον άλλο σε μια πίστα. Αυτό δεν αφορά το EV6 GT. Η απόδειξη είναι το όνομα του. Είναι ένα γρήγορο grand tourer». Βέβαια, με αυτό ως δεδομένο είναι περίεργο ότι υπάρχει μια λειτουργία drift στο σύστημα του αυτοκινήτου, όμως ο Biermann εξήγησε ότι υπάρχει μια διαδικασία έξι ή επτά βημάτων για να ενεργοποιηθεί.
Και σίγουρα, η αρχική αίσθηση δεν είναι ενός αυτοκινήτου με σκληρή ανάρτηση που θα επιτρέψει στο 2,2 τόνων μοντέλο να ξεχυθεί στην πίστα. Είναι εκπληκτικά συμβατό με την πραγματικότητα, πατώντας στους 21 ιντσών τροχούς του.
Και φτάσαμε στον αυτοκινητόδρομο, όπου η υπομονή του Biermann, η οποία έχει δοκιμαστεί σκληρά, ανταμείβεται με ένα τμήμα (σχετικά) άδειου δρόμου. Βάζει το δεξί πεντάλ στο πάτωμα και το ηλεκτρικό μοντέλο που βρίσκεται μεταξύ των Tesla Model S και Model 3, επιταχύνει τόσο έντονα, όσο μια γροθιά στην πλάτη και ο οδηγός λέει: «Είμαι ιδιαίτερα περήφανος γι’ αυτό. Ένα γρήγορο GT πρέπει να μπορεί να είναι άνετο, γρήγορο, με καλή επιτάχυνση, αλλά και να πηγαίνει με περισσότερα από 160 χλμ./ώρα όπου επιτρέπεται».
Η αίσθηση κύλισης είναι όμορφη καθώς περνά τα 160 χλμ./ώρα. Ο κινητήρας ακούγεται ελάχιστα, λιγότερο από τα ελαστικά που παλεύουν με την τραχιά άσφαλτο. Καθώς πλησιάζουμε τα 200 χλμ./ώρα κυριαρχεί ο ήχος του αέρα στις κολόνες Α και στους πλαϊνούς καθρέφτες.
Ο Biermann είναι λαλίστατος και ενθουσιασμένος με το πως όλη η τεχνολογία του αυτοκινήτου έχει αναπτυχθεί από την Kia, ενώ αλλάζει απότομα λωρίδα για να αποδείξει την ευστάθεια του αυτοκινήτου με το γκάζι κολλημένο στο πάτωμα. Παράλληλα αλλάζει τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου για να αποδείξει την άνεση της ανάρτησης ακόμα και με στην πιο επιθετική απόκριση του κινητήρα. Τελικά δεν φτάσαμε τα 260 χλμ./ώρα, όχι γιατί το αυτοκίνητο δεν μπορούσε, αλλά γιατί οι συνθήκες εκείνη τη στιγμή δεν το επέτρεψαν.
Αυτό είναι ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο, όμως φαίνεται πως η πιο σκληροπυρηνική εκδοχή του EV6, που βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP όπως το Hyundai Ioniq 5, δεν θα κινηθεί προς μια ακραία κατεύθυνση. Είναι καθησυχαστικό να ακούς τον υπεύθυνο της ομάδας ανάπτυξης να λέει ότι προσπάθησε να το αποφύγει. Και βάσει αυτής της μικρής επαφής μας με το επερχόμενο μοντέλο, πιστεύουμε ότι το πέτυχε.
Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express
Απόδοση Χριστίνα Μυρτώ Σταθάκη