Η Paul Stephens, μια εταιρεία με εξειδίκευση στην ανακατασκευή Porsche, παρουσίασε την Autoart 993R, μια σύγχρονη εκδοχή της τελευταίας αερόψυκτης Porsche, που για κάποιους ήταν και η καλύτερη 911.
Βασισμένη στο αμάξωμα μιας «στενής» 911 γενιάς 993, περιλαμβάνει εξαρτήματα από 993 RS και Porsche GT, καθώς και μερικά εξαρτήματα ειδικά κατασκευασμένα από την Paul Stephens. Η κεντρική ιδέα είναι να αξιοποιηθεί η «αγριάδα και η γοητεία μιας αερόψυκτης Porsche» αλλά σε ένα σημαντικά πιο ελαφρύ πακέτο, με αρκετά περισσότερη δύναμη.
Αυτή η ισχύς προέρχεται από μια αναβαθμισμένη έκδοση του κινητήρα των 3,6 λίτρων της 993 Carrera 2, με τη χωρητικότητα του κινητήρα να είναι αυξημένη στα 3,8 λίτρα. Σε αυτά προσθέστε και την αντλία λαδιού από την 993 RSR και στροφαλοφόρο άξονα από 997 GT3, αλλά και ειδικά επεξεργασμένο από την Paul Stephens.
Το αποτέλεσμα αποτυπώνεται στους 380 ίππους απόδοσης στις 8.500 σ.α.λ., ενώ η ροπή αγγίζει τα 360 Nm στις 5.675 σ.α.λ. Καθόλου άσχημα αν αναλογιστείς ότι η αυθεντική έκδοση του αυτοκινήτου έχει απόδοση 275 ίππων και 330 Nm ροπής.
Επιπλέον, δεν είναι ιδιαίτερα κακό αν σκεφτείς ότι η 993R ζυγίζει 150 κιλά λιγότερα από την 993 των 1.370 κιλών στην οποία βασίζεται. Αυτή η σημαντική εξοικονόμηση βάρους προκύπτει χάρη στη χρήση ενός ελαφρού καπό από αλουμίνιο, συνθετικών προφυλακτήρων και ίδιου υλικού καλύμματος για τον κινητήρα και λεπτών κρυστάλλων παρόμοιο με αυτά που χρησιμοποιούνται στους αγώνες.
Το αποτέλεσμα σε αναλογία ισχύος/βάρους είναι πολύ κοντά σε αυτό της 996 GT3, άρα απουσία επίσημης ανακοίνωσης σχετικά με τις επιδόσεις, θα μπορούσαμε να εκτιμήσουμε ότι θα έχει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα που θα ξεπερνάει τα 300 χλμ./ώρα.
Με δεδομένες τις επιδόσεις, έχει γίνει και δουλειά στο πλαίσιο ώστε αυτές να αποδίδονται με ασφάλεια και αποτελεσματικά. Έτσι, το σασί έχει δεχθεί ενισχύσεις, με επιπλέον συγκολλήσεις, για μεγαλύτερη ακαμψία, ενώ η ανάρτηση έχει αντικατασταθεί με εξαρτήματα της Porsche Motorsport που διαθέτουν πέντε ρυθμίσεις. Επίσης διαθέσιμο είναι ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Wavetrac και εξάτμιση Cargraphic.
Τα φρένα, δίσκοι και τακάκια, προέρχονται από την 993 RS και διαθέτουν ABS. Και οι τροχοί; Είναι οι ίδιες ζάντες 18 ιντσών που θα βρεις στην 996 GT3, αλλά με σύγχρονα ελαστικά Michelin Pilot Sport.
Στο εσωτερικό η 993R έχει ρετρό αγωνιστικά στοιχεία. Το ταμπλό έχει την κλασσική διάταξη, ενώ δεν διαθέτει ηλεκτρικά παράθυρα και ηλεκτρικά καθίσματα, κεντρικό κλείδωμα, ντουλαπάκι και χειρολαβές θυρών. Στη θέση τους θα βρεις καθίσματα από ανθρακόνημα της Recaro και έναν κλωβό ασφαλείας.
Ακόμα και το σύστημα κλιματισμού έχει αντικατασταθεί με ένα συμπαγές σύγχρονο σύστημα που έχει ένα πιο απλό και ελαφρύ μηχανισμό καλωδίωσης. Ακούγεται ακριβή; Δεν έχεις άδικο να το πιστεύεις αυτό, αφού ενώ μια βασική 993 στοιχίζει περίπου 60.000 λίρες στη Μ. Βρετανία, η Autoart 993R υπολογίζεται ότι θα έχει τα διπλάσια.