H βαυαρική φίρμα προετοιμάζεται για μια νέα εποχή η οποία, από το 2025 και μετά, αναμένεται να επιφέρει τις μεγαλύτερες αλλαγές που έχουν συντελεστεί στους κόλπους της από τη δεκαετία του ’60 και οι οποίες αναμένεται να αναμορφώσουν τα πάντα από τον τρόπο κατασκευής και παραγωγής των αυτοκινήτων έως τη διάθεσή τους.
Πριν συμβεί αυτό θα προηγηθεί η νέα γενιά της Σειράς 5 η οποία θα αποτελέσει ένα από τα τελευταία μοντέλα της ήδη υφιστάμενης «εποχής» της BMW πριν τα μοντέλα της Neue Klasse και όλες οι παραπάνω αλλαγές πάρουν την σκυτάλη με την νέα Σειρά 3 και την Χ5 να αναλαμβάνουν το βάρος των συστάσεων.
Αν και η νέα Σειρά 5 με την κωδική ονομασία G60 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί λοιπόν ως ο επίλογος μιας εποχής για την BMW, αυτός θα είναι θριαμβευτικός καθώς, σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες θα είναι ριζικά διαφορετική και βελτιωμένη σε σχέση με την μέχρι σήμερα γνωστή ενσάρκωσή της, περιλαμβάνοντας στις τάξεις της και μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση.
Αναμενόμενα, η ηλεκτρική έκδοση της Σειράς 5 θα υιοθετήσει τα διακριτικά i5 ενώ όπως έχει γίνει γνωστό, για πρώτη φορά στην ιστορία των Μ5 εκδόσεων, η κορυφαία παραλλαγή του μοντέλου θα αξιοποιήσει επίσης ηλεκτρική τεχνολογία με την μορφή plug-in υβριδικού συνόλου. Βέβαια, ο πυρήνας της γκάμας θα εξακολουθεί να αποτελείται από κινητήρες βενζίνης και diesel αν και η ήπια υβριδική τεχνολογία αναμένεται να κάνει ολοένα και πιο αισθητή την παρουσία της σε όλο το εύρος των επιλογών.
Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα, η νέα Σειρά 5 έχει δώσει το στίγμα της από τα πεδία δοκιμών ήδη από το 2021 και κάτι που σημαίνει ότι πλέον βρίσκεται στην τελική ευθεία με ορίζοντα το 2023. Βάσει των κατασκοπικών λήψεων, η νέα γενιά της Σειράς 5 δεν αναμένεται να υιοθετήσει μια εξίσου ριζοσπαστική προσέγγιση με την σχετικά πρόσφατη νέα Σειρά 7, επενδύοντας σε μια πιο προσγειωμένη σχεδίαση και αισθητική που φιλοδοξεί να της εξασφαλίσει πρόσβαση σε ένα ευρύτερο κοινό.
Με βάση τις κατασκοπικές λήψεις που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, η νέα Σειρά 5 θα υιοθετήσει μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα, μια πιο παραδοσιακής… «γραφής» γρίλια που σε κάθε περίπτωση θα της προσδίδει περισσότερο δυναμισμό σε σχέση με την μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή της. Επίσης δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται η αύξηση των διαστάσεών της χωρίς ωστόσο να διαταραχθούν οι γνώριμες αναλογίες της.
Στο πίσω τμήμα θα κυριαρχήσουν τα λεπτότερα φωτιστικά σώματα ενώ εκτός από τις νέες εκδόσεις i5 και Μ5, δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται και η παρουσία της station wagon έκδοσης Touring η οποία επίσης θα επωφεληθεί από την φροντίδα του τμήματος Μ.
Στα ενδότερα, η νέα Σειρά 5 θα εναρμονιστεί με τις νεότερες προσθήκες στην γκάμα της BMW υιοθετώντας τους σχεδιαστικούς και τεχνολογικούς νεολογισμούς που προέκυψαν τόσο από το iX SUV όσο και από την Σειρά 7. Υπό αυτό το σκεπτικό δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται η παρουσία δύο οθονών για τον πίνακα οργάνων και το infotainment σε ενιαία διαμόρφωση με την συνδρομή μιας κοίλης, γυάλινης επιφάνειας. Tα συγκεκριμένα στοιχεία θα συμπληρώσει η παρουσία του περιστροφικού επιλογέα iDrive ο οποίος όμως θα συνδυάζεται με τα χειριστήρια αφής που συνοψίζονται υπό τον τίτλο BMW Interaction Bar και εμφανίστηκαν στην νέα Σειρά 7. Έτσι, κατά κάποιο τρόπο η νέα Σειρά 5 θα επιχειρήσει να είναι αρεστή τόσο στους πιο παραδοσιακούς λάτρεις της BMW όσο και σε αυτούς που κυνηγούν την καινοτομία σε ό,τι αφορά τις τεχνολογίες στο εσωτερικό οι οποίες εκτός από τον τρόπο χειρισμού θα προσφέρουν σαφώς διευρυμένες δυνατότητες.
Σε ό,τι αφορά τις επιλογές αν και αναμφισβήτητα η αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση i5 αναμένεται να διεκδικήσει την μερίδα του λέοντος του ενδιαφέροντος σε ό,τι αφορά την τεχνολογία, αυτό δεν σημαίνει ότι οι εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα αφεθούν σε δεύτερη μοίρα.
Για την ακρίβεια θα πρόκειται για μια νέα γενιά κινητήρων όπως έχουν επιβεβαιώσει στελέχη της BMW η οποία θα αναλάβει να οδηγήσει την BMW μέχρι την σταδιακή «εξάλειψή» τους στα μέσα της επόμενης δεκαετίας.
Δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται η αξιοποίηση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48 Volt με δεδομένες τις ολοένα αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων η οποία θα φροντίζει να μειώσει τις επίμαχες τιμές όσο και αυτές της κατανάλωσης καυσίμου των εξακύλινδρων κινητήρων βενζίνης και diesel με τους οποίους θα εφοδιάζεται η νέα Σειρά 5.
Το παρών θα δώσει φυσικά και η plug-in υβριδική τεχνολογία με κυρίαρχη την έκδοση επιδόσεων M560e xDrive η οποία θα αξιοποιήσει ένα αντίστοιχης τεχνολογίας σύνολο με εξακύλινδρο κινητήρα, ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρία 18,1 kWh, συνδυαστικής ισχύος 570 ίππων και 800 Nm ροπής. Η μπαταρία αναμένεται επίσης να εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία 80 χλμ.