Ολική αποκάλυψη για τη Lancia Ypsilon

Η Lancia επιστρέφει με την Yspilon, ένα νέο supermini το οποίο θα κυκλοφορήσει σε βενζινοκίνητη και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.

Ολική αποκάλυψη για τη Lancia Ypsilon

Η Lancia επιστρέφει με την Yspilon, ένα νέο supermini το οποίο θα κυκλοφορήσει σε βενζινοκίνητη και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.

Η Lancia εγκαινιάζει μια νέα εποχή με το ολοκαίνουργιο supermini Ypsilon το οποίο θα παρουσιαστεί αρχικά με επιλογές τόσο βενζίνης όσο και ηλεκτρικού συστήματος κίνησης. Ο σχεδιασμός είναι πλέον γνώριμος, αφού έχει κυκλοφορήσει αρκετό φωτογραφικό υλικό της Ypsilon τον τελευταίο καιρό, αλλά αυτό δεν την εμποδίζει να είναι ένα ενδιαφέρον νέο μοντέλο, το πρώτο της Lancia έπειτα από 13 χρόνια και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της ιταλικής μάρκας.

Το νέο Ypsilon βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα του ομίλου Stellantis με τα Peugeot 208 και Opel Corsa, αλλά δε μοιράζεται το αμάξωμα ή κάποιο εσωτερικό στοιχείο με κανένα από τα δύο. Στην πραγματικότητα, σε αντίθεση με το σπορ γαλλικό Peugeot και το γερμανικό Opel, η πιο εκκεντρική αισθητική της Lancia με γνώμονα τον σχεδιασμό είναι εμφανής από κάθε γωνία.

Αυτό ξεκινά με αυτό που θα γίνει το νέο πρόσωπο της Lancia: τα τρία μικρά φώτα στο κέντρο, τα οποία βρίσκονται μέσα σε μια μαύρη δέσμη που εκτείνεται σε όλο το ρύγχος. Τα φωτιστικά σώματα τοποθετούνται στο δικό τους περίβλημα, πιο κάτω, και δημιουργούν αθροιστικά ένα εξαιρετικά αναγνωρίσιμο νέο πρόσωπο τόσο για το supermini όσο και για την ίδια τη μάρκα.

Το αμάξωμα είναι ολοκαίνουργιο και διαθέτει κρυφές χειρολαβές στις πίσω θύρες, που βοηθούν να τονιστούν οι πιο επιθετικά τονισμένοι θόλοι πίσω τροχών. Όπως κάνει η Peugeot με τα υψηλών προδιαγραφών 208, η Lancia έχει χρησιμοποιήσει γυαλιστερό μαύρο περίγραμμα για τους θόλους σε ορισμένες εκδόσεις για να μειώσει την ποσότητα των βαμμένων επιφανειών.

Αυτά συνδυάζονται με μαύρο φινίρισμα γύρω από την τρίτη κολόνα για να δημιουργήσουν ένα εφέ «αιωρούμενης» οροφής. Το πίσω μέρος διαθέτει τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα που είδαμε στο Pu+Ra HPE concept του 2023, τα οποία βρίσκονται στο δικό τους επίπεδο ακριβώς κάτω από το πίσω τζάμι. Άλλα σχεδιαστικά στοιχεία από το concept είναι επίσης παρόντα, όπως οι τροχοί με τρεις ακτίνες.

Στο εσωτερικό, η καμπίνα είναι εξίσου εκκεντρική, με ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο κύκλου να συναντάται σε πολλά στοιχεία του εσωτερικού σχεδιασμού. Ακριβώς στο κέντρο του καθαρού ταμπλό είναι τοποθετημένη μια μικρή δερμάτινη στρογγυλή επιφάνεια, η οποία στην πραγματικότητα έχει σχεδιαστεί ως «τραπεζάκι του καφέ», στο οποίο μπορείτε επίσης να φορτίσετε το τηλέφωνό σας. Πάνω από αυτό βρίσκεται μία οθόνη συστήματος infotainment 10,25” που ενσωματώνει το νέο λογισμικό SALA, μοναδικό για τη Lancia, με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι.

Η εστίαση της Lancia στην πολυτέλεια και την καινοτομία είναι εμφανής και εδώ, με αυτό το ειδικό για το λανσάρισμα Edizione Limtata Cassina να διαθέτει μοναδικά δερμάτινα φινιρίσματα στο ταμπλό, καθώς και μπλε ανακυκλωμένο βελούδο που εφαρμόζεται σε μοτίβο κανελόνι (ναι, όπως το σχήμα των ζυμαρικών), όχι μόνο στα καθίσματα, αλλά και στις πόρτες, το ταμπλό και την κεντρική κονσόλα. Ψάξτε καλά και θα βρείτε μερικούς διακόπτες και χειριστήρια δανεισμένα από άλλα μοντέλα Stellantis, αλλά οι προσπάθειες της Lancia να κάνει την Ypsilon να ξεχωρίζει φαίνονται επιτυχημένες.

Η Lancia έχει αποκαλύψει μέχρι στιγμής μόνο συγκεκριμένες πληροφορίες σχετικά με το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, το οποίο θα μοιράζεται τη μπαταρία των 55 kWh με τα πρόσφατα ανανεωμένα Peugeot E-208 και Opel Corsa Electric. Αυτό θα παρέχει έως και 403 χλμ. αυτονομίας με μία φόρτιση, και ισχύ 156 ίππων. Το Ypsilon θα μπορεί να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 7,8 δευτερόλεπτα. Η μπαταρία φορτίζει από το 20-80% σε 24 λεπτά ή μπορεί να προσθέσει αυτονομία 100 χλμ. σε 10 λεπτά. Η κατανάλωση ενέργειας κυμαίνεται μεταξύ 14,314,6 kWh/100 χλμ.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!