Είναι μια από αυτές τις ωραίες μεσοβδόμαδες στιγμές που γραφείο γίνεται η ύπαιθρος, με τον καιρό μάλιστα να σου κάνει το χατίρι, παρά την σκόρπια διαδήλωση από σύννεφα που ταξιδεύουν γοργά στον μπλε του ουρανού.
Έχουμε μεταφερθεί ήδη στην ορεινή Κορινθία πάνω από την Στυμφαλία, στην παλιά χωμάτινη ειδική «Ψάρι» που φυσικά ο πολιτισμός φρόντισε να την ντύσει με άσφαλτο χρόνια τώρα.
Μια βδομάδα περίπου νωρίτερα προηγήθηκε η πρόσκληση του Δημήτρη Δριβάκου, η οποία δεν ήρθε direct, αλλά μέσω γνώριμης φωνής από το παρελθόν. Στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής ο συνάδελφος Νικόλας Ζαλμάς που είχε αναλάβει εν λευκώ το προσκλητήριο επίλεκτων, προσπερνώντας με εύστοχο αιχμηρό καλαμπούρι τον χρόνο που μεσολάβησε από την τελευταία φορά που βρεθήκαμε να τα λέμε από κοντά, περνούσε κατευθείαν στο θέμα: «Την άλλη Τετάρτη τι κάνεις;»
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Και πριν προλάβω να αναρωτηθώ αν συζητάμε για απογευματινό καφέ ή βραδινό κρασί, με διακόπτει για να μην χάνουμε το χρόνο μας και περνάει στο ζουμί που δεν είναι κάτι άλλο από μια ολοήμερη γνωριμία με το Hyundai i20 R5 στα χρώματα της Mol του Δημήτρη Δριβάκου, μια ενσωμάτωση στην ρουτίνα ζωής με ένα τέτοιο αυτοκίνητο και τις WRC2 απαιτήσεις του. Φυσικά απαντάς θετικά σε μια τέτοια πρόσκληση, φτάνει η Τετάρτη, και να σου στην τοποθεσία μας από πρωίας, παρατηρητές σε πρώτη φάση, αγωνιστικής ομάδας σε εγρήγορση.
Κελαηδούν τα μπουλονόκλειδα
Η ομάδα του Δημήτρη Δριβάκου συνηθίζει να ενημερώνει τις τοπικές αρχές για την παρουσία της κάθε φορά που επιστρέφει σε αυτό το ήσυχο και οδηγικά ενδιαφέρον κομμάτι μιας διαδρομής που προβλέπεται για δοκιμές και συμπεράσματα. Με τον καθένα στον σκοπό του κάτω από την τέντα της Mol Lubricants, οι μηχανικοί Νίκος Θρουβάλας, Χρήστος Μάντεσης, Κώστας και Κυριάκος Συριόπουλος, είχαν τους λόγους τους να σκαλίζουν το i20 μέσα – έξω, η Ελένη Πελέκη είχε το ρόλο της γενικότερης υποστήριξης και η Ηρώ Μπιστολά ήταν παντού, σε ένα άτυπο ρόλο team manager αλλά ουσιαστικό με οτιδήποτε έχει να κάνει με την οργάνωση και την επικοινωνία ανθρώπων, μηχανών και ομάδας.
Στην οπτικοποίηση υλικού για λογαριασμό της ομάδας ο φωτογράφος Δημήτρης Ναυρίδης, ενώ μόνη απούσα η συνοδηγός Κατερίνα Μπαντέ, που άλλωστε δεν είχε ρόλο εκείνη την μέρα. Αντιθέτως όλοι οι υπόλοιποι ήταν ένα εργατικό μελίσσι γύρω από το αυτοκίνητο και την ησυχία της υπαίθρου διέκοπτε ο ήχος από τα μπουλονόκλειδα, το κομπρεσέρ όταν έμενε από πίεση και η γεννήτρια που δούλευε αγόγγυστα κάπου στο παρασκήνιο.
Μια μακρά πορεία στους Ελληνικούς αγώνες ράλλυ για τον Δημήτρη Δριβάκο ξεκινάει από το μακρινό 1982, γίνεται πιο ενεργή δέκα χρόνια αργότερα με τα Toyota Starlet (επι 5ετία) και κλείνει γεμάτα με τα Mitsubishi Lancer Evo V μέχρι το 2001. Έκτοτε, όντας χορτασμένος από Ελλάδα, το Honda Civic Type-R R3 μπαίνει στην αγωνιστική ζωή του για επιλεγμένους ευρωπαϊκούς αγώνες, με το Rallye Monte-Carlo να αποτελεί κύρια προτίμηση.
Το Hyundai i20N κλάσης R5 είναι ο νέος πειραματισμός της ομάδας που αποφάσισε να δοκιμάσει και δοκιμαστεί με μια τοπ και επίκαιρη αγωνιστική υπόθεση. Κατασκευασμένο από την Hyundai Motorsport, στο Alzenau της Γερμανίας – η οποία παρέχει στην ομάδα ανταλλακτικά και τεχνική υποστήριξη – είναι ο πρωταγωνιστής της επίσκεψής μας, με τα αυτοκόλλητα της MOL Lubricants να κυριαρχούν στην φαιοπράσινη ματ εικόνα του, ως βασικός υποστηρικτής του Δημήτρη Δριβάκου. Υπάρχουν και άλλοι υποστηρικτές όπως η εταιρεία ανυψωτικών μηχανημάτων “FILLISLIFT – ΑΝΔΡΕΑΣ ΦΙΛΗΣ ΑΕΒΕ” και “ΦΙΛΗΣGlass” απο τον χώρο των κρυστάλλων αυτοκινήτων, τα εργαλεία της FACOM (μέσω του αντιπροσώπου της Ηλία Βράττη), τα προϊόντα εξοπλισμού αγωνιζομένων της ιταλικής P1 που επίσης αντιπροσωπεύονται από την εταιρία του Δ. Δριβάκου, ενώ πρόσφατα προστέθηκαν η Εθνική Ασφαλιστική και η εταιρία ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων “Europcar”, του Ομίλου Σαρακάκη.
Αξίζει η αναφορά στον όμιλο MOL, αντιπρόσωπος της οποίας στην χώρα μας είναι ο ίδιος ο Δημήτρης Δριβάκος. Είναι μια διεθνής εταιρεία εξόρυξης – διύλισης πετρελαίου και φυσικού αερίου, με έδρα τη Βουδαπέστη, που δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 50 χώρες με ένα διεθνές εργατικό δυναμικό 25.000 ατόμων. Με τρία διυλιστήρια από την Βουδαπέστη έως την Αδριατική (Danube Refinery, Bratislava Refinery, Rijeka Refinery ) καθίσταται μια από τις κορυφαίες εταιρείες πετρελαιοειδών στην Κεντρική Ανατολική Ευρώπη. Ο Όμιλος MOL δραστηριοποιείται σε παράγωγα πετρελαίου, όπως τα ασφαλτικά προϊόντα, στην πρώτη ύλη για πλαστικά καθώς και στη λιανική διανομή σε ένα δίκτυο σχεδόν 2.000 πρατηρίων καυσίμων. Μετά απο 110 χρόνια εμπειρίας η Mol ξεχωρίζει στον τομέα υψηλής ποιότητας λιπαντικών με μια μεγάλη γκάμα να την συνοδεύει καλύπτοντας όχι μόνο την αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και άλλους βιομηχανικούς κλάδους. Τα τελευταία χρόνια το Group της Mol προχώρησε σε παραγωγή των αγωνιστικών καυσίμων Mol Racing Fuels, για κινητήρες υψηλών επιδόσεων καθώς και στην εξαγορά της Ιταλικής εταιρίας Panta Racing Fuels η οποία παρέχει καύσιμα εξαιρετικής ποιότητας εγκεκριμένα από τους κανονισμούς της FIA, παγκοσμίως.
Η δράση Mol Together δίνει την δυνατότητα υποστήριξης σε συνεργάτες που λαμβάνουν μέρος σε αγώνες αυτοκινήτου στην Ελλάδα και στα πλαίσια αυτής την ευκαιρίας να οδηγήσουν με τον Δημήτρη Δριβάκο δίπλα τους, ένα αυτοκίνητο της κλάσης WRC2. Τυχεροί αυτή τη φορά οι συνεργάτες με την εταιρία Mol, Δημήτρης Τσελικός και Χρήστος Μάντεσης και μετά η σειρά μας.
Νωρίτερα ο επικοινωνιακός Δημήτρης Δριβάκος όταν δεν ενημερωνόταν από προγραμματιστές και μηχανικούς για την πορεία των εργασιών έφτιαχνε ένα ωραίο πηγαδάκι μαζί μας για να μας μεταφέρει λίγη από τη ρουτίνα ζωής με ένα R5. Οι ερωτήσεις σε ένα τέτοιο θέμα συνήθως δεν έχουν τελειωμό, πάντα κάτι νέο γεννιέται ως απορία και οι απαντήσεις έρχονται με την εμπειρία, εφόσον υπάρχει επίπεδο θεωρίας. Στην παρούσα φάση το αυτοκίνητο έπρεπε να κάψει το καύσιμο που είχε ήδη στο ρεζερβουάρ του από την τελευταία προπόνηση και μετά αφού περαστεί το πρόγραμμα του νέου καυσίμου, να εξεταστούν τα αποτελέσματα καύσης – λειτουργίας, να αποσταλούν επι τόπου στην Hyundai Motorsport που δεν θα σε τρελάνει στην αναμονή, θα απαντήσει άμεσα, θα εγκρίνει ή θα προτείνει λύσεις για διόρθωση. Το κάθε καύσιμο έχει και το ανάλογο αγορασμένο πρόγραμμα και η πιο πάνω διαδικασία επαναλήφθηκε τόσο με Panta Racing Fuel όσο και με Mol Racing Fuel, τους δυο τύπους καυσίμων 103 οκτανίων που επιλέγει η FIA για την συνέχεια των πρωταθλημάτων. Στην ερώτηση λοιπόν αν μπορεί και με καλή βενζίνη από το βενζινάδικο να γίνει η δουλειά, η απάντηση ήταν κατηγορηματική, γιατί εκτός από την απόδοση κανείς δεν θέλει να παίξει στα ζάρια το μοτέρ του. Ένας κινητήρας ούτως ή άλλως υψηλής απόδοσης, με προχωρημένες απαιτήσεις συντήρησης που ορίζονται από τις αγωνιστικές του ώρες. Ένας κινητήρας που θα λυθεί έτσι κι αλλιώς στο τέλος της αγωνιστικής σεζόν και σχεδόν θα αντικατασταθούν τα περισσότερα τμήματα που τον απαρτίζουν. Και βέβαια κάθε νέα σεζόν περιλαμβάνει τις αναβαθμίσεις της σε καθολικό επίπεδο, κάτι που σημαίνει ότι αν θες να είσαι ανταγωνιστικός και επίκαιρος πρέπει να ακολουθήσεις με το μακρύ χέρι στην βαθιά τσέπη.
Κάποια στιγμή η κουβέντα περνάει στο εσωτερικό του Hyundai, προσπαθώ να βολέψω το σώμα μου στην θέση του ιδιοκτήτη και αντιλαμβάνομαι ότι η έτσι και αλλιώς συγκρατημένη οδήγηση, σεβόμενος την περιουσία, θα γίνει απλά διαδικαστική. Το κάτω μέρος του τιμονιού κοντράρει στα πόδια, το μπάκετ δεν αφήνει υποσχέσεις για δραστήρια χέρια και γενικά η θέση οδήγησης με τοποθετεί σαν προϊόν κονσέρβας πριν την κατανάλωση. Ακίνητο και πακτωμένο! Σεμινάριο για την πρώτη μιζιά, που θα έρθει αφού ανεβάσουν πιέσεις οι τρόμπες, σεμινάριο και για τον τρόπο που ξεκινάς με έναν συμπλέκτη διακόπτη, που θα σε εκθέσει θες δεν θες, αν δεν του έχεις πάρει τον αέρα.
Το σεμινάριο συνεχίζεται καθώς κουτσά στραβά ξεκινάω με μπόλικο πατινάρισμα, προτροπή του συνοδηγού μου και τώρα πρέπει να ξεχάσεις ότι ήξερες από τα αυτοκίνητα που οδηγείς καθημερινά. Σήμερα με ένα επίκαιρο καθημερινό αυτοκίνητο μπορείς να είσαι γρήγορος αποτελεσματικός και ασφαλής, δίχως κόπο και δεξιότητες. Εφόσον σκαμπάζεις λίγο από ιδανικές γραμμές και το μυαλό σου είναι συγκροτημένο για να ξέρεις πόσο θα χρησιμοποιείς το γκάζι και πότε έρχεται η στιγμή για φρένο, μπορείς να είσαι ένας ακόμα γρήγορος στους δρόμους.
Απο την άλλη το σχεδιασμένο για διεθνή, περιφερειακά και εθνικά πρωταθλήματα ράλλυ, Hyundai i20 R5 με τους 290 ίππους μπορεί να φαντάζει λίγο μπροστά σε διπλάσιους που βρίσκεις σήμερα σε πινακιδωμένα για τον καθένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όμως εδώ η υπόθεση είναι είναι ιδιαιτέρως συναρπαστική. Ο υπερτροφοδοτούμενος 1.6 με τον άμεσο ψεκασμό, το σειριακό 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων, η ψαγμένη τετρακίνηση, το δεμένο με κειτζ πλαίσιο, η φουλ ρυθμιζόμενη ανάρτηση και τα πανίσχυρα φρένα για τα συνολικά 1.230 κιλά του δημιουργούν ένα εκρηκτικό οδηγικό πακέτο που στα κατάλληλα χέρια κερδίζει αγώνες. Όμως δεν αρκούν μόνο αυτά για να έρθει το αποτέλεσμα.
Τι χρειάζεται τελικά ένα WRC2;
Το προφανές είναι το χρήμα, γιατί εφόσον μιλάμε για μια καθαρόαιμη αγωνιστική κατασκευή προϋπόθεση στην όποια πορεία είναι το budget. Δίχως αυτό δεν προκύπτει αυτοκίνητο, αλλά και αυτοκίνητο να υπάρχει, τα αγωνιστικά χιλιόμετρα ακόμα και αυτά της «ημέρας ρυθμίσεων – προπόνησης», όπως αυτά εδώ στην Κορινθία, κοστίζουν. Με λίγα λόγια για να ακούσεις το μοτέρ να δουλεύει για να απολαύσεις τις συνολικές δυνατότητες ενός καλοστημένου και άρτιου στην λειτουργία του όπλου που τρέφεται με στροφές, καταπίνει ευθείες και ροκανίζει νούμερα στα χρονόμετρα, πρέπει να έχεις χορηγούς. Ταυτόχρονα οφείλεις να δουλέψεις μαζί του, ατομικά και ομαδικά. Ο κάθε συντελεστής να νιώθει ότι στο πόστο του μπορεί να ανταπεξέλθει και όχι να ψάχνεται. Οι μηχανικοί να πέφτουν με γνώση και επαναληπτική εμπειρία στο πρόβλημα ώστε να το μηδενίζουν και το στοίχημα να μην είναι αν θα επισκευαστεί, αλλά στο χρόνο που θα επισκευαστεί. Το πλήρωμα να δέσει, να «μιλάει με τα μάτια» να υπάρχει αμοιβαία εμπιστοσύνη και επικοινωνία. Να αποκτήσει την τεχνική κατάρτιση που απαιτούν οι κανονισμοί για μια επισκευή εκτός σέρβις, να γίνουν κτήμα τους όλα όσα απαιτεί ένας αγώνας.
Γι ‘αυτό λοιπόν, πριν την εύκολη απαξίωση, με τον καφέ στο χέρι και την απονομή τίτλων κουλαμάρας σε κάθε μη εργοστασιακό οδηγό που περνάει από μπροστά μας, καλό είναι να σκεφτούμε πόσο σύνθετη και απαιτητική εξίσωση είναι οι αγώνες ράλλυ. Ας καταπιούμε λοιπόν την γλώσσα μας και ας απολαύσουμε την φύση και το σπορ που μας έφερε στην πλαγιά του βουνού με θέα ένα δρόμο.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΝΙΚΟΛΑΣ Σ. ΖΑΛΜΑΣ