Το ηλεκτρικό crossover MINI Aceman καταφθάνει το 2024

Το νέο ηλεκτρικό crossover MINI Aceman θα μοιράζεται την ίδια αρχιτεκτονική με την επόμενη γενιά του MINI Electric hatchback.

Το ηλεκτρικό crossover MINI Aceman καταφθάνει το 2024

Το νέο ηλεκτρικό crossover MINI Aceman θα μοιράζεται την ίδια αρχιτεκτονική με την επόμενη γενιά του MINI Electric hatchback.

Νωρίτερα φέτος, ρίξαμε μια πρώτη ματιά στο επερχόμενο MINI Aceman, ένα πεντάθυρο ηλεκτρικό crossover που θα καταφθάσει το 2024. Μερικά από τα χαρακτηριστικά του τα είχαμε δει στο Concept Aceman, αλλά τώρα οι φωτογράφοι μας εντόπισαν ένα πρωτότυπο της έκδοσης παραγωγής να υποβάλλεται σε δοκιμές στη Γερμανία.

Ακόμη και με το έντονο καμουφλάζ, οι νέες εικόνες επιβεβαιώνουν ότι μεγάλο μέρος του σχεδιασμού του concept car μεταφέρεται στο Aceman παραγωγής. Αυτό περιλαμβάνει τις ογκώδεις, τετραγωνισμένες αναλογίες, δίνοντας στο Aceman μια εμφάνιση που μοιάζει περισσότερο με SUV παρά με το απερχόμενο MINI Hatchback. Μπορούμε επίσης να δούμε ότι το αυτοκίνητο θα διαθέτει εξαγωνικούς προβολείς, λεπτούς εξωτερικούς καθρέφτες, μια μικρή πίσω αεροτομή και χωνευτές χειρολαβές θυρών, όπως ακριβώς και το concept αυτοκίνητο.

Το MINI Aceman θα έχει μήκος λίγο πάνω από τέσσερα μέτρα, πράγμα που σημαίνει ότι θα είναι μικρότερο από το απερχόμενο Countryman. Επίσης, θα χρησιμοποιεί την ολοκαίνουργια πλατφόρμα της επόμενης γενιάς MINI Electric, η οποία έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και θα βοηθήσει στη μεγιστοποίηση του χώρου καμπίνας και αποσκευών του compact crossover.

Εκτός από αυτό, οι τεχνικές λεπτομέρειες για το Aceman παραμένουν μυστικές. Αλλά λαμβάνοντας υπόψη ότι θα χρησιμοποιεί την αρχιτεκτονική του επόμενου MINI Electric, είναι κάτι παραπάνω από πιθανό το Aceman να προσφέρεται με παρόμοιες επιλογές κίνησης. Η βασική έκδοση του νέου hatchback χρησιμοποιεί μια μπαταρία 40 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα 182 ίππων, για αυτονομία περίπου 290 χλμ., ενώ το κορυφαίο μοντέλο θα διαθέτει μια μπαταρία 60 kWh, έναν πιο ισχυρό κινητήρα 218 ίππων και στοχεύει σε αυτονομία 400 χλμ.

Περιμένουμε ότι το Aceman θα έχει παρόμοια χαρακτηριστικά, αλλά θα περάσει καιρός μέχρι να είμαστε σίγουροι. Η έκδοση παραγωγής του Aceman είναι απίθανο να αποκαλυφθεί μέχρι τα τέλη του 2023, πριν η απάντηση της MINI στο smart #1, το Jeep Avenger και το αμιγώς ηλεκτρικό Kia Niro αρχίσει να πωλείται το 2024.

Αν το όνομα Aceman σας ακούγεται οικείο, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η MINI διέθετε για λίγο καιρό ένα μικρό τρίθυρο SUV που ονομαζόταν Paceman. Ωστόσο, ο επικεφαλής σχεδιασμού της MINI, Oliver Heilmer, δήλωσε ότι το παρατσούκλι Aceman δεν αποτελεί νεύμα στο παρελθόν, καθώς το νέο αυτοκίνητο θα είναι ο «άσος στην τράπουλα». Προσέθεσε ότι το Concept Aceman είναι περισσότερο από 80% ολοκληρωμένο, οπότε μπορεί να μας πει πολλά για το αμιγώς ηλεκτρικό crossover που θα δούμε σύντομα στις εκθέσεις.

Αν και παρόμοιο σε μήκος με το πεντάθυρο MINI Hatchback που θα καταργηθεί σύντομα, το Concept Aceman είναι πιο φαρδύ και πιο ψηλό. Οι οπαδοί της MINI θα παρατηρήσουν επίσης ότι τα φωτιστικά σώματα είναι εξαγωνικά και όχι στρογγυλά -ένα χαρακτηριστικό στοιχείο του εμβληματικού hatchback της μάρκας- ενώ το περίγραμμα της μάσκας φωτίζεται με τυρκουάζ χρώμα.

Όπως όλα τα σύγχρονα MINI, υπάρχουν μερικά μοτίβα με σημαίες του Ηνωμένου Βασιλείου διάσπαρτα στο Concept Aceman, από τα φωτιστικά σώματα LED στη μάσκα και τα πίσω φώτα, μέχρι τη μαύρη επένδυση και ακόμη και τη σχάρα οροφής. Οι τροχοί με ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών έχουν προωθηθεί στις γωνίες του αυτοκινήτου, δημιουργώντας εξαιρετικά μικρούς προβόλους εμπρός και πίσω, και πάλι για να μεγιστοποιηθεί ο χώρος της καμπίνας.

Τα κάθετα κόκκινα στοιχεία στους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες δεν είναι φώτα, αλλά ηχεία. Αυτά παρέχουν ένα ηχητικό καλωσόρισμα στον οδηγό καθώς πλησιάζει το αυτοκίνητο και θα αναδείξουν το νέο ηχητικό σχεδιασμού που δημιουργείται για την επόμενη γενιά των αμιγώς ηλεκτρικών MINI. «Κάνουμε κάθε ήχο καινούργιο. Τον ήχο οδήγησης, την ένδειξη, οτιδήποτε, τα πάντα συντίθενται ειδικά για τη νέα οικογένεια MINI», δήλωσε ο Oliver Heilmer. «Ακόμα και από τον ήχο του, θα είναι αναγνωρίσιμο ως ένα από τα νέα MINI».

Ενώ το εξωτερικό του Concept Aceman είναι σίγουρα πολύχρωμο, δεν συγκρίνεται με την καμπίνα επιβατών, η οποία διαθέτει μια μεγάλη ποικιλία διαφορετικών αποχρώσεων, σχεδίων και υφών. Δεν θα βρείτε δέρμα ή χρώμιο εδώ, με τη MINI να χρησιμοποιεί υλικά όπως ανακυκλωμένο πολυεστέρα, μέταλλα με ιριδίζουσα επιφάνεια και ακόμη και πράσινο βελούδο για το τιμόνι για να δημιουργήσει μια εντυπωσιακή εμφάνιση.

Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται μια εξαιρετικά λεπτή, κυκλική οθόνη OLED, κάτω από την οποία υπάρχει μια μικρή σειρά από διακόπτες για τον επιλογέα ταχυτήτων, τις λειτουργίες οδήγησης και την ένταση του ήχου. Και τα δύο αυτά στοιχεία είναι πιθανό να φθάσουν στην παραγωγή, με το concept να χρησιμοποιεί υλικό προδιαγραφών παραγωγής. Ωστόσο, το σύστημα προβολής που εκπέμπει εικόνες και χάρτες στο ταμπλό δύσκολα θα μεταφερθεί στο μοντέλο που θα μπορείτε να αγοράσετε.

Όπως θα περιμένατε από ένα MINI, η διαρρύθμιση του χώρου στο εσωτερικό του Concept Aceman είναι αρκετά έξυπνη, έτσι ώστε το σχετικά μικρό αυτοκίνητο να δίνει την αίσθηση ενός αρκετά μεγαλύτερους στην καμπίνα επιβατών. Η MINI αναφέρει ότι υπάρχει αρκετός χώρος για πέντε άτομα και αναμένουμε ότι αυτό θα ισχύει και για το Aceman παραγωγής.

Αντί να παρουσιάσει το Concept Aceman σε μια έκθεση αυτοκινήτου, όπως θα περίμενε κανείς, η MINI έπαιξε με τον τολμηρό, πολύχρωμο σχεδιασμό του αυτοκινήτου και έκανε το ντεμπούτο του στην Gamescom 2022: ένα συνέδριο παιχνιδιών που πραγματοποιήθηκε στην Κολωνία της Γερμανίας.

Η MINI έχει επιβεβαιώσει ότι θα διαθέτει αποκλειστικά ηλεκτρικό στόλο αυτοκινήτων έως το  2030, με σχέδια να λανσάρει αρκετά αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα τα επόμενα χρόνια. Το πιο σημαντικό είναι η επόμενη γενιά του MINI Electric hatchback, το οποίο θα κάνει το επίσημο ντεμπούτο του στα τέλη του 2023, πριν το αντίστοιχο cabrio κυκλοφορήσει στους δρόμους το 2025.

Ο διάδοχος του σημερινού οικογενειακού SUV MINI Countryman θα λανσαριστεί επίσης το 2023, βασιζόμενος στην ίδια αρχιτεκτονική με την τελευταία BMW X1. Όπως και η BMW, το νέο Countryman θα προσφέρεται τόσο με κινητήρα εσωτερικής καύσης όσο και με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Η έκδοση μηδενικών εκπομπών ρύπων αναμένεται να χρησιμοποιεί το διπλό ηλεκτροκινητήρα της iX1 με ισχύ 313 ίππων και μπαταρία 64,7 kWh για μια αυτονομία 480 χλμ. Θα αυξηθεί επίσης το μέγεθός του σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, με το νέο Countryman να προβλέπεται να έχει μήκος περίπου 4,5 μέτρα, περίπου όσο και ένα Kia Sportage.

Τέλος, η MINI επιβεβαίωσε ότι εξελίξει ηλεκτροκίνητα μοντέλα John Cooper Works (JCW), ένα από τα οποία αναμένουμε ότι θα είναι μια καυτή έκδοση του ηλεκτρικού hatchback. Ο πρώην επικεφαλής της MINI, Bernd Koerber, το είχε υπονοήσει στο παρελθόν, και η μάρκα δημοσίευσε φωτογραφίες ενός καμουφλαρισμένου αμιγώς ηλεκτρικού JCW MINI που δοκιμάζεται στην πίστα του Nurburgring στη Γερμανία.

ΜΙΝΙ Concept Aceman

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!