Δοκιμάζουμε το MG ZS EV 72 kWh

Το compact ηλεκτρικό SUV της MG αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη σε ελκυστική τιμή.

Δοκιμάζουμε το MG ZS EV 72 kWh

Το compact ηλεκτρικό SUV της MG αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη σε ελκυστική τιμή.

Το βενζινοκίνητο MG ZS βρίσκεται στη βάση της γκάμας της MG στην ανανεωμένη εφόρμησή της στην ελληνική αγορά, που είναι βασισμένη σε κινεζική τεχνογνωσία. Το MG ZS EV είναι το πιο προσιτό ηλεκτρικό SUV της μάρκας, και υπάγεται στην κατηγορία B, αν και ομολογουμένως στο άνω άκρο της.

Αποτελεί μία προσιτή ηλεκτροκίνητη λύση με εντυπωσιακούς χώρους για τις κόμπακτ εξωτερικές του διαστάσεις και διαθέτει… σπιρτόζικο πνεύμαΈχοντας οδηγήσει τις δυο βενζινοκίνητες εκδόσεις του MG ZS, πιστεύαμε ότι γνωρίζαμε τι να περιμένουμε από την αμιγώς ηλεκτρική του εκδοχή, αλλά από την πρώτη φορά που το πήραμε στα χέρια μας, κατάφερε να μας εκπλήξει ευχάριστα.

Με το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, οι τομείς στους οποίους θα θέλαμε περισσότερα από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις (ατμοσφαιρικό 1,5 λτ. και turbo 1.000 κ. εκ. με αυτόματο κιβώτιο), δηλαδή ισχύς και ροπή, προσφέρονται πολύ πιο απλόχερα σε αυτή την περίπτωση, μεταμορφώνοντας το χαρακτήρα του ZS EV σε ένα ενδιαφέρον και απολαυστικό ηλεκτρικό SUV.

MG ZS EV

Πρώτη εικόνα 

  • Κλειστή εμπρός μάσκα με θύρα φόρτισης 
  • Αεροδυναμικά καλύμματα στους τροχούς 17”
  • 161 χλστ. απόσταση από το έδαφος, μπάρες οροφής

Το κύριο χαρακτηριστικό που διαχωρίζει το MG ZS EV από τα βενζινοκίνητα αδερφάκια του είναι η κλειστή εμπρός μάσκα, στην οποία εντοπίζεται και η θύρα φόρτισης. Επίσης, τα αεροδυναμικά καλύμματα στους τροχούς 17”, που μειώνουν την οπισθέλκουσα, κάνουν τη διαφορά στο προφίλ, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει το σήμα EV και απουσιάζει φυσικά η απόληξη της  εξάτμισης. 

Κατά τα άλλα, οι καλαίσθητες καθαρές γραμμές του μοντέλου, με την απέριττη αισθητική, οι μπάρες οροφής που τονίζουν τον SUV χαρακτήρα και οι κόμπακτ διαστάσεις, δημιουργούν ένα ελκυστικό σύνολο, το οποίο ενισχύεται από τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά του EV. Ωραία πινελιά το γεγονός ότι η θύρα του χώρου αποσκευών ανοίγει μέσω του μεγάλου εμβλήματος της MG στο κέντρο.

MG ZS EV

Εσωτερικός κόσμος

  • Σύγχρονα γραφικά στην οθόνη infotainment 10,1”
  • Περιστροφικός επιλογέας κίνησης
  • Ευρύχωρη πίσω σειρά καθισμάτων

Μας άρεσε η αίσθηση του μαλακού επάνω μέρους του ταμπλό και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7″, ενώ μεγάλη διαφορά κάνουν τα αναβαθμισμένα γραφικά στην κεντρική οθόνη αφής 10,1”. Η διαμόρφωση της οθόνης αξιοποιεί περισσότερο ωφέλιμο χώρο στην επιφάνειά της και διαθέτει απολύτως σύγχρονα γραφικά καθώς και γρήγορη απόκριση.

Η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί τον περιστροφικό επιλογέα κίνησης καθώς και διακόπτες ρύθμισης της ανάκτησης ενέργειας, της λειτουργίας οδήγησης και των ρυθμίσεων φόρτισης. Εκτιμήσαμε επίσης τον εντυπωσιακό χώρο στην πίσω σειρά καθισμάτων, δεδομένων των μικρών συνολικών διαστάσεων.

Μας έκανε να χαμογελάσουμε το γεγονός ότι τα ταπέτα είχαν ραμμένο επάνω τους το κινεζικό όνομα του μοντέλου (EZS) και όχι το ευρωπαϊκό ZS EV. Θα θέλαμε ο ήχος του φλας να είναι λίγο πιο… ήσυχος, και αναζητήσασμε αισθητήρες πάρκινγκ εμπρός και τηλεσκοπική ρύθμιση του τιμονιού, αλλά δε θέλουμε να ακουγόμαστε… πλεονέκτες, καθώς αυτά τα στοιχεία δεν επηρεάζουν τη πολύ καλή συνολική εικόνα του αυτοκινήτου.

Παρά το μικρό συνολικό μήκος των 4,323 μ., (που βρίσκεται στο άνω άκρο των B-SUV), ακόμα και οι υψηλότερου αναστήματος επιβάτες της πίσω σειράς χωράνε άνετα όσον αφορά τόσο τα γόνατα όσο και το κεφάλι. Πλουσιοπάροχος και ο χώρος αποσκευών με όγκο 448 λίτρων, που επεκτείνεται σε 1.166 λτ. με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα διάταξης 60/40.

Οδηγικός χαρακτήρας 

  • Ισχύς 156 ίππων και ροπή 280 Nm
  • Μπαταρία 72 kWh με ταχύτητα φόρτισης 92 kW
  • Αυτονομία που δε σε αγχώνει

Με ισχύ 115 kW (156 ίππους) και άμεση ηλεκτρική ροπή 280 Nm, το MG ZS EV είναι αρκετά σβέλτο για να επιχειρήσετε οποιοδήποτε προσπέρασμα, και όντας αθόρυβο, πιάνεις εύκολα υψηλές ταχύτητες χωρίς να το καταλάβεις, καθώς οι αεροδυναμικοί θόρυβοι αρχίζουν να αυξάνονται πάνω από τα 130 χλμ./ώρα. Τα 100 χλμ. από στάση επιτυγχάνονται σε 6,8 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα είναι περιορισμένη στα 175 χλμ./ώρα. Η μπαταρία των 72 kWh που κινεί το αυτοκίνητο της δοκιμής είναι η μεγαλύτερη εκ των δυο που είναι διαθέσιμες στο μοντέλο.

MG ZS EV

Η ρύθμιση της ανάρτησης μας άρεσε πολύ, καθώς ναι μεν είναι εστιασμένη στην άνεση και αφηνει το αμάξωμα να παίρνει κλίση στις στροφές, αλλά προσφέρει αποτελεσματικό έλεγχο παρά το αυξημένο βάρος και συμβάλλει έτσι ώστε το αυτοκίνητο να συμπεριφέρεται ευχάριστα και σε υψηλότερους ρυθμούς. Σε συνδυασμό με την αρκετά άμεση απόκριση του τιμονιού, σε προκαλεί να «παίξεις» μαζί του, καθώς είναι και λίγο… ατίθασο: οι εμπρός τροχοί μπορούν να σπινάρουν ακόμα και στη λειτουργία οδήγησης Normal, σε ολισθηρό οδόστρωμα αν έχεις «βαρύ» δεξί πόδι.

Οι μηχανολόγοι της MG έχουν επιλέξει σωστή ρύθμιση ιπποδύναμης για τη χωρητικότητα της μπαταρίας και το σχετικά λογικό βάρος των 1.620 κιλών, ώστε να κάνουν το ZS EV διασκεδαστικά ισχυρό, χωρίς όμως να αδειάζει την μπαταρία εν ριπή οφθαλμού ακόμα και αν αποφασίσεις να υπερβάλεις με το γκάζι. Έτσι, εξασφαλίζει επαρκή αυτονομία για να μη… σε αγχώνει.

Η κατανάλωση μπορεί να διατηρηθεί στις 18,5 kWh/100 χλμ., αλλά ακόμα και με πιο απότομη μεταχείριση μένει στις 20 kWh/100 χλμ., πράγμα που εξασφαλίζει πραγματική αυτονομία που ξεπερνά τα 350 χλμ. (επίσημη τιμή: 440 χλμ.), και μπορεί να θεωρηθεί πολύ καλή. Με ταχύτητα φόρτισης 92 kW, η μπαταρία μπορεί να γεμίσει από 5-80% σε 40 λεπτά

Στη διαχείριση της ενέργειας και τη διατήρηση της κατανάλωσης σε χαμηλά επίπεδα βοηθά πάρα πολύ η ένδειξη της ισχύος που προβάλλεται στη θέση του στροφόμετρου στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Για ήπια καθημερινή μετακίνηση σπανίως θα χρειάζεται να ξεπεράσετε το 25%, εκτός ίσως από το ξεκίνημα. 

Η απόκριση του πεντάλ του γκαζιού μεταβάλλεται ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία οδήγησης (Eco, Normal και Sport), που επηρεάζει αντίστοιχα και την κατανάλωση, ενώ η ανάκτηση ενέργειας μπορεί εύκολα να ρυθμιστεί ανεξάρτητα σε τρία επίπεδα, μέσω του διακόπτη KERS στην κεντρική κονσόλα.

Στην υψηλότερη ρύθμιση, όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι, το σύστημα ανακτά έως 19% της συνολικής παραγόμενης ισχύος, επιβραδύνοντας επαρκώς το αυτοκίνητο ώστε να χρειάζεται μόνο ένα μικρό άγγιγμα στο φρένο για να ακινητοποιηθεί τελείως. Τα φρένα έχουν προοδευτική συμπεριφορά, αν και θα θέλαμε σε κάποιες περιπτώσεις να «δαγκώνουν» λίγο περισσότερο, χωρίς να πρέπει να πιέσουμε το πεντάλ τόσο πολύ. 

MG ZS EV

Τελικά;

Στην ηλεκτρική του έκδοση, που βρίσκεται στην κορυφή της γκάμας του μοντέλου, το MG ZS… βγάζει νόημα και αποτελεί ένα πραγματικά αξιόλογο αυτοκίνητο και μάλιστα σε αρκετά ελκυστική τιμή, που για την έκδοση με την μπαταρία των 72 kWh διαμορφώνεται στα 32.650 ευρώ, συνυπολογίζοντας την κρατική επιδότηση μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2». 

Άλλο ένα κίνητρο για την απόκτησή του αποτελεί η γενναιόδωρη 7ετής εγγύηση160.000 χλμ.) που τονίζει και την εμπιστοσύνη την οποία έχει στα οχήματά της η εταιρεία. Παιχνιδιάρικο, ευρύχωρο, αθόρυβο και άνετο, σε κερδίζει με την απλότητα του και καλύπτει τις ανάγκες σου χωρίς να στριμώχνεται στους στενούς δρόμους της πόλης, ενώ έχει αρκετούς χώρους για άνετα ταξίδια. 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!