Λίγο πριν την εκπνοή του έτους, η Jato Dynamics αποκαλύπτει ορισμένα ενδιαφέροντα στοιχεία για την χρονιά που πέρασε, εστιάζοντας όχι στις πωλήσεις αλλά στις πρεμιέρες που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του 2022.
Σύμφωνα με αυτά, μέσα στην χρονιά παρουσιάστηκαν ή λανσαρίστηκαν συνολικά 131 καινούρια αυτοκίνητα αν και όπως διευκρινίζει η διεθνής εταιρεία ερευνών με ειδίκευση στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, στον συγκεκριμένο αριθμό δεν έχουν προσμετρηθεί οι ανανεωμένες εκδοχές ήδη υφιστάμενων μοντέλων, μοντέλα που επαναλανσάρονται με διαφορετικά σήματα καθώς και πρωτότυπα.
Βάσει των στοιχείων, σχεδόν τα μισά από τα νέα μοντέλα που παρουσιάστηκαν και οδηγήθηκαν στην παραγωγή μέσα στο 2022, σε παγκόσμιο επίπεδο ήταν κινεζικής καταγωγής και προέλευσης καθώς εκπροσωπούν ποσοστό 47% του συνόλου ενώ σε απόλυτες τιμές αντιστοιχούν σε 62 νέα μοντέλα. Τα σκήπτρα στις νέες αφίξεις κρατά ο όμιλος SAIC με 10 νέα μοντέλα, ακολουθεί ο όμιλος Geely με οκτώ μοντέλα και η Great Wall με έξι.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Ωστόσο, σε ό,τι αφορά τους κατασκευαστές, τα πρωτεία κατέχει ο όμιλος Toyota ο οποίος οδήγησε στην παραγωγή 11 νέα μοντέλα μέσα στο 2022, μεταξύ των οποίων τέσσερα SUV, τρία sedan, τρία MPV και ένα city car. Φυσικά ο αριθμός δεν αφορά αποκλειστικά μοντέλα με τα σήματα της Toyota, αλλά και με τα σήματα της Lexus όσο και της Daihatsu. Nα σημειωθεί επίσης ότι τον ίδιο ακριβώς αριθμό μοντέλων λάνσαρε ο όμιλος Toyota και το 2021.
Δεύτερη σε ό,τι αφορά τους κατασκευαστές είναι η κινεζική SAIC με δέκα νέα μοντέλα, εκ των οποίων έξι SUV, ένα hatchback, δυο sedan, ένα MPV. Δέκα μοντέλα λανσάρισε και η General Motors μέσω των αυτοκινητοβιομηχανιών Buick, Cadillac, Chevrolet και GMC ενώ ακολουθεί ο όμιλος Honda με οκτώ νέα μοντέλα.
Aναμενόμενα την μερίδα του λέοντος σε ό,τι αφορά τις πρεμιέρες για τους «ευρωπαίους» κατασκευαστές, κρατούν οι όμιλοι VW και Stellantis με έξι νέα μοντέλα ο καθένας. Στην περίπτωση του γερμανικού ομίλου πρόκειται για τα Skoda Enyaq Coupe, το νέο VW Amarok, το ID.Buzz δύο μοντέλα με τα σήματα της VW για την αγορά της Κίνας και ακόμα ένα με αυτά της Audi για την ίδια αγορά. Οι πρεμιέρες του ομίλου Stellantis συνοψίζονται στα Alfa Romeo Tonale, Citroen C4X, Fiat Fastback, Jeep Avenger, Peugeot 408 και Maserati Grecale. Να σημειωθεί πάντως ότι στις πρεμιέρες του πολυσυλλεκτικού ομίλου Stellantis δεν προσμετρήθηκε η Maserati Grecale καθώς τα αποκαλυπτήριά της δεν έχουν ολοκληρωθεί με δεδομένο ότι η ιταλική φίρμα έχει δημοσιοποιήσει μόνο ορισμένα στοιχεία.
Την ευρωπαϊκή λίστα συμπληρώνουν οι όμιλοι BMW και Mercedes-Benz με τέσσερα νέα μοντέλα ο καθένας ενώ ακολουθούν, Ford, Suzuki και Hyundai με τρία νέα μοντέλα.
Εξίσου αναμενόμενα από το σύνολο των 131 νέων μοντέλων που παρουσιάστηκαν το 2022, τα 67 ανήκαν στην ολοένα και πιο πολυμελή κατηγορία των SUV η οποία εκπροσωπεί των 51% των νέων μοντέλων. Να σημειωθεί ότι τα περισσότερα νέα SUV προήλθαν από τις SAIC, Geely, Honda και Stellantis. Δεύτερη με απόσταση ήταν η κατηγορία των sedan με 23 νέες αφίξεις, χάρη κυρίως στην αγορά της Κίνας που εξακολουθεί να τρέφει αδυναμία στην συγκεκριμένη κατηγορία καθώς 12 από τα 23 sedan σε παγκόσμιο επίπεδο απευθύνονταν στην τοπική αγορά.
Σε ό,τι αφορά τα «outsider», κατά ένα παράδοξο τρόπο 16 από τα 131 νέα μοντέλα του 2022, ήταν MPV με την Κίνα να σώζει και πάλι την παρτίδα για την συγκεκριμένη κατηγορία καθώς τα μισά και πλέον είχαν προορισμό την συγκεκριμένη αγορά.
Τέλος σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες πρεμιέρες του έτους, οκτώ αφορούσαν city cars, επτά pickup και τέσσερα hatchback και τέσσερα sport προσανατολισμού μοντέλα στα οποία σύμφωνα με την κατηγοριοποίηση της Jato Dynamics, περιλαμβάνονται η νέα Ford Mustang, το GAC Aion Hyper SSR, το Pagani Utopia αλλά και η Rolls-Royce Spectre.