Renault Symbioz: Premium πρακτικότητα στα C-SUV

Ταξιδέψαμε στο Παρίσι και είχαμε την ευκαιρία να παρευρεθούμε στην αποκάλυψη του νέου υβριδικού SUV της Renault, του Symbioz, το οποίο φέρνει premium στοιχεία και πρακτικότητα στην κατηγορία C.

Renault Symbioz: Premium πρακτικότητα στα C-SUV

Ταξιδέψαμε στο Παρίσι και είχαμε την ευκαιρία να παρευρεθούμε στην αποκάλυψη του νέου υβριδικού SUV της Renault, του Symbioz, το οποίο φέρνει premium στοιχεία και πρακτικότητα στην κατηγορία C.

Το 2024 αποτελεί μία ιδιαίτερα δραστήρια χρονιά για τη μάρκα της Renault, η οποία ξεκίνησε με την αποκάλυψη του ηλεκτρικού Renault 5 E-Tech και συνεχίστηκε με την παρουσίαση του ανανεωμένου Captur. Τώρα προστίθεται ένα ακόμη κεφάλαιο, με την παρουσίαση ενός καινούργιου SUV. H Renault αποφάσισε να ενισχύσει την παρουσία της στην κατηγορία C, με το πολύπλευρο Symbioz.

Το Symbioz τοποθετείται στη γκάμα της Renault μεταξύ του Captur και του Austral και προσφέρει τη δυνατότητα προσαρμογής στις οικογενειακές ανάγκες, δίνοντας προτεραιότητα στους επιβάτες της πίσω σειράς καθισμάτων ή στο χώρο αποσκευών, για να γίνει ελκυστικό και για εταιρική χρήση. Το νέο μοντέλο έχει φέρει στοιχεία των ανώτερων κατηγοριών στα C-SUV, όπως η πανοραμική ηλιοροφή Solarbay.

Παράλληλα, είναι εξαιρετικά ευρύχωρο, με συρόμενα πίσω καθίσματα, τα οποία επιτρέπουν στο χώρο αποσκευών να φτάσει τα 624 λίτρα, μία εξαιρετική τιμή για αυτή την κατηγορία, παρά το -όχι πολύ μικρό, ούτε πολύ μεγάλο- μήκος των 4,41 μ., που αποσκοπεί στην ευελιξία για χρήση μέσα στην πόλη.

Renault Symbioz

Παρότι είναι πιο μικρό από τα περισσότερα C-SUV, το Symbioz είναι κατασκευασμένο χωρίς συμβιβασμούς στους εσωτερικούς χώρους, γεγονός που αποτελεί ένα από τα βασικά δυνατά του σημεία.

To Symbioz, η ονομασία του οποίου προέρχεται από την ελληνική λέξη «συμβίωση», ενσαρκώνει το πνεύμα «voiture à vivre», δηλαδή ένα αυτοκίνητο να ζεις μαζί του. Επίσης, η Renault συνδέει τη σημαντικότητα του καινούργιου μοντέλου με το Renault 16, που παρουσίασε το 1965 τη μορφή hatchback στην αυτοκινητοβιομηχανία, με συρόμενη πίσω σειρά καθισμάτων. Παράλληλα, μοιράζεται το ίδιο DNA με το επαναστατικό μονοκόμματο Espace του 1984 και το 1996 με το Scenic, το πρώτο compact MPV.

Renault Symbioz

Το Symbioz θα χρησιμοποιεί τη γνώριμη, πλήρως υβριδική μονάδα E-Tech της Renault, με απόδοση 145 ίππων, προσφέροντας μία από τις χαμηλότερες τιμές κατανάλωσης της αγοράς, κάτι που ενισχύεται από το χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου, το οποίο δεν ξεπερνά τα 1.500 κιλά. Βασίζεται σε μία επεκταμένη έκδοση της πλατφόρμας CMF-B που χρησιμοποιούν τα Clio και Captur της κατηγορίας B, όπως και το Arkana (κατηγορία C). To μεταξόνιο έχει διαμορφωθεί στα 2,638 μ., με προβόλους 89,2 εκ. εμπρός και 89 εκ. πίσω.

Renault Symbioz

Εξωτερική εμφάνιση

Στο εμπρός μέρος, η Renault έχει χρησιμοποιήσει το σχεδιασμό του ανανεωμένου Captur 2ης γενιάς. Αντί για παραδοσιακή γρίλια, το Symbioz διαθέτει μία σχεδόν κλειστή μάσκα, με μία πολύ λεπτή εισαγωγή αέρα τοποθετημένη χαμηλά. Το νέο έμβλημα της Renault δείχνει σαν να εκτείνεται στα πλαϊνά, με ένα μοτίβο σε διαφορετικές αποχρώσεις και μια διάφανη επικάλυψη με πολυκαρβονικά υλικά, η οποία δημιουργεί τρισδιάστατο εφέ -ιδίως υπό το φως του ήλιου- για να τονιστεί η premium εμφάνιση.

Τα οριζόντια -πιο αιχμηρά- φωτιστικά σώματα, έχουν σχεδιαστεί εμπρός και πίσω ώστε να διαμορφώνουν τρισδιάστατα γεωμετρικά μοτίβα που θυμίζουν σχηματισμούς πάγου και δίνουν ένα σύγχρονο look. Στο εμπρός κάτω μέρος, η φωτεινή υπογραφή έχει δημιουργηθεί από τμήματα του εμβλήματος της Renault, τοποθετημένα ώστε να σχηματίζουν ένα μοναδικό σχεδιασμό.

Το σμιλευμένο αμάξωμα με ψηλό καπό, τις μεγάλες πόρτες και τα σχετικά μικρά παράθυρα, δημιουργούν αναλογίες που ενισχύουν τον SUV χαρακτήρα. Το αμάξωμα διαθέτει τονισμένους όγκους και έντονες γραμμές. Στο καπό υπάρχουν με δύο βαθιές εσοχές στα πλαϊνά άκρα, ενώ καμπύλες στο κάτω μέρος των θυρών συνυπάρχουν αρμονικά με τις ακμές που κυριαρχούν στο πίσω μέρος.

Η απόσταση από το έδαφος των 16,9 εκ. τονίζει την SUV στάση του νέου μοντέλου. Η εξωτερική εικόνα συμπληρώνεται από έναν αποκλειστικό σχεδιασμό τροχών 18” στην έκδοση Techno και 19” στα ανώτερα επίπεδα εξοπλισμού Esprit Alpine και Iconic, με ακόμη πιο εντυπωσιακό σχεδιασμό, που προσδίδει κίνηση ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι στατικό. H εισαγωγική έκδοση ονομάζεται Evolution, ενώ η κορυφαία Iconic ανταποκρίνεται στα υψηλότερα πρότυπα της κατηγορίας C, σύμφωνα με τη Renault.

Στα ενδότερα

Η τεράστια πανοραμική ηλιορφοφή Solarbay στέκεται σχετικά χαμηλά (στα 1,575 μ.) και φωτίζει άπλετα την καμπίνα επιβατών. Η ηλιοροφή πολλαπλών στρώσεων αποτελεί από μόνη της ένα τεχνολογικό επίτευγμα, χρησιμοποιώντας τεχνολογία υγρών κρυστάλλων με διασπορά πολυμερούς (Polymer Dispersed Liquid Crystal).

Αυτή η τεχνική, που είναι πιο αποδοτική από τη μηχανική σκίαση σύμφωνα με τη Renault, βασίζεται στη μετατόπιση των μορίων που προκαλείται από ένα ηλεκτρικό πεδίο. Η Renault προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής τεσσάρων διαφορετικών ρυθμίσεων (ακόμα και με φωνητική εντολή) με ολική ή τμηματική αδιαφάνεια.

To Solarbay προσφέρει δυνατότητα σκίασης μόνο του εμπρός ή του πίσω μέρους της οροφής, κατά τις προτιμήσεις των επιβατών. Η ηλιοροφή σκουραίνει αυτόματα όταν ο οδηγός τερματίσει τη λειτουργία του αυτοκινήτου, για να διατηρείται σε επιθυμητό επίπεδο η θερμοκρασία της καμπίνας.

Κάθε έκδοση εξοπλισμού διαθέτει δικό της μοτίβο για τα καθίσματα, το οποίο ενσωματώνει διακριτικά το έμβλημα της Renault. To ταμπλό, το τριάκτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, οι οθόνες και ο επιλογέας κίνησης είναι γνώριμα, καθώς προέρχονται αυτούσια από το ανανεωμένο Captur, με τις ανώτερες εκδόσεις εξοπλισμού να προσθέτουν διαφορετικά υλικά.

Η κάθετη κεντρική οθόνη αφής 10,4” πλαισιώνεται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,3” και διαθέτει λειτουργικό σύστημα που βασίζεται στο Android Automotive 12, επιτρέποντας την εγκατάσταση πολλών εφαρμογών μέσω του Google Play. Στα τρία από τα τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού παρέχεται θέση επαγωγικής φόρτισης smartphone.

Με χώρο αποθήκευσης 24,7 λίτρων στην καμπίνα, και με ένα τεράστιο ντουλαπάκι χωρητικότητας 7 λίτρων εμπρός από το συνοδηγό, το Symbioz στοχεύει να είναι επίσης ιδιαίτερα πρακτικό. Πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτό τον τομέα διαδραματίζουν τα συρόμενα πίσω καθίσματα, οι έδρες των οποίων έχουν τη δυνατότητα να μετακινηθούν στο διαμήκη άξονα κατά 16 εκ., δημιουργώντας χώρο 22,1 εκ. για τους πίσω επιβάτες.

Renault Symbioz

Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι υπάρχει πλούσιος χώρος για τα πόδια και τα γόνατα. Όσον αφορά το κεφάλι, για τους επιβάτες με ύψος άνω των 1,80 μ., σε ευθυτενή στάση, η αρκετά χαμηλή οροφή θα γίνει αντιληπτή, παρά τον αυξημένο χώρο (κατά 30 χλστ.) λόγω της ηλιοροφής, αλλά η ευρυχωρία στο κάτω μέρος του σώματος ευνοεί την αλλαγή στάσης, αυξάνοντας την άνεση.

Παράλληλα, ο χώρος αποσκευών μπορεί να διαμορφωθεί από 492 λίτρα έως την εκπληκτική μέγιστη τιμή των 624 λίτρων, ανάλογα τη θέση των πίσω καθισμάτων (60:40), τα οποία όταν αναδιπλωθούν, επεκτείνουν το διαθέσιμο χώρο σε 1.582 λίτρα. Το επίπεδο χείλος και ο τετραγωνισμένος σχεδιασμός του χώρου αποσκευών διευκολύνουν τη φόρτωση, όπως και η ηλεκτρική πίσω θύρα, ενώ υπάρχει πλούσιος αποθηκευτικός χώρος κάτω από το δάπεδο.

To προαιρετικό ηχοσύστημα της Harman Kardon περιλαμβάνει 9 ηχεία (2 tweeter και 4 woofer στην καμπίνα με ένα subwoofer στο πορτμπαγκάζ και προσφέρει την καθηλωτική ηχητική εμπειρία που δημιούργησε ο διάσημος Γάλλος πρωτοπόρος συνθέτης ηλεκτρονικής μουσικής Jean-Michel Jarre. Πέντε προγράμματα είναι διαθέσιμα για την προσαρμογή της διάθεσης: Studio, Podcast, Concert, Immersion και Club.

Κινητήριο σύνολο

Το πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης E-Tech συνδυάζει έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων (απόδοσης 94 ίππων), με δύο ηλεκτροκινητήρες: έναν κίνησης, με ισχύ 49 ίππων και μία γεννήτρια. Η μικρή μπαταρία που βρίσκεται στον πίσω άξονα, έχει χωρητικότητα 1,2 kWh. Η συνολική απόδοση του συστήματος ανέρχεται στους 145 ίππους και συνδυάζεται με ένα «έξυπνο» multi-mode κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη, το οποίο διαθέτει 4 σχέσεις για το θερμικό κινητήρα και 2 σχέσεις για τον ηλεκτροκινητήρα.

Το υβριδικό σύστημα μπορεί να συνδυάσει τη λειτουργία των δύο κινητήρων με 14 διαφορετικούς τρόπους, για να προσφέρει το καλύτερο σενάριο σε οποιαδήποτε συνθήκη. Η εξοικονόμηση καυσίμου σε σύγκριση με έναν παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης, ανέρχεται έως και 40% σε αστικό κύκλο, όπου το Symbioz μπορεί να λειτουργήσει έως και 80% του χρόνου με ηλεκτρική ενέργεια. Αυτό μειώνει την κατανάλωση καυσίμου στα 4,6 λτ./100 χλμ. 

Με τη λειτουργία E-Save, που ενεργοποιείται από ένα κουμπί στο τιμόνι, ο οδηγός μπορεί να διατηρεί το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας πάνω από το 40%, ώστε να έχει πάντα επαρκή ενέργεια το ηλεκτρικό σύστημα, μειώνοντας τις απαιτήσεις από το βενζινοκινητήρα.

Renault Symbioz

Χρησιμοποιώντας δεδομένα που παρέχονται από τη συνδεδεμένη λειτουργία χαρτογράφησης (Google Maps), το σύστημα λαμβάνει υπόψη την τοπογραφία (λόφοι, κατηφόρες κ.λπ.), το χρόνο διαδρομής και την κυκλοφορία. Αυτά τα δεδομένα επεξεργάζονται εκ των προτέρων από το σύστημα διαχείρισης μπαταρίας, ώστε να μεγιστοποιήσει τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας.

Το 2025 αναμένεται να παρουσιαστούν περαιτέρω επιλογές κινητήριων μονάδων, με την πιθανή προσθήκη ενός plug-in υβριδικού συνόλου, το οποίο έχουμε ήδη δει στο Captur. Με τη Renault να διαχωρίζει τις πλατφόρμες των ηλεκτροκίνητων μοντέλων και αυτών που χρησιμοποιούν θερμικό κινητήρα, δύσκολα θα δούμε άμεσα ηλεκτρική έκδοση του Symbioz.

Ασφάλεια

Στην ανώτερη έκδοση Iconica, το Renault Symbioz έρχεται με μία εξαιρετικά πλούσια σουίτα 29 συστημάτων υποβοήθησης της ασφάλειας και της οδήγησης (ADAS), τοποθετώντας τον άνθρωπο ως προτεραιότητα σε όλα τα σενάρια. Το σύστημα Active Driver Assist, επιτρέπει αυτόνομη οδήγησης επιπέδου 2, και είναι ένα από τα πιο προηγμένα της κατηγορίας, καθώς η τελευταία αναβάθμιση έχει επεκτείνει τη λειτουργία του και πέραν των αυτοκινητόδρομων.

Συνδυάζει το Adaptive Cruise Control, συμπεριλαμβανομένου του Stop & Go, με την υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και την αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας για τη δημιουργία ενός έξυπνου συστήματος που χρησιμοποιεί και τη χαρτογράφηση. Συνεπώς, το όχημα είναι σε θέση να οδηγεί αυτόνομα, ακόμη και αν ο οδηγός απαιτείται δια νόμου να έχει τα χέρια του στο τιμόνι. Αυτή η λειτουργία αναδεικνύεται σε κυκλοφοριακή συμφόρηση, όπου συμβάλλει σε μια πιο άνετη εμπειρία οδήγησης.

Renault Symbioz

Ένα από τα κύρια συστήματα υποβοήθησης του Symbioz είναι το πίσω σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, το οποίο χρησιμοποιείται για ελιγμούς οπισθοπορείας. Όταν οι αισθητήρες υπερήχων ανιχνεύσουν ένα πιθανό εμπόδιο το σύστημα εκπέμπει οπτική και ηχητική προειδοποίηση. Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει, το σύστημα εφαρμόζει πέδηση έκτακτης ανάγκης για δύο δευτερόλεπτα, ώστε να αποφευχθεί οποιαδήποτε σύγκρουση. Το σύστημα λειτουργεί κατά την όπισθεν με ταχύτητες μεταξύ 3 και 10 χλμ./ώρα.

Επίσης, ένα καινούργιο κουμπί στο αριστερό τμήμα του τιμονιού, το My Safety Switch, να ενεργοποιούν προτιμώμενες ρυθμίσεις για έως και έξι ADAS ταυτόχρονα, με μία μόνο κίνηση. Οι εξατομικευμένες ρυθμίσεις στην οθόνη πολυμέσων περιλαμβάνουν τη λειτουργία ή απενεργοποίηση του κάθε συστήματος ή την ένταση της στάθμης της ηχητικής προειδοποίησης.

Το Renault Symbioz θα εισέλθει στην παραγωγή περί τα τέλη της άνοιξης με αρχές καλοκαιριού, και οι πρώτες μονάδες αναμένεται να καταφθάσουν στην Ελλάδα πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!