Η Xiaomi, ο κινεζικός κολοσσός συσκευών τεχνολογίας και smartphones έχει καταφέρει να τραβήξει πολλές φορές στο παρελθόν την προσοχή με τα αυτοκίνητά της – και πιο συγκεκριμένα με το sedan SU7.
Τώρα όμως ήρθε η ώρα να επεκταθεί και στα SUV, με το YU7, ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που βάζει στο στόχαστρό του το Tesla Model Y.
Πέρσι είχαμε καταφέρει να πάρουμε μια πρώτη εικόνα από το νέο μοντέλο, χάρη σε ορισμένες φωτογραφίες που είχαν διαρρεύσει. Φέτος όμως η Xiaomi δημοσίευσε τις επίσημες φωτογραφίες καθώς και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του YU7.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Θα υπάρχουν τρεις διαθέσιμες εκδόσεις: η Standard RWD, η Pro AWD και η Max AWD. Η έκδοση Standard κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται στον πίσω άξονα και προσφέρει 325 ίππους. H μπαταρία των 96,3 kWh σύμφωνα με την Xiaomi προσφέρει έως και 835 χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Το νούμερο, παρότι εντυπωσιακό, πρέπει να σημειώσουμε ότι επετεύχθη με βάση τα κινεζικά πρότυπα δοκιμής (CLTC), τα οποία είναι πιο επιεική σε σχέση με το παγκόσμιο, εναρμονισμένο πρότυπο WLTP.
Η έκδοση Pro έχει την ίδια μπαταρία 96,3 kWh, όμως αποκτά δύο ηλεκτροκινητήρες – έναν για κάθε άξονα – οι οποίοι αποδίδουν συνολικά 503 ίππους και χαρίζουν στο μοντέλο τετρακίνηση. Η αυτονομία μειώνεται ελαφρώς στα 760 χιλιόμετρα.
Η κορυφαία έκδοση Max έχει δύο πιο ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνδυαστικά 690 ίππους, ενώ σε συνδυασμό με την μεγαλύτερη μπαταρία 101,7 kWh, επιτυγχάνει αυτονομία 769 χιλιομέτρων – πάντα με βάση το πρότυπο CLTC.
Όλες οι εκδόσεις κινητήρων διαθέτουν την τεχνολογία Xiaomi HyperEngine V6s Plus. Σε αντίθεση με τους συμβατικούς ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι κατασκευάζονται από ένα ενιαίο ατσάλινο πλαίσιο, οι κινητήρες της Xiaomi κατασκευάζονται από πολλαπλά, μικρότερα τμήματα, μειώνοντας σημαντικά τις απώλειες, βελτιώνοντας την απόδοση του κινητήρα και αυξάνοντας την αυτονομία. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 5,8 δευτερόλεπτα για την Standard, 4,2 για την Pro και 3,2 δευτερόλεπτα για την Max έκδοση.
Το YU7 αξιοποιεί την ίδια αρχιτεκτονική 800 V με το SU7 και σύμφωνα με την Xiaomi μπορεί να φορτίσει από το 10 έως το 80% σε 12 λεπτά.
Εμφανισιακά το YU7 δανείζεται πολλά στοιχεία από το SU7, όπως οι γραμμές της οροφής και τα φωτιστικά σώματα. Τα τελευταία ενσωματώνουν και μια κομψή οριζόντια λωρίδα LED, η οποία θα μπορούσαμε να πούμε ότι θυμίζει ελαφρώς την Ferrari Purosangue.
Φυσικά η Xiaomi δεν θέλει να ανταγωνιστεί την Ferrari με το νέο της μοντέλο. Καταφέρνει όμως να «ξεπερνά τους ανταγωνιστές σε παρόμοιες κατηγορίες». Το κινεζικό ηλεκτρικό SUV έχει μήκος 4.999 χιλιοστά, πλάτος 1.996 χιλιοστά και ύψος 1.600 χιλιοστά – γεγονός που το καθιστά μακρύτερο και φαρδύτερο από το Tesla Model Y. Όσον αφορά τους χώρους αποθήκευσης, το κεντρικό πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 678 λίτρων, ενώ υπάρχει και ένα frunk 141 λίτρων κάτω από το καπό και 71 λίτρα αποθηκευτικού χώρου στην καμπίνα.
Μπορεί με μια πρώτη ματιά το εσωτερικό να θυμίζει το SU7, καθώς διαθέτει οθόνη αφής 16,1 ιντσών στο ταμπλό, όμως η Xiaomi πρόσθεσε και μια νέα οθόνη που καλύπτει όλη τη βάση του παρμπρίζ και θυμίζει αρκετά το νέο Panoramic iDrive που θα δούμε σύντομα σε μοντέλα παραγωγής της BMW. To σύστημα της κινεζικής εταιρείας ονομάζεται HyperVision και περιλαμβάνει δορυφορική πλοήγηση, ενδείξεις για τον οδηγό και επιπρόσθετες πληροφορίες για τον συνοδηγό.
Προς το παρόν το μοντέλο προορίζεται μόνο για την κινεζική αγορά. Αν και δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη επίσημα οι τιμές, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Xiaomi, Lei Jun, δήλωσε πως το μοντέλο αναμένεται να κοστίζει περισσότερο από το Tesla Model Y, ενώ η επίσημη τιμολόγηση θα γίνει τον Ιούλιο. Δεν αποκλείεται επίσης το νέο YU7 να ακολουθήσει τα… χνάρια του SU7 και να φτάσει στην Ευρώπη, πιθανότατα από το 2027.