Οδηγούμε το νέο Peugeot 308

Το ολοκαίνουργιο Peugeot 308 hatchback έφτασε για να ανταγωνιστεί τα Ford Focus και Skoda Octavia, αλλά πως είναι στο δρόμο; Για να δούμε…

Οδηγούμε το νέο Peugeot 308

Το ολοκαίνουργιο Peugeot 308 hatchback έφτασε για να ανταγωνιστεί τα Ford Focus και Skoda Octavia, αλλά πως είναι στο δρόμο; Για να δούμε…

Η Peugeot έχει πλέον νέο logo ως μέρος της νέας τοποθέτησης της μάρκας σε πιο premium μονοπάτια, με το πρώτο μοντέλο που το φοράει το νέο πρόσωπο του «Λιονταριού» (χωρίς το σώμα, για πρώτη φορά μετά τα μέσα του ’70) είναι αυτό. Το νέο 308.

Το μοντέλο που αντικαθιστά ήταν ένα οικογενειακό hatchback, αλλά ουσιαστικά ποτέ δεν έκανε κάτι αρκετά για να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία του. Αυτή η ένα εκδοχή έρχεται σε αντιπαράθεση με τα Skoda Octavia και Ford Focus ως το τεχνολογικά πιο προηγμένο, το πιο αποδοτικό και το πιο εκλεπτυσμένο οικογενειακό hatchback που έχει ποτέ κατασκευάσει η εταιρεία.

Είναι επίσης και το πιο ελκυστικό. Οι κομψές αναλογίες διαδραματίζουν το ρόλο τους. Είναι 105 χιλ. μακρύτερο από τον προκάτοχό του και κάθεται 16 χιλ. χαμηλότερα. Τώρα, αν οι εισαγωγές αέρα στο εμπρός μέρος που συναντάμε στις ανώτερες εκδόσεις GT και GT Premium είναι μια ωραία πινελιά ή υπερβολή θα αφήσουμε εσάς να αποφασίσετε. Πάντως θεωρούμε ότι αυτό το Peugeot είναι το πιο ελκυστικό που έχει κυκλοφορήσει μετά από την εποχή του 306.

Ποιότητα και τεχνολογία …

Η καμπίνα των επιβατών αποτελεί μια ακόμα εύστοχη κίνηση. Δεν είναι απλώς η σύγχρονη σχεδίαση που κυριαρχεί, αλλά η ποιότητα. Η τελευταία, φαίνεται και είναι εξαιρετική, όπως εξάλλου συμβαίνει και με τα χειριστήρια. Υπάρχουν μόνο ένα δυο σκληρά πλαστικά, αλλά σε κάθε περίπτωση δεν απέχει αρκετά από τον premium ανταγωνισμό και σίγουρα βλέπει στα μάτια την Octavia.

Η τεχνολογία του συστήματος πολυμέσων ήταν στην προηγούμενη γενιά από αδύνατα σημεία στο εσωτερικό του Peugeot, αλλά στην πλειονότητά τους τα λάθη έχουν διορθωθεί στη νέα γενιά του. Η οθόνη των 10 ιντσών φαίνεται εντυπωσιακή και υποστηρίζεται από μικρότερες οθόνες με συντομεύσεις για όλες τις κυρίως λειτουργίες. Η φόρτωση είναι γρήγορη και με τα χειριστήρια του κλιματισμού να παραμένουν μέσα στην οθόνη, η μεγαλύτερη οθόνη κάνει πιο εύκολο το χειρισμό. Είναι σημαντική η βελτίωση.

Δεν όλα ρόδινα όμως. Το i-Cockpit της Peugeot με τα αναβαθμισμένα όργανα είναι τοποθετημένο πάνω από το μικρό τιμόνι, αλλά δεν θα βολέψει κάθε οδηγό. Αν είσαι μέσου ύψους και κάτω ίσως θα χρειαστεί να τοποθετήσεις το τιμόνι πιο κάτω από όσο πραγματικά θα ήθελες (ή το κάθισμα ψηλότερα), απλώς για να βλέπεις τα πάντα. Η νέα οθόνη έχει τρισδιάστατα γραφικά, έχοντας στην ουσία δύο οθόνες τη μία πάνω στην άλλη προκειμένου να αποδώσουν την αίσθηση του βάθους. Λειτουργεί ομαλά τις περισσότερες φορές, αλλά υπάρχει περίπτωση σε κάποιες περιπτώσεις να δεις για παράδειγμα να κινούνται… δύο βελόνες στα όργανα.

Χώροι…

Η μεγαλύτερη απογοήτευση είναι οι εσωτερικοί χώροι. Ενώ το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει 55 χιλ. σε σχέση με το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς, έχοντας μεγαλύτερο διαθέσιμο χώρο για τα πόδια, παρά αυτή τη βελτίωση, ένα Ford Focus έχει καλύτερο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι στις πίσω θέσεις, ενώ η Skoda Octavia είναι απλά τεράστια στη σύγκριση.

Ένας τομέας στον οποίο η προηγούμενη γενιά εντυπωσίαζε ήταν ο χώρος αποσκευών που είχε όγκο 470 λίτρα. Αυτό στη νέα γενιά έπεσε στα 412, ωστόσο, παραμένει μεγαλύτερος από αυτόν ενός Golf ή ενός Focus.

Κρίμα πάντως, γιατί το 308 προσφέρει πολλά όσον αφορά τη συμπεριφορά του στο δρόμο. Κάτω από τις λαμαρίνες κρύβεται η πιο πρόσφατη γενιά της πλατφόρμας EMP2 και ενώ διατηρούμε τις επιφυλάξεις μας μέχρι να κάνουμε τη δοκιμή στα πάτρια εδάφη, οι συμβιβασμοί που απαιτούνται ανάμεσα σε άνεση και οδική συμπεριφορά αφήνουν πολλές υποσχέσεις για κάτι καλό. Δεν είναι τόσο ανάλαφρο όπως ένα Focus, ούτε είναι τόσο ολοκληρωτικά άνετο όπως μια Octavia, αλλά διατηρεί ίσες αποστάσεις ανάμεσα σε αυτά τα δύο. Ο θόρυβος της ανάρτησης δεν περνάει στο εσωτερικό λόγω της καλής μόνωσης και η ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες είναι ένα από τα δυνατά του σημεία.

Κινητήρες…

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει για πρώτη φορά στο 308 δύο Plug-in υβριδικά σύνολα. Και οι δύο εκδόσεις συνδυάζουν ένα κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων με μια μπαταρία 12,4 kWh που προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 60 χιλιομέτρων, αποδίδοντας 180 και 225 ίππους αντίστοιχα.

H Peugeot προσφέρει τη δυνατότητα ταχείας φόρτισης με 3,6 kW φορτιστή που διατίθεται στο βασικό εξοπλισμό, που σημαίνει ότι η φόρτιση διαρκεί από 3,5 έως 4 ώρες, ενώ με τον έξτρα φορτιστή των 7,4 kw η ίδια διαδικασία πέφτει κάτω από τις δύο ώρες.

Η γκάμα των μη υβριδικών κινητήρων περιλαμβάνει τον 1.5 diesel και τον 1.2 βενζίνης, που αμφότεροι έχουν απόδοση 130 ίππων και συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Ο 1.2 βενζίνης αναμένεται να σηκώσει το μεγαλύτερο βάρος στις πωλήσεις, ενώ είναι και αυτό που οδηγούμε στην πρώτη επαφή μας. Ο κινητήρας παρουσιάζεται θορυβώδης σε έντονες επιταχύνσεις και σε σχέση με κάποιους κινητήρες του ανταγωνισμού, αλλά σε πιο ήρεμες καταστάσεις και σε συνθήκες ταξιδιού είναι αρκετά ήσυχος. Οι επιταχύνσεις ικανοποιούν, με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 9,7 δλ., με το πιο σημαντικό να αφορά την καλή ελαστικότητα που δείχνει στις μεσαίες στροφές, αλλά και την ομαλή λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Μοναδική εξαίρεση, στις χαμηλές στροφές που μπορεί να γίνει λίγο απότομο.

Συμπέρασμα

Η Peugeot συνεχίζει την επίθεσή της με το νέο 308. Είναι ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα στην κατηγορία του όσον αφορά την οδήγηση και το εσωτερικό του είναι ανώτερο του ανταγωνισμού. Ανακούφιση αποτελεί το γεγονός ότι η Peugeot έλυσε τα θέματα που είχε το σύστημα πολυμέσων, που είναι ένα αδύναμο σημείο των άλλων μοντέλων της γκάμας της. Του λείπουν οι χώροι και υστερεί σε πρακτικότητα για να χτυπήσει τους κορυφαίους της κατηγορίας, ωστόσο πέρα από αυτό ανήκει εκεί.

Φωτογραφίες: Auto Εxpress

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!