Οδηγούμε τη σπορ Alfa Romeo Giulia Estrema

Η Alfa Romeo Giulia Estrema βάζει στη φαρέτρα της μερικά σπορ στοιχεία από την κορυφαία Quadrifoglio, αλλά άραγε αξίζει τα λεφτά της; Πάμε να δούμε…

Οδηγούμε τη σπορ Alfa Romeo Giulia Estrema

Η Alfa Romeo Giulia Estrema βάζει στη φαρέτρα της μερικά σπορ στοιχεία από την κορυφαία Quadrifoglio, αλλά άραγε αξίζει τα λεφτά της; Πάμε να δούμε…

 

Η Alfa Romeo Giulia Estrema ή «Extreme» είναι η λογική εξέλιξη για την ιταλική μάρκα. Στη μικρή γκάμα της Giulia που περιλαμβάνει τη Veloce και την Qaudrifoglio, μπαίνει ανάμεσα, χρησιμοποιώντας ως βάση την πρώτη και σπορ στοιχεία από τη δεύτερη. Αναμένεται να αντικαταστήσει τη Veloce Ti, άρα η τιμή στη Μ. Βρετανία λογικά θα κυμαίνεται στις 47.000 λίρες (56.000 ευρώ).

Η Estrema εφοδιάζεται με έναν 4κύλινδρο turbo κινητήρα 2,0 λίτρων με απόδοση 280 ίππων και 400 Nm ροπής που συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων. Αλλά, όσον αφορά το πλαίσιο, κληρονομεί από τη Veloce τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ, καθώς και ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Βάζοντας σε λειτουργία τον 4κύλινδρο κινητήρα, δεν λαμβάνεις την αίσθηση που αναμένεις κοιτώντας τις αισθητικές προσθήκες με τα ανθρακονήματα. Δεν είναι και ο πιο ευχάριστος ηχητικά. Εν κινήσει τον νιώθεις επίσης κάπως «επίπεδο» και χρειάζεται σκληρή δουλειά για να πάρεις τις επιδόσεις του. Στις υψηλότερες στροφές δείχνει πιο πρόθυμος, αλλά δεν μπορείς να πεις ότι συγκαταλέγεται ανάμεσα στους σπουδαίους κινητήρες.

Οι αλλαγές σίγουρα έχουν βελτιώσει τη συμπεριφορά του σε σχέση με τη Veloce. Η ενεργή ανάρτηση ελέγχει καλύτερα τις κινήσεις του αμαξώματος, χαρίζοντας νεύρο στις αντιδράσεις, με πιο αιχμηρή οδική συμπεριφορά και εξαιρετικό τιμόνι. Η Giulia παραμένει ένα από τα καλύτερα σπορ sedan μοντέλα, στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς και με υψηλό επίπεδο ευελιξίας, που παρόμοιο, ελάχιστα αυτοκίνητα της κατηγορίας της μπορούν να προσφέρουν και φυσικά αυτό ήταν πάντα ένα από τα πλεονεκτήματά της.

Η πρόσφυση που προσφέρει η ευρωπαϊκή έκδοση Q4 με την τετρακίνηση δεν σε αφήνει να νιώσεις την εμπλοκή του διαφορικού, αλλά ακόμα και αν πιέσεις έντονα το αυτοκίνητο η όποια αντίδραση του πίσω άξονα ακυρώνεται σχεδόν άμεσα, καθώς το σύστημα ελέγχου ευστάθειας επεμβαίνει πολύ νωρίς και σταματάει τη δουλειά του διαφορικού που προσπαθεί να κλείσει την τροχιά του αυτοκινήτου στη στροφή. Αυτό παρά τα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης που προσφέρει.

Το DNA που ρυθμίζει τα προφίλ οδήγησης υπάρχει και εδώ στην Estrema, αλλά λείπει η επιπλέον επιλογή του Race που συναντάμε στην έκδοση Quadrifoglio και πιστεύουμε ότι θα μπορούσε να κάνει ένα βήμα επιπλέον, όσον αφορά την οδηγική απόλαυση.

Η επιπλέον πρόσφυση που προσφέρει το Q4 δεν είναι στην πράξη απαραίτητη, αφού ο κινητήρας της Estrema δεν καταπονεί τα ελαστικά, με το αυτοκίνητο όμως να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 5,2 δευτερόλεπτα, που είναι αξιόλογος χρόνος για ένα σπορ sedan μοντέλο. Και ενώ στη Qadrifoglio οι αλλαγές στο κιβώτιο ταχυτήτων είναι γρήγορες και άμεσες, εδώ μοιάζουν πιο νωθρές σχετικά με την περισσότερη ακρίβεια που προσφέρει το πλαίσιο, ενώ δεν βοηθούν και τον χαρακτήρα του κινητήρα.

Το εσωτερικό της η Estrema είναι παρόμοιο με των άλλων Giulia, κάτι που σημαίνει ότι είναι καλό, αλλά όχι εξαιρετικό σε σχέση αυτό των ανταγωνιστών που προσφέρουν περισσότερη τεχνολογία. Οι πρόσφατες βελτιώσεις της Alfa Romeo στο σύστημα πολυμέσων φέρνουν μια οθόνη 8,8 ιντσών με το λογισμικό να προσφέρει ευκολία στη χρήση, ενώ έχει καλό επίπεδο συνδεσιμότητας, μένοντας όμως λίγο πιο πίσω από τον κορυφαίο ανταγωνισμό. Το επίπεδο εξοπλισμού είναι ίδιο με αυτό της Veloce.

Η ποιότητα είναι αρκετά καλή με τα σπορ καθίσματα που είναι ντυμένα με αλκαντάρα και δέρμα να συμβάλουν στη σπορ εικόνα, με τις κόκκινες ραφές και τα διακοσμητικά από carbon στην κεντρική κονσόλα και τις πόρτες. Η Giulia βασίζεται στην πλατφόρμα Giorio η οποία είναι στο… δρόμο προς την αντικατάσταση και με τις διαστάσεις να μένουν αμετάβλητες όπως είναι φυσικό, οι χώροι που προσφέρει ικανοποιούν, αν και δεν είναι ανάλογα μεγάλοι, όπως της BMW Σειράς 3, ενώ και τα 480 λίτρα του χώρου αποσκευών ενισχύουν το δείκτη πρακτικότητας.

Συμπέρασμα

Η νέα έκδοση Estrema αποδεικνύει ότι η Giulia παραμένει ένα sedan με σπορ χαρακτηριστικά, ενώ προσφέρει περισσότερα από ένα πακέτο εξοπλισμού, επαναφέροντας κάποια στοιχεία του μοντέλου που είχαν καταργηθεί, ενώ πιστεύουμε ότι η Alfa Romeo θα μπορούσε να προσθέσει περισσότερα ακόμα από την καυτή έκδοση Quadrifoglio. Ο γνωστός από τη Veloce κινητήρας μοιάζει λίγος σε επίπεδο επιδόσεων σχετικά με τις δυνατότητες του εξαιρετικού πλαισίου, αλλά σε απόλυτα νούμερα αποδεικνύεται αποτελεσματικός. Όσον αφορά την αισθητική, οι αλλαγές βελτιώνουν την εικόνα της, ενώ η τεχνολογία και η πρακτικότητα παραμένουν ως είχαν.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Φωτογραφίες: Auto Express

Απόδοση: Γιάννης Καλογερόπουλος

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!