Το Kia EV5 στοχεύει να κατακτήσει την κατηγορία των ηλεκτρικών C-SUV

Η Kia αποκάλυψε περαιτέρω λεπτομέρειες για το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό SUV μεσαίου μεγέθους, το οποίο αναμένεται να φθάσει στην Ευρώπη το 2025.

Το Kia EV5 στοχεύει να κατακτήσει την κατηγορία των ηλεκτρικών C-SUV

Η Kia αποκάλυψε περαιτέρω λεπτομέρειες για το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό SUV μεσαίου μεγέθους, το οποίο αναμένεται να φθάσει στην Ευρώπη το 2025.

Μετά την αρχική αποκάλυψη του Kia EV5 στην Έκθεση Αυτοκινήτου Chengdu στην Κίνα, νέες τεχνικές λεπτομέρειες ανακοινώθηκαν για το επερχόμενο μεσαίου μεγέθους αμιγώς ηλεκτρικό SUV, το οποίο θα καταφθάσει στην ευρωπαϊκή αγορά για να ανταγωνιστεί τα Tesla Model Y, Nissan Ariya και BMW iX3.

Το EV5 θα προστεθεί στα ήδη λανσαρισμένα ηλεκτρικά SUV EV6 και EV9. Θα καταφθάσει το 2025, μετά το μικρότερο SUV EV3 και μαζί με το sedan EV4. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης η Kia ανέφερε επίσης ότι ένα EV2 σλοβακικής κατασκευής θα καταφθάσει έως το 2027, το οποίο υποθέτουμε ότι θα είναι μια μικρότερη πρόταση σε μέγεθος hatchback.

Από άποψη σχεδιασμού, το πενταθέσιο EV5 ακολουθεί το μεγαλύτερο EV9, οπότε θα προσφέρει μια πιο πρακτική εμπειρία από το χαμηλότερο και πιο κομψό EV6. Όπως συμβαίνει και με τα EV6 και EV9, το EV5 βασίζεται στην ειδική πλατφόρμα E-GMP της Kia για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Έχουν ανακοινωθεί τρεις παραλλαγές: standard, long-range και long-range AWD.

Το EV5 standard διατίθεται με μπαταρία 64 kWh και ηλεκτροκινητήρα 160 kW (218 ίππων) στην κινεζική αγορά, αλλά στην κορεατική αγορά διαθέτει μπαταρία 58 kWh. Αυτή τη στιγμή, δεν είναι σαφές ποια επιλογή θα προτιμήσει η Kia για την ευρωπαϊκή αγορά. Η Kia ισχυρίζεται επίσης ότι το στάνταρ μοντέλο έχει αυτονομία 530 χλμ. αν και αυτό είναι σύμφωνα με το καθεστώς δοκιμών CLTC στην Κίνα και όχι με το ευρωπαϊκό πρότυπο WLTP.

Η παραλλαγή long-range (μεγάλης αυτονομίας) διαθέτει μπαταρία 88 kWh (81 kWh στην Κορέα) και τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα με μέγιστη αυτονομία 720 χλμ. (CLTC). Το τετρακίνητο μοντέλο long-range AWD διαθέτει την ίδια μπαταρία αλλά με διπλό κινητήρα καθώς προστίθεται στον πίσω άξονα ένα μοτέρ 70 kW, για συνολικής ισχύ 230 kW (313 ίππων). Η αυτονομία εδώ πέφτει στα 650 χλμ. (CLTC).

Η Kia ανέφερε ότι θα κατασκευάσει μια σπορ έκδοση GT του EV5 για «συναρπαστική οδηγική εμπειρία». Το EV6 GT διαθέτει 578 ίππους και χρόνο επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα 3,5 δευτερολέπτων, οπότε θα πρέπει να περιμένουμε κάτι αντίστοιχο για το EV5 GT. Η ταχύτητα φόρτισης του EV5 θα επιτρέπει την πλήσωση της μπαταρίας από 30 έως 80% σε 27 λεπτά. Η Kia αναφέρει ότι η μπαταρία έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί αποτελεσματικά τόσο σε πολύ θερμές όσο και σε χαμηλές θερμοκρασίες.

Όσον αφορά το σχεδιασμό, είδαμε ένα σχεδόν έτοιμο για παραγωγή EV5 concept νωρίτερα φέτος, και η Kia έχει σαφώς ακολουθήσει τα σχέδιά της για την εξέλιξη της σχεδιαστικής γλώσσας «Opposites United», με το EV5 να μοιράζεται το πιο επιθετικό εμπρός μέρος «Tiger Face» του μεγαλύτερου αδελφού του.

Προσφέροντας ένα παραδοσιακό τετραγωνισμένο προφίλ SUV, το ογκώδες EV5 έχει φαρδιά στάση και ευρείς ώμους, ενώ η Kia αναφέρει ότι οι τέταρτες κολόνες που έχουν μετατεθεί προς τα πίσω, τονίζουν τη φιλική προς την οικογένεια πρακτικότητα του EV5, παρέχοντας περισσότερο χώρο στα πίσω καθίσματα και το χώρο αποσκευών, ενώ παράλληλα συμβάλλουν στην αύξηση της ορατότητας. Μια εκτεταμένη πίσω αεροτομή βελτιώνει την αεροδυναμική απόδοση.

Πρόσθετα εξωτερικά χαρακτηριστικά για το EV5 περιλαμβάνουν τρισδιάστατα φωτιστικά σώματα «Signature Star Map Lighting», που σχηματίζονται από τα φώτα ημέρας (DRL), ενώ η Kia προσφέρει μια επιλογή από δέκα διαφορετικά χρώματα αμαξώματος. Ο εσωτερικός σχεδιασμός του EV5 έχει επηρεαστεί από τα ευρήματα των ερευνών της Kia, σύμφωνα με τα οποία «τα millennial νοικοκυριά θεωρούν πλέον το εσωτερικό του αμιγώς ηλεκτρικού SUV τους όχι μόνο ως ένα μέρος για να κάθονται με ασφάλεια και άνεση όταν ταξιδεύουν από το μέρος Α στο μέρος Β, αλλά ως ένα επιπλέον “δωμάτιο” για να ζήσουν τη ζωή τους».

Αν και τα περιστρεφόμενα καθίσματα του concept δεν έχουν περάσει στην τελική έκδοση, η Kia αναφέρει ότι το EV5 θα προσφέρει περισσότερο εσωτερικό χώρο από οποιοδήποτε παραδοσιακό μεσαίο SUV, ενώ το infotainment και η συνολική εμφάνιση της καμπίνας φαίνεται εμπνέεται και πάλι από το EV9, με επιλογή διαφόρων χρωμάτων και υλικών επένδυσης.

Ο μεταβλητός ατμοσφαιρικός φωτισμός προσφέρεται στο εμπρός τμήμα του ταμπλό καθώς και στις επενδύσεις των θυρών, με συνολικά 64 επιλογές χρωμάτων. Το σύστημα φωτισμού είναι επίσης σε θέση να συγχρονιστεί με τις λειτουργίες οδήγησης του EV5, χαμηλώνοντας την ένταση του φωτός σε νυχτερινές συνθήκες και ειδοποιώντας τον οδηγό σε περίπτωση υπέρβασης του ορίου ταχύτητας.

Δείτε τις τιμές όλων των μοντέλων της Kia στην Ελλάδα

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!