Η Skoda παρουσίασε σήμερα το ανανεωμένο Enyaq, με νέο σχεδιασμό, βελτιωμένη αεροδυναμική και επικαιροποιημένα στοιχεία τεχνολογίας. Οι αλλαγές πραγματοποιούνται τόσο στην SUV όσο και στην Coupe έκδοση.
To Enyaq είναι ένα ιδιαίτερα δημοφιλές ηλεκτρικό D-SUV, καθώς πάνω από 200.000 αντίτυπα έχουν βρεθεί στα χέρια αγοραστών από το 2020 στην Ευρώπη, ενώ τον Οκτώβριο του 2024 έγινε το πιο δημοφιλές αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη.
Προφανώς, όταν πρόκειται για μια τόσο πετυχημένη φόρμουλα, η Skoda φρόντισε με τις αλλαγές να μην αλλοιώσει τον χαρακτήρα του μοντέλου, αλλά να το εναρμονίσει με την υπόλοιπη γκάμα της.
Η πιο φανερή αλλαγή στο μοντέλο εντοπίζεται στην μάσκα. Έχει επανασχεδιαστεί πλήρως, υιοθετώντας την φιλοσοφία «Modern Solid». H νέα μάσκα ονομάζεται «Tech Deck Face», παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο μικρότερο Elroq και πρόκειται για μια μινιμαλιστική εξέλιξη της παραδοσιακής μάσκας της Skoda. Το Tech Deck ενσωματώνει όλους τους αισθητήρες του οχήματος σε ένα ενιαίο πάνελ. To στρογγυλό σήμα της εταιρείας έχει αντικατασταθεί και στη θέση του στο καπό αναγράφεται το όνομα «SKODA» με κεφαλαία γράμματα.
Τα φωτιστικά σώματα για τα φώτα ημέρας ενσωματώνονται στο Tech Deck, ενώ στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα υπάρχουν οι κύριοι προβολείς. Σε όλες τις εκδόσεις υπάρχουν LED φωτιστικά σώματα, όμως στα πιο πλούσια εξοπλιστικά επίπεδα, το «Light Band» θα συνδέει τα δύο φωτιστικά σώματα πάνω από το καπό, σε ένα ενιαίο φωτιστικό σώμα.
Σε συνδυασμό με τον επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, το μπροστινό μέρος δεν γίνεται μόνο πιο μοντέρνο, αλλά αποκτά και καλύτερη αεροδυναμική σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, κάνοντας την Coupe έκδοση το πιο αεροδυναμικά αποδοτικό μοντέλο στην κατηγορία, σύμφωνα πάντα με την Skoda.
Ανάλογα με την έκδοση, θα υπάρχουν ζάντες από 19 έως και 21 ίντσες, οι οποίες έχουν επίσης ανανεωθεί για το νέο μοντέλο. Οι αλλαγές στο πίσω μέρος περιορίζονται κυρίως στα φωτιστικά σώματα, με φρέσκο σχεδιασμό ο οποίος έχει εμφανιστεί και σε άλλα μοντέλα της Skoda ως τώρα.
Στο εσωτερικό υπάρχουν αναβαθμίσεις, καθώς αξιοποιούνται τα βιώσιμα υλικά που χρησιμοποιούνται και στο Elroq. Το Recytitan είναι ένα υλικό που περιλαμβάνει 78% ανακυκλωμένο PET, όπως πλαστικά μπουκάλια και, για πρώτη φορά στα μοντέλα της Skoda, ανακυκλωμένα ρούχα μετά τη χρήση τους. Από την άλλη, το Technofil αποτελείται από 75% ανακυκλωμένες ίνες Econyl και 25% πολυεστέρα. Αυτό το καινοτόμο ύφασμα επαναχρησιμοποιεί τα απόβλητα από νάιλον, όπως δίχτυα ψαρέματος, υπολείμματα υφάσματος και χαλιά που προορίζονται για υγειονομική ταφή, μετατρέποντάς τα σε νέα νάιλον νήματα. Το Econyl είναι 100% ανανεώσιμο και επιτρέπει σε όλα τα νήματα να ανακυκλώνονται, να επαναμορφοποιούνται και να επαναχρησιμοποιούνται επανειλημμένα χωρίς να χάσουν την ποιότητά τους.
Το Enyaq μπορεί να μεταφέρει στο πορτμπαγκάζ έως και 585 λίτρα φορτίου (1.710 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα), ενώ το Enyaq Coupe μπορεί να μεταφέρει 570 λίτρα (έως 1.610 λίτρα αποσκευών όταν τα καθίσματα είναι αναδιπλωμένα).
Η βασική οθόνη 13 ιντσών στο infotainment και η μικρότερη οθόνη 5 ιντσών για τον οδηγό παραμένουν, ωστόσο διαθέτουν νέο λογισμικό, με λειτουργίες που προστίθενται σε ένα μενού συντομεύσεων, προσβάσιμο από την κεντρική οθόνη. Αναβαθμίσεις υπάρχουν και στα συστήματα αυτόματου παρκαρίσματος, με λειτουργία απομακρυσμένου ελέγχου που επιτρέπει στον οδηγό μέσα από το κινητό του να ξεπαρκάρει το αυτοκίνητο χωρίς αυτός να βρίσκεται μέσα. Η ίδια ρύθμιση επιτρέπει στο Enyaq να πλοηγηθεί εντελώς αυτόνομα για έως και 50 μέτρα, βοηθώντας περισσότερο σε καταστάσεις δύσκολου παρκαρίσματος.
Προς το παρόν η Skoda ανακοίνωσε τρεις εκδόσεις κινητήρων. Στην βάση της γκάμας υπάρχει το 60, με μπαταρία 59 kW (net) η οποία προσφέρει 431 χιλιόμετρα αυτονομίας στο Enyaq και 439 χιλιόμετρα στο Enyaq Coupe και φορτίζει από το 10 στο 80% σε 24 λεπτά. Η ισχύς του μονού ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται στον πίσω άξονα υπολογίζεται στους 204 ίππους, ενώ η ροπή φτάνει τα 310 Nm και προσφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,1 δευτερόλεπτα.
Ακολουθεί το 85, με μπαταρία 77 kWh (net) και σημαντικά βελτιωμένη ισχύ, η οποία φτάνει τους 286 ίππους και τα 545 Nm ροπής. Ως αποτέλεσμα η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα βελτιώνεται στα 6,7 δευτερόλεπτα, ενώ και η αυτονομία φτάνει τα 588 χιλιόμετρα για το Enyaq και 597 χιλιόμετρα για το Enyaq Coupe.
Στην κορυφή της γκάμας υπάρχει το 85x, το οποίο διατηρεί την μπαταρία των 77 kWh (net) και την συνολική ισχύ στους 286 ίππους και τα 545 Nm ροπής, ωστόσο πλέον αποκτά έναν ακόμα ηλεκτροκινητήρα στον μπροστινό άξονα, προσφέροντας έτσι τετρακίνηση. Η αυτονομία μειώνεται ελαφρώς σε σχέση με το 85, φτάνοντας τα 559 και 567 χιλιόμετρα για το Enyaq και το Enyaq Coupe αντίστοιχα, ωστόσο φορτίζει από το 10 στο 80% σε 28 λεπτά, ακριβώς τον ίδιο χρόνο με το 85. H επιτάχυνση είναι επίσης ίδια, με το 0-100 χλμ./ώρα να πραγματοποιείται σε 6,7 δευτερόλεπτα. Στο άμεσο μέλλον θα είναι διαθέσιμη και μια πιο ισχυρή έκδοση vRS, για την οποία ωστόσο δεν έχουμε πολλές πληροφορίες ακόμα.
Το ανανεωμένο Skoda Enyaq θα είναι διαθέσιμο στις ευρωπαϊκές αντιπροσωπείες αργότερα μέσα στο 2025.