To νέο μικρό-τερο ηλεκτρικό Skoda

Η τσεχική φίρμα επιθυμεί να κάνει ακόμα ελκυστικότερη την απόκτηση ενός ηλεκτρικού Skoda στο μέλλον, σχεδιάζοντας ένα νέο, μικρότερο αντίστοιχης τεχνολογίας μοντέλο με περιπετειώδη αισθητική.

To νέο μικρό-τερο ηλεκτρικό Skoda

Η τσεχική φίρμα επιθυμεί να κάνει ακόμα ελκυστικότερη την απόκτηση ενός ηλεκτρικού Skoda στο μέλλον, σχεδιάζοντας ένα νέο, μικρότερο αντίστοιχης τεχνολογίας μοντέλο με περιπετειώδη αισθητική.

Παράλληλα με την αποκάλυψη του 7S Vision, η Skoda ανακοίνωσε τα σχέδιά της για την περαιτέρω διεύρυνση της γκάμας της η οποία θα περιλαμβάνει τέσσερα, αντίστοιχης τεχνολογίας μοντέλα έως το 2026.

Ανάμεσα τους θα βρεθεί και ένα μικρό crossover το οποίο θα αποτελέσει μελλοντικά το σημείο εισόδου στην ηλεκτρική γκάμα της Skoda αλλά και του ομίλου VW. Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί το μοντέλο θα βασιστεί σε μια μικρότερη εκδοχή της πλατφόρμας ΜΕB με την ονομασία MEB Entry, όπου θα βασίζονται επίσης οι αντίστοιχες entry-level ηλεκτροκίνητες προτάσεις των Cupra και VW. Η τιμή των μικρότερων ηλεκτρικών μοντέλων του ομίλου θα βρεθεί στην περιοχή των 20.000 ευρώ.

Όπως ωστόσο αποκάλυψε ο νέος επικεφαλής της Skoda, Κlaus Zellmer, η ομάδα της Skoda επιδιώκει μια ακόμα πιο ελκυστική τιμολογιακή πρόταση όπως τόνισε ο ίδιος, στόχος για το σημείο εισόδου στην ηλεκτρική γκάμα της Skoda είναι τιμή ανάλογη της Fabia η οποία ξεκινά από περίπου 15.000 ευρώ.

«Εξετάζουμε πολύ σοβαρά την πιθανότητα η Skoda να είναι η μάρκα του VW Group που θα μπορεί να κάνει αυτή ακριβώς την προσφορά. Προς το παρόν βρισκόμαστε σε πολύ πρώιμο επίπεδο εξέλιξης για αυτό και δεν μπορώ να αποκαλύψω πολλές παραμέτρους καθώς υπάρχουν πολλές μεταβλητές που τελικώς θα καθορίσουν το αποτέλεσμα. Από την άλλη βέβαια, θεωρώ, ότι η Skoda οφείλει να είναι η πιο προσβάσιμη φίρμα του ομίλου. Και ακριβώς πάνω σε αυτή τη βάση εργαζόμαστε», υπογράμμισε ο επικεφαλής της φίρμας στο πλαίσιο της παρουσίασης του Vision 7S.

Αν και προς το παρόν δεν υπάρχουν επίσημες πληροφορίες για το νέο μικρό-τερο Skoda, βάσει των όσων έχουν γίνει γνωστά, προκειμένου να εκπληρώσει τον παραπάνω στόχο, τo ηλεκτρικό μοντέλο θα υιοθετήσει μια μικρότερη εκδοχή της πλατφόρμας MEB Entry, σταματώντας σε μήκος λίγο κάτω από τα 4,0 μέτρα. Παρά το μικρό μέγεθος, η αισθητική του θα είναι σαφώς περιπετειώδης και εμπνευσμένη από τα SUV όπως επιβάλλει η δημοτικότητα του είδους. Εκτός από το θέμα της αισθητικής, η σχεδίαση θα εξασφαλίζει μια ψηλή θέση οδήγησης η οποία θα διευκολύνει και στην τοποθέτηση της μπαταρίας. Αυτή σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες θα προσφέρει αυτονομία περίπου 240 χλμ.

Για λόγους που συνδέονται με τον περιορισμό του κόστους παραγωγής, κάθε άλλο παρά θα πρέπει να αποκλειστεί ότι το ηλεκτρικό μοντέλο θα μοιραστεί πολλά από τα συστήματα ασφάλειας και τον σχετικό εξοπλισμό (αισθητήρες, ραντάρ κτλ.) από τα ανώτερα κλιμάκια της γκάμας και το Vision 7S.

Ένα σενάριο που μελετά ενδελεχώς η Skoda, σύμφωνα επίσης με τις συστάσεις του K. Zellmer, είναι η διάθεση μίας και μόνο έκδοσης υπό το σκεπτικό απλοποίησης της διαδικασίας παραγωγής, ωστόσο η πρώτη δεν θα στερείται κάτι από τις σύγχρονες τεχνολογίες, καθώς η Skoda θα προσφέρει τη δυνατότητα απόκτησης περαιτέρω στοιχείων μέσω συνδρομών και Over-The-Air Updates.

«Είναι ένα δύσκολο εγχείρημα αν αναλογιστεί κανείς τις τεχνολογίες υποβοήθησης που πρέπει να  συμπεριλαμβάνει ένα σύγχρονο αυτοκίνητο και το πόσο ακριβές είναι. Ίσως να αναζητήσουμε τη λύση των λειτουργιών on-demand μετά την πώληση, οι οποίες ναι μεν καθιστούν ακριβότερη την κατασκευή και το κόστος των πρώτων υλών, ωστόσο μας δίνεται η δυνατότητα εσόδων και κερδών και μετά την πώληση. Θεωρώ ότι αυτό είναι κάτι που πρέπει να προσθέσουμε στην εξίσωση», επεσήμανε το Νο 1 της Skoda.

Προς το παρόν ο Κ. Zellmer δεν αποκάλυψε λεπτομέρειες για το χρονοδιάγραμμα άφιξης του μικρού ηλεκτροκίνητου μοντέλου αν και με δεδομένες τις ολοένα αυστηρότερες εκπομπών ρύπων η Skoda έχει χρόνο έως περίπου το 2028 για να υλοποιήσει τα σχέδιά της για ένα μικρότερο ηλεκτρικό μοντέλο. Εξάλλου όπως έχει ήδη ανακοινωθεί τόσο το πρόσφατο Vision 7S, και το ανανεωμένο Enyaq όσο και το  crossover με αφετηρία την πλατφόρμα MEB Εntry έχουν ορίζοντα το 2026.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!