Μπορεί ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο να είναι διασκεδαστικό στην οδήγηση; Τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης έχουν αποδείξει σε αμέτρητες δοκιμές ότι είναι ομαλά, αθόρυβα και αποδοτικά, αλλά η οδηγική ευχαρίστηση εξακολουθεί να αποτελεί πρόκληση. Είναι ένα ζήτημα που οι κατασκευαστές αυτοκινήτων καλούνται να αντιμετωπίσουν ειδικά όταν πρόκειται για ηλεκτρικά hot hatch.
Πρόκειται για μια κατηγορία όπου στοιχεία όπως ο ενθουσιασμός, η εμπειρία και ο χαρακτήρας έχουν σημασία, οπότε ένα hot EV θα πρέπει να είναι αρκετά ιδιαίτερο για να έχει αντίκτυπο. Το νέο Abarth 500e είναι ένα από τα πρώτα πραγματικά ηλεκτρικά hot hatchback στην αγορά και για να διαπιστώσουμε αν έχει αυτό που χρειάζεται, το βάζουμε αντιμέτωπο με ένα από τα πιο διασκεδαστικά μικρά EV που έχουμε δοκιμάσει μέχρι σήμερα.
Σε όλες του τις μορφές, το MINI είναι ένα γοητευτικό αυτοκίνητο πόλης, αλλά είναι επίσης πολύ διασκεδαστικό για να το οδηγείτε στον πλησιέστερο γρήγορο δρόμο. Οπότε ποιο είναι το καλύτερο; Το ανακαλύπτουμε σε μια συγκριτική δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες.
Abarth 500e
Το Fiat 500e κέρδισε τις καρδιές μας όταν κυκλοφόρησε, χάρη όχι μόνο στην ποιότητα και το στυλ του, αλλά και στη σχετικά χαμηλή τιμή του. Φυσιολογικά, το μοντέλο της Abarth αποτελεί μια πιο ακριβή πρόταση (από 38.900 € στην Ελλάδα). Η έκδοση Turismo του αυτοκινήτου της δοκιμής μας κοστίζει 42.900 ευρώ.
Τεχνικά highlights
Η Abarth έχει μακρά ιστορία στην πρακτική να παίρνει στα χέρια της “ταπεινά” Fiat και να τα μετατρέπει σε κάτι πιο “άγριο”. Στην περίπτωση του αρχικού 500 της δεκαετίας του ’60, αυτό σήμαινε την τοποθέτηση ενός πιο ισχυρού κινητήρα στο πίσω μέρος και σε ορισμένες περιπτώσεις ήταν απαραίτητο το μικροσκοπικό κάλυμμα του κινητήρα να μείνει ανοιχτό για καλύτερη ψύξη.
Ενώ το καπό του νέου Abarth 500e μπορεί να κλείσει το ίδιο εύκολα όπως και στην κανονική έκδοση της Fiat, η απόδοση έχει αυξηθεί σημαντικά. Η συνολική ισχύς των 154 ίππων είναι μια αύξηση 36 PS σε σχέση με το αυτοκίνητο στο οποίο βασίζεται, ενώ η ροπή των 235 Nm είναι βελτιωμένη κατά 15 Nm. Νούμερα που δεν ενθουσιάζουν ιδιαίτερα, αλλά με 1.410 κιλά, το 500e είναι ελαφρύ για τα δεδομένα των ηλεκτρικών και μόλις 49 κιλά βαρύτερο από ένα βενζινοκίνητο Volkswagen Polo GTI.
Η Abarth δεν εισέρχεται σε πολλές λεπτομέρειες σχετικά με το τι έχει αλλάξει για να κάνει το πλαίσιο του 500e πιο σπορ σε σχέση με την εκδοχή της Fiat, αλλά αναφέρει ότι οι ρυθμίσεις των ελατηρίων και των αμορτισέρ είναι αποκλειστικές, ενώ έχει αναθεωρηθεί επίσης η χαρτογράφηση του γκαζιού και η σχέση μετάδοσης για το κιβώτιο μίας σχέσης.
Η ισχύς του Abarth είναι περιορισμένη στη λειτουργία Comfort, στους 136 ίππους και 220 Nm ροπής. Για να αποκτήσετε πρόσβαση στην πλήρη απόδοση των 156 ίππων και 235 Nm, πρέπει να μεταβείτε σε μία από τις δύο λειτουργίες Scorpion, η μια από τις οποίες περιλαμβάνει επίσης πιο ήπια αναγεννητική πέδηση.
Ασφάλεια: Το Abarth 500e δεν έχει δοκιμαστεί από το Euro NCAP, αλλά το Fiat 500e έχει δοκιμαστεί. Το 2021 πέτυχε βαθμολογία 4 αστεριών, με την καλύτερη βαθμολογία του 80% να αφορά στην προστασία των παιδιών.
Στο δρόμο
Η ρύθμιση του πλαισίου είναι το δυνατό σημείο του Abarth. Όχι μόνο το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά διασκεδαστικό στις στροφές, αλλά υπάρχει επίσης μια εκλεπτυσμένη ευφυία στη συμπεριφορά του, η οποία οφελεί τόσο την οδήγηση όσο και την άνεση.
Στην πόλη: Ακόμα και η εκκίνηση δίνει μια σαφή εικόνα του χαρακτήρα του 500e, επειδή είναι πρόθυμο να επιταχύνει με το που αγγίζετε το πεντάλ. Χρειάζονται 2,9 δευτερόλεπτα για το σπριντ 0-50 χλμ./ώρα, και αυτός ο ζωηρός ρυθμός και οι μικρές διαστάσεις του αυτοκινήτου καθιστούν το Abarth ένα φανταστικό αυτοκίνητο για την πόλη. Βοηθάει επίσης η ανάρτηση που, αν και σφικτή, έχει την ικανότητα να απορροφά τις μεγάλες ανωμαλίες με τρόπο που μόνο τα πολύ καλά ρυθμισμένα αμορτισέρ μπορούν να προσφέρουν.
Σε δρόμους με στροφές: Τα χαμόγελα συνεχίζονται σε υψηλότερες ταχύτητες. Ο χρόνος 0-100 χλμ./ώρα των 7 δευτερολέπτων δεν απέχει πολύ από ένα Hyundai i20 N, και η πρόσφυση είναι εξαιρετική, προκαλώντας ενθουσιασμό στις έξοδο των στροφών. Χρειάζεται λίγος χρόνος για να εκτιμήσετε το πλαίσιο ωστόσο, καθώς το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας δείχνει υπερβάλλοντα ζήλο. Όταν το απενεργοποιήσετε, το ευέλικτο και προβλέψιμο πλαίσιο είναι συναρπαστικό, χωρίς να τρομάζει.
Θα θέλαμε όμως περισσότερες επιλογές για την αναγεννητική πέδηση. Η ισχύς της είναι σταθερά συνδεδεμένη με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης, και τόσο στο Comfort όσο και στο Scorpion Street mode είναι εξαιρετικά ισχυρή, γεγονός που καθιστά δύσκολη την ομαλή οδήγηση υπό πίεση. Ως αποτέλεσμα, επιλέξαμε τις περισσότερες φορές το Scorpion Track, όπου η ανάκτηση είναι πιο ήπια.
Στον αυτοκινητόδρομο: Η αναβάθμιση της ισχύος και της μετάδοσης του Abarth σημαίνει ότι η αυτονομία κατά WLTP είναι 265 χλμ., δηλαδή λιγότερα από τα 320 χλμ. του Fiat 500e. Οι μεγαλύτερες διαδρομές θα χρειαστούν προγραμματισμό και μία βόλτα με ταχύτητα 115 χλμ./ώρα θα οδηγήσει σε μικρότερη αυτονομία από τα 245 χλμ. που πετύχαμε στις μικτές συνθήκες της δοκιμής μας.
Ιδιοκτησία
Μια ποικιλία αναβαθμίσεων έχει μετατρέψει την καμπίνα του Fiat 500e σε ένα πιο σπορ περιβάλλον για το μοντέλο της Abarth. Ο χρωματικός σχεδιασμός είναι η κυριότερη από αυτές. Στη θέση των ελαφριών και πολύχρωμων ταπετσαριών στα καθίσματα υπάρχουν επενδύσεις με συνδυασμό δέρματος και Alcantara, με έγχρωμες ραφές. Το ίδιο ισχύει και για το ταμπλό: εκεί που το Fiat έχει ένα πάνελ στο χρώμα του αμαξώματος σε όλο το πλάτος, εδώ το ίδιο σημείο είναι φινιρισμένο με Alcantara.
Αισθάνεσαι υπέροχα όταν κρατάς το τριάκτινο τιμόνι, αλλά η ίδια η θέση οδήγησης είναι αρκετά ψηλή. Αυτό δίνει καλή ορατότητα μπροστά, αλλά δεν είναι ιδιαίτερα σπορ. Επίσης, δεν υπάρχει σωστή στήριξη για το αριστερό πόδι, αλλά ένα μικρό σκαλοπάτι, το οποίο δεν είναι αρκετά φαρδύ για να πατήσετε άνετα. Υπάρχουν επίσης κάποια πλαστικά με φτηνή αίσθηση στις πόρτες και στο κάτω μέρος του ταμπλό, αλλά συνολικά η καμπίνα είναι μοντέρνα, funky και σπορ.
Θήκες: Οι αποθηκευτικοί χώροι είναι αρκετά γενναιόδωροι για αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους. Το ντουλαπάκι είναι ευρύχωρο, ενώ αν σηκώσετε το κεντρικό υποβραχιόνιο αποκαλύπτεται μια πολύ βαθιά θήκη από κάτω. Μπροστά από αυτό υπάρχει ένα συρτάρι το οποίο αποκαλύπτει έναν ακόμη μεγάλο αποθηκευτικό χώρο με δύο ποτηροθήκες. Ωστόσο, αυτές βρίσκονται τόσο χαμηλά μέσα στο χώρο που τα μικρότερα κουτιά αναψηκτικών και τα ποτήρια είναι δύσκολα να τα πιάσετε. Το ράφι για το smartphone, το οποίο περιλαμβάνει ασύρματη φόρτιση στην έκδοση Turismo, είναι μεγάλο και τοποθετημένο ψηλά στο ταμπλό, ενώ οι θήκες των θυρών έχουν χώρο για μεγάλα μπουκάλια.
Πρακτικότητα
Με μήκος μόλις 3,6 μέτρα, το Abarth είναι ένα από τα μικρότερα αυτοκίνητα στο δρόμο, οπότε η ευρυχωρία δεν αποτελεί προτεραιότητα ή πλεονέκτημα.
Πίσω χώρος: Ακόμα και η είσοδος στην πίσω σειρά καθισμάτων είναι δύσκολη, επειδή τα εμπρός καθίσματα δεν μπορούν να μετακινηθούν πολύ μπροστά, ενώ δεν επιστρέφουν πάντα στις αρχικές τους θέσεις. Υπάρχει χώρος μόνο για δύο άτομα στο πίσω μέρος, αλλά οι καμπύλες άκρες της οροφής σημαίνουν ότι αυτοί οι δύο επιβάτες θα νιώσουν στενάχωρα, ενώ και ο χώρος για τα γόνατα είναι μικρός ακόμα και για ενήλικες μέσου ύψους.
Το θετικό είναι ότι ο χώρος για τα πόδια κάτω από τα μπροστινά καθίσματα είναι μεγάλος και υπάρχει σύστημα συγκράτησης Isofix στο κάθισμα του συνοδηγού, ώστε να μην χρειάζεται να μεταφέρετε το παιδικό κάθισμα στο πίσω μέρος.
Χώρος αποσκευών: Με 185 λίτρα (ή 550 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα), ο χώρος αποσκευών είναι περιορισμένος και το άνοιγμα δεν είναι πολύ μεγάλο. Επιπλέον, μεγάλο μέρος αυτού του όγκου καταλαμβάνεται από το καλώδιο φόρτισης και την τσάντα του.
Ποια έκδοση αξίζει να αγοράσετε
Κινητήρες: Υπάρχει μία μόνο διαθέσιμη επιλογή, με κινητήρα 154 ίππων, μπαταρία 42 kWh και μέγιστη ταχύτητα φόρτισης 85 kW.
Εξοπλισμός: Το δίλημμα είναι αν θα προτιμήσετε το στάνταρ 500e ή αξίζει να πληρώσετε περισσότερα για την έκδοση Turismo. Μεταξύ των κυριότερων έξτρα που διαθέτει η τελευταία έκδοση είναι ζάντες 18″ αντί για 17″, διακριτικές λεπτομέρειες στην εξωτερική διακόσμηση, ασύρματη φόρτιση smartphone και επενδύσεις Alcantara στο ταμπλό και τα καθίσματα. Όλα αυτά δεν είναι φθηνά, κατά συνέπεια το Turismo κοστίζει 4.000 ευρώ παραπάνω από το βασικό μοντέλο. Πιστεύουμε ότι αυτό είναι ένα αρκετά μεγάλο κόστος που δύσκολα δικαιολογείται.
Η επιλογή μας: Παρά το στυλ του Turismo, θα εξοικονομούσαμε χρήματα επιλέγοντας την βασική έκδοση.
MINI Cooper SE
Με την τιμή του MINI Electric να ξεκινά (στην ελληνική αγορά) από τα 38.650 ευρώ, το ηλεκτρικό Cooper SE είναι ελαφρώς φτηνότερο από το Abarth 500e. Εδλω δοκιμάζουμε την ειδική έκδοση Resolute Edition.
Τεχνικά highlights
Υπάρχει μια βασική διαφορά μεταξύ αυτών των δύο αυτοκινήτων όσον αφορά την εξέλιξή τους. Ενώ το Abarth χρησιμοποιεί μια πλατφόρμα σχεδιασμένη ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα, η δομή του MINI έχει προσαρμοστεί σε μια υπάρχουσα πλατφόρμα για μοντέλα κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Με μήκος 3,85 μ., το MINI είναι 177 χιλιοστά μακρύτερο από το Abarth και 44 χιλιοστά φαρδύτερο. Ωστόσο, εξακολουθεί να είναι ένα μικρό πακέτο για να χωρέσει αρκετή ηλεκτρική τεχνολογία. Κάτω από το εμβληματικό ρύγχος του MINI βρίσκεται ένας ηλεκτροκινητήρας 184 ίππων και 270 Nm, απόδοση που είναι 29 ίππους και 35 Nm υψηλότερη από εκείνη του 500e. Η κίνηση μεταδίδεται κι εδώ στους εμπρός τροχούς.
Ωστόσο, το MINI χάνει από τον αντίπαλό του όσον αφορά τη χωρητικότητα της μπαταρίας και την τεχνολογία φόρτισης. Στην περίπτωση της πρώτης, η χωρητικότητα των 32,6 kWh είναι 9,4 kWh χαμηλότερη από εκείνη του 500e, γεγονός που εξηγεί την αυτονομία των 234 χλμ. (WLTP), σε σύγκριση με τα 265 χλμ. του Abarth.
Στα 50 kW, η ταχύτητα φόρτισης είναι χαμηλότερη από αυτή του Abarth, το οποίο μπορεί να φορτίσει την μπαταρία του με ισχύ έως 85 kW. Για την καλύτερη διάταξη του MINI, η μπαταρία βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα και στη «σπονδυλική στήλη» του δαπέδου του αυτοκινήτου, εκεί όπου κανονικά στα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα βρισκόταν η εξάτμιση.
Ασφάλεια: Δεν υπάρχει βαθμολογία δοκιμών Euro NCAP για το MINI Electric, επειδή το αντίστοιχο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης αξιολογήθηκε το 2014. Οι δοκιμές έχουν γίνει πολύ πιο αυστηρές από τότε, και η βαθμολογία 4 αστέρων αυτού του αυτοκινήτου ισχύει μόνο για 6 χρόνια. Ωστόσο, όλα τα μοντέλα διαθέτουν στάνταρ αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και αισθητήρες στάθμευσης εμπρός και πίσω.
Στο δρόμο
Παρά το μικρό του μέγεθος, το MINI καταφέρνει να προσφέρει την αίσθηση στιβαρότητας και σιγουριάς ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου, γεγονός που κάνει τη συμπεριφορά του ακόμα πιο εντυπωσιακή. Είναι απλά κρίμα που η μικρή μπαταρία και η συνεπαγόμενη μικρή αυτονομία δεν δίνουν αρκετές ευκαιρίες για να το εκτιμήσεις.
Στην πόλη: Αυτό είναι το ιδανικό περιβάλλον για το MINI, όπου καταφέρνει να είναι ευέλικτο όσο το Abarth, αλλά με πιο στιβαρή αίσθηση. Η ανάρτηση, αν και σφικτή, κάνει πολύ καλή δουλειά στην απομόνωση των ανωμαλιών από την καμπίνα και ελέγχει καλά τις κινήσεις του αμαξώματος. Η απόκριση του γκαζιού είναι λίγο πιο μαλακή από ό,τι στο Abarth, οπότε δεν δείχνει τόσο ζωντανό σε εκκίνηση από στάση.
Σε δρόμους με στροφές: Σε σύγκριση με το Abarth, το MINI αισθάνεται ελαφρώς πιο παιχνιδιάρικο και προσαρμόσιμο. Ενώ κανένα από τα δύο αυτοκίνητα δεν έχει μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος όταν στρίβουν, το MINI αισθάνεται σαν να φορτίζει τα εξωτερικά ελαστικά του ελαφρώς περισσότερο, και αυτό δίνει μια καλύτερη εντύπωση για το πόση πρόσφυση υπάρχει διαθέσιμη προς εκμετάλλευση.
Στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, υπήρχε λιγότερη πρόσφυση από ό,τι στο Abarth. Ωστόσο, έχοντας δοκιμάσει πολλά άλλα MINI που έχουν ισχυρότερη πρόσφυση, το αποδίδουμε αυτό στα ελαστικά της Goodyear που ήταν τοποθετημένα στο αυτοκίνητό μας. Όπως και με το Abarth, το τιμόνι του MINI είναι άμεσο, αλλά είναι λίγο πιο ασαφές όταν στρίβεις και δεν υπάρχει μεγάλη ανατροφοδότηση. Αυτό μειώνει την οδηγική απόλαυση σε σύγκριση με τον αντίπαλό του.
Στον αυτοκινητόδρομο: Δεδομένης της σχετικά μικρής αυτονομίας του MINI, δεν είναι ένα καλό αυτοκίνητο για τακτική χρήση σε αυτοκινητόδρομο. Η κατανάλωση ενέργειας σημαίνει ότι η αυτονομία των 167 χλμ. είναι περίπου αυτό που πρέπει να περιμένετε σε πραγματικές συνθήκες. Αν χρειαστεί να κάνετε ταξίδι, οι μεγαλύτερες διαστάσεις του MINI δίνουν λίγο πιο σταθερή αίσθηση από το Abarth.
Ιδιοκτησία
Οδηγήσαμε το MINI Electric στην ειδική έκδοση Resolute, η οποία διαθέτει μια σειρά από αισθητικές αναβαθμίσεις σε σχέση με το βασικό μοντέλο. Το πρώτο βήμα είναι ότι το εξωτερικό δεν έχει τα χρωμιωμένα διακοσμητικά στοιχεία, ένα χαρακτηριστικό που θα είναι στάνταρ στα μελλοντικά MINI. Στη θέση του χρωμίου, υπάρχει ένα χάλκινο φινίρισμα, το οποίο βρίσκεται στα πλαίσια των προβολέων, στις χειρολαβές των θυρών, στο περίγραμμα της μάσκας, στην πίσω πόρτα και στα πλαϊνά διακοσμητικά. Η οροφή και οι εξωτερικοί καθρέπτες είναι λευκοί, ενώ το καπό αποκτά δύο χρυσές λωρίδες.
Στο εσωτερικό, υπάρχει ένα ζωηρό καρό ύφασμα στο κέντρο των καθισμάτων με δερμάτινα μαξιλαράκια, ενώ τα πάνελ του ταμπλό διαθέτουν καμπύλες χρυσές λωρίδες σε μια γυαλιστερή μαύρη επιφάνεια.
Παρότι υπάρχει ένα νέο MINI στον ορίζοντα, η καμπίνα του σημερινού αυτοκινήτου εξακολουθεί να δείχνει σύγχρονη και να αισθάνεται στιβαρή, και όχι μόνο με βάση τα παραδοσιακά οικονομικά κριτήρια που τείνουμε να αποδεχόμαστε για τα αυτοκίνητα πόλης. Επίσης είναι εργονομική. Οι μεγάλοι διακόπτες είναι ιδανικοί για να ρυθμίζετε τον κλιματισμό εν κινήσει, έχουν στιβαρή αίσθηση και αποτελούν μέρος του μοναδικού χαρακτήρα του MINI.
Θήκες: Οι επιβάτες στο πίσω μέρος εξυπηρετούνται πολύ καλά με ποτηροθήκες, επειδή υπάρχουν τρεις για να μοιραστούν μεταξύ δύο καθισμάτων. Υπάρχουν επίσης δύο ακόμα μπροστά, αλλά αν είστε διψασμένοι, οι επιλογές αποθήκευσης γίνονται πιο περιορισμένες. Οι θήκες στις πόρτες είναι αρκετά λεπτές, το ντουλαπάκι είναι αξιοπρεπούς μεγέθους, υπάρχει μέτριος αποθηκευτικός χώρος κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο και άλλος ένας μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων, ο οποίος δεν είναι αρκετά μεγάλος για να χωρέσει άνετα ένα smartphone.
Πρακτικότητα
Είναι απίθανο ότι κάποιο από αυτά τα δύο αυτοκίνητα θα αγοραστεί με βάση την άνεση στην πίσω σειρά καθισμάτων, αλλά το MINI έχει ένα πολύ μικρό προβάδισμα όσον αφορά το συνολικό χώρο και την άνεση.
Χώρος στο πίσω μέρος: Το MINI έχει λίγο περισσότερο χώρο πίσω από το Abarth. Οι βάσεις των καθισμάτων είναι επίσης μεγαλύτερες, ώστε να προσφέρουν καλύτερη στήριξη κάτω από τους μηρούς. Ο χώρος για το κεφάλι είναι επίσης πιο γενναιόδωρος, αν και η στενότερη γυάλινη επιφάνεια γύρω-γύρω το κάνει να μοιάζει λίγο πιο στενάχωρο από το Abarth, ακόμη και με την ηλιοροφή.
Χώρος αποσκευών: Κανένα από τα δύο αυτοκίνητα δεν διαθέτει τεράστιο χώρο αποσκευών, αλλά το MINI μόλις που ξεπερνά τον αντίπαλό του, με όγκο 211 λίτρων. Το κατώφλι του χώρου φόρτωσης βρίσκεται λίγο πιο χαμηλά, οπότε είναι πιο εύκολο να σηκώσετε αντικείμενα για να τα τοποθετήσετε στο εσωτερικό. Οι πλάτες των πίσω καθισμάτων 60:40 αναδιπλώνονται και δημιουργούν χώρο 731 λίτρων, αλλά αφήνουν ένα έντονο σκαλοπάτι στο δάπεδο του χώρου αποσκευών.
Ποια έκδοση αξίζει να αγοράσετε
Κινητήρες: Υπάρχει μόνο ένας κινητήρας στη γκάμα του MINI Electric, ο οποίος αποδίδει 184 ίππους.
Εξοπλισμός: Η γκάμα στην Ελλάδα ξεκινάει με το βασικό επίπεδο εξοπλισμού Cooper SE και περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 16”, infotainment και σύστημα πλοήγησης. Η ειδική έκδοση Resolute Edition διαθέτει αναβαθμισμένο εξοπλισμό και αισθητικές αναβαθμίσεις, συμπεριλαμβανομένων αποκλειστικών χρωμάτων, χάλκινων εξωτερικών επενδύσεων και μοναδικών ταπετσαριών, αλλά ανεβάσει την τιμή στα 41.984 ευρώ.
Η επιλογή μας: Το βασικό επίπεδο εξοπλισμού με το στάνταρ πακέτο Premium διαθέτει ό,τι θα περιμένατε από ένα premium μικρό αυτοκίνητο στα 38.650 ευρώ.
Συμπέρασμα
Νικητής: Abarth 500e
Το 500e κερδίζει επειδή ταιριάζει καλύτερα στην κατηγορία των hot hatchback. Είναι πιο γρήγορο από το MINI (έστω και λίγο) και είναι πιο ζωντανό και πρόθυμο να ευχαριστήσει τον οδηγό. Τα κύρια πλεονεκτήματά του έγκεινται στην ξεχωριστή προσωπικότητά του και στην ευχαρίστηση που προσφέρει, ανεξάρτητα από την ταχύτητα με την οποία οδηγείτε. Δεν είναι σε καμία περίπτωση τέλειο: το μεγαλύτερο μειονέκτημα είναι η υψηλή τιμή του.
+ Απόλαυση στην οδήγηση, ζωηρή απόδοση, αξιοπρεπής ανάρτηση, funky καμπίνα
– Μικρά πίσω καθίσματα, μικρός χώρος αποσκευών, κάποια φτηνά πλαστικά στο εσωτερικό, περιορισμένη ρύθμιση αναγεννητικής πέδησης
2o: MINI Cooper SE
Δεδομένης της ηλικίας του, το MINI στέκεται καλά απέναντι στον νεότερο αντίπαλο του. Είναι σχεδόν το ίδιο γρήγορο στην ευθεία και εξίσου παιχνιδιάρικο στις στροφές, ενώ η ποιότητα της καμπίνας του είναι καλύτερη από αυτή του Abarth, παρότι είναι φθηνότερο. Ωστόσο, η αυτονομία αποτελεί υπερβολικά μεγάλο συμβιβασμό και θα το περιορίσει σε χρήση κυρίως στην πόλη (όπου η διασκεδαστική συμπεριφορά του είναι πιο δύσκολο να εκτιμηθεί) ή σε καθεστώς δεύτερου αυτοκινήτου, ρόλος για το οποίο είναι ακριβό.
+ Κράτημα, ποιότητα κατασκευής, τεχνολογία infotainment, φινέτσα
– Σκληρή ανάρτηση, χώρος στα πίσω καθίσματα, μικρή αυτονομία, χαμηλές ταχύτητες φόρτισης
Τεχνικά χαρακτηριστικά και τιμές
Μοντέλο | Abarth 500e Turismo 42 kWh | MINI Electric Resolute |
Σύστημα κίνησης | Ηλεκτρικό | Ηλεκτρικό |
Κατανάλωση | 17,26 kWh/100 χλμ. | 17,26 kWh/100 χλμ. |
Τιμή | 42.900 € | Από 38.650 € |
Μήκος/μεταξόνιο | 3,673 / 2,322 μ. | 3,85 / 2,495 μ. |
Ύψος/πλάτος | 1,518 / 1,683 μ. | 1,432 / 1,727 μ. |
Σύστημα κίνησης | Μονός ηλεκτροκινητήρας / μπαταρία ιόντων λιθίου | Μονός ηλεκτροκινητήρας μπροστά / μπαταρία ιόντων λιθίου |
Ισχύς | 154 ίπποι | 184 ίπποι |
Ροπή | 235 Nm | 270 Nm |
Κιβώτιο | 1 σχέσης | 1 σχέσης |
Χωρητικότητα μπαταρίας / ωφέλιμη | 42 / 42 kWh | 32,6 / 28,9 kWh |
Χώρος αποσκευών / με αναδιπλωμένα πίσω καθίσματα | 185 / 550 λτ. | 211 / 731 λτ. |
Βάρος | 1.410 κ. | 1.440 κ. |
Κύκλος στροφής | 9,7 μ. | 10,7 μ. |
Driver Power θέση κατασκευαστή | 31η (Fiat) | 15η |
Euro NCAP: Ενήλικες / παιδιά/ πεζοί / υποβοήθηση / αστέρια | 76 / 80 / 67 / 67 / 4 (2021) | Μη διαθέσιμη |
0-100 χλμ./ώρα / Τελική ταχύτητα | 7 δλ. / 154 χλμ./ώρα | 7,3 δλ. / 159 χλμ./ώρα |
Αυτονομία (WLTP) | 253 χλμ. | 227 χλμ. |
Ταχύτητα φόρτισης (AC / DC) | 11 / 85 kW | 11 / 50 kW |
Χρόνος φόρτισης | 4 ώρες 15 λ. / 35 λ. 0-80% | 2 ώρες 30 λ. / 36 λ. 10-80% |
Εκπομπές CO2 | 0 γρ./χλμ. | 0 γρ./χλμ. |
Αρ. αερόσακων / σημείων Isofix | 7 / 3 | 6 / 2 |
Αισθητήρες στάθμευσης / κάμερα | Εμπρός και πίσω / 180 μοιρών | Εμπρός και πίσω / Ναι |
Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας / τυφλού σημείου / αυτόματη έκτακτη πέδηση | Ναι / ναι / ναι | Ναι / ναι / ναι |
Έλεγχος κλιματισμού / adaptive cruise control | Ναι / ναι | Ναι / όχι |
Δερμάτινα / θερμαινόμενα καθίσματα | Ναι / εμπρός και πίσω | 0 € / ναι |
Μεταλλικό χρώμα / LED φώτα | Ναι / ναι | Ναι / ναι |
Είσοδος χωρίς κλειδί / αυτόματη θύρα χώρου αποσκευών | Ναι / όχι | Ναι / όχι |
Σύστημα πλοήγησης / ψηφιακός πίνακας οργάνων / θύρες USB | Ναι / ναι / 2 | Ναι / ναι / 2 |
Υπηρεσίες online / επαγωγική φόρτιση smartphone | Ναι / ναι | Ναι / ναι |
Apple CarPlay / Android Auto | Ναι / ναι | Ναι / όχι |
Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express