Η νέα τεχνολογία μπαταριών της Toyota

Η Toyota αποκάλυψε λεπτομέρειες σχετικά με την πιο πρόσφατη τεχνολογία μπαταριών της, η οποία θα στηρίξει την επόμενη γενιά αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της.

Η νέα τεχνολογία μπαταριών της Toyota

Η Toyota αποκάλυψε λεπτομέρειες σχετικά με την πιο πρόσφατη τεχνολογία μπαταριών της, η οποία θα στηρίξει την επόμενη γενιά αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της.

Το Toyota bZ4X είναι επί του παρόντος το μοναδικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο του ιαπωνικού κολοσσού που πωλείται στην Ευρώπη. Ωστόσο, αναμένονται μεγάλες αναβαθμίσεις, καθώς η Toyota ανακοίνωσε ότι αναπτύσσει μια εντελώς νέα τεχνολογία μπαταριών που θα στηρίξει μια σειρά από επερχόμενα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, ενδεχομένως με αυτονομία που στο απώτερο μέλλον θα ξεπερνά τα 1.200 χλμ.

Η επόμενη γενιά ηλεκτρικών οχημάτων της Toyota, της οποίας η παραγωγή θα ξεκινήσει το 2026, θα χρησιμοποιεί μία από τις τρεις νέες τεχνολογίες μπαταριών με τις ονομασίες «Performance», «Popularised» και «High Performance». Η πρώτη από αυτές υπόσχεται μείωση του κόστους της μπαταρίας κατά 20% σε σχέση με αυτή που χρησιμοποιείται στο bZ4X. Δεδομένου ότι η μπαταρία είναι συχνά ένα από τα πιο ακριβά εξαρτήματα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αυτό είναι μία καλή είδηση για τους ενδιαφερόμενους.

Η Toyota λέει ότι η μπαταρία Performance θα είναι ικανή για φορτίσεις κάτω των 20 λεπτών. Συγκριτικά, το Hyundai Ioniq 5 μπορεί να φορτίσει από το 10-80% σε μόλις 18 λεπτά χάρη στη μέγιστη ταχύτητα των 233 kW, οπότε μπορούμε να υποθέσουμε ότι τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Toyota θα έχουν τη δυνατότητα να φορτίζουν με παρόμοιο ρυθμό, ενδεχομένως και ταχύτερα.

Ακολουθεί η μονάδα «Popularisation», η οποία σύμφωνα με την Toyota έχει σχεδιαστεί για να υποστηρίξει την ευρύτερη απήχηση των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, παρέχοντας στους πελάτες μια ποικιλία επιλογών μπαταρίας, παρόμοια με την επιλογή που έχουν σήμερα με διαφορετικά συστήματα κίνησης.

Τα κύρια στοιχεία για τη μονάδα Popularisation περιλαμβάνουν σημαντική μείωση του κόστους κατά 40% σε σχέση με το bZ4X, αλλά και 20% υψηλότερη αυτονομία. Θα εξακολουθεί να είναι σε θέση να φορτίσει σε λιγότερο από μισή ώρα. Όλα αυτά είναι εφικτά χάρη στην κατασκευή της μπαταρίας φωσφορικών ιόντων λιθίου της Popularisation, η οποία αναφέρεται ότι χρησιμοποιεί πιο οικονομικά υλικά. Η Toyota αναφέρει ότι τα νέα μοντέλα με αυτή την τεχνολογία θα κάνουν το ντεμπούτο τους κάποια στιγμή μεταξύ 2026 και 2027, και πιθανότατα αποτελούν το χαμηλότερο άκρο της γκάμας της μάρκας.

Τέλος, υπάρχει η μπαταρία «High Performance». Αν και αυτή βρίσκεται ακόμα μακριά στον ορίζοντα, καθώς η Toyota έχει ορίσει ως ημερομηνία κυκλοφορίας το 2028, αναφέρεται ότι θα προσφέρει αυτονομία άνω των 1.000 χιλιομέτρων. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω μιας πιο αποδοτικής διπολικής χημείας, με τη μπαταρία υψηλής τεχνολογίας να κοστίζει 20% λιγότερο ακόμα και από την επερχόμενη «Performance».

Η Toyota ανέφερε επίσης ότι προετοιμάζει ακόμη πιο προηγμένες εκδόσεις της μπαταρίας «High Performance», οι οποίες ενδεχομένως να παρέχουν αυτονομία σχεδόν 1.200 χλμ. Ωστόσο, δεν είναι γνωστό πότε θα καταφθάσουν αυτές οι μπαταρίες.

Η Toyota δεν βρισκόταν ακριβώς στην αιχμή του δόρατος της τρέχουσας μετάβασης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ούτε έχει ακόμη πλησιάσει στην υλοποίηση της υπόσχεσής της για 11 νέα EV έως το 2030. Υπάρχει ακόμα δρόμος να διανύσει, αλλά ξεπερνώντας το εμπόδιο της εξέλιξης μπαταριών θα επιτρέψει στην Toyota να ηλεκτροδοτήσει με επιτυχία το στόλο της και να ευδοκιμήσει στον νέο κόσμο της αυτοκίνησης με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Δείτε τις τιμές όλων των μοντέλων της Toyota στην Ελλάδα

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!