F1-GP Καναδά: Pole για Verstappen, 2oς ο Hulkenberg

O Max Verstappen κατέκτησε την 25η pole position της καριέρας του στο GP Καναδά και τη βρεγμένη πίστα του Μόντρεαλ, που φιλοξένησε μία απρόβλεπτη διαδικασία κατατακτήριων δοκιμών που είδε το Nico Hulkenberg με τη Haas στη 2η θέση.

F1-GP Καναδά: Pole για Verstappen, 2oς ο Hulkenberg

O Max Verstappen κατέκτησε την 25η pole position της καριέρας του στο GP Καναδά και τη βρεγμένη πίστα του Μόντρεαλ, που φιλοξένησε μία απρόβλεπτη διαδικασία κατατακτήριων δοκιμών που είδε το Nico Hulkenberg με τη Haas στη 2η θέση.

Άλλη μία συναρπαστική και απρόβλεπτη διαδικασία κατατακτήριων δοκιμών προσέφερε το GP Καναδά, για τρίτο συνεχόμενο αγώνα. Η βροχή ήταν ο πρωταγωνιστής, δημιουργώντας δύσκολες συνθήκες που απαιτούσαν κρίσιμες αποφάσεις επιλογής ελαστικών.

Ο Max Verstappen, με τη Red Bull να έχει πραγματοποιήσει αλλαγές στο στήσιμο του μονοθεσίου έπειτα από μία απογοητευτική Παρασκευή, απέφυγε οποιοδήποτε λάθος, παρά τα γλιστρήματα στην τελική του προσπάθεια, και επικράτησε στις κατατακτήριες δοκιμές, για να κατακτήσει την 25η pole position της καριέρας του. Ωστόσο, η μεγάλη έκπληξη ήταν το γεγονός ότι ο Nico Hulkenberg θα βρεθεί αύριο στη 2η θέση εκκίνησης με τη Haas.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών του GP Καναδά

Με τη βροχή να εντείνεται στο ξεκίνημα του Q3, η Red Bull αντέδρασε άμεσα, στέλνοντας τον Max Verstappen στο τέλος του pit lane με δυόμισι λεπτά να απομένουν για το ξεκίνημα του Q3. Με καθαρή πίστα μπροστά του, ο Ολλανδός ήταν ταχύτερος όλων στην πρώτη του προσπάθεια, και κατάφερε να βελτιώσει πάρα πολύ στο δεύτερο γύρο του. Με όλους τους οδηγούς να έχουν ολοκληρώσει ένα γύρο, ο Oscar Piastri βρέθηκε στον τοίχο της εξόδου της στροφής 7, όταν γλίστρησε το πίσω μέρος και τον έβγαλε εκτός γραμμής.

Ο Αυστραλός δεν καθησύχασε αρκετά το πίσω μέρος, ήταν λίγο άπληστος με το γκάζι και βρέθηκε στον τοίχο με τον πίσω δεξιό τροχό και προκάλεσε τη διακοπή της διαδικασίας με κόκκινη σημαία. Λόγω της βροχής, η πίστα είχε γίνει πολύ πιο αργή και δεν επέτρεπε τη βελτίωση των χρόνων και οδηγοί όπως ο Hamilton και ο Sainz είχαν εξόδους από την πίστα.


Ο Nico Hulkenberg είχε βρεθεί στη 2η θέση λίγο πριν από τη διακοπή, έχοντας περάσει μπροστά από τον Fernando Alonso, o οποίος βελτίωνε την επίδοσή του, αλλά δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει το γύρο του  (για μόλις 4 δλ.) πριν από την κόκκινη σημαία. Ο Γερμανός θα βρεθεί στην πρώτη σειρά εκκίνησης για πρώτη φορά έπειτα από 7 χρόνια (GP Αυστρίας 2016).

Παρά την pole position του Kevin Magnussen στο GP Βραζιλίας πέρυσι, αυτή θα είναι η καλύτερη θέση εκκίνησης σε αγώνα στην ιστορία της Haas (ο Magnussen εκκίνησε πρώτος στο σπριντ του Interlagos πέρυσι), η οποία είναι πολύ καλή στην ανάπτυξη θερμοκρασιών σε βρεγμένες συνθήκες. Αυτό αν διατηρήσει ο Nico Hulkenberg τη θέση του, καθώς κλήθηκε να παρουσιαστεί ενώπιον των αγωνοδικών, επειδή δεν σεβάστηκε το κατώτατο όριο χρόνου που έχει τεθεί από τη διεύθυνση αγώνων υπό το καθεστώς κόκκινης σημαίας. Φαίνεται ότι θα ερευνηθεί πόσο γρήγορα επιβράδυνε αφότου εμφανίστηκε η κόκκινη σημαία.

Πίσω από τον Alonso είχε βρεθεί ο Lewis Hamilton με τη Mercedes, όντας περίπου 3 δέκατα του δλ. ταχύτερος από τον team-mate του, George Russell, παρότι η W14 είχε δυσκολίες να αναπτύξει τις ιδανικές θερμοκρασίες λειτουργίας στα εμπρός ελαστικά τους. Ο Esteban Ocon θα βρεθεί στην 6η θέση εκκίνησης αύριο με την Alpine, εμπρός από τον Lando Norris με τη McLaren. H βρετανική ομάδα είδε και τα δύο μονοθέσιά της στην πρώτη δεκάδα, αλλά το ατύχημα του Piastri δεν ήταν ιδανικό.

Ο Carlos Sainz σημείωσε τον 8ο χρόνο, για να καταταγεί μεταξύ των δύο McLaren, αλλά υπάρχει έρευνα από τους αγωνοδίκες για τον Ισπανό, καθώς παρεμπόδισε τον Pierre Gasly στο Q1, γεγονός που οδήγησε στον αποκλεισμό του Γάλλου στο πρώτο σκέλος. Συνεπώς, ο Sainz δέχθηκε ποινή 3 θέσεων για το γεγονός ότι επιβράδυνε επικίνδυνα πριν από το chicane, κάτι για το οποίο απέφυγε τιμωρία έπειτα από το FP3, αλλά συνέχισε να κάνει.

Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Alex Albon, ο οποίος επειδή βγήκε εκτός πίστας στο τελευταίο chicane, είδε το χρόνο του να ακυρώνεται και κατέληξε στη 10η θέση, ενώ είχε επικρατήσει στο Q2, με μία εμπνευσμένη επιλογή ελαστικών, που του επέτρεψε να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο ολόκληρης της διαδικασίας.

Στο δεύτερο σκέλος, που οι συνθήκες βρίσκονταν στο μεταίχμιο μεταξύ σλικ και ενδιάμεσων ελαστικών, ορισμένα μεγάλα ονόματα, όπως ο Charles Leclerc και ο Sergio Perez έμειναν εκτός τελικού σκέλους. Όλοι οι οδηγοί θα έχουν πολλά σετ σλικ ελαστικών και αν ο αγώνας διεξαχθεί σε στεγνή πίστα, όπως λένε οι μετεωρολογικές προβλέψεις, ενδέχεται να ανοίξει στρατηγικές επιλογές. Επίσης, η πίστα επιτρέπει τα προσπεράσματα και υπάρχουν κάποια μονοθέσια εκτός θέσης στο grid.

Q2

Στο ξεκίνημα του Q2 οι συνθήκες στην πίστα βρισκόταν στο μεταίχμιο μεταξύ ενδιάμεσων και σλικ ελαστικών και η απειλή της βροχής ήταν άμεση. Ο Albon ήταν ο μόνος που ρίσκαρε εξαρχής με τα σλικ ελαστικά, ενώ ο Leclerc διαφώνησε στον ασύρματο με τη Ferrari, που ήθελε να κάνει πρώτα ένα γύρο με τα ενδιάμεσα ελαστικά για σιγουριά, όπως όλοι οι υπόλοιποι. Ο Lance Stroll είχε ένα τετ-α-κέ με πολλά χιλιόμετρα στην 6η στροφή, ακουμπώντας με το ρύγχος τις μπαριέρες, με αποτέλεσμα να επισκεφθεί τα pits για την αντικατάστασή του.

F1 - Lance Stroll (Aston Martin), GP Καναδά 2023

Η επιλογή της Williams με τον Albon ήταν η σωστή και ο Ταϊλανδός βρέθηκε επικεφαλής. Όταν οι υπόλοιποι είχαν φορέσει τα σλικ, είχε αρχίσει να βρέχει. Ο Sainz ήταν ξανά στη μέση της πίστας, έπειτα από το πρόβλημα που προκάλεσε στο Q1 με τον Gasly, (βλέπε παρακάτω), με τον Albon να περνάει δίπλα του με πλήρη ταχύτητα και απόσταση εκατοστών.

Λόγω όλων αυτών, οι Leclerc, Stroll, και Perez είχαν βρεθεί εκτός δεκάδας, με τον Perez να έχει τοποθετήσει τα σλικ ελαστικά και να επιστρέφει στα pits για ενδιάμεσα, αλλά έκανε λάθος στο τελευταίο chicane. Ο Leclerc δεν κατάφερε να εκμεταλλευτεί τα σλικ ελαστικά λόγω της βροχής και δέχθηκε και προειδοποιητική μαύρη/λευκή σημαία επειδή δεν επέστρεψε στην πίστα με τον τρόπο που είχε ορίσει η διεύθυνση αγώνων πριν εισέλθει στα pits για ενδιάμεσα ελαστικά.

Οι αγωνοδίκες θα εξέταζαν και την περίπτωση παρεμπόδισης του Ocon από τον Stroll. Η βροχή είχε αρχίσει να εντείνεται και δεν επέτρεπε τη βελτίωση των χρόνων. Ο Leclerc δεν είχε καταφέρει να φέρει σε κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας τα ενδιάμεσα ελαστικά και ήταν εξαιρετικά εκνευρισμένος, διότι είχε πει από την αρχή ποια ένιωθε ότι ήταν η σωστή στρατηγική και δεν εισακούστηκε. Ωστόσο, με την ίδια στρατηγική, ο Sainz κατάφερε να προκριθεί.

Για τον Perez ήταν άλλη μία απογοητευτική εμφάνιση σε κατατακτήριες δοκιμές σε 6 Grand Prix), η οποία τον άφησε εκτός Q3, καθώς δεν κατάφερε να φέρει τα εμπρός ελαστικά του στις κατάλληλες θερμοκρασίες. Το λάθος του Stroll του κόστισε τη δυνατότητα να εισέλθει στο Q3, ενώ εκτός τελικού σκέλους παρέμειναν επίσης οι Kevin Magnussen και Valtteri Bottas.

Q1

Με δράμα ξεκίνησε η διαδικασία για την Alfa Romeo, με τον Guanyu Zhou να αντιμετωπίζει προβλήματα με τα ηλεκτρονικά του κινητήρα όταν εξήλθε από το pit lane. Ο Κινέζος αναγκάστηκε να σταματήσει στην πίστα στη στροφή 7, γεγονός που προκάλεσε τη διακοπή του πρώτου σκέλους με κόκκινη σημαία. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Zhou να επανεκκινήσει το μονοθέσιο με τη βοήθεια του υβριδικού συστήματος και της MGU-K, και κατάφερε να επιστρέψει στα pits, και να συνεχίσει κανονικά, με την ομάδα να λύνει το πρόβλημα με ευκολία.

Ο Tsunoda παρεμπόδισε τον Leclerc στο τελικό chicane 5 λεπτά πριν από το τέλος του Q1, σε ένα περιστατικό το οποίο θα εξέταζαν οι αγωνοδίκες. Ωστόσο, στα τελικά δευτερόλεπτα του 1ου σκέλους, ο Sainz ήταν αυτός που εμπόδισε τον Tsunoda καθώς ο Ιάπωνας ξεκινούσε το γύρο του, αλλά κυρίως τον Pierre Gasly.


O Γάλλος αναγκάστηκε να παρακάμψει το chicane καταστρέφοντας την τελική του προσπάθεια, και ήταν πολύ εκνευρισμένος στον ασύρματο, καθώς κατέληξε στη 17η θέση, εκτός διαδικασίας, μαζί με τους οδηγούς της AlphaTauri, τον Logan Sargeant και τον Guanyu Zhou.

Ο Gasly ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο Sainz θα έπρεπε να αποκλειστεί για αυτή την κίνηση γιατί «έρχομαι με 300, τι σκέφτoνται;» Οι αγωνοδίκες θα εξετάσουν το συμβάν, όπως επίσης και το γεγονός ότι ο Tsunoda παρεμπόδισε τον Hulkenberg.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!