Δοκιμές σε αυτοκίνητα μαγνητικής αιώρησης κάνουν οι Κινέζοι

Ερευνητές στην Κίνα εξόπλισαν αυτοκίνητα με ισχυρούς μαγνήτες στα δάπεδά τους, επιτρέποντάς τους να αιωρούνται πάνω από έναν αγωγό.

Δοκιμές σε αυτοκίνητα μαγνητικής αιώρησης κάνουν οι Κινέζοι

Ερευνητές στην Κίνα εξόπλισαν αυτοκίνητα με ισχυρούς μαγνήτες στα δάπεδά τους, επιτρέποντάς τους να αιωρούνται πάνω από έναν αγωγό.

Ερευνητές στο κινεζικό πανεπιστήμιο Southwest Jiaotong University, στο Chengdu της επαρχίας Sichuan, πραγματοποίησαν οδικές δοκιμές την περασμένη εβδομάδα με τροποποιημένα επιβατικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν μαγνήτες για να «ίπτανται» 35 χιλιοστά πάνω από μια ράγα-αγωγό, σύμφωνα με το κινεζικό κρατικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua.

Οι ερευνητές εξόπλισαν τα αυτοκίνητα με ισχυρούς μαγνήτες στα δάπεδά τους, επιτρέποντάς τους να αιωρούνται πάνω από τον αγωγό μήκους 8 περίπου χιλιομέτρων. Οκτώ αυτοκίνητα συνολικά δοκιμάστηκαν, και τα οχήματα έπιασαν ταχύτητες περίπου 230 χλμ/ώρα, σύμφωνα με την αναφορά του Xinhua.

Εξοικονόμηση ενέργειας

Το Xinhua αναφέρει ότι οι δοκιμές διεξήχθησαν από τις κρατικές αρχές μεταφορών για να μελετήσουν τα μέτρα ασφαλείας για οδήγηση υψηλής ταχύτητας. Αλλά ο Deng Zigang, ένας από τους καθηγητές πανεπιστημίου που ανέπτυξε τα οχήματα, δήλωσε ότι η χρήση μαγνητικής αιώρησης για επιβατικά οχήματα έχει τη δυνατότητα να μειώσει τη χρήση ενέργειας και να αυξήσει την αυτονομία των οχημάτων.

Αυτό θα μπορούσε να είναι χρήσιμο για τα προβλήματα της βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων με το «άγχος αυτονομίας» ή όταν οι καταναλωτές φοβούνται ότι δεν θα μπορέσουν να ολοκληρώσουν ένα ταξίδι με ένα ηλεκτρικό όχημα σε περιπτώσεις που ξεμένει από ρεύμα.

Τεχνολογία maglev

Ορισμένα εμπορικά τρένα έχουν χρησιμοποιήσει μαγνητική αιώρηση, ή “maglev” – η οποία στηρίζεται στον ηλεκτρισμό ενός μαγνητικού πεδίου για την ώθηση ή την έλξη οχημάτων σε υψηλές ταχύτητες – από τη δεκαετία του 1980. Η Κίνα, η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα χρησιμοποιούν τρένα maglev σήμερα. Πέρυσι, η Κίνα έκανε το ντεμπούτο, στο Qingdao της επαρχίας Shandong, ενός τρένο maglev, το οποίο μπορεί να φτάσει σε τελική ταχύτητα 600 χλμ./ώρα περίπου.

Θεωρητικά, η τεχνολογία maglev επιτρέπει ταξίδια υψηλής ταχύτητας χωρίς να χρησιμοποιεί τόση μεγάλη ενέργεια όσο με τους παραδοσιακούς κινητήρες λόγω έλλειψης τριβής. Οι ερευνητές διερευνούν τις δυνατότητες για αυτοκίνητα maglev για περισσότερο από μια δεκαετία, με τη Volkswagen να σχεδιάζει μια ιδέα για αυτοκίνητο αιώρησης.

Ωστόσο, τα πιθανά ζητήματα ασφάλειας πρέπει ακόμη να επιλυθούν. Για παράδειγμα, τι θα συμβεί εάν ένα αυτοκίνητο που ταξιδεύει με υψηλές ταχύτητες ξεφύγει από τη μαγνητική τροχιά ή εκτραπεί από την πορεία του από ένα μη μαγνητικό όχημα; Υπάρχει επίσης το πολύ δύσκολο ζήτημα της υποδομής. Η κατασκευή ενός εθνικού δικτύου ηλεκτρομαγνητικών αυτοκινητοδρόμων θα χρειαζόταν πιθανώς χρόνια και μια τεράστια δημόσια επένδυση σε οποιαδήποτε χώρα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!