Οδηγούμε στη Φλωρεντία το ανανεωμένο Toyota Aygo X Hybrid

Με υβριδικές αρετές και φρεσκαρισμένο σχεδιασμό, το Toyota Aygo X έρχεται με πληθώρα επιχειρημάτων για να τοποθετηθεί στην κορυφή των αυτοκινήτων πόλης.

Οδηγούμε στη Φλωρεντία το ανανεωμένο Toyota Aygo X Hybrid

Με υβριδικές αρετές και φρεσκαρισμένο σχεδιασμό, το Toyota Aygo X έρχεται με πληθώρα επιχειρημάτων για να τοποθετηθεί στην κορυφή των αυτοκινήτων πόλης.

To Aygo X (προφέρεται «Cross») ξεκίνησε την εμπορική του πορεία το 2022, ως ένα μοντέλο – απάντηση από την Toyota στην παγκόσμια τάση της αγοράς που θέλει στην κορυφή των πωλήσεων τα crossover-SUV μοντέλα.

Ο δυναμικός σχεδιασμός του Aygo X μαζί με το μικρό του αποτύπωμα στους δρόμους (με μήκος μόλις 3,7 μέτρα) κατάφεραν να το κάνουν ένα αρκετά επιτυχημένο μοντέλο, καταγράφοντας μέχρι σήμερα πάνω από 287.000 πωλήσεις στην Ευρώπη.

Σχεδόν τέσσερα χρόνια μετά από το ντεμπούτο του στην αγορά, τo Aygo X ανανεώνεται και στοχεύει ακόμα πιο ψηλά, καθώς γίνεται το πρώτο πλήρως υβριδικό μοντέλο στο segment A. Ως MotorOne είχαμε την δυνατότητα να βρεθούμε στη Φλωρεντία, μαζί με άλλα ελληνικά και ξένα μέσα, στην παρουσίαση του μοντέλου, ενώ το οδηγήσαμε στους δρόμους της Τοσκάνης.

Σχεδιασμός: Κομψή ανανέωση με premium αισθητική

Το Aygo X αποκτά στοχευμένες τροποποιήσεις στον σχεδιασμό, οι οποίες προέκυψαν εν μέρει από την ενσωμάτωση του υβριδικού συστήματος. Αυτές εντοπίζονται κυρίως στο μπροστινό μέρος, το οποίο μεγαλώνει κατά 7,6 εκατοστά, χάρη στον καινούργιο μπροστινό προφυλακτήρα, ο οποίος αποπνέει premium χαρακτήρα και αναδεικνύει τον crossover προσανατολισμό του. Την εικόνα συμπληρώνουν οι νέες ζάντες 17 ή 18 ιντσών, οι μαύροι προτεταμένοι θόλοι τροχών, το νέο καπό και τα φώτα.

Οι εκδόσεις με διχρωμία παραμένουν στο Aygo X, χαρίζοντάς του στυλ, ενώ στη χρωματική παλέτα προστίθενται νέες αποχρώσεις Cinnamon, Jasmin, Tarragon και Lavandula. Διαθέσιμη είναι επίσης και μια υφασμάτινη ανοιγόμενη οροφή, στα πλαίσια του προαιρετικού εξοπλισμού.

Toyota Aygo X 2026 (12)

Παρά τον περισσότερο όγκο του συστήματος κίνησης, οι χώροι στο εσωτερικό επηρεάζονται ελάχιστα, καθώς για πρώτη φορά σε υβριδικό Toyota, οι δύο σειρές κυψελών της μπαταρίας τοποθετούνται σε διαμήκη διάταξη κάτω από τα πίσω καθίσματα. Σε άλλα υβριδικά μοντέλα της Toyota χρησιμοποιείται παράλληλη διάταξη, που απαιτεί περισσότερο χώρο κατά μήκος. Στην καμπίνα μπορούν να φιλοξενηθούν έως 4 επιβάτες, ενώ το πορτμπαγκάζ φτάνει τα 231 λίτρα.

Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι ως επί το πλείστον ανακυκλωμένα, ενώ τα καθίσματα κατασκευάζονται από το υλικό «SakuraΤouch» που προσπαθεί να μιμηθεί την αίσθηση του δέρματος.

Στην βασική έκδοση προστίθεται ένας νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών, διαφορετικά χειριστήρια κλιματισμού, δύο θύρες φόρτισης USB-C και ηλεκτρικό χειρόφρενο. Διατίθεται επίσης διζωνικός κλιματισμός για τους εμπρός επιβάτες στις ανώτερες εκδόσεις καθώς και παχύτερα ακουστικά τζάμια.

Στις ανώτερες εκδόσεις, διατίθεται σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής υψηλής ευκρίνειας 10,5″, ενώ οι υπόλοιπες εκδόσεις διαθέτουν στάνταρ οθόνη 9”. Το premium σύστημα ήχου JBL προσφέρει δυνατά μπάσα και καθαρή, δυναμική απόκριση από τέσσερα ηχεία και ένα μεγάλο subwoofer στο χώρος αποσκευών και διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός.

Το Toyota Smart Connect προσφέρει ασύρματη συνδεσιμότητα smartphone μέσω Android Auto και Apple CarPlay. Πρόσθετη ευκολία προσφέρουν δύο θύρες USB-C στάνταρ και η προαιρετική βάση ασύρματης φόρτισης smartphone.

Η γκάμα αποκτά επίσης για πρώτη φορά έκδοση GR Sport, με αναβαθμίσεις που δεν περιορίζονται στην εμφάνιση. Σίγουρα, η διχρωμία με το μαύρο καπό, η μπροστινή μάσκα με το χαρακτηριστικό μοτίβο «G-pattern», οι ζάντες και τα σήματα «GR» συμβάλλουν στην δημιουργία μιας σπορ εικόνας, όμως τη διαφορά κάνουν τα νέα αμορτισέρ και τα ελατήρια, τα οποία σε συνδυασμό με αλλαγές στο σύστημα διεύθυνσης, προσφέρουν πιο σπορ αίσθηση στον δρόμο. Στο εσωτερικό ξεχωρίζει το σήμα GR στο τιμόνι αλλά και τα αναβαθμισμένα γραφικά για τις ενδείξεις του οδηγού (που πλέον περιλαμβάνουν και στροφόμετρο).

Εκτός από τα βασικά χαρακτηριστικά του Toyota Safety Sense, το νέο Aygo X διαθέτει και αναβαθμισμένο Pre-Collision System, που μειώνει τον κίνδυνο ατυχημάτων, παρέχοντας επιπλέον δύναμη πέδησης όταν πατηθεί το πεντάλ φρένου. Πρόσθετη προληπτική υποστήριξη παρέχει η νέα λειτουργία Acceleration Suppression, που περιορίζει την απότομη επιτάχυνση σε χαμηλές ταχύτητες όταν ανιχνεύεται κίνδυνος σύγκρουσης.

Παράλληλα, το Emergency Steering Assist επεμβαίνει σε περίπτωση απότομου ελιγμού για την αποφυγή εμποδίου. Το Road Sign Assist έχει αναβαθμιστεί επιτρέποντας στον οδηγό να προσαρμόζει τον περιοριστή ταχύτητας σύμφωνα με τις πληροφορίες των πινακίδων κυκλοφορίας με το πάτημα ενός μπουτόν. Το Adaptive Cruise Control έχει επίσης αναβαθμιστεί με πλήρη λειτουργικότητα, για πιο άνετη οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο.

Toyota Aygo X 2026 (5)

Ανανεωμένα εξαρτήματα συναντώνται στην ανάρτηση TNGA, όπως οι αντιστρεπτικές ράβδοι, τα ελατήρια και τα αμορτισέρ, το σύστημα φρένων με τέσσερις δίσκους καθώς και οι νέες πλήμνες τροχών με πέντε μπουλόνια. Αυτά διατηρούν την ευελιξία του οχήματος και την ακτίνα στροφής 4,7 μέτρων, παρά την αύξηση του βάρους. Αυτές οι αναβαθμίσεις βελτιώνουν επίσης την οδηγική άνεση και συμβάλλουν στη μείωση του θορύβου σε συνδυασμό με την ενισχυμένη ηχομόνωση σε πολλαπλά σημεία.

Κινητήρας: Πρώτη φορά υβριδικά

Πράγματι, αυτή είναι και η πρώτη φορά που ένα μοντέλο της κατηγορίας Α αποκτά ένα υβριδικό σύνολο. Η Toyota αναφέρει πως το υβριδικό σύστημα προσφέρει στο Aygo X τις χαμηλότερες εκπομπές CO2 από οποιοδήποτε άλλο θερμικό μοντέλο – πλην των plug-in hybrid εκδόσεων, με μόλις 82 γραμμάρια/χλμ.. Η Toyota αναφέρει επίσης ότι οι νέες μέθοδοι παραγωγής σε συνδυασμό με το υβριδικό σύνολο μείωσαν το ανθρακικό αποτύπωμα του Aygo X κατά 18% σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση.

Toyota Aygo X GR Sport 2026 (14)

Η ισχύς φτάνει πλέον τους 116 ίππους (μια αύξηση 44 ίππων σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση) η οποία σε ένα μικρών διαστάσεων αυτοκίνητο, κάθε άλλο παρά αμελητέα είναι. H ροπή φτάνει τα 120 Nm, ενώ τo αυτόματο κιβώτιο CVT αντικαθιστά το χειροκίνητο 5τάχυτο σύνολο. Η νέα έκδοση επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,2 δευτερόλεπτα. Τα νούμερα κατανάλωσης που ανακοινώνει η Toyota φτάνουν τα 3,7 λίτρα/100 χλμ. και κατεβαίνει κάτω από τα 3 λίτρα/100 χλμ. μέσα στην πόλη (WLTP).

Στον δρόμο

Toyota Aygo X 2026 (3)

Από τα πρώτα κιόλας μέτρα το Aygo X Hybrid δείχνει έναν ξεκάθαρα πιο ώριμο χαρακτήρα σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Οι 44 ίπποι που χαρίζει το υβριδικό σύστημα κάνουν το μικρό πόλης πιο σβέλτο και αισθητά πιο ισχυρό, ενώ στις εκδόσεις με την μεταλλική οροφή ο θόρυβος εντός της καμπίνας είναι μειωμένος, ακόμα και στον αυτοκινητόδρομο.

Toyota Aygo X GR Sport 2026 (7)

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τόσο την «απλή» εκδοχή του Aygo X όσο και την πιο σπορ «GR Sport» έκδοση και είναι ξεκάθαρο πως οι μηχανικοί της Toyota επικεντρώθηκαν στην βελτίωση της αποδοτικότητας. Παρά τα έξτρα 144 κιλά της κατασκευής, λόγω του υβριδικού συστήματος, η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες με γρήγορη οδήγηση σπάνια ξεπέρασε τα 4 λίτρα/100 χλμ., ενώ υπήρξαν και στιγμές εντός πόλης με ηλεκτρική οδήγηση που έφτασε μέχρι τα 2,5 λίτρα/100 χλμ.!

Toyota Aygo X GR Sport 2026 (3)

Και όλα αυτά, διατηρώντας φυσικά τον ευέλικτο και fun-to-drive χαρακτήρα ενός μικρού αυτοκινήτου. Μέσα στην πόλη η μικρή ακτίνα στροφής το καθιστά ευκολοδήγητο, ενώ όταν ο δρόμος ανοίγει, η πληροφόρηση από την ανασχεδιασμένη κρεμαγιέρα είναι επαρκέστατη. Θα θέλαμε βέβαια λίγο πιο σφιχτό τιμόνι, στο πρόγραμμα Sport, για καλύτερη αίσθηση σε συνθήκες γρήγορης οδήγησης.

Οι αλλαγές στις αναρτήσεις προσφέρουν άνεση στις λακκούβες αλλά και καλή απόκριση στις στροφές, ενώ τα πιο ισχυρά φρένα χαρίζουν σιγουριά στον οδηγό του ακόμα και σε φρεναρίσματα πανικού.

Οι χώροι εντός της καμπίνας δεν ήταν ποτέ το δυνατό «χαρτί» του Aygo X, όμως συνολικά τέσσερις επιβάτες ύψους κάτω από 1,70 μέτρα θα καταφέρουν να βολευτούν στα καθίσματα του ανασχεδιασμένου μοντέλου. Το νέο σύστημα ψύξης της μπαταρίας «κλέβει» ελάχιστο από τον χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών, δημιουργώντας ουσιαστικά ένα «χώρισμα» ανάμεσα στα δύο καθίσματα, χωρίς να επηρεάζεται σημαντικά η άνεση.

Τελικά;

Με το ανανεωμένο Aygo X Hybrid η Toyota θέλει να κυριαρχήσει στην αγορά των A-segment αυτοκινήτων – και φαίνεται πως τα καταφέρνει. Με τιμή εκκίνησης στην ελληνική αγορά από 19.670 ευρώ δεν πρόκειται για μια οικονομική λύση, όμως το πακέτο που προσφέρει είναι πραγματικά ολοκληρωμένο και αναπόφευκτα θα συγκριθεί με αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας.

Toyota Aygo X 2026 (4)

Ο νεανικός χαρακτήρας του και το χαμηλό κόστος συντήρησης (σε συνδυασμό με τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, τη χαμηλή κατανάλωση και την εγγύηση 11 ετών Toyota Relax) κάνουν το Aygo X μια αξιόλογη πρόταση για όσους ψάχνουν ένα μικρό αλλά αποδοτικό αυτοκίνητο για τις αστικές μετακινήσεις και τις – κατά καιρούς – υπεραστικές περιπλανήσεις.

Το μοντέλο είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία, ενώ θα φτάσει στις ελληνικές αντιπροσωπείες από τον Ιανουάριο του 2026.

Toyota Aygo X Facelift 2026

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!