O 54χρονος Oliver Blume, o CEO της Porsche που έχει αναλάβει επίσης την προεδρία του ομίλου Volkswagen από τον Σεπτέμβριο, αντικαθιστώντας τον Herbert Diess (ο οποίος θα αναλάβει την προεδρία του ΔΣ του ομίλου ημιαγωγών Infineon), μίλησε για το μέλλον του γερμανικού κατασκευαστή.
Ένα από τα πράγματα που τόνισε ο Γερμανός είναι ότι θα υιοθετηθούν «ξεκάθαρες σχεδιαστικές γλώσσες», οι οποίες θα διαχωρίζουν περισσότερο μεταξύ τους τις μάρκες του ομίλου. Επίσης, στόχος της Volkswagen είναι να βελτιώσει την ποιότητα των προϊόντων της, έπειτα από την κριτική που δέχθηκε για την ποιότητα των πλαστικών στο εσωτερικό των Golf και ID.3. Παράλληλα, η VW έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα καταργήσει τα κουμπιά αφής στο τιμόνι.
Το Golf, μαζί με το Tiguan αναμένεται να συνεχίσουν την πορεία τους και στην ηλεκτρική εποχή, καθώς ο Blume δήλωσε ότι VW «εξετάζει πως μπορεί να φέρει εμβληματικά μοντέλα όπως το Golf ή το Tiguan στο ηλεκτρικό μέλλον». Αυτό το μήνα, η VW ανακοίνωσε ότι μία αναβαθμισμένη έκδοση MEB+ που εκσυγχρονίζει την -αμιγώς ηλεκτρική- πλατφόρμα που παρουσιάστηκε το 2019.
Η πλατφόρμα MEB+, αν και θα παραμείνει στα 400V, θα προσφέρει ταχύτερο ρυθμό φόρτισης (από 135-170 kW σε 175-200 kW) και μεγαλύτερη αυτονομία (από 550 σε 700 χλμ.), και θα παρουσιαστεί το 2026, με την VW να επενδύει 1,5 δισεκατομμύριο στην εξέλιξή της, σύμφωνα με το γερμανικό Τύπο.
Το αρχικό σχέδιο ήταν να παρουσιαστεί το 2025 η πλατφόρμα SSP (Scalable Systems Platform), με το αυτοκίνητο Audi Artemis, ακολουθούμενο από το VW Trinity το 2026 και τελικά καλύπτοντας σχεδόν όλα τα μοντέλα μέχρι το 2030. Αλλά το Trinity φαίνεται ότι θα καθυστερήσει έως το 2028, λόγω ανησυχιών ότι η εξέλιξη του λογισμικού E3.0 που προορίζεται για την πλατφόρμα SSP έχει μείνει πίσω στο χρονοδιάγραμμα.
Τον προηγούμενο μήνα, ο CEO της VW, Thomas Schafer, δήλωσε ότι το Golf θα δει και 9η γενιά, υπονοώντας ότι θα πρόκειται για ένα ηλεκτρικό μοντέλο, το οποίο θα τοποθετηθεί μεταξύ των ID.2 και ID.3. Ενδέχεται να ονομάζεται ID.Golf και θα υπάρχει και GTI έκδοση. Πριν από αυτό όμως, η 8η γενιά του Golf θα δεχθεί facelift στο μέσο της ζωής του μέσα στην καινούργια χρονιά, που θα παρουσιαστεί και η επόμενη γενιά του Tiguan, πιθανότατα η τελευταία που θα δίνει και επιλογή κινητήρων εσωτερικής καύσης.
H VW έχει δεσμευτεί να κατασκευάζει μόνο αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη από το 2033, και αυτό πιθανότατα θα σημαίνει κακά νέα για το Polo, του οποίου το μέλλον φαντάζει δυσοίωνο. Ο Thomas Schafer δήλωσε πρόσφατα ότι τα επερχόμενα πρότυπα Euro7 θα κάνουν τα μικρά αυτοκίνητα πολύ πιο ακριβά, έως και 5.000 ευρώ, λόγω πιο περίπλοκων συστημάτων ασφαλείας που θα γίνουν υποχρεωτικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση.