Ένας μήνας πέρασε από την παρουσίαση του Skoda Elroq RS – του πιο γρήγορου μοντέλου στην ιστορία της μάρκας – και τώρα η Skoda αποφάσισε να αποκαλύψει ένα ακόμα «καυτό», αμιγώς ηλεκτρικό SUV: το Enyaq RS.
Η Skoda χάρισε στο ηλεκτρικό D-SUV τον χαρακτήρα RS: δηλαδή πιο σπορ σχεδίαση αλλά και πιο ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες.
Ξεκινώντας από το τελευταίο, η Skoda εξόπλισε το Enyaq RS με το ίδιο σύστημα κίνησης με το Elroq RS – το οποίο με τη σειρά του, αξιοποιεί μια τροποποιημένη εκδοχή του ηλεκτροκινητήρα της βασικής έκδοσης του Enyaq.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Oι δύο ηλεκτροκινητήρες – ένας για κάθε άξονα – χαρίζουν στο νέο μοντέλο τετρακίνηση. Οι 340 ίπποι του συνόλου επιτρέπουν επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,4 δευτερόλεπτα, χρόνος ίδιος με το Elroq RS, το οποίο έγινε και το πιο γρήγορο σε επιτάχυνση μοντέλο στην γκάμα της Skoda. Η τελική ταχύτητα του Enyaq RS είναι τα 180 χλμ./ώρα.
Τόσο το Enyaq SUV όσο και το Enyaq Coupe θα αποκτήσουν το αναβαθμισμένο κινητήριο σύνολο, καθώς και την μπαταρία των 84 kWh (79 kWh net.), η οποία μπορεί να φορτίσει σε ταχυφορτιστή από το 10 ως το 80% σε 26 λεπτά. Η αυτονομία διαφοροποιείται ελαφρώς για τα δύο μοντέλα. Το Enyaq RS θα μπορεί να διανύσει έως και 562 χιλιόμετρα με μια πλήρη φόρτιση, ενώ το Enyaq Coupe RS, χάρη στο πιο αεροδυναμικό του σχήμα, μπορεί να φτάσει έως και τα 568 χιλιόμετρα.
Οι μηχανικοί της Skoda έχουν τροποποιήσει και την αίσθηση στον δρόμο, προκειμένου να ταιριάζει με τις επιδόσεις και τον σπορ χαρακτήρα της έκδοσης RS. Η χαμηλωμένη σπορ ανάρτηση (15 χιλιοστά εμπρός, 10 χιλιοστά πίσω) και η νέα χαρτογράφηση στην ηλεκτρονική κρεμαγιέρα χαρίζουν μια «πιο σπορ αίσθηση οδήγησης». Τα μεγαλύτερα και ισχυρότερα φρένα στον μπροστινό άξονα βοηθούν στην γρήγορη ακινητοποίηση του αυτοκινήτου, βελτιώνοντας τον δυναμικό του χαρακτήρα.
Στον προαιρετικό εξοπλισμό διατίθεται ένα ενεργό πλαίσιο (DCC), με ρυθμίσεις ειδικά προσαρμοσμένες για το RS. Επιτρέπει στους οδηγούς να ρυθμίζουν την ακαμψία των αμορτισέρ σε 15 επίπεδα – κάνοντας το Enyaq RS ικανό τόσο για σπορ όσο και για χαλαρή οδήγηση.
Εμφανισιακά το Enyaq RS αποκτά διακριτικά σπορ στοιχεία, με πιο αιχμηρούς και επιθετικούς προφυλακτήρες, ζάντες αλουμινίου σε διαστάσεις έως 21 ίντσες και νέα χρώματα, όπως το Hyper Green που εμφανίζεται στις φωτογραφίες. Τόσο οι SUV όσο και οι Coupe εκδόσεις αποκτούν προβολείς LED Μatrix, που πλαισιώνουν τη γρίλια Tech Deck. Γύρω από τα παράθυρα αλλά και στις ράγες οροφής, στα σήματα και στα καλύμματα των καθρεφτών υπάρχουν μαύρα στοιχεία, ενώ τα επανασχεδιασμένα πίσω φώτα LED ολοκληρώνουν την εμφάνιση, η οποία θυμίζει αρκετά την RS έκδοση του Elroq.
Το εσωτερικό συνεχίζει να «κλείνει το μάτι» στο μικρότερο Elroq. Κυριαρχεί η οθόνη των 13 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, ενώ ο οδηγός αποκτά μια μικρότερη οθόνη 5 ιντσών για βασικές πληροφορίες όπως η ταχύτητα του αυτοκινήτου. Στον εξοπλισμό υπάρχουν επίσης: οθόνη Heads-Up με «επαυξημένη πραγματικότητα», η οποία προβάλλει στοιχεία του συστήματος πλοήγησης σε πραγματικό χρόνο στο παρμπρίζ, τέσσερις θύρες USB-C, ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου, τριζωνικό κλιματισμό, θερμαινόμενα εμπρός bucket καθίσματα, ηλεκτρική πίσω πόρτα, είσοδο χωρίς κλειδί και ένα στερεοφωνικό Canton με 12 ηχεία και ισχύ 635W.
Υπάρχουν δύο πακέτα σχεδιασμού της καμπίνας: η RS Suite και η RS Lounge. Η πρώτη διαθέτει επενδύσεις από δέρμα και δερματίνη, με γκρι ραφές, ενώ η δεύτερη είναι λίγο πιο σπορ, εγκαταλείποντας το δέρμα για μια απομίμηση σουέτ, με πράσινες ραφές. Το σπορ τριάκτινο τιμόνι συμπληρώνει την εικόνα. Το μεγαλύτερο αμάξωμα προσφέρει περισσότερους χώρους στην καμπίνα σε σχέση με το Elroq.
Ο Johannes Neft, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Skoda και υπεύθυνος του τμήματος τεχνικής ανάπτυξης, δήλωσε: «Κάναμε τα κορυφαία μοντέλα της νέας οικογένειας Enyaq ακόμα πιο δυναμικά, διατηρώντας παράλληλα το υψηλό επίπεδο άνεσης και χρηστικότητας. Αυτό το πετύχαμε σε μεγάλο βαθμό χάρη στο προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης και, κυρίως, στο αναθεωρημένο σπορ πλαίσιο με τις βελτιστοποιημένες ρυθμίσεις των αμορτισέρ».
Οι τιμές για το «καυτό» Skoda Enyaq RS αναμένεται να ανακοινωθούν με την έλευση του μοντέλου στις ευρωπαϊκές αγορές, μέσα στο καλοκαίρι του 2025.