Άφιξη το 2025 για το Dacia Bigster

Το Dacia Bigster, το νέο SUV της μάρκας στην κατηγορία C, θα έρθει ένα χρόνο μετά από την τρίτη γενιά του Duster.

Άφιξη το 2025 για το Dacia Bigster

Το Dacia Bigster, το νέο SUV της μάρκας στην κατηγορία C, θα έρθει ένα χρόνο μετά από την τρίτη γενιά του Duster.

Η Dacia προχωράει με τα σχέδια για μια νέα SUV ναυαρχίδα, που θα τοποθετηθεί επάνω από το δημοφιλές Duster. Η Dacia επιβεβαίωσε ότι ένα μοντέλο βασισμένο στο Bigster concept του 2021 θα λανσαριστεί το 2025, κατονομάζοντας και την τοποθεσία παραγωγής για τον επερχόμενο αντίπαλο του Volkswagen Tiguan και του MINI Countryman.

Η έκδοση παραγωγής του Bigster θα αποτελέσει κρίσιμο μέρος της στρατηγικής της Dacia για την αξιοποίηση της πιο κερδοφόρας κατηγορίας C. Σε αυτήν κατατάσσονταν προηγουμένως από MPV όπως το Lodgy (που δεν πωλείται στην Ελλάδα) έως το station wagon Logan MCV. H καινούργια γκάμα οικογενειακών αυτοκινήτων θα συνδυάζει το πολυχρηστικό (με στοιχεία station wagon) Jogger με το νέο SUV Bigster.

Το Bigster θα είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό αυτοκίνητο για τη μάρκα. Η Dacia αναφέρει ότι το SUV έχει αναλάβει να φέρει μια cool πινελιά στην εικόνα της μάρκας, με τη σκληροτράχηλη εμφάνιση του Bigster concept να εξελίσσεται προσεκτικά σε μοντέλο παραγωγής, όπως φαίνεται στις αποκλειστικές εικόνες μας.

Αλλά, για να διασφαλιστεί ότι η ρουμανική μάρκα δεν θα κινηθεί πολύ ψηλά σε τιμές, έχει αναπτύξει μια νέα στρατηγική πλατφόρμας. Κάθε Dacia, συμπεριλαμβανομένου του επερχόμενου Bigster, θα βασίζεται πλέον στην ίδια πλατφόρμα CMF-B με το hatchback Sandero.

Η πλατφόρμα αυτή θα γίνει για τη Dacia μια λύση που ταιριάζει σε όλα, με τη μάρκα να την επεκτείνει στα όριά της όσον αφορά το μέγεθος για το Bigster. Αυτό θα επιτρέψει στην εταιρεία να εισέλθει σε μεγαλύτερες κατηγορίες οχημάτων διατηρώντας προσιτές τιμές.

Πλατφόρμα και συστήματα κίνησης

Το Bigster θα προλογίσει μια νέα γενιά Duster. Το δημοφιλές μικρό SUV της μάρκας θα κάνει τη μετάβαση στην πλατφόρμα CMF-B που χρησιμοποιεί το τελευταίο Sandero και θα υιοθετήσει και το Jogger το 2024, όταν θα βγει από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου Mioveni της Dacia στην έδρα της, τη Ρουμανία, όπου θα ξεκινήσει και η παραγωγή του Bigster το 2025.

Η Dacia παρουσίασε ένα concept για το Bigster στις αρχές του 2021 και οι αποκλειστικές μας εικόνες δείχνουν πώς θα μπορούσε να μοιάζει το τελικό αυτοκίνητο όταν κάνει το ντεμπούτο του. Η εταιρεία έχει ήδη επιβεβαιώσει ότι το SUV θα έχει μήκος 4,6 μέτρα, το οποίο είναι περίπου το ίδιο με το Land Rover Discovery Sport και μεγαλύτερο από δημοφιλή μοντέλα όπως το Volkswagen Tiguan.

Η μάρκα έχει επίσης υποσχεθεί ένα ευρύχωρο εσωτερικό, αλλά παραμένει άγνωστο αν θα προσφέρει επταθέσια έκδοση του SUV. Ωστόσο, σίγουρα θα καλύψει τους αγοραστές που λαχταρούν περισσότερο χώρο με τις άλλες δύο προγραμματισμένες προσφορές της, στις οποίες περιλαμβάνεται το επταθέσιο MPV Dacia Jogger με εντυπωσιακά χαμηλή τιμή.

Η πλατφόρμα CMF-B ανοίγει μια ευρεία γκάμα κινητήριων συνόλων, συμπεριλαμβανομένης της υβριδικής ισχύος. Η πιθανότητα χρήσης υβριδικού συστήματος κίνησης είχε αποκλειστεί εδώ και καιρό από την Dacia για την υψηλή τιμή της, αλλά το Bigster και το νέο Jogger MPV θα ηγηθούν της προώθησης της τεχνολογίας εντός της μάρκας.

Δεδομένου του μεγέθους και του βάρους του SUV, δεν περιμένουμε να δούμε τον 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1 λίτρου 65 ίππων από την βασική έκδοση του Sandero. Ο κινητήρας απλά δεν θα είχε αρκετή δύναμη για να κάνει το μεγαλύτερο Bigster να κινείται με οτιδήποτε άλλο εκτός από… τεκτονικές ταχύτητες.

Αντ’ αυτού, η γκάμα θα ξεκινήσει πιθανότατα με την υπερτροφοδοτούμενη έκδοση 90 ίππων του ίδιου κινητήρα. Οι ισχυρότεροι κινητήρες θα μπορούσαν επίσης να προέλθουν από το Captur, με την Dacia να έχει τη δυνατότητα να πάρει την 4κύλινδρη βενζινοκίνητη μονάδα 1,3 λίτρων TCe 130, που αποδίδει 130 ίππους.

Η Dacia άφησε επίσης να εννοηθεί ότι το Bigster θα είναι διαθέσιμο με σύστημα κίνησης BiFuel βενζίνης/υγραερίου, όπως στο μικρότερο Sandero. Η υβριδική κίνηση θα είναι ένα άλλο σημείο εστίασης για το αυτοκίνητο. Υπάρχει πιθανότητα να προσφέρεται στους αγοραστές το 4κύλινδρο υβριδικό σύστημα κίνησης 1,6 λίτρων και 140 ίππων των του Clio E-Tech. Το ίδιο σύστημα έχει ήδη προβλεφθεί ότι θα χρησιμοποιείται στο νέο MPV Jogger.

Η Renault επιβεβαίωσε επίσης ότι ένα νέο υβριδικό σύστημα κίνησης σχεδιασμένο με γνώμονα τα SUV, βρίσκεται σε εξέλιξη για το 2022. Το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί έναν 3κύλινδρο turbo κινητήρα 1,2 λίτρων και θα μπορεί να αποδώσει έως και 200 ίππους.

Παρά την αύξηση μεγέθους και την υβριδική τεχνολογία, η Dacia δεν θα παραμελήσει την οικονομική της εικόνα με το Bigster. Η εταιρεία έχει ήδη αφήσει να εννοηθεί ότι οι τιμές θα ευθυγραμμιστούν με τα οχήματα της κατώτερης κατηγορίας: σκεφτείτε περισσότερο στα πλαίσια του Volkswagen T-Roc, παρά του Tiguan. Με αυτή τη σύντομη περιγραφή, αναμένουμε μια τιμή εκκίνησης γύρω στα 23.000 ευρώ. Αυτό θα το έκανε 8.000 ευρώ πιο οικονομικό από το πάντα δημοφιλές Tiguan.

Dacia Bigster concept

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!