H Renault τοποθετεί ψηλά τον πήχη για την Alpine

Έσοδα ύψους οκτώ δισεκατομμυρίων ευρώ προσδοκά ο όμιλος Renault από την νέα Alpine με ορίζοντα το 2030

H Renault τοποθετεί ψηλά τον πήχη για την Alpine

Έσοδα ύψους οκτώ δισεκατομμυρίων ευρώ προσδοκά ο όμιλος Renault από την νέα Alpine με ορίζοντα το 2030

Λίγο πριν την εκπνοή του έτους, ο επικεφαλής του ομίλου Renault, Luca de Meo ανακοίνωσε ένα φιλόδοξο σχέδιο διάσπασης και ανεξαρτητοποίησης των επιμέρους δραστηριοτήτων του γαλλικού ομίλου με κύρια παράμετρο τον διαχωρισμό των τμημάτων που δραστηριοποιούνται στα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα με την υποστήριξη της Geely. Το σχέδιο θα βάλει τέλος και στην RenaultSport με τα αυτοκίνητα επιδόσεων και τις αγωνιστικές δραστηριότητες του ομίλου να αποκτούν νέα στέγη και όνομα καθώς με την κατηγορία θα ασχολείται αποκλειστικά η Alpine Cars, αποκτώντας επίσης τη δική της εταιρική οντότητα.

To σχέδιο ανακοινώθηκε αρχικά σε αδρές γραμμές και πλέον ο Luca de Meo, προσέφερε ορισμένες διευκρινίσεις σε σχέση με τους στόχους της Alpine Cars. Για την ακρίβεια, ο στόχος που έχει τεθεί για τα έσοδα της Alpine Cars με ορίζοντα το 2030 αντιστοιχεί σε πωλήσεις 150.000 μονάδων ετησίως κατά μέσο όρο.

Να σημειωθεί ότι η Alpine η οποία προς το παρόν περιλαμβάνει στην γκάμα της μόνο την A110, έχει στο ενεργητικό της μόλις 2.518 μονάδες πωλήσεων μέχρι τον Οκτώβριο του 2022. Σύντομα ωστόσο όπως έχει επανειλημμένως ανακοινωθεί από τη Renault, η Alpine θα αποκτήσει μια «πλήρη» γκάμα από ηλεκτρικά μοντέλα, αναλαμβάνοντας παράλληλα τις εκδόσεις επιδόσεων των ηλεκτροκίνητων Renault.

Παρ΄όλα αυτά ο Luca de Meo αναγνωρίζει ότι θα χρειαστούν δεκαετίες προκειμένου η Alpine να μετατραπεί από μια niche φίρμα σε παγκόσμιο παίκτη.

«Η ανάπτυξη της Alpine θα είναι ένα 20ετές ταξίδι καθώς χρειάζονται δύο ή τρεις γενιές μοντέλων για να χτιστεί κάτι» είχε δηλώσει ο ίδιος προ περίπου ενός μηνός εκφράζοντας στην πεποίθηση του ότι η νέα Alpine θα επιτύχει τους στόχους της.

Αυτοί, όπως έχουν διατυπωθεί από τον επικεφαλής της φίρμας, L. Rossi συνοψίζονται σε αύξηση των εσόδων της κατά 40% μεταξύ 2023 και 2030, με ενδιάμεσο στόχο, έσοδα δύο δισεκατομμυρίων ευρώ το 2026 και απώτερο σκοπό οκτώ δισεκατομμύρια ευρώ το 2030. Σύμφωνα με τον de Meo οι παραπάνω στόχοι εσόδων μεταφράζονται σε πωλήσεις ανάμεσα σε 120.000 και 200.000 μονάδες με προϊόντα που θα κοστίζουν κατά μέσο όρο 65.000 ευρώ.

«Θεωρώ ότι αυτός θα είναι ο στόχος με δεδομένο ότι η Alpine θα έχει μια γκάμα από πέντε-έξι μοντέλα συμπεριλαμβανομένων των προτάσεων επιδόσεων της Renault», δήλωσε ο επικεφαλής του ομίλου Renault ο οποίος ομολογουμένως έχει μακρά πείρα στα spin-off και στην δημιουργία νέων εταιρικών οντοτήτων με δραστηριότητα στις υψηλών επιδόσεων εκδόσεις καθώς είναι υπεύθυνος τόσο για την δημιουργία της Abarth όσο και της Cupra όταν υπήρξε στέλεχος της Fiat και της Seat.

Από προϊοντικής άποψης το πρώτο νέο μοντέλο της «νέας» Alpine αναμένεται να είναι η έκδοση επιδόσεων του Renault 5 αν και τους παραπάνω στόχους θα αναλάβουν να
«διεκπεραιώσουν», ένα μεσαίο και ένα μεγάλο GT crossover τα οποία αναμένονται το 2027 και το 2028 αντίστοιχα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!