Το Renault 4 είναι αναμφισβήτητα το πιο σημαντικό αυτοκίνητο στην ένδοξη ιστορία της γαλλικής εταιρείας. Η παραγωγή του διήρκεσε τέσσερις δεκαετίες, κατά τη διάρκεια των οποίων η Renault πούλησε πάνω από 8 εκατομμύρια μονάδες. Όπως και το Renault 5, το 4 προγραμματίζεται τώρα να επιστρέψει σε αμιγώς ηλεκτρική μορφή το 2025.
Έχουμε δει το νέο Renault 4 σε μορφή concept χάρη στην αποκάλυψη του 4Ever Trophy στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού φέτος. Έχει επίσης διαρρεύσει μια σειρά από εικόνες από υποβολές ευρεσιτεχνιών που μας δίνουν μια καλή εικόνα για το πως θα είναι το Renault 4 παραγωγής όταν φτάσει στις εκθέσεις.
Ο προτεινόμενος σχεδιασμός του Renault 4 παραπέμπει στο αρχικό αυτοκίνητο, με ένα ιδιαίτερα ρετρό εμπρός μέρος. Μπορούμε να δούμε μια στρογγυλεμένη διάταξη μάσκας, αν και φυσικά θα είναι καλυμμένη λόγω του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης. Οι προβολείς είναι τοποθετημένοι παρόμοια με το αρχικό μοντέλο, αλλά αποτελούνται από πολλές λωρίδες αντί για μία στρογγυλή μονάδα.
Το συνολικά τετραγωνισμένο σχήμα του Renault 4 θα διατηρηθεί, και θα δούμε επίσης ογκώδεις και τονισμένους θόλους τροχών καθώς και ψεύτικους αεραγωγούς στην τρίτη κολόνα. Το πίσω μέρος θα χρησιμοποιεί δύο μεμονωμένα φωτιστικά σώματα, σε αντίθεση με την φωτιστική μπάρα πλήρους πλάτους που είδαμε στο Renault 5 concept.
Οι εικόνες ευρεσιτεχνιών της Renault για το επερχόμενο 4 δεν είναι η μόνη ματιά στη σχεδίαση του αυτοκινήτου. Το 2021, η Renault παρουσίασε ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο με την ονομασία «AIR4» σε συνεργασία με την εταιρεία κινητικότητας TheArsenale. Κατασκευάστηκε για να γιορτάσει 60 χρόνια από την κυκλοφορία του Renault 4. Το αμάξωμα είναι ένας σαφής φόρος τιμής στο αρχικό μοντέλο, αλλά με προβολείς LED και πιο στρογγυλεμένη εμφάνιση.
Με αυτά τα σχεδιαστικά στοιχεία, δημιουργήσαμε μερικές αποκλειστικές εικόνες όσον αφορά πως θα μπορούσε να μοιάζει το Renault 4. Όπως και το αρχικό αυτοκίνητο, θα προσφέρει ένα πρακτικό, ευρύχωρο εσωτερικό και θα έχει μεγάλη απόσταση από το έδαφος, κάτι που ήταν βασικό για το παλιό αυτοκίνητο που τα έβαζε με τον Γάλλο αντίπαλό του, το Citroen 2CV.
Renault 4Ever Trophy concept
Το Renault 4Ever Trophy concept αποτελεί μια πρόγευση του compact οικογενειακού SUV με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και θα φέρει πολλά από τα σχεδιαστικά στοιχεία αυτού του εντυπωσιακού στην όψη πρωτοτύπου.
Σύμφωνα με τη Laura Gregoire, υπεύθυνη προϊόντος για το πρόγραμμα 4Ever, τα ασημί τμήματα του αμαξώματος είναι πολύ κοντά στην εμφάνιση του Renault 4 που είναι έτοιμο για παραγωγή, ενώ τα μαύρα ανακυκλωμένα πλαστικά μέρη που δίνουν στο 4Ever Trophy concept τη στιβαρή του εμφάνιση, μάλλον δεν θα περάσουν στην έκδοση παραγωγής. Εκτιμάται ότι θα υπάρχει κάποια επένδυση για τους θόλους των τροχών και τους προφυλακτήρες, αλλά αναμένεται να είναι σημαντικά μειωμένη, με το αμάξωμα παραγωγής του R4 να είναι πιο στενό αυτό του concept αυτοκινήτου.
Η Renault επέλεξε να λανσάρει αυτό το concept σε μορφή «Trophy» για να τιμήσει το αρχικό Renault 4 και τα μοντέλα για εκτός δρόμου διαδρομές που συμμετείχαν στο 4L Trophy. Φέτος είναι η 25η επέτειος του ανθρωπιστικού ράλλυ, μια διοργάνωση που βλέπει τους συμμετέχοντες να υπομένουν δοκιμαστικές συνθήκες και δρόμους για να μεταφέρουν βοήθεια και άλλες απαραίτητες προμήθειες σε λιγότερο προνομιούχα μέρη του κόσμου.
Υπάρχουν πολύ εμφανείς σχεδιαστικές ενδείξεις που παραπέμπουν στο πρωτότυπο, εκσυγχρονίζοντας την εμφάνιση για τον 21ο αιώνα. Οι απαλά στρογγυλεμένες κορυφές των εμπρός φτερών, ο έξυπνος τρόπος με τον οποίο χαμηλώνει η γραμμή της οροφής προς τις τρίτες κολόνες, τα τραπεζοειδή παράθυρα των πίσω φτερών (που ξεχωρίζουν με ένα αντίθετο περίγραμμα για το concept), τα πίσω φώτα που μοιάζουν με ρόμβους και η κεκλιμένη προς τα εμπρός θύρα του χώρου αποσκευών αποτίουν φόρο τιμής στον πρόγονο του νέου μοντέλου, αλλά η Renault έχει εκσυγχρονίσει τη σχεδίαση με φώτα LED matrix και ένα φωτιζόμενο λογότυπο Renault στο καλυμμένο πάνελ της εμπρός μάσκας.